Mijn bijdrage voor de China Town opdracht (afl.1, opdracht 3).
Volgens mij is het niet de gewoonte om de Mol reeds zo prematuur af te zonderen van de groep.
Anderzijds zou je kunnen stellen dat de positie van Alex wel mooi was om te mollen, maar toch.
het blijft een risico-positie. Een ietwat achterdochtige groep kandi's had wel doorgehad dat hij waarschijnlijk stond te liegen en had dus voor 2x bellen gekozen.
De positie van Alex om geld uit de pot te doen verdwijnen blijft dus zowat 50%.
Een positie in de grote groep, met antwoord manipulatie mogelijkheden zou meer geld aan de pot kunnen onthouden.
Of met zekerheid toch redelijk wat geld, terwijl da kans op het einde dat er totaal geen geld in de pot komt nog steeds 50% blijft, plus mogelijkheid tot manipulatie van de groep betreffende de beslissing ivm Alex.
Dus vind ik persoonlijk dat de Mol zich best niet ind e positie van Alex bevond.Verder vond ik Menno de enige die zowat aandeel had in de twee foute antwoorden.
Bij het afstand meten kwam hij op het idde om een meter (what's in a nam

) te vragen aan die Aziaat-garagist.
En bij het Siam vraagje zij hij, nadat er meerderen reeds hadden laten doorschemeren dat ze wel dachten dat Alex het wist, kon hij niet snel genoeg zeggen: laten we de stem van de meerderheid volgen (of iets gelijkaardigs).
Jaja, Menno, goed bezig.