Auteur Topic: Reality uit het buitenland  (gelezen 5661 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Reality uit het buitenland
« Gepost op: 22-10-2006, 19:24:02 »
Vele programma's die in het buitenland succesvol zijn, komen vaak ook in een Nederlandse en/of Vlaamse versie bij ons terecht. Zo is er nu Holland's Next Top Model. Expeditie Robinson komt oorspronkelijk ook uit Scandinavië (dacht ik). Oberon is ook niet bij ons uitgevonden en Idols komt uit het Verenigd Koninkrijk.

Daarom stel ik hier enkele buitenlandse programma's voor die het misschien ooit ook wel op ons scherm zullen halen. Dan kunnen we op voorhand al onze mening geven of we dit graag willen zien of niet. Of we er misschien zelfs aan mee willen doen of niet.
Wie weet komt hier ooit eens een of andere producer kijken. Als die dan ziet welk programma hier leuk bevonden wordt... komt het misschien ook!  ;D

Ik ga telkens ook proberen een video clip toe te voegen bij wijze van voorsmaakje.

Het eerste programma dat ik aan jullie voorstel is:
In solitary worden negen kandidaten elk apart in een soort cel opgesloten. Ze krijgen elkaar nooit te zien en weten dus niet tegen wie ze strijden. Val, een computer, is hun enige gezelschap tijdens hun opsluiting.

Er worden allerlei proeven en tests op hen uitgevoerd. Zo wordt bijvoorbeeld de verwarming afgezet. Alles om het hen ongemakkelijk te maken. Ze hebben ook geen besef van tijd meer.

Om de zoveel dagen moeten ze een proef doorstaan. De winnaar daarvan hoeft niet mee te doen aan de daarop volgende test. Die tweede test is vaak erg moeilijk/pijnlijk/vervelend en blijft heel lang doorgaan. Als een kandidaat het niet meer aan kan, kan hij op een rode knop in zijn cel drukken. Hiermee geeft de kandidaat aan dat hij wil stoppen met de test. MAAR, als je als eerste op die knop gedrukt hebt, lig je uit het spel!

Natuurlijk weten de kandidaten niet van elkaar of er al iemand op de knop gedrukt heeft en vaak blijven ze de test nog een hele tijd doorstaan terwijl er al iemand opgegeven heeft en het dus eigenlijk niet meer nodig is.

Uiteraard blijft er uiteindelijk eentje over, die de winnaar is.
Het is dus niet alleen een strijd tegen de anderen, maar vooral een strijd met jezelf! Wie kraakt en wie heeft stalen zenuwen?

Dit waren de kandidaten van de eerste reeks:

Bekijk hier een clip van Solitary

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
Re: Reality uit het buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 24-10-2006, 13:48:45 »
Dit lijkt me eigenlijk geen leuk programma om te kijken. Meedoen? Misschien om mezelf te testen.

(BTW: Leuk idee voor een topic!)

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 24-10-2006, 16:27:00 »
Dit lijkt mij ook geen leuk programme eigenlijk.  ::ohno::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2006, 22:24:48 »
Lijkt me dramatisch om aan mee te doen

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2006, 11:43:28 »
Lijkt me een verbeterde vorm van Big Brother :D

(Dan ben ik dus de enige die dat leuk vind :) )

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2006, 16:29:34 »
Het lijkt me werkelijk afgrijselijk om aan mee te doen.

En om naar te kijken...: ik vind het interessanste van reality juist de interactie tussen de personen. Aangezien die interactie er hier niet is, lijkt dit me minder leuk. Maar ik zou het uit nieuwsgierigheid toch wel ee keer kijken, als het in Nederland op tv kwam.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2006, 16:47:57 »
Wikipedia heeft een samenvatting van het eerste seizoen. Het lijkt me niks om mee te doen aan dit programma.

Wat niet duidelijk is, is hoe lang de winnaar in zijn cel gezeten heeft. Ik gok dat het een week of twee, drie geweest is?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2006, 23:51:59 »
Ik heb het programma gezien, maar weet niet meer hoe lang hij er nu uiteindelijk ingezeten heeft.
Ik kon de winnaar niet goed uitstaan trouwens, daarom misschien dat ik dit programma ook minder leuk vond. Het werd na een tijdje ook wel allemaal hetzelfde. En je miste interactiviteit tussen de kandidaten inderdaad. Hoewel ze wel een beetje info kregen over hun tegenstanders en zich allerlei vooroordelen in het hoofd haalden.
Zo mochten de twee overblijvers in de finale een videoboodschap voor elkaar inspreken. De ene was heel aardig van "Ik wens je al het goede toe en moge de beste winnen." terwijl die andere (de winnaar) iets had ingesproken van "Ik vil je levend en ik ga je keihard verslaan!!" Eikel.

Maar er hoeft voor mij ook niet perse een Vlaamse/Nederlandse versie van gemaakt te worden.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2006, 15:15:57 »
Ik vind het wel leuk om te lezen over die programma's. Zou je het volgende programma willen doen Robbie?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 26-10-2006, 21:24:57 »
Elke week eentje. Zondag dus. ;)

Heb nogal weinig tijd de laatste tijd. Ben net pas thuis.  ::oink::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 29-10-2006, 22:14:53 »

I Wanna Be A Soapstar
I Wanna Be A Soapstar is een soort Idols, maar dan om acteur te worden. In plaats van een platencontract, krijgt de winnaar een rol in een bekende soap (voor een jaar en als het meevalt wordt het contract verlengd).

Net zoals bij Idols, zijn er eerst audities, waar verschillende mensen dramatische stukken laten zien. Of komische. Of sensuele. Want als Soapstar moet je alles aankunnen. Je moet ook niet bang zijn om je medespeler een filmkus te geven.
Uiteindelijk worden er tien finalisten gekozen die elke aflevering een script moeten leren en uitvoeren. De jury beslist wie er weg moet.

De acteurs worden constant getest met dingen die in het echt ook kunnen gebeuren. Een winterscene in dikke jassen en sjalen, terwijl het 30° Celsius is en de airco van de studio is kapot. Of een medespeler met sterallures die denkt alles beter te weten. Of last-minute wijzigingen in het script! Het kan allemaal gebeuren!

Er worden ook vaak echte acteurs uitgenodigd die hen mee beoordelen of die een scene met hen meespelen.
Uiteindelijk blijven er twee kandidaten over. Eén van hen wint de wedstrijd. De clip die ik laat zien is van het derde seizoen van deze show en de winnaar daarvan won een contract bij de soap One Life To Live (populair in Amerika).

Enkele foto's uit die derde reeks:

De 10 finalisten (en hun coach (de man met grijs shirt))

Iets gelijkaardigs is er in vervlogen tijden wel eens op de Nederlandse buis geweest, maar dat was lang niet zo spectaculair als I Wanna Be A Soapstar.

Bekijk hier een clip van I Wanna Be A Soapstar

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-10-2006, 17:23:12 »
Whahah daar zou ik wel aan mee willen doen ::rofl::

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2006, 12:55:14 »
Dat zou ik wel willen zien, de Nederlandse versie heb ik idd ook gezien, maar dat trok geloof ik ook niet zoveel kijkers. Maar dit lijkt me wel wat  ::rofl::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-11-2006, 15:55:44 »
Ik zou het wel erg leuk vinden, maar ik denk dat het dan erg weinig mensen kijken. :(

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-11-2006, 20:19:52 »

America's Next Top Model, je kent het ongetwijfeld. Er is al een Nederlandse versie van gekomen, heb ik gehoord.

Maar in Amerika is er ook Manhunt geweest. Hetzelfde als America's Next Top Model, maar dan met mannen. Je ziet er eigenlijk allemaal dezelfde soort dingen terug als bij ANTM (zoals poseren met enge beesten, poseren met een product, met een sexy dame,...), maar ook enkele andere dingen. Hét verschil met ANTM is dat er een mol in de groep zit! Tussen de kandidaten zit een écht professioneel model. Hij moet undercover de groep en kandidaten in de gaten houden en alle goede en/of slechte dingen die de juryleden niet zien, melden in een stiekem gesprek met de jury.

Enkele foto's:

Bekijk hier een filmpje van Manhunt.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 5-11-2006, 21:04:16 »
Klinkt leuk, dat zou ik wel willen zien. Alleen 't leukste bij ANTM is wel dat er van die bitches tussen zitten, bij mannen heb je dat denk ik minder. Maar ja, hier kun je dan weer kijken voor de knappe mannen  ::jaja::

Al zie ik er weinig op de foto's die ik echt knap vind.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 5-11-2006, 23:14:47 »
Hier zou ik niet naar gaan kijken...

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 6-11-2006, 10:58:12 »
'I wanna be a soapstar' lijkt me erg leuk. Hadden we ooit al niet een soortgelijk programma in Nederland, dat door Gert-Jan Droge gepresenteerd werd?

'Manhunt' kan ook wel leuk zijn. ANTM is altijd leuk om te kijken. Maar ik weet niet of mannen wat dat betreft zo interessant zijn als vrouwen, ik denk dat vrouwen onderling voor wat leukere tv zorgen (ruzietjes, etc.). Het feit dat er een mol bij tussen zit maakt het dan wel weer spannender.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 6-11-2006, 12:25:17 »
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je voorkeur ligt. Of je liever mannen of vrouwen in zwemkleding ziet poseren.  ;D

ANTM is wel leuker qua drama inderdaad. Bij Manhunt zijn er zo een paar kleine stukjes geweest (kandidaten die hormonen innemen of andere pilletjes om gespierd te blijven, of zatte vrouwen die hun kamer binnendringen en sommige kandidaten die er misbruik van nemen).
En die Mol leer je als kijker al in de tweede aflevering kennen. Dus je weet wie er undercover is. De kandidaten weten echter niet dat er iemand undercover is.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 6-11-2006, 17:20:45 »
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je voorkeur ligt. Of je liever mannen of vrouwen in zwemkleding ziet poseren.  ;D

ANTM is wel leuker qua drama inderdaad. Bij Manhunt zijn er zo een paar kleine stukjes geweest (kandidaten die hormonen innemen of andere pilletjes om gespierd te blijven, of zatte vrouwen die hun kamer binnendringen en sommige kandidaten die er misbruik van nemen).
En die Mol leer je als kijker al in de tweede aflevering kennen. Dus je weet wie er undercover is. De kandidaten weten echter niet dat er iemand undercover is.
Dat laatste is wel jammer, anders was het een stuk spannender geweest. Maar goed mijn voorkeur ligt niet bij mannen dus ik zou toch niet kijken.