Auteur Topic: Groeten uit de Rimboe  (gelezen 16782 keer)

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groeten uit de Rimboe
« Reactie #20 Gepost op: 19-11-2006, 11:58:00 »
Vraag ik me ook af. Want eigenlijk zijn ze best wel lomp. Ik vraag me eigenlijk af (en dan vooral bij die fam met die 2 zoontjes) waarom ze zich hebben opgegeven, want een resort met karaoke zou ze beter staan.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ze echt vreselijk. Ze zijn echt lomp naar die Suri's toe en ze tonen gewoon geen respect. Wat hadden ze dan verwacht toen ze zich opgaven voor Groeten uit de Rimboe? Volgens mij weet je dat van te voren, zeker na de serie van vorig jaar. Je hoeft hem niet eens gezien te hebben, maar er is genoeg aandacht aan besteed in de media.

En die Nikky... ze is 15 en zo gedraagt ze zich ook natuurlijk, maar wat een lastpak zeg ::niet-ok:: Nou komt dat hele gezin bij mij over alsof ze in therapie zijn daar. Moeder en dochter tegen vader en zoon :-\\  Dochter die de opstandigheid niet van een vreemde heeft (mama) en zo vader zo zoon (die dan wel weer aandoenlijk zijn ook). Ze zijn ook maar met zn 2en (broer en zus), lijkt me ook lastig, ben je wel erg op elkaar gericht ook lijkt me :-\\

Ze doen in elk geval nog hun best om zich aan te passen. Ik vind het wel aandoenlijk hoe lief ze met de indiaantjes om gaan. Ze gedragen zich misschien onbehouwen, maar zijn wel vriendelijk toe naar de stam waar ze zitten.

En hoe kan je ieder in je eigen taal tegen elkaar praten en er dan toch zo goed uitkomen ??? is er een onzichtbare tolk bij ofzo ???

Dat vroegen wij ons ook al af. Zeker vader Bregman vond ik de dingen prima begrijpen. Nu kom je met handen en voeten best ver, maar om "ongesteld" nou even uit te leggen...
Ik vind wel de Familie Bregman zich het beste aanpast. Een leuke familie die ook hun strubbelingen hebben, maar in elk geval niet de hele dag lopen z**ken. Leuk ook voor dat meisje dat ongesteld was dat er zo goed mee omgegaan werd door de stam. Ze mocht wel bij haar familie blijven slapen en meedoen bij de stam, ze mocht alleen niet aan het eten en drinken komen en zich wassen in de rivier. O ja, en geen sex, maar daar zat ze toch al niet op te wachten volgens mij :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #21 Gepost op: 19-11-2006, 12:02:37 »
Ze doen in elk geval nog hun best om zich aan te passen. Ik vind het wel aandoenlijk hoe lief ze met de indiaantjes om gaan. Ze gedragen zich misschien onbehouwen, maar zijn wel vriendelijk toe naar de stam waar ze zitten.

::rofl::

Zoals ze water ging scheppen, die moeder. En die man in de hangmat: 'ga weg, lastig mens'.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 19-11-2006, 15:49:01 »
Volg deze serie ook al vanaf de eerste afleving en vind de familie Bregman een heerlijk gezin. Leukje meiden en een gezellige pa en ma. Mooi ook hoe ze met alles omgaan. Er gaat wel eens iets mis, maar dat wordt gewoon opgelost. Zonder hysterische buien etc.

Dat gezin in Ethiopië is een verschrikking. Je zou spontaan last krijgen van plaatsvervangende schaamte. Deze mensen zijn zo overtuigd van het 'wij zijn beter en jullie zijn niks'-idee. Jakkes.

Het Belgische gezin.. ach ja.. die bedoelen het goed, maar meer zit er niet in ;D Nog knap dat ze het zo lang volhouden.
er was eens......

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #23 Gepost op: 19-11-2006, 15:52:01 »
Dat gezin in Ethiopië is een verschrikking. Je zou spontaan last krijgen van plaatsvervangende schaamte. Deze mensen zijn zo overtuigd van het 'wij zijn beter en jullie zijn niks'-idee. Jakkes.
Ik ben blij dat ik dit niet kijk, want van dat soort mensen krijg ik echt kotsneigingen.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 19-11-2006, 17:28:13 »
Het is al eerder door ze gezegd, maar in het stukje van volgende week zie je het weer. Dan noemen ze de Suri's maar "een dom volk".
Moet je iemand maar als dom betitelen omdat ze anders leven dan jij?

Ik vind hun eerder dom, als ze die mensen maar gewoon "kreng" e.d. gaan noemen, omdat ze ze toch niet verstaan en dat ongestraft kan.

Ben ook wel benieuwd of er nog een vervolg komt op Groeten uit de Rimboe, zoals vorig jaar. Dat heb ik toen ook niet gevolgd, maar in de media wel gelezen toen dat er mensen van die stammen naar Nederland kwamen. Ik betreur de Suri's die naar hier moeten komen!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #25 Gepost op: 26-11-2006, 09:09:35 »
Als je je toch opgeeft voor zo'n programma moet je het op zn minst leuk vinden dacht ik. Interesse voor de stam waar je terechtkomt, de beleefdheid op zn minst om je enigzins aan te passen en respect tonen voor hun gewoontes en cultuur.

Ik denk dat bij de fam de Jonge het een stuk anders was gelopen als moeder Claudia lekker thuis was gebleven. Hij (heet ie Ron? ) doet echt wel zn best, als zij er niet bij was kwam hij nog beter uit de verf daar, nu hangt ie ertussen. Wat zij daar doet, dat begrijp ik echt niet ::ohno::

Ik vraag me ook af wat de opzet van t programma is. Want volgens mij is het een stuk leuker kijken met een familie die wel enigzins meegaat in de stam. En dat doen die andere families dan wel beter. Maar ergens valt t me tegen.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 4-04-2008, 10:59:13 »
Even een kickje, want het gaat weer beginnen zaterdagavond. Gaan we nog kijken, of hebben we ondertussen wel genoeg gezien?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #27 Gepost op: 4-04-2008, 15:03:36 »
't is al begonnen toch?

vraag me elk jaar weer af waarom ze in alle vrede zo'n stel van die pubers meenemen die er toch geen klap aan vinden.
ik heb één keer een gezin gezien die er echt goed mee omgingen, maar voor de rest vind ik ze vaak maar onbeschoft tov die stammen.  :-\\

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2008, 22:18:19 »
Het lijkt me wel leuk, maar kan iemand mij vertellen wat de opzet is van dit programma?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2008, 23:36:28 »
een gezin uit nederland  bij een familie/leefgemeenschap in verweggistan droppen  :)

natuurlijk gaat dat enorm botsen door de compleet verschillende cultuur en normen en waarden, en dat levert dan leuke tv op.
andersom komen die mensen ook naar nederland, wat ik echt te absurd voor woorden vind.  ::ohno::
maar opzich is het wel interessant om te zien hoor  :)

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2008, 23:55:56 »
Oke, bedankt  ;D

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2008, 12:54:05 »
andersom komen die mensen ook naar nederland, wat ik echt te absurd voor woorden vind.  ::ohno::

Rimboeman: "Hans, waar zijn je koeien?"
Hans (wijst naar boven): "Daar boven slapen we en is de badkamer."
Rimboeman: "Zitten je koeien daar boven?!"  :o

Ik vind het juist het leukste dat die mensen naar hier komen. Geweldig ::rofl:: !!
The sun came up and reality set in.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2008, 13:01:13 »
Het gezin van Hans Kazán deed mee omdat het min of meer failliet is gegaan en daarom geen geld meer had om op vakantie te gaan. :o
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2008, 13:50:50 »
Bij ons loopt momenteel een gelijkaardige reeks; "Toast kannibaal"
Robbie,post je hier nog? (ik vergeet steeds z'n naam) maar die Bosjesman,met z'n platte kop...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: die vind ik de maxx  ::rofl:: ::ok:: ::ok::

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2008, 21:32:34 »
Hans kijd met een big smile op ze smoel rondlopen..  ::rofl:: Zelfs al slachten ze die geit.. dan zie je hem nog een beetje glimlachen..  ::rofl:: ::rofl:: Die man is ook echt niet kapot te krijgen  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2008, 12:36:50 »
Wat een tokkies is die familie met die vele kinderen zeg. Die kinderen zijn asociaal, zelf vind ik ze asociaal praten en overkomen. Bah :(

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2008, 20:26:24 »
Bij ons loopt momenteel een gelijkaardige reeks; "Toast kannibaal"
Robbie,post je hier nog? (ik vergeet steeds z'n naam) maar die Bosjesman,met z'n platte kop...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: die vind ik de maxx  ::rofl:: ::ok:: ::ok::
Komma! Maar heb je vorige maandag ook gezien vanwaar ie de platte kop heeft? Erg zielig... en verschrikkelijk pijnlijk volgens mij, wetende dat daar geen ziekenhuizen zijn ofzo.

@ Cynneke: Is dat een Vlaams gezin waar je het over hebt? Bij jullie zit er altijd één Vlaams gezin bij. Dat zijn beelden die overgenomen zijn uit Toast Kanniaal. Bij ons zijn het drie Vlaamse gezinnen, maar één van die gezinnen worden dus ook altijd in Nederland uitgezonden. En aangezien je het over veel kinderen hebt.... de moeder heeft lang haar en lijkt een beetje op een heks (maar ik vind ze nu stilaan toch wel lief).

En dat ze puberkinderen meenemen is enkel voor de kijkcijfers natuurlijk. Meer nog, ik weet niet of het in NL ook zo is, maar bij ons kan je je enkel inschrijven als je een gezin met puberkinderen bent. Ik zou er met mijn ouders bvb al niet aan mee mogen doen.

Offline Test

« Reactie #37 Gepost op: 9-04-2008, 20:30:49 »
Dat gezin waar Cynneke het over heeft is een NL gezin. Bij Vlaamse gezin  heeft de man een flinke, witte baard. Dat vinden die rimboe mensen maar niks. ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2008, 20:41:53 »
Oh da's een gezin van vorig jaar dan nog denk ik. Met een struise vrouw om het eufemistisch uit te drukken. Die vond ik wel heel leuk. Die doen echt mee en hebben respect voor die mensen.

Offline Test

« Reactie #39 Gepost op: 9-04-2008, 21:07:03 »
Ja een struise vrouw inderdaad. ;D

Familie De Smet heten ze...
Geniet nooit met mate...