Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 63827 keer)

Offline Andreh6

• Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #240 Gepost op: 27-04-2006, 13:08:59 »
Dat staat toch al een stuk of 15 keer op het forum... :P

hmmm ::schaam::

Offline mol Thessa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #241 Gepost op: 27-04-2006, 13:49:40 »
Door de tekening van Vriendlief ben ik aan het denken gezet over de naam Jorge. Is dit niet Spaans voor George? Een van de vorige mollen dus. Roderick is Jorge. De mol.

zoiets viel mij ook op in de gaucho opdracht.
zal wel te vergezocht zijn, maar altijd te proberen. Je weet het nooit met WIDM

Op een gegeven moment loopt Roderick uit dat hok en zegt: KOMMMM MAARRRR
er was vorig jaar ofzo een reclame van cup a soup, waarin Ruben van der Meer Sjors speelde.
Die reclame eindigt met: "Zeg het maar... SJORS, je bent een eikel. KOMM MAARR KOMM MAAR KOM MAAR

maar goed, zal wel ietsje te vergezocht zijn, maar je weet het maar nooit he  ;)
Triomf!

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 27-04-2006, 13:53:27 »
ver gezocht, hoe kom je erbij  ::rofl::

Maar je weet maar nooit..... ::rofl::

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 27-04-2006, 14:18:52 »
hahah ik zit toch niet op Roderick

maar goed, je weet het idd nooit  ::)
Triomf!

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #244 Gepost op: 27-04-2006, 15:14:08 »
Heeft er eigenlijk al iemand bij stilgestaan dat het misschien wel Karel was die in de kapel stond. Als er dan iemand de vijf vragen correct zou beantwoord hebben dan draait hij zich om en zegt: "Denken jullie nu echt dat we jullie de Mol zouden laten zien? Jullie sporen toch niet helemaal!"  :)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #245 Gepost op: 27-04-2006, 15:17:15 »
Neem aan dat er wel een beloning vast zou zitten aan het goed beantwoorden van de vijf vragen. Bovendien denk ik dat de kandidaten het gemerkt hadden als het geluid van Karel van de mol zelf was gekomen ??? Maar vindt het idee wel erg amusant
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 27-04-2006, 15:26:37 »
Heeft er eigenlijk al iemand bij stilgestaan dat het misschien wel Karel was die in de kapel stond. Als er dan iemand de vijf vragen correct zou beantwoord hebben dan draait hij zich om en zegt: "Denken jullie nu echt dat we jullie de Mol zouden laten zien? Jullie sporen toch niet helemaal!"  :)

ja zou me wel erg grappig lijken  ;D
Triomf!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #247 Gepost op: 27-04-2006, 18:42:25 »
Ik wil nog even mijn resultaten van de mogelijk morsecode tijdens het kapel-gedoe melden. I kben zelf niet blij met mijn uitkomst trouwens.

Bij Roderick hoor ik: KORT LANG; of LANG LANG. = A of M
Bij Milouska hoor ik: LANG KORT KORT LANG KORT of LANG KORT LANG LANG KORT = Geen idee???
Bij Peggy hoor ik: LANG KORT KORT KORT KORT KORT = 6???
Bij Toine hoor ik: LANG KORT KORT LANG = X
Bij Frédérique hoor ik: KORT LANG KORT KORT of KORT KORT KORT LANG = L of V

(Ik heb de 'vertalingen' van de bellen eerder dan vandaag opgezocht, en ben niet niet volledig nuchter... Ik ga er van uit dat alles nog klopt, maar er kunnen fouten in geslopen zijn.)

Dit rijtje is natuurlijk veel zeggend: De M van Roderick staat voor mol, de V van Fred voor verliezer. De X van Toine voor afvaller.
Bij peggy hoorde ik veel bellen en kwam ik zelf op '6'. Voor een 6 kan ik nog geen verklaring vinden. Ook het gebel bij Milouska kan ik niet helemaal thuis brengen, maar zou eventueel ook een 'X' kunnen zijn.

Probleem is alleen dat ik nog altijd Milouska als mol heb, maar Roderick is een goede tweede.

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 27-04-2006, 19:21:32 »
Umm... stelde Karel de vragen niet aan de kandidaten?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #249 Gepost op: 27-04-2006, 19:26:12 »
Alles wat we zeker weten is dat de vragen in de uitzending door Karel gesteld werden. Dat hoeft niet persé te betekenen dat Karel in het echt de vragen stelde of in de kapel was... maar ja, het is wel waarschijnlijk.

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 27-04-2006, 20:20:23 »

Je kan inderdaad geen morsecode verstoppen in de bellen als je niet weet van te voren waar wel en niet goed op wordt geantwoord. Kort bellen is in dit geval een goed antwoord, maar je kan er geen code van te voren in verstoppen, lijkt mij.

Offline Jingle

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 27-04-2006, 20:37:04 »
Weet je dit doet me opeens weer denken aan die morsecode in dat boekje op wieisdemol.nl bij de dagboeken

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 27-04-2006, 20:48:54 »
Je kan inderdaad geen morsecode verstoppen in de bellen als je niet weet van te voren waar wel en niet goed op wordt geantwoord. Kort bellen is in dit geval een goed antwoord, maar je kan er geen code van te voren in verstoppen, lijkt mij.

wel als het gemornteerd is

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #253 Gepost op: 27-04-2006, 22:58:52 »
De kans dat een kandidaat vijf vragen goed heeft is heel klein... daarom kan je veronderstellen dat elke kandidaat een vraag fout gaat hebben. Als ze een fout maken is er dan dus gebel dat morse code zou kunnen zijn. Als ze een antwoord goed hebben, wordt er gewoon één keer gebelt, dat staat dan los van de mogelijke hint.

Als dit een hint is, en als 'ie naast over de mol ook over de winnaar en verliezer gaat dan zou dat achteraf gemonteerd moeten zijn.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 28-04-2006, 09:05:38 »
misschien was de laatste vraag wel gewoon "Wie is de mol?"

Offline Goovi

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 28-04-2006, 09:22:59 »
Is het niet zo als je 5 vragen goed hebt en dat je de mol te zien krijgt, dat je dan gewoon mee doet in de finale? Dus de beloning is een super vrijstelling tot in de finale...

Aan het einde zie je als kandidaat de mol  ::oink::

Online IDM

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 28-04-2006, 09:32:46 »
misschien was de laatste vraag wel gewoon "Wie is de mol?"

Dat denk ik ook.
Laten we jabberen.

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 28-04-2006, 09:50:23 »
ja, haha. En dan zegt Roderick: "oh dat ben ik, en nu?"

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 28-04-2006, 13:53:52 »
of ze hadden gewoon gezegd: je ziet de mol elke dag
en dan mag je zelf nog gaan uitvinden wie van de andere drie nou de mol is
Triomf!

Offline sophie87

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 28-04-2006, 15:35:31 »
Ik heb dat geluidsfragment nu al 2387432 keer beluisterd. En ik hoor dus George Of Jorge zoals Roderick steeds bij die foto-opdracht werd genoemd. Steeds dacht ik zoals veel mensen dachten de ze Milouska zeiden, maar ik heb hem heel vaak geluisterd en uiteindelijk hoorde ik dat dus niet meer, maar GEORGE of JORGE!!

http://www.xs4all.nl/~hanmir/Sound3.wav

Ik heb dit geloof ik nog nergens gelezen... hebben nog meer mensen dit gehoord???