Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 63985 keer)

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #60 Gepost op: 22-04-2006, 00:08:04 »
Helemaal grandioos weer, ik heb weer dik genoten van deze aflevering!! ::ok:: 8)

Ik verander nooit van MOL als hij/zij er nog in zit maar mijn vermoedens beginnen een andere kant op te gaan!! Hou me tegen!! ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 22-04-2006, 00:14:15 »
peggy als eerste, dat vond ik vreemd...
een groen scherm  ::oink::
daar gaat de fototheorie  ::tandpastasmiley::

toine eruit, u was een leuk kandidaat  ::zwaai::

van in het begin zei ik: de mol is een man.
er blijft er nog 1tje over: roderick, aka de mol
ik zit al heel lang op roderick en krijg enkel bevestiging na deze aflevering
toine zat duidelijk op frederique, dus zij is het niet (maar dat wisten we al)
wat me heel erg blij stemde was dat frederique roderick verdenkt  ::ok::
hopelijk kan ze het spel ook winnen, t zou een mooi afscheid zijn

over de aflevering:
best leuk, maar vorige week was toch leuker
waarom worden roderick en peggy gekozen voor opdracht 1? omdat roderick weet dat argentijnen moeite hebben met zijn naam?
ik begreep de functie van opdracht twee niet echt. 5 vragen juist beantwoorden en dan zie je de mol? dat kan toch niet? het zou wellicht een wazige foto of zo geweest zijn want ze kunnen toch moeilijk écht de mol tonen?
ik ben er trouwens niet zeker van dat ze de echte mol gebruikt hebben om te bellen. waarom niet de hele tijd een cameraman of zo gebruiken want anders kan je al veel opmaken aan de gestalte (hoewel het mss wat ver was).
als het toch de mol zou zijn, dan gaat hier toch weer de verdenking naar roderick: hij gaat als eerste, en wat me opviel, hij liep na zijn foute vraag naar voor (dus in de richting van de kapel). terwijl je zou denken dat hij zou omdraaien en terugkeren van waar hij kwam! dit is maar heel even in beeld maar kan iemand dit checken?
de mol komt best als eerste of als laatste anders moet ie zich 2x omkleden (het kan natuurlijk ook zijn dat de regie hier stukjes geknipt en geplakt heeft, zodat we niet weten wie juist eerst is geweest)
opdracht 3 zag er wel tof uit, maar ook daar werd niet echt duidelijk uitgelegd hoe of wat. het zag er niet zo schrikwekkend uit maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. rennen voor je leven, dan moet ik onmiddellijk denken ... arme frederique   :\'(
leuke filmpjes trouwens in de supermarkt! het gefluister van fré viel wel erg op.

op naar een finale met roderick en frédérique. de derde persoon maakt me niet zo veel uit (peggy en milouska kan ik het minst van de hele groep hebben)
« Laatst bewerkt op: 22-04-2006, 00:15:51 door roelc »

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 22-04-2006, 00:28:14 »
Ik ben na vanavond echt definitief de weg kwijt, Mijn 3e mol zit er nog wel in maar ik heb steeds alle afvallers fout gehad en nu mijn winnaar ook nog eens. Wat me in deze aflevering verbaasde was dat milouska haar eigen geboorte jaar als fout antwoord gaf. En Roderick ?? ik weet het niet meer want hij werd deze aflevering erg verdacht in beeld gebracht. Ik blijf bij hem en ga mn pool niet meer veranderen maar mijn gevoel zegt Milouska. Ze komt erg dom over, pruttelt altijd tegen en ze zorgt dat er veel geld verspeeld word. Ik blijf bij Roderick maar ik zou het geweldig vinden als Milouska de mol zou zijn omdat echt alle kandidaten negatief over haar praten. Als ze geen mol zou zijn dan zenden ze al dat negatieve toch niet uit zou ik denken want daar word ze echt niet vrolijk van... alleen als ze de mol is dan wel.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 22-04-2006, 00:41:59 »
ik begreep de functie van opdracht twee niet echt. 5 vragen juist beantwoorden en dan zie je de mol? dat kan toch niet? het zou wellicht een wazige foto of zo geweest zijn want ze kunnen toch moeilijk écht de mol tonen?

ik kan me zo voorstellen dat de 5e vraag geweest zou zijn : wie is de mol?
Heeft de kandi die vraag goed dan wist die het dus al, dus kan de mol zich rustig onthullen. Heeft ie het fout, dan is de kandi met 4 goede voorgaande vragen toch een stapje dichterbij gekomen, want weet dan dat degene die hij/zij gezegd heeft dus niet goed is. Het leek mij een soort test zonder afvalmogelijkheid maar wel met een hoop winkansen.
Dit is puur speculatie uiteraard en ik twijfel er niet aan dat mocht een kandi zover gekomen zijn, de kijker in het ongewisse zou worden gelaten wat betreft de identiteit van de mol.

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 22-04-2006, 00:44:07 »
Heeft de kandi die vraag goed dan wist die het dus al, dus kan de mol zich rustig onthullen. Heeft ie het fout, dan is de kandi met 4 goede voorgaande vragen toch een stapje dichterbij gekomen, want weet dan dat degene die hij/zij gezegd heeft dus niet goed is. Het leek mij een soort test zonder afvalmogelijkheid maar wel met een hoop winkansen.
Dit is puur speculatie uiteraard en ik twijfel er niet aan dat mocht een kandi zover gekomen zijn, de kijker in het ongewisse zou worden gelaten wat betreft de identiteit van de mol.
die vraag kan het toch niet zijn, want anders zou de kijker het ook weten moest iemand het juist hebben. en dat mag niet he ;)

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 22-04-2006, 01:14:49 »
Nee lijkt me niet want dan heeft die de rest van de afleveringen te veel voorsprong en gaat zeker winnen.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 22-04-2006, 01:35:43 »
Nee lijkt me niet want dan heeft die de rest van de afleveringen te veel voorsprong en gaat zeker winnen.

Ja maar da's toch precies het spelletje : wie het meeste weet van de mol wint???!!!
We zitten nog maar kort voor de finale hoor. Wie het nu weet weet het dan ook wel.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2006, 01:42:01 door tureluurs »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 22-04-2006, 01:38:05 »
die vraag kan het toch niet zijn, want anders zou de kijker het ook weten moest iemand het juist hebben. en dat mag niet he ;)

Nogmaals : ik twijfel er niet aan dat de kijker hier in het ongewisse zou worden gelaten. Niet alles dat een kandi aan de weet komt hoeft worden uitgezonden toch. Anyway het heeft niet zover hoeven komen.

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: 22-04-2006, 04:12:16 »
De aflevering net gezien, wederom 3 opdrachten  ::ok::, geweldig! Vooral de nachtopdracht 'oog-in-oog-met-de-mol" was lekker mysterieus. Ook de sfeeropnames, onderonsjes met Argentijnen, de achtergrondmuziek en -niet te vergeten- Karels' presentatie waren super.
Jammer dat Toine eruit ligt, maar ja, it's all in the game....
Eindelijk ook 100% zeker van mijn mol (das meestal pas bij aflevering 6 of 7), dus laat die overige afleveringen maar komen  ::bravo:: !

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2006, 05:59:29 »
Heeft niemand gezien dat Milouska onder een paard terecht is gekomen? (38:14) Ik vond dit 1 van de gevaarlijkste opdrachten die ik ooit in De Mol heb gezien. Zo'n paardenhoef kan best hard aankomen en een lasso om je nek terwijl je in volle vaart rent, lijkt me ook niet handig. Ik denk wel dat ze goede instructies hebben gehad: de gaucho's trokken niet aan de lasso's en de kandidaten stonden onmiddellijk stil als ze een lasso voelden.

Top 3 gevaarlijke Molopdrachten:
1. NL1: Robin (120kg?) gaat bungeejumpen: hij heeft geluk dat hij nog leeft
2. SW3: Rodeo met echte stieren: Claes valt uit met 5 gebroken ribben
3. NL6: Krijgertje met paarden: Milouska belandt onder een paard

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #70 Gepost op: 22-04-2006, 07:22:06 »
De kapelopdracht blijft door mijn hoofd spoken. Uit het dagboek van de Mol vernemen we dat de Mol oog-in-oog heeft gezeten met alle kandidaten tijdens deze opdracht.
Indien er niet gewijzigd is aan de volgorde bij de kapelopdracht concludeer ik dan dat de Mol als eerste of laatste aan deze opdracht is begonnen.
Eerste: (Roderick) beantwoordt de vraag fout en neemt vervolgens plaats in de stoel.
Laatste: (Frédérique) Zat al heel de tijd in de stoel en als iedereen aan beurt is geweest komt zij aan bod.
Hiermee sluit ik Milouska, Peggy en Toine als Mol uit (vooral die laatste ;-)

Verder is er het jammerlijke uitvallen van Toine die 100% voor Frédérique gaat. Bij het verlaten van het spel zegt hij dat hij nog steeds denkt de juiste Mol te hebben, maar de vragen niet goed te hebben beantwoord. Zonder deze uitspraak had ik Frédérique afgeschreven, maar nu twijfel ik toch of zij niet de Mol is. Zouden deze vragen dan zo moeilijk geweest zijn en op de eerste afleveringen betrekking hebben gehad. Ik kan men niet voorstellen dat Toine de laatste dagen ook maar 1 beweging van Frédérique heeft gemist. Meer nog: ik kan me niet voorstellen dat men die duidelijke verdenkingen van Toine voor Frédérique zou uitzenden. Iedereen is er nu van overtuigd dat Frédérique niet de Mol is. Wel, hoe meer ik erover nadenk, des te meer ik dit een Mollenstreek vindt van de programmamakers. En dan die opvallende uitspraak van Toine ivm het maken van fouten bij de test die er even snel achteraan wordt geplakt.

Frédérique is de Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline pinogirl

• Forumlid
  • What's in a name....!
« Reactie #71 Gepost op: 22-04-2006, 08:52:33 »
Nog iets opvallends: Frédérique kreeg de vraag over de witte roos. Daaruit concludeer ik dat deze witte roos dus wel degelijk iets te betekenen heeft en wordt de witte-roos-theorie dus in mijn ogen bevestigd. Overigens zou deze theorie voor mij ook bevestigd zijn als een andere kandi deze vraag gekregen had. Het feit dat ie vernoemd werd speciaal in een vraag zegt voor mij genoeg.

Eerder op dit forum meldde iemand dat er tijdens de biechts in de tentjes na de kapel-opdracht er bellen te horen waren. Misschien handig om dit na te kijken, omdat twee keer een belletje geen goede verdenking is en één belletje wel een goede verdenking?

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 22-04-2006, 09:53:52 »
Heinz, bedankt voor het fragment; ik heb het even gefilterd en er wat mee gerommeld en aan het begin hoor je: "Milouska" en aan het eind hoor je héél zacht maar vrij duidelijk: "Milouska is de mol". Dat laatste is te horen als de deuren zijn dichtgegaan; zet je geluid lekker hard.

ik heb drie verschillend bewerkte fragmenten daarvan online gezet:
http://members.home.nl/atwt/milouskaisdemol.wav
http://members.home.nl/atwt/milouskaisdemol2.wav
http://members.home.nl/atwt/milouskaisdemol3.wav

Offline moltje

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 22-04-2006, 10:00:37 »
Ik had echt niet verwacht dat Toine eruit zou gaan.
Ik twijfel nu wel tussen Peggy en Frederique

Offline Mr Chiel

• Forumlid
  • Caras vemos, corazones no sabemos.
« Reactie #74 Gepost op: 22-04-2006, 10:04:25 »

Dit zou best wel eens kunnen, want dan is het of een bevestiging of het is voor jou een reden om iemand anders weer te laten vallen. Maar we zullen het voorlopig nog niet weten, want het is gisteravond niet gebeurd ...
Potverdorie, die gooien goed zeg!

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 22-04-2006, 10:35:48 »
Geweldige aflevering met geweldige opdrachten  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::rofl::

Milouska is de Mol, dat kan gewoon niet meer anders. Als Fred iets doet wordt dat allemaal zo uitgesmeert enzo, gewoon ongeloofwaardig. Ik kwam er trouwens ook net via de site achter dat er geld kon worden verdient via de kapel. Hadden ze dat gemeld?  ???
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #76 Gepost op: 22-04-2006, 10:38:44 »
Heinz, bedankt voor het fragment; ik heb het even gefilterd en er wat mee gerommeld en aan het begin hoor je: "Milouska" en aan het eind hoor je héél zacht maar vrij duidelijk: "Milouska is de mol". Dat laatste is te horen als de deuren zijn dichtgegaan; zet je geluid lekker hard.

::oink::

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 22-04-2006, 10:45:27 »

Ha, het ultieme bewijs  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #78 Gepost op: 22-04-2006, 10:50:30 »

Verder is er het jammerlijke uitvallen van Toine die 100% voor Frédérique gaat. Bij het verlaten van het spel zegt hij dat hij nog steeds denkt de juiste Mol te hebben, maar de vragen niet goed te hebben beantwoord. Zonder deze uitspraak had ik Frédérique afgeschreven, maar nu twijfel ik toch of zij niet de Mol is. Zouden deze vragen dan zo moeilijk geweest zijn en op de eerste afleveringen betrekking hebben gehad. Ik kan men niet voorstellen dat Toine de laatste dagen ook maar 1 beweging van Frédérique heeft gemist. Meer nog: ik kan me niet voorstellen dat men die duidelijke verdenkingen van Toine voor Frédérique zou uitzenden. Iedereen is er nu van overtuigd dat Frédérique niet de Mol is. Wel, hoe meer ik erover nadenk, des te meer ik dit een Mollenstreek vindt van de programmamakers. En dan die opvallende uitspraak van Toine ivm het maken van fouten bij de test die er even snel achteraan wordt geplakt.

Frédérique is de Mol.

Het wil er bij mij niet in dat Toine, zoals hij zelf zei, voor 100% of zelfs 200% op Fré is gegaan en er dan toch uitligt. Het gefluister van Fré in de supermarkt dat zij langzaam reed om Toine op het verkeerde been te zetten....... Ik geloof haar nog ook. Zij heeft Toine moeten lossen om zelf te kunnen winnen....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 22-04-2006, 11:11:47 »
Leuke aflevering weer! Wat me meteen opviel:

-Peggy heeft een roos gepakt bij het bloemenstalletje nadat ze de naam van die jongen hebben geraden. En ze kon wel beter spaans opeens dan dat ze zei bij schoolopdracht.

-De programmamakers weten dat Roderick moeilijk is om uit te spreken voor spaans sprekende mensen en dat ze allemaal Roderigo zeggen. (Frederique is te doen, Toine hadden ze ook zeker goed uitgesproken, milouska heb ik zelf al moeite mee, dus die hadden ze ook nog kunnen kiezen, echt zo een naam die je steeds vergeet.)

-Roderick mag als eerste naar de kapel, De vraag die hij krijgt is te makkelijk, Richard zat bij hem in het team! En dat antwoord! zeg dan de straat waar milouska mee op haar buik liep...en inderdaad nadat hij de vraag fout beandwoordt loopt hij naar voren toe.

-Ook in de kapel; de hand die bel luidt zou eigelijk even beter bekeken moeten worden zodat je kan zien of het een klein (peggy, milouska) of een grote hand is (roderick) De gestalte die je ziet is niet echt tenger, maar je kan altijd iemand breder maken...Wat frederique zei; ik voelde gewoon dat het Roderick was, had ik ook meteen, ondanks dat ik hem al een tijdje verdenk, het leek alsof hij gebogen zit.

-Frederique stemt op Roderick en zit nog in het spel. Toine stemde op Frederique en ligt eruit. Frederique is dus niet de mol. En daarbij als Roderick het niet is dan zou frederique eruit moeten liggen omdat je de vraag; is het een man/vrouw krijgt en als je op het verkeerde geslacht zit dan zijn er veel meer vragen fout. Het is een beetje statistiek.

-Er zijn er veel die geen zakken hadden, alleen Toine, maar Milouska deed er wel moeite voor evenals Peggy, Frederique en Roderick hebben totaal niet hun best gedaan voor de zakken.

Mij heb je niet overtuigd, het klinkt als iets wat achterstevoren wordt gezegd en dan hoor ik kiireedoor, aan het eind hoor ik wel iets met mol. Kan iemand het fragment omdraaien??

Toine eruit, jammer maar had ik wel verwacht, wat ook handig was, was dat vrijdagmiddag op radio 2 werd gezegd; maandag is Toine van Peperstraten bij Schiffers te gast, dus voor mij was de spanning al een beetje weg.

« Laatst bewerkt op: 22-04-2006, 11:17:11 door Lola-aap »