Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 49839 keer)

Offline flupke01

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 25-03-2006, 22:50:27 »
Theorie

Stel: de mol zit bij de dansers. Maakt het de mol dan iets uit of zij een vrijstelling krijgen--> nee. De mol gaat toch door. Roderick deed naar mijn idee veel moeite om onherkenbaar te zijn en zou dan dus niet de mol zijn. Liz deed minder moiete: alleen haar neus. een klein detail valt niet zo op. Zij zou dan de mol kunnen zijn.

Stel: de mol zit bij de anderen. Dan wil de mol graag dat de twee anderen een vrijstelling krijgen e dus verwarring zaaien. Deze twee hebben de misnte kennis over de mol en kun je dus het beste in het spel houden. Liever iemand met meer kennis eruit da deze twee.

Kortom de mol is óf Liz of een van de anderen die stemde op paar nummer 4.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #121 Gepost op: 25-03-2006, 22:53:39 »
Roderick deed naar mijn idee veel moeite om onherkenbaar te zijn en zou dan dus niet de mol zijn. Liz deed minder moiete: alleen haar neus. een klein detail valt niet zo op. Zij zou dan de mol kunnen zijn.

Het is precies andersom. Roderick veel moeite, ok, maar dat wil zeggen: niet makkelijk herkend worden -> verkeerd koppel kiezen -> geen geld in de pot = Mol.

Liz: weinig moeite -> makkelijk herkend -> goed koppel -> geld in de pot = niet de Mol. :)

Offline Belli

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 26-03-2006, 00:13:32 »
Waarom waren er maar 6 foto´s bij de abseilopdracht...? En waarom was er geen enkele kandidaat die daar iets over zei?  ???
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #123 Gepost op: 26-03-2006, 00:21:19 »
Waarom waren er maar 6 foto´s bij de abseilopdracht...? En waarom was er geen enkele kandidaat die daar iets over zei?  ???
Vond ik ook raar  ???

Van welke kandidaat was er dan geen foto?
Roderick, Milouska, Liz, Peggy in ieder geval wel

Offline Belli

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 26-03-2006, 00:25:03 »
Er was op het laatst in ieder geval geen foto van Richard ( ook tijdens de opdracht niet zien langskomen), en die andere die er niet bij zat was die van Mary-Lou... Of was het nou Toine die er uiteindelijk niet tussen zat...? ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 26-03-2006, 00:27:25 door Belli »
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 26-03-2006, 01:18:15 »
Theorie

Stel: de mol zit bij de dansers. Maakt het de mol dan iets uit of zij een vrijstelling krijgen--> nee.
FOUT!
de mol wil wél een vrijstelling want anders verdient de groep 2000 euro, en nu niets!

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 26-03-2006, 10:13:26 »
Als we er vanuit gaan dat Liz en Roderick gewoon kandidaten zijn. Volgens mij was de opdracht om het zo goed mogelijk te doen en het zo Argentijns mogelijk te laten lijken. Dat is volgens mij ook hardop tegen ze gezegd, maar dat zou ik nog eens terug moeten zijn. Het verklaart in ieder geval waarom ze zich zo verkleden. Ze wisten niet dat de anderen hen moesten herkennen.

Als Liz of Roderick wel de mol is, hadden ze alle baat bij een vrijstelling. De groep kreeg dan geen geld. Dan hadden ze zich niet vermomd, of in ieder geval had één van beiden er op aangedrongen om dat niet te doen. Ik sluit ze daarom allebei uit.

Toine is gewoon een te goede kandidaat om de mol te zijn. Hij heeft volgens mij het meeste geld verdiend (al heb ik dat niet nagerekend).

Frédérique deed in aflevering één eigenlijk niets verkeerd, in aflevering twee zat ze in die kuil. Waarom zou een mol tegen Peggy zeggen dat ze alleen haar eigen kleur mee mag nemen?

Mary-Lou ziet er niet erg sterk uit als kandidaat. Herkent haar eigen foto niet in 3, maar verder? In 2 zat ze met Chris in het beste team tijdens het paardrijden. In 1 gaf ze een goed antwoord.

Peggy laat in 1 +2000 liggen, draait dan zichzelf om. In 2 biedt ze aan om als lichtste te gaan in plaats van Richard, scheurt een verkeerde kleur envelop af (terwijl ze daarvoor zei: misschien is die van ons), in 3 raadt ze de verkeerde foto, brengt Richard in verwarring en begint als eerste te twijfelen aan koppel 2 bij de tango.

Milouska... Had ze verwarring gezaaid bij de speeddate-opdracht? Draait twee keer -1000 om. In 2 helpt ze niet of nauwelijks bij het bouwen van een vlot, zit in het slechtste team bij het paardrijden en is als laatste bij de geldkist (ontbreekt er iets?). In 3 raadt ze de verkeerde foto en is tamelijk passief bij de tango-opdracht.

Mijn conclusie: Milouska en Peggy zijn een mol en een slechte kandidaat. In welke volgorde weet ik niet.  ;D

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 26-03-2006, 10:23:41 »
Ze hebben het er nog over gehad dat ze 8 foto's hadden gezien maar dat ze maar met zijn 6en meededen en dan speculeren of roderick en Liz toch stiekem meededen. Maar ze hebben als het goed is wel 8 foto's gezien maar de laatste 2 waren eruit gelaten bij het raden van de foto's... (dacht ik  ;) )
I'm a real big goblin..

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 26-03-2006, 10:40:28 »
Volgens mij had Liz te horen gekregen van Karel dat ze vooral níet Argentijns moesten lijken, dwz dat ze niet moesten opvallen tussen Argentijnen. Liz bedacht toen zelf dat het misschien wel eens de andere kandidaten konden zijn die de jury zouden spelen (tenminste, men deed het overkomen alsof zij dat bedacht). Roderick leek zich te vermommen omdat Liz dat graag wilde, zo werd het overgebracht. De mol wil natuurlijk de vrijstelling.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 26-03-2006, 11:01:20 »
Roderick zou toch wel herkent worden... Zoals in het Moldagboek staat: ooit een Argentijn van 1,90 gezien? Dat vond ik een aparte opmerking, want toch werd er getwijfeld over Roderick!

En vlg mij waren er gewoon 8 foto's te herkennen, maar zijn er 6 gebruikt, omdat er maar 6 kandidaten waren. Maakt het moeilijker natuurlijk... De foto's van Richard en Toine zijn niet gebruikt.
Laten we jabberen.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 26-03-2006, 11:35:08 »
Zouden die vervormde stemmen in de terugblik niet net zoiets kunnen zijn als dat Fur Elise  ???

Dat ze daar weer een soort liedje overheen hebben gedaan ofzo  :-\\ (maar dan tig keer vertraagd)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 26-03-2006, 13:07:15 »
heb even een foto gemaakt van bladerdek tijdens abseilen en daarna de foto omgedraaid. Wat herkennen we daarin? En wie gaat er door het beeld. beeld is ook opvallend stilstaand in de aflevering. Alsof dat nodig was om ermee te kunnen knoeien.

ik zie eigenlijk niet iets in die foto, het kan aan mij liggen hoor;)

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 26-03-2006, 13:38:39 »
Zouden die vervormde stemmen in de terugblik niet net zoiets kunnen zijn als dat Fur Elise  ???

Dat ze daar weer een soort liedje overheen hebben gedaan ofzo  :-\\ (maar dan tig keer vertraagd)

Zoiets dacht ik ook al aan ja.

Waarom zouden de producers/editors in hemelsnaam de stemmen vertragen, niet ZOmaar, lijkt me, volgens mij zit hier echt meer achter, kan bijna niet anders!

Zou iemand deze geluiden kunnen capturen en online zetten? Altijd leuk om aan geluid te knoeien  ;D

Gegroet  ::tandpastasmiley::

Tom

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 26-03-2006, 13:53:19 »
Overal wordt boomtop gezegd en ook de oplossing van een puzzel in de avrobode was boomtop en dan staat er in de test treetops, kan verder niet bedenken of er iets mee is, maar het viel me wel op.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 26-03-2006, 14:15:01 »
Beste vrienden,
wat mij opviel tijdens de herhaling vanmiddag:
1. Alle teams bij de foto-opdracht bestaan uit twee mensen. Frédérique en Milouska, Richard en Peggy, Toine en Mary-Lou. Alle teams, met uitzondering van Toine en Mary-Lou, zijn bij alle platforms in de boomtoppen samen te zien, terwijl men er probeert achter te komen van wie de foto's zijn. Toine en Mary-Lou zijn bij foto #1 (van Roderick) níet samen te zien, als enigen. Richard en Peggy zijn daar bijvoorbeeld wél samen te zien. Als je goed oplet in de montage kun je dat zien. Je ziet tweemaal (bij de foto's van Roderick en Mary-Lou) Toine zeggen "daar zie ik een foto", en dan komt Mary-Lou in beeld, maar het is een ander shot en je ziet ze niet in één shot en je ziet ze ook niet overleggen.

Het opvallende hieraan is dat Mary-Lou bij foto #1 Toine noemt (en niet Roderick, die het was), de enige voor de hand liggende vergissing (Chris en Geert zitten niet meer in het spel, Richard was duidelijk een andere foto, dus dan moet het óf Roderick óf Toine zijn). Toine is notabene haar partner uit het groepje! Als zij samen met Toine daar had gestaan, zouden ze wel tot de conclusie Roderick gekomen zijn, zeker omdat de foto van Toine ook heel duidelijk was!

Ook heb ik deze twee niet samen het hele rijtje zien herhalen, zoals Milouska en Frédérique, en Richard en Peggy wel deden. Naderhand praten ze wel, Toine geeft toe dat hij bang was, en Mary-Lou vraagt zich af waarom.

Dat kan twee dingen betekenen; óf Toine is telkens te snel verdergegaan bij het platform, en heeft zo een streek uitgehaald met de hoop dat Mary-Lou de verkeerde zou noemen. Zelf noemde hij wel de juiste persoon. Dat kan een mollenstreek zijn.

Óf Mary-Lou heeft weer met haar hoogtevrees geschermd, of was te langzaam, of er is iets anders misgegaan, om zo te mol te kunnen uithangen bij foto 1. Zelf herkende ze haar eigen foto ook niet, want dan wel weer vreemd is.

Kortom: De uitleg van de opdracht over het werken in teamverband is niet in de uitzending gemonteerd. Van Toine en Mary-Lou zijn volgens mij alleen ná de opdracht beelden samen. Je ziet Mary-Lou in beeld twijfelen bij opdracht 1. Toine en Mary-Lou overleggen daar níet. Verder kwam niet duidelijk aan de orde in de uitzending waarom ze niet samen alle foto's hebben gedaan.

Conclusie: Hier is iets vreemds aan de gang. Mary-Lou heeft het in aflevering 1 over het zijn van een eekhoorn vliegend van boomtop tot boomtop. De montage probeert te verdoezelen dat zij niet met elkaar op een platform in een boomtop hebben gestaan. Mary-Lou herkent de foto verkeerd. Ik zeg: Mollenstreek!

2. Het dagboek van de mol heeft het over de lengte van Roderick. Eén vraag in de test ging over de lengte van de mol.

3. Frédérique's stem is als enige niet vervormd in de flashbacks. Is zij de winnares? Of de mol?

4. Mary-Lou herkent haar eigen foto niet. Nu vraag ik me af; ís het wel Mary-Lou op de foto, of is Mary-Lou de mol, en is dit bijvoorbeeld haar broertje met lang haar, en is dit gedaan om de anderen te misleiden? Dat zou natuurlijk de ultieme mollenstreek zijn! Iedereen raakte door de foto in de war. De foto is bovendien vrij oud en zwart-wit. De kleding op de foto lijkt ook vrij ouderwets en het kind heeft bretels aan. Toine, Frédérique en Roderick zijn eigenlijk nauwelijks ouder dan Mary-Lou, dus of zwart-wit nu nodig was geweest vraag ik me af.

5. Roderick weet niets te zeggen als Liz hem vraagt waar zijn pruik vandaan komt en gaat dan door met iets anders.

Offline abc

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 26-03-2006, 14:18:49 »
Karel weet ook niet wie de mol is toch en al zou hij het wel weten lijkt het me niet heel snugger om zo een grote hint te geven, haha. De rest hoeft dan vanaf aflevering 4 al tussen liz en roderick te kiezen....lijkt me niet

Hij weet wel iets, want hij zei tegen Richard: "Begrijp je dan helemaal niets van wat er in de groep gebeurt?" Richard heeft blijkbaar de test helemaal fout ingevuld.
Waarom zou hij dit Richard zo verwijten? Waarschijnlijk omdat Richard de laatste aflevering boven op de mol heeft gezeten: Peggy. Hij deed de boomopdracht met haar, danste met haar de tango en zat naast haar bij de tango-opdracht.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2006, 14:20:49 door abc »

Offline pitta

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 26-03-2006, 14:33:32 »
Maar Karel wist toch ook niet wie de mol was ???

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 26-03-2006, 14:49:34 »
Maar Karel wist toch ook niet wie de mol was ???

Nee, dat weet hij niet!
......

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 26-03-2006, 14:54:19 »
Frédérique zat en zit nu helemaal op Liz
maar Liz heb de eerste paar dagen nergens bij gezeten
en mee gedaan
maar Richard vloog eruit en als Frédérique alle antwoorden op/over Liz beantwoordde hoe kan zij er dan toch nog in het spel zitten
want dan had ze toch meeste vragen fout moeten hebben?
misschien heb ze dan toch gelijk en dat Liz de mol is
en daarom Frédérique nog in het spel zit

Offline ravi

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 26-03-2006, 14:58:55 »
ik zie eigenlijk niet iets in die foto, het kan aan mij liggen hoor;)

Ik bedoel de afbeelding 'mijn mol'. vergelijk nu dat bladerdek eens met die afbeelding.
(Dit was het enige shot in de scene waarin de camera niet bewoog. fotoshop??)