Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 49806 keer)

Offline Shira

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • free spirit
Re: Aflevering 3
« Reactie #160 Gepost op: 27-03-2006, 14:00:35 »
Ik vind de omschrijving van opdracht 1 op de site nogal raar gedaan, net of iemand anders het geschreven heeft, dit in vergelijking met de andere omschrijvingen.
ook valt me het volgende op:
Citaat
Toine raadt Frédérique. Goed.
Mary-Lou raadt Toine, maar het is Roderick. Fout.
Richard raadt Milouska. Goed.
Peggy raadt Toine, maar het is Liz. Fout.
Frédérique raadt Peggy. Goed
Milouska raadt Liz, maar het is Mary-Lou. Goed.

2 dingen hierin:
Citaat
Geen punt chter goed, terwijl bij de rest allemaal wel punten staan achter goed/fout

Citaat
Waarom staat hier goed? Is dit een hint richting liz?

Ook de foto van mary-lou, als je die vergelijkt met de foto van de vroegere m-l kom je toch wat verschillen tegen.

Wat mij ook opvalt is toine, hij begint met het zaaien van twijfels: hij zegt als eerste: " volgens mij zagen we in 4 ook liz maar.."  hij houdt zich behoorlijk stil, maar zodra hij merkt dat meer mensen naar 4 gaan, zegt hij ineens met nadruk, ik zou toch voor 2 gaan.  Is dit om de verdenking van hem af te schuiven, dat zodra de rest erachter kwam dat het toch koppel 2 was dat hij in elk geval geen foute keuze heeft gemaakt

Fre verteld dat zij tegen milous zegt: dat is roderick met een pruik op, dit doet zij inderdaad, maar pas bij koppel  3!
w00t!

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #161 Gepost op: 27-03-2006, 14:31:49 »
Fre verteld dat zij tegen milous zegt: dat is roderick met een pruik op, dit doet zij inderdaad, maar pas bij koppel  3!

Mij valt het volgende op:
Fre vertelt

Offline Shira

• Forumlid
  • free spirit
« Reactie #162 Gepost op: 27-03-2006, 14:40:45 »
 ;D
w00t!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #163 Gepost op: 27-03-2006, 14:44:01 »
Mij valt het volgende op:
Fre vertelt
Als ik alle spelfouten die ik hier zie zou moeten gaan verbeteren, ben ik volgend jaar nog bezig. :P
En Murphy's Law geldt trouwens vaak ook in dit soort situaties. Als iemand een spelfout aankaart, zal in de meeste gevallen die persoon zelf ook een spelfout maken.
The British are not impressed.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 27-03-2006, 16:00:44 »
Blablablabla ::)

Anyway, wat zou een missend puntje je kunnen vertellen? Niet veel, ben ik bang.  ::ohno::
Oh en gaan we nu verder zoeken naar de mol of gaan we een discussie beginnen over de wet van Murphy en de grammatica van users? :P

Laten we jabberen.

Offline Kristachick

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 27-03-2006, 16:35:24 »
Heeft iemand dit ook gezien:

Tijdens de opdracht met het abseilen was er een shot vanaf de grond beneden naar boven. Ik weet niet meer wie er toen aan het abseilen was.. Toine?
Maar wat me opviel was de blauwe lucht tussen de bomen. Laat dat nou net de vorm hebben van het logo van Wie is de mol? !
Zou het een hint kunnen zijn dat Toine de mol is?

Ik ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft gezien.
Als de uitzending online is kan ik wel een screenshot maken.
Kom maar op met dat screenshot ik ben heel erg benieuwd! ::oink::

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #166 Gepost op: 27-03-2006, 18:35:33 »

Anyway, wat zou een missend puntje je kunnen vertellen?

precies!

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 27-03-2006, 18:45:01 »
wat ik me afvraag: heeft mary-lou plots geen hoogtevrees meer???
we hebben haar iig niets horen zeggen hierover (en is deze opdracht niet meer beangstigend dan de vorige?). vreemd...

volgens mij zit frederique juist en zit de mol bij de tangomensen, die was er zo van overtuigd: zij moet iets meer weten! ik volg haar daarin, maar denk toch eerder aan roderick omdat we al 2x op rij een vrouw als mol hadden (het was wel telkens een jongere vrouw, terwijl liz al iets ouder is)
in de derde vlaamse mol had een kandidaat een briefje met instructies voor de mol ontdekt. zo is hij het te weten gekomen. misschien is hier ook iets gelijkaardigs gebeurd (maar dat zullen we pas achteraf weten).
ik ben zeer benieuwd naar volgende executie, en hopelijk valt liz/roderick af

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #168 Gepost op: 27-03-2006, 18:47:47 »
Is al vaker gezegd. Er zijn meerdere soorten hoogtevrezen. Ik zou het ook doodeng vinden om over die brug te lopen. Maar dat roetsjen zou ik ook wel lachen vinden. Ik heb ook wel eens op zo'n klimmuur geklommen. Dat is echt heel leuk en helemaal niet eng, omdat je gewoon weet dat je goed vastzit.
The British are not impressed.

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 27-03-2006, 18:55:52 »
Is al vaker gezegd. Er zijn meerdere soorten hoogtevrezen. Ik zou het ook doodeng vinden om over die brug te lopen. Maar dat roetsjen zou ik ook wel lachen vinden. Ik heb ook wel eens op zo'n klimmuur geklommen. Dat is echt heel leuk en helemaal niet eng, omdat je gewoon weet dat je goed vastzit.
echt waar???
dat vind ik heel vreemd (nu ja, ik heb dan ook geen hoogtevrees)

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 27-03-2006, 19:21:52 »
In Schiffers.fm in het interview met Richard vertelde hij dat hij onwijs lang moeilijk had staan doen om zijn hoogtevrees, maar dat dat helemaal niet was teruggekomen in de uitzending. Dit kan natuurlijk ook bij Mary-Lou zo geweest zijn...
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline juudith

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 27-03-2006, 19:22:32 »
Ik kan me er opzich ook wel iets bij voorstellen. Op die brug waait het gewoon heel hard, en je zit dus niet vast.. Je hebt het idee dat je elk moment kan wegwaaien. Op een klimmuur vind ik overigens wel eng :P En staand op een berg durf ik ook niet dicht bij de rand te komen.. Kruipend wel trouwens.
Maar genoeg over mij, terug naar aflevering 3 :P

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 27-03-2006, 19:23:51 »
Ik snap dat totaal. Ik zou ongezekerd (en met al die sporen waar je zo tussendoor kunt kijken!) in mijn broek *censuur* van angst, denk ik! Gezekerd van boom tot boom glijden, zou ik een heeeeeeeeeel stuk minder eng vinden en absoluut doen! Misschien dat de mol hier gebruik van zou maken haha, maar toch, het kan in mijn ogen heel goed!
Laten we jabberen.

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 27-03-2006, 20:35:58 »
vooral dat richard ook zei in die interview dat het 7x over moest doen
nou dat is niet erg fijn als je hoogtevrees heb ::regenboog::
ik zal net doen als die regenboog maar dan die kleuren ...... je weet wel ::rofl::

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 27-03-2006, 20:44:27 »
vooral dat richard ook zei in die interview dat het 7x over moest doen
nou dat is niet erg fijn als je hoogtevrees heb
Volgens mij bedoelde hij dat ze een keer of 7 van boom naar boom moesten glijden.

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 27-03-2006, 21:00:58 »
Volgens mij bedoelde hij dat ze een keer of 7 van boom naar boom moesten glijden.

ik dacht dat hij echt zei over die brug maar ik kan het ook verkeerd gehoord hebben
maar toen hij werd gevraagd over het boom naar boom glijden zei richard was niet zo eng als op die brug want dat moest 7x over gedaan worden, maar heb ik het mis dan mijn fout

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 27-03-2006, 21:14:37 »
Is er iemand die de verdraaide stemmen in de blauwe terugblikken kan versnellen. Ik blijf erbij dat hier iets mee is. Dit is echt geen toeval of foutje.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #177 Gepost op: 27-03-2006, 22:49:07 »
Ik vind de omschrijving van opdracht 1 op de site nogal raar gedaan, net of iemand anders het geschreven heeft, dit in vergelijking met de andere omschrijvingen.
ook valt me het volgende op:

Citaat
Toine raadt Frédérique. Goed.
Mary-Lou raadt Toine, maar het is Roderick. Fout.
Richard raadt Milouska. Goed.
Peggy raadt Toine, maar het is Liz. Fout.

2 dingen hierin:

Geen punt chter goed, terwijl bij de rest allemaal wel punten staan achter goed/fout

Waarom staat hier goed? Is dit een hint richting liz?
Als dit een hint is, zou je één ontbrekende punt kunnen zien als de volgende afvaller. De kandidaten met punt hebben, iets en Fred niet, dus... Het zou sterker zijn geweest als maar één een punt had gehad: Dan zet die kandidaat er een punt achter en de rest niet.

Die laatste zin zou een mol, winnaar en 2e te vinden kunnen zijn:
M-L is de MoL. Liz en Milouska zijn de finalisten. Milouska denkt dat Liz de mol is en wint daarom niet. Liz wint dan. "Milouska raadt Liz, maar het is Mary-Lou."

Maar ik denk eigenlijk dat het geen hint is.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #178 Gepost op: 27-03-2006, 23:38:23 »
volgens mij zit frederique juist en zit de mol bij de tangomensen, die was er zo van overtuigd: zij moet iets meer weten! ik volg haar daarin, maar denk toch eerder aan roderick omdat we al 2x op rij een vrouw als mol hadden (het was wel telkens een jongere vrouw, terwijl liz al iets ouder is)
Dat is een regelmatig terugkerende redenering; en een foute. Ook al heb je 9 keer op rij een vrouwelijk mol, als de kandidaten 50/50 zijn verdeeld blijft de kans dat de volgende mol een man is 50%. Dat we meer vrouwelijke mollen hebben gehad in het verleden biedt geen garanties voor de toekomst. De producenten willen gewoon een goede mol, ze volgen geen vast patroon of zo.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 28-03-2006, 12:02:30 »
wel ik begin frederique nu meer verdacht te vinden
ten eerste zit ze vol overtuiging op liz wat ik verdacht vind
zo van "en nu weet ik het zeker"
MJA
en dan er wel in blijven zonder jokers

én ze zei bij het fotospel dat ze Peggy niet helemaal zeker wist, terwijl ze toch vrij zeker was. ik vond dat een soort opmerking om goodwill te krijgen.