Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 49807 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 26-03-2006, 14:59:24 »
1. Alle teams bij de foto-opdracht bestaan uit twee mensen...
Dit valt inderdaad wel op, las je het weet. Maar wat ik dan raar vindt is dat Toine voor Mary-Lou zit... Als ze weten dat ze in groepjes zouden moeten gaan, had Toine kunnen wachten op Mary-Lou. Toine heeft uiteindelijk het antwoord goed, en heeft daarom geen reden om voor Mary-Lou uit te vluchten.
Voor Mary-Lou is het veel lastiger om niet bij een ander terecht te komen omdat ze tussen twee mensen in zit.

Ik denk nu eigenlijk dat ze niet per se in groepjes hebben gewerkt en dat bijvoorbeeld ook Mary-Lou en Peggy samen in een boomtop hebben gezeten.

Wat ook nog kan is dat Toine en Mary-Lou allebei de eerste foto fout hadden. Bij het omdraaien van de antwoorden lijkt Toine nog altijd te denken dat hij jonge Riderick is. Dat ligt dan niet aan Mary-Lou.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 26-03-2006, 15:34:16 »
Frédérique zat en zit nu helemaal op Liz
maar Liz heb de eerste paar dagen nergens bij gezeten
en mee gedaan
maar Richard vloog eruit en als Frédérique alle antwoorden op/over Liz beantwoordde hoe kan zij er dan toch nog in het spel zitten
want dan had ze toch meeste vragen fout moeten hebben?
misschien heb ze dan toch gelijk en dat Liz de mol is
en daarom Frédérique nog in het spel zit

Dit schreef ik een uurtje of 2 hiervoor, ook al in het topic over Fré. Ik vind het maar raar en gezien er zoveel hintjes (zie bv. het topic over alle hints naar 1 persoon) naar Fré terug gebracht kunnen worden wel bijna dubbel zo raar...
Laten we jabberen.

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Frédérique!
« Reactie #142 Gepost op: 26-03-2006, 15:39:23 »
Dan is of Liz de mol of Fré de mol, of er zaten meer mensen op Fré dan of Richard en komt het daaruit..
Ik weet het niet hoor  ::trots::

xx CO!!  ::regenboog:: 8)
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline di-rectgirly

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 26-03-2006, 15:48:23 »
volgens mij is peggy de mol

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 26-03-2006, 15:48:27 »
Dat Fré de mol is, kan uiteraard ook nog. Maar mijn verdenkingen op Fré, Liz en Roderick zijn nu wel zwaarder iig.
Laten we jabberen.

Offline valentino

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #145 Gepost op: 26-03-2006, 15:50:21 »
Dit schreef ik een uurtje of 2 hiervoor, ook al in het topic over Fré. Ik vind het maar raar en gezien er zoveel hintjes (zie bv. het topic over alle hints naar 1 persoon) naar Fré terug gebracht kunnen worden wel bijna dubbel zo raar...

@IDM

mijn excuus ik heb daar niet opgelet, het viel mij op bij de herhaling dat ik het geplaatst heb zonder verder te kijken dan mijn neus lang is
nogmaals sorry ::schaam::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 26-03-2006, 15:51:28 »
Whaha zo bedoelde ik het niet! Ik bedoelde: het valt meer mensen dus op! Want Joff scheen het voor mij ook al een keer opgemerkt en gepost te hebben. Geen excuses hoor, haha! ;) ::zwaai::
Laten we jabberen.

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #147 Gepost op: 26-03-2006, 17:06:26 »
Heel erg raar allemaal.
Ik heb een aantal mollen,en ben er niet achter wie nu het meest molpotentie heeft.Liz die heel weinig haar best doet om zichzelf onherkenbaar te maken,terwijl ze wel heel de tijd tegen roderick vertelt dat ze zich moeten vermommen.(ik bedoel,als je liz in bladen of beelden van een gala-avond ziet,dan heeft ze bijna altijd een knotje in haar haar.Jurk/rok is behoorlijk doorzichtig zodat je heel goed haar silhouet ziet.
Dan roderick die geen antwoord weet te verzinnen op de vraag hoe hij aan die pruik komt en dan snel over wat anders gaat praten.
Peggy die gewoon alles fout doet.(foto's en op paar 4 gokken)Terwijl ze echt niet dom is gezien haar school/studiekeuze.
Mary-lou die te onopvallend doet.Ze maakt fouten,maar niemand zit op haar te vitten.Heel sluw...
Hmmm...ik weet het niet,zal nog een x die herhaling moeten zien.
 ???
Carpe Diem!!!

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 26-03-2006, 17:42:03 »
Die screenprint op de vorige pagina over de kleur van de helm van de mol is goed; peggy was imho de enige met een rode helm, de rest groen. In het 'peggy topic' heeft iemand dit ook al gepost.

De foto van Toine is wél gebruikt in het treetop spel.

Wat ik zo verdacht vind; Fred stemt steeds op Liz maar waar baseer je dit in vredesnaam op als je elkaar al sinds het begin van het spel niet hebt gezien? Heeft Fred iets gezien voor de splitsing maar moet ze haar vermoeden 'versluieren' omdat ze al teveel weet?

Dat Milouska met zoveel klunzigheid in het spel blijft is mij een raadsel... of is zij de mol?

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #149 Gepost op: 26-03-2006, 18:18:55 »
Die screenprint op de vorige pagina over de kleur van de helm van de mol is goed; peggy was imho de enige met een rode helm, de rest groen. In het 'peggy topic' heeft iemand dit ook al gepost.

De foto van Toine is wél gebruikt in het treetop spel.

Wat ik zo verdacht vind; Fred stemt steeds op Liz maar waar baseer je dit in vredesnaam op als je elkaar al sinds het begin van het spel niet hebt gezien? Heeft Fred iets gezien voor de splitsing maar moet ze haar vermoeden 'versluieren' omdat ze al teveel weet?

Dat Milouska met zoveel klunzigheid in het spel blijft is mij een raadsel... of is zij de mol?
Je kunt nog zo klunzig zijn en geen flikker uitvoeren de hele dag. Als je genoeg over de mol weet blijf je erin. Dat laatste is dus een flut argument

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #150 Gepost op: 26-03-2006, 19:03:13 »
Wat ik raar vond was het moment dat Liz spul op haar neus deed. Zag je een soort blaadje ofzo aan haar broek hangen en ook op haar trui/vest (ofzo) stond iets. Wat het was kon ik niet lezen.

en het moment daarna zei Roderick: 'Ik vind dat jij heel erg over de zaken nadenkt, Liz..'
En daarna hoorde je een rare stem: 'Ja...' en toen zei Roderick nog iets, iets dat ie dat verdacht vond ofzo.. En daar tussendoor hoorde je dezelfde (nogal vreemd klinkende) stem ook iets zeggen.

Was dat gewoon de instructeur (die ook een rare stem had) die er doorheen lulde, of was het een hint

::vergroot:: ::vergroot::

op dat blaadje dat liz op haar trui heeft gespeld staan volgens mij tango-instructies voor roderick! hahah, duidelijk dat dit niet meer mijn mol is!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 26-03-2006, 20:22:45 »
Dit valt inderdaad wel op, las je het weet. Maar wat ik dan raar vindt is dat Toine voor Mary-Lou zit... Als ze weten dat ze in groepjes zouden moeten gaan, had Toine kunnen wachten op Mary-Lou. Toine heeft uiteindelijk het antwoord goed, en heeft daarom geen reden om voor Mary-Lou uit te vluchten.
Voor Mary-Lou is het veel lastiger om niet bij een ander terecht te komen omdat ze tussen twee mensen in zit.

Ik denk nu eigenlijk dat ze niet per se in groepjes hebben gewerkt en dat bijvoorbeeld ook Mary-Lou en Peggy samen in een boomtop hebben gezeten.

Wat ook nog kan is dat Toine en Mary-Lou allebei de eerste foto fout hadden. Bij het omdraaien van de antwoorden lijkt Toine nog altijd te denken dat hij jonge Riderick is. Dat ligt dan niet aan Mary-Lou.

Interessant punt ja. Wat me wel opviel is dat Toine en Mary-Lou echt als eersten gingen, dat wil zeggen, zij stonden geïsoleerd bij de uitleg van Karel en volgens mij waren zij weg en stonden de andere vier nog te praten op de grond. Ik heb dat net even teruggekeken en ze stonden inderdaad daar nog met zijn vieren.

Ik denk dat de kandidaten per twee het hele traject over gingen. Misschien werkten ze inderdaad niet in groepjes, maar hebben de laatste vier elkaar twee bij twee opgezocht.

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Het kwam op mij over alsof Toine dééd dat hij de jonge Roderick was, zo van "ja hoor dat ben ik", in een poging (waarvan hij wist dat die niet zou slagen) om alsnog geld binnen te halen.

Zeker als ze dus niet in groepjes hebben gewerkt, kan het zijn dat Mary-Lou opzettelijk getreuzeld heeft.

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 26-03-2006, 21:28:04 »
Is het niemand opgevallen dat Mary-Lou bij de foto-opdracht een jas droeg met een capuchon van bont en achterop met witte letters de mol? Het is maar heel even te zien, dus wellicht zag ik het niet goed, maar volgens mij was het echt het logo van de mol!

Daarnaast heeft mary-lou bij de tango-opdracht wel degelijk gemold. Ze begon weliswaar niet gelijk zelf de twijfels de wereld in te gooien. Maar toen iemand opperde dat het ook duo 4 kon zijn ging ze wel heel snel mee door te bevestigen dat ook zij dacht dat het duo 4 was. Uitstekende mollenstreek omdat je de verdenking zo niet gelijk op je laadt maar wel verwarring in de groep brengt!
Had ik ook al gemerkt. Idd een echte mollenstreek. Vanaf nu is Mary-Lou ook mijn mol. ::ok::

Offline Riabee

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 26-03-2006, 23:33:03 »
Ik lees hier steeds opmerkingen over verdraaide stemmen. Dit was mij niet opgevallen, maar als ik tijd heb ga ik het zeker even terugkijken.
Kunnen die stemmen iets te maken hebben met 'kruis en mol' wat je in muziek tegenkomt?
Ik heb geen verstand van muzieknoten, maar kruis en mol schijnt met toonhoogte te maken te hebben....
En tijdens de tocht met het vlot kwam er duidelijk een kruis in beeld.
Heeft iemand hier een idee over????

Offline Riabee

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 27-03-2006, 00:42:24 »
Ik blijf Frederique als eerste verdenken.
Maar Liz vertrouw ik ook niet helemaal. Ze stelde wel érg rap voor om de groep te verlaten. En ook dat zij zichzelf amper vermomde bij de tango-opdracht.Ik weet niet meer precies wanneer het was, maar Karel maakte een opmerking over hoe de  groep zó naïef kan zijn, omdat ze het heel gewoon vonden dat het zo goed ging  en ze al zo veel geld in de pot hadden. Wat bedoelde hij hiermee? Misschien dat ze hieruit toch zouden moeten concluderen dat de mol niet in hun groep zat???
Weet Karel zelf nou wel of niet wie de mol is?
Ook Peggy en Mary-Lou vind ik verdacht, maar toch.........Frederique IS het gewoon!!!!!

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 27-03-2006, 09:10:56 »
Je kunt nog zo klunzig zijn en geen flikker uitvoeren de hele dag. Als je genoeg over de mol weet blijf je erin. Dat laatste is dus een flut argument

Het is geen argument, het is een mijmering, een verbazing, een gedachte, wild fladderend als een vlinder in the back of mij mind.

Nog los van het feit dat je interpretatie van mijn opmerking dus niet juist is, denk ik dat enige netiquette hier op haar plaats is; je hoeft het niet met mij eens te zijn en dat mag je opschrijven. Denigrerend taalgebruik lijkt mij niet de juiste weg.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 27-03-2006, 09:17:08 »
Citaat
Weet Karel zelf nou wel of niet wie de mol is?

Hij heeft verklaard van niet. Of dit is een mollenstreek van hem  8).

Wat Liz betreft; het kan best zijn dat zij met het minder vermommen heeft geprobeerd, geld te verliezen. Als zij idd de mol is, hoefde zij niet te vrezen voor uitschakeling. Maar dan blijf ik denken; zij verliest hiermee hooguit 2000 euro - de kans dat ze niets verliest is theoretisch ook aanwezig - terwijl zij veel meer had kunnen mollen én verliezen als zij in de andere groep gezeten zou hebben.

Ik kan gewoon niet geloven dat de mol zou kiezen voor de tango. Maar dan ga ik er van uit dat de mol wist dat het een tango-opdracht zou worden en dat lijkt mij aannemelijk.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #157 Gepost op: 27-03-2006, 10:51:06 »
Waarom zou Liz zich laten herkennen?
Als mol zijnde wil ze dat niet omdat er dan 2000 euro in de pot komt, vervolgens moet ze een test maken met vragen waar ze absoluut niks van zou moeten weten. Wel heel verdacht als ze dan in het spel zou blijven en Richard niet.
Als kandi zijnde heeft ze dan geen vrijstelling, moet een test maken met vragen waar ze absoluut niks van weet. Kans is groot dat ze dan meteen uit het spel ligt.
Kortom, of ze nou wel of geen mol is, ze wil niet herkend worden.
The British are not impressed.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 27-03-2006, 11:00:49 »
Wel heel verdacht als ze dan in het spel zou blijven en Richard niet.
Als kandi zijnde heeft ze dan geen vrijstelling, moet een test maken met vragen waar ze absoluut niks van weet. Kans is groot dat ze dan meteen uit het spel ligt.
Kortom, of ze nou wel of geen mol is, ze wil niet herkend worden.
Dat weten we dus niet of Richard er dan ook was uitgevlogen. Bovendien is Roderick er ook nog, en die weet dan net zo goed niks over de Mol.
Maar ik denk inderdaad dat het in beide gevallen (Mol of geen Mol) beter is om niet herkend te worden.

Offline bingo44

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 27-03-2006, 12:17:35 »
ik ben eenzijdig maar blijf bij mijn mol milouska.
Ga eens na ze heeft weer geld uit de pot gehaald haar foto was niet goed en als ze voor paar 4 willen gaan zegt ze gelijk jah dacht ik ook.
Ook moet je heel goed naar haar gezicht kijken ze kan misschien een beetje acteren maar niet heel goed. Je ziet dat als iemand gelijk zegt dat is liz dat haar gezicht vertrekt, ook als frederique de "grap" over de pruik wil doorspelen vat ze hem niet, omdat ze weet dat roderick echt een pruik op heeft.