Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 43594 keer)

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek Mol
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2006, 11:37:12 »
Enkele opmerkelijke passages uit het dagboek na afl.3:

Want ja, die neus was echt overduidelijk fake
Ik krijg hier echt de indruk dat de Mol voor het doek zit te kijken. De dansers zelf kunnen toch niet beoordelen of die neus er echt fake uitziet voor de andere kandi's. Uitspraak lijkt me niet van een danser te komen, want anders ga je die zo opvallende fake neus toch alsnog aanpassen. Bedoeling van de Mol is dat er zo weinig mogelijk geld in de Pot komt. Dus door deze uitspraak besluit ik dat de Mol zeker niet Roderick of Liz is.

Ik sta er tussen en kijk ernaar. Waardevolle jokers worden achteloos in een tas gestopt of weggegeven, uitgeleend zelfs.
Lijkt mij erop te wijzen dat de Mol zelf niet zulke domme dingen doet en hiermee sluit ik zeker Milouska uit, maar ook Toine. Die uitspraak ik kijk ernaar doet mij nu zelfs opnieuw twijfelen aan Frédérique (en ook wel Peggy). Zij keken er niet naar, zij ondernamen een poging om de "shekels" te ontfutselen.
Wat heb je er als Mol aan om jokers af te nemen van iemand die deze eerlijk heeft verdiend? Niets toch? Hierdoor zorg er toch niet voor dat er minder geld in de pot komt.

Als de Mol tussen de dansers zit, zorgt ie wel dat die neus fake is natuurlijk  ;)

Ik sta er tussen en kijk ernaar. Waardevolle jokers worden achteloos in een tas gestopt of weggegeven, uitgeleend zelfs.
Lijkt mij erop te wijzen dat de Mol zelf niet zulke domme dingen doet

Juist wel: lekker stoken of zorgen dat er gestookt word door ze te laten slingeren of te gaan jatten.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Ron Dabe

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2006, 12:15:17 »
Enkele opmerkelijke passages uit het dagboek na afl.3:....

....Maar ja, t' is maar een dagboek en Niet is was het lijkt (wie zij dat ook weer in deze aflevering?)

Ik heb de quote even ingekort, maar ik vind het een zeer strakke analyse. Er moet wel enigszins nuance worden toegebracht, het dagboek is een extraatje en moet niet al te letterlijk genomen worden. Ik denk dat het voor een mol wel 'grappig' is om te kloten met die jokers en voor de gein onrust stoken. Marc ontvreemdde ook molboekjes om voor onrust te zorgen in WIDM 3 België. Daarnaast moet jouw theorie ook Mary-Lou uitsluiten aangezien zij Frederique een joker gaf. Dat vind ik veel onmolser dan jokers jatten.

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2006, 12:25:16 »
Als de Mol tussen de dansers zit, zorgt ie wel dat die neus fake is natuurlijk  ;)
??? Juist niet toch? Want als ze geraden worden komt er geld bij in de pot.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2006, 12:36:32 »
Ik denk dat het voor een mol wel 'grappig' is om te kloten met die jokers en voor de gein onrust stoken. (...) Daarnaast moet jouw theorie ook Mary-Lou uitsluiten aangezien zij Frederique een joker gaf. Dat vind ik veel onmolser dan jokers jatten.

Misschien is de mol er juist wel bij gebaat om anderen jokers te geven.
Let op: degene die het minste vragen goed heeft vliegt uit het spel. Als je zorgt dat de domste medekandidaat ver komt in het programma doordat die toevallig steeds jokers heeft, zorg je er dus voor dat je in de finale staat met mensen die nog steeds de verkeerde mol voor ogen hebben. Lijkt mij een win-win situatie voor de mol. Je wint het vertrouwen van de groep en je zorgt ervoor dat mensen die het minst weten doorgaan naar de volgende ronde omdat ze jokers hebben.  ::vergroot::
Dus wie heeft er al sinds aflevering 1 jokers uitgedeeld? Of wie heeft er heel veel jokers verdiend voor de groep? Misschien moeten we daar ook eens naar kijken.

Maar goed, misschien moet dit naar een topic over een nieuwe theorie (= wie de meeste jokers aan anderen geeft is de mol) als dat zo is, dan verplaats deze post maar. Want het wordt nu wel een beetje off-topic...
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Ron Dabe

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2006, 12:41:25 »
Mja, we raken offtopic, maar nog 1 dingetje. Ik geloof in 'Gelijke kansen' maar op een andere manier dan Gotcha. Als iemand niet goed oplet mag diegene gestrafd worden, maar een kandidaat overduidelijk helpen en een ander benadelen daardoor is volgens mij niet iets wat een mol mag doen.

Offline Kaaasje

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2006, 12:43:08 »
Misschien is de mol er juist wel bij gebaat om anderen jokers te geven.
Let op: degene die het minste vragen goed heeft vliegt uit het spel. Als je zorgt dat de domste medekandidaat ver komt in het programma doordat die toevallig steeds jokers heeft, zorg je er dus voor dat je in de finale staat met mensen die nog steeds de verkeerde mol voor ogen hebben. Lijkt mij een win-win situatie voor de mol. Je wint het vertrouwen van de groep en je zorgt ervoor dat mensen die het minst weten doorgaan naar de volgende ronde omdat ze jokers hebben.  ::vergroot::
Dus wie heeft er al sinds aflevering 1 jokers uitgedeeld? Of wie heeft er heel veel jokers verdiend voor de groep? Misschien moeten we daar ook eens naar kijken.

Maar goed, misschien moet dit naar een topic over een nieuwe theorie (= wie de meeste jokers aan anderen geeft is de mol) als dat zo is, dan verplaats deze post maar. Want het wordt nu wel een beetje off-topic...

Misschien een beetje als de mol is de held theorie?

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2006, 17:21:44 »
iemand op het andere forum zei dat het opvallend was dat er nu pas over geert werd gesproken in het dagboek van de mol, alsof de mol dat nu pas wist (of althans als indicatie dat de mol weg van de groep was)

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #47 Gepost op: 26-03-2006, 12:05:24 »
iemand op het andere forum zei dat het opvallend was dat er nu pas over geert werd gesproken in het dagboek van de mol, alsof de mol dat nu pas wist (of althans als indicatie dat de mol weg van de groep was)

Tis op zich opvallend, maar wanneer worden die dagboeken geschreven?
Ik bedoel: ze zullen niet tijdens het spel geschreven worden maar vlak daarna, of gewoon willekeurig na afloop van het hele spel. Dan weet de Mol de volgorde van afvallers natuurlijk ook, al zou hij bij de tangodansers zitten.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline bastie

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 26-03-2006, 15:18:14 »
Er staan fouten in het dagboek van deze week:

Maar deze groep is nog een beetje naïef. Ze vertrouwen elkaar. Dat vertrouwen kostte hun deze aflevering mooi 3500 euro en zorgde ervoor dat er twee vrijstellingen uitgedeeld werden. Het lijkt er af en toe op alsof ze net iets te veel voor elkaar over hebben allemaal. Hebben ze wel door dat ... van hen de mol is?

Het moet hen zijn en er staat geen 'één' op de puntjes..

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 26-03-2006, 17:09:59 »
Stukje uit het dagboek:

Hieruit kan ik concluderen dat de mol niet bij de dansers zat maar in de groep...
Roderick en Liz vallen dus dan af.
Keep Watching

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #50 Gepost op: 27-03-2006, 04:29:36 »
Stukje uit het dagboek:

Hieruit kan ik concluderen dat de mol niet bij de dansers zat maar in de groep...
Roderick en Liz vallen dus dan af.

Idd, en zoals ik hierboven heb vermeld nog veel meer.
De Mol is hierdoor waarschijnlijk zeker niet Toine of Milouska (en wat met Mary-Lou, leende die ook geen joker uit?)
Eerst sloot ik hierdoor ook Frédérique en peggy uit, omdat die niet gewoon "keken" maar trachten jokers te stelen. Op die mening moet ik waarschijnlijk toch terugkomen, want anders blijft er niemand meer over.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #51 Gepost op: 27-03-2006, 12:26:00 »
Milouska wordt door de groep voortdurend naief genoemd. De groep wordt naief genoemd door de mol >> milouska.

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2006, 22:43:34 »
Van de mol in het dagboek afl.4 :
Citaat
Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek. Jij zult later wel te weten komen wat dat was.
Dit betekent dus dat de mol te maken heeft gehad met de kooi waar richard in zat. Dus alle kandidaten t/m roderick aangezien hij Richard bevrijdde. Dus de mol moet tussen de volgende kandidaten zitten:
- Toine
- Milouska
- Roderick
- Richard (lijkt me heeel sterk)
Keep Watching

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2006, 23:01:09 »
Zou je denken, maar de mol zou natuurlijk ook tussen de anderen gezeten kunnen hebben. Eerst even afwachten wat de rest doet: pas als blijkt dat niemand Richard wil helpen kan de mol dit alsnog doen. Misschien was de mol dus wel aan het einde aan de beurt. Of bijna aan het einde. Zoals ik al eerder in een ander topic zei kan de mol er best wel eens baat bij hebben dat anderen zo veel mogelijk jokers krijgen. Drnaast wil de mol ws Richard wel terug in het spel, dus heeft aan het einde altijd zelf nog alles in de hand.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Stephanie

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2006, 23:08:22 »
Citaat
of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien?
Volgens mij zitten hierin gewoon alle mensen ná Roderick.
Dus dit sluit niemand uit...

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2006, 23:13:45 »
De volgende zin uit het dagboek:
"Ik heb gedaan wat mij het beste leek. Jij zult later wel te weten komen wat dat was."

Daaruit blijkt toch dat de mol te maken heeft gehad met de kooi met iemand erin,,, ?!!want als je erna kwam was de kooi je helemaal niet opgevallen en rende je meteen naar de laptop om de test te doen...uit deze zin blijkt dat de mol " iets" moest doen
Keep Watching

Offline Stephanie

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2006, 23:31:00 »
De mol kan natuurlijk ook ervoor hebben gezorgd dat hij pas nadat Richard was vrijgelaten moest gaan, zodat hij zich dus nergens mee moest bemoeien  ;)

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2006, 23:48:19 »
De mol kan natuurlijk ook ervoor hebben gezorgd dat hij pas nadat Richard was vrijgelaten moest gaan, zodat hij zich dus nergens mee moest bemoeien  ;)

Vind je echt dat dat zo overkomt als je dat dagboek leest?  ::ohno:: ???
Keep Watching

Offline Stephanie

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 1-04-2006, 00:03:29 »
Nee, maar ik vind het ook niet overkomen alsof de mol per se iets met die kooi heeft gedaan  ::ohno::

Je kan gewoon niks met zekerheid uit dat dagboek halen volgens mij. Je kan alles op verschillende manieren uitleggen  ;)

Offline Brummie

• Forumlid
  • Dag lieve beeldbuiskinderen!
« Reactie #59 Gepost op: 1-04-2006, 00:24:33 »
Wat ik me wel afvraag is, wat ze met Richard  8) zouden
hebben gedaan als iedereen  :o voorbij zou zijn gelopen  ::regenboog::
We only need to decide, what to do with the time that's given to us! :º)