Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 43584 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #20 Gepost op: 15-03-2006, 10:14:44 »
De mol is online!  :o
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline revelation

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2006, 21:33:14 »
de mol schrijft in het dagboek zoiets als:

karel wacht ons op met een verassend bericht.

en vervolgens:

ik weet wat me te doen staat.

dat is nogal een tegenstrijdigheid. komt iets dergelijks van de hand van een journalist??

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2006, 15:38:08 »
de mol schrijft in het dagboek zoiets als:

karel wacht ons op met een verassend bericht.

en vervolgens:

ik weet wat me te doen staat.

dat is nogal een tegenstrijdigheid. komt iets dergelijks van de hand van een journalist??

Misschoen dat een journalist geholpen heeft om het een beetje smeuig en teasy te maken. Maar het bericht is voor de groep natuurlijk erg varassend, hoewel de mol dat al weet en dus weet wat hem te doen staat.

Het 1e gedeelte spreekt hij dus uit naam van de groep, in 2e instantie uit naam van zichzelf.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2006, 22:05:49 »
mijn idee over deel 2 van het dagboek van de mol

De zwaarste zijn, is niet altijd nadelig. Dat heb ik vandaag maar eens mooi kunnen benadrukken. ( de mol heeft de groep geholpen van buitenaf) Opgenomen of toch roderick??

Mijn plannetjes werken en ik weet precies waar ik mee bezig ben.( de tango dansen)

Ook mijn, al dan niet gespeelde, slechte gevoel voor coördinatie (tijdens het dansen) helpt mij een handje. Daar kan ik zelf weinig aan doen, zullen we maar zeggen. Die ongecontroleerdheid heeft z’n charme en steunt mij in ieder geval bij mijn missie. Ik kon het vandaag erg goed gebruiken.  liz zegt tegen roderick dat hij meer moet leiden,maar dan reageert roderick dat zij niet zo eigenwijs moet doen, zodat hij daar meer de kans voor krijgt oftewel schuift de schuld in de schoenen van liz

Het blijft natuurlijk een interactie, waarbij ik de leiding heb, maar me ook over moet kunnen geven. Het voordeel is dat het gelukkig volkomen natuurlijk overkomt. Mij valt niets te verwijten. Totdat je beter weet natuurlijk, maar voorlopig weet niemand beter en dat houden we heerlijk zo. niemand is er bij alleen liz maar die is al ingepalmt

En heerlijk kun je dit best noemen. Ondanks dat het best zwaar is, die (ZONNE??)schijn, gaat het me goed af. Ik geniet van dit spel. Ik geniet van Argentinië. Ik geniet van de mol.

Dit blijft natuurlijk een manier van opvatten het zou net zo goed op frederique gebaseerd kunnen worden, maar dat laat ik aan iemand anders over
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline rosa

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 17-03-2006, 22:15:34 »
ik zie hier ontzettend Richard in (in het tweede verhaaltje van het dagboek) en dat terwijl Fréderique eigenlijk mijn mol is!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 17-03-2006, 22:16:56 »
Het zegt alles, het zegt niets. Echt heel veel wijzer word je er toch niet van!
Laten we jabberen.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2006, 14:16:41 »
Je kan dagboek van de Mol deel 2 wel op meerdere personen linken. Richard (de zwaarste), Liz/Roderick (tango/coördinatie), Frederique (routeplanner met walkie talkie)

Kortom, we schieten er weinig mee op ben ik bang.  :\'(
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2006, 16:37:45 »
Ik ben nou toch aan het twijfelen, want als hij/zij geniet van Argentinië..Ik geloof dat de mensen in hun tentjes dat niet echt aan het doen zijn.
Kennis is macht.

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2006, 16:40:45 »
Als ik het dagboek lees begin ik steeds meer aan Roderick te denken, maar ik denk toch dat het Liz is.
......

Offline morrigan

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2006, 22:06:21 »
Ik ben het met Rosa eens.. Ook ik zie hier helemaal Richard in :D

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-03-2006, 03:53:26 »
Ik zie in het dagboek echt Roderick  ::oink::
Wat mij betreft gaat het tweede deel over iemand die de tango doet in een "heerlijke" plek, en dat is niet Liz, want die wordt in het eerste deel genoemd in de derde persoon.

Maarja, Fred in een gat in de grond vind ik ook zo'n duidelijke hint.   :o

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #31 Gepost op: 20-03-2006, 18:58:38 »
Ik vindt eigenlijk dat het ook best door Milouska geschreven zou kunnen zijn. Andere kandidaten hebben zicch aan haar geërgerd. Ze doet een beetje dommig. Ze is ongecontroleerd. Ze laten dingen uit haar handen vallen e.d. Maar het komt allemaal natuurlijk over.
Ook bij het paardrijden doet ze (in elk geval in de ogen van Richard) een beetje suffig. Maar ze weet hier uiteindelijk wel op een onschuldige manier de leiding te nemen.

Maar ja... Milouska is mijn mol.

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2006, 22:13:58 »
Tot nu toe schuiven in eerste instantie beide afleveringen van de dagboeken de verdenking van Liz af door in de eerste haar naam te noemen en door in de tweede termen als leiding en coördinatie te noemen.

Ik denk dat het Liz is. Keihard Liz.

Liz is de mol.
C'est le Fruit!

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 24-03-2006, 11:40:39 »
Tot nu toe schuiven in eerste instantie beide afleveringen van de dagboeken de verdenking van Liz af door in de eerste haar naam te noemen en door in de tweede termen als leiding en coördinatie te noemen.

Ik denk dat het Liz is. Keihard Liz.

Liz is de mol.
ik denk dat in de leef der afleveringen alle namen wel een keer genoemd gaan worden.... betekent niet dat de mol zijn eigen naar niet noemt of wel noemt...
Keep Watching

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2006, 07:30:12 »
Enkele opmerkelijke passages uit het dagboek na afl.3:

Want ja, die neus was echt overduidelijk fake
Ik krijg hier echt de indruk dat de Mol voor het doek zit te kijken. De dansers zelf kunnen toch niet beoordelen of die neus er echt fake uitziet voor de andere kandi's. Uitspraak lijkt me niet van een danser te komen, want anders ga je die zo opvallende fake neus toch alsnog aanpassen. Bedoeling van de Mol is dat er zo weinig mogelijk geld in de Pot komt. Dus door deze uitspraak besluit ik dat de Mol zeker niet Roderick of Liz is.

Ik sta er tussen en kijk ernaar. Waardevolle jokers worden achteloos in een tas gestopt of weggegeven, uitgeleend zelfs.
Lijkt mij erop te wijzen dat de Mol zelf niet zulke domme dingen doet en hiermee sluit ik zeker Milouska uit, maar ook Toine. Die uitspraak ik kijk ernaar doet mij nu zelfs opnieuw twijfelen aan Frédérique (en ook wel Peggy). Zij keken er niet naar, zij ondernamen een poging om de "shekels" te ontfutselen.
Wat heb je er als Mol aan om jokers af te nemen van iemand die deze eerlijk heeft verdiend? Niets toch? Hierdoor zorg er toch niet voor dat er minder geld in de pot komt.

Wie valt er dus af volgens het dagboek:
Toine (jokers wegggeven)
Roderick (was een danser, kon de fake neus niet interpreteren)
Liz (was een danser, kon de fake neus niet interpreteren)
Frédérique (steelt de jokers ipv ernaar te kijken)
Peggy (wil ook wel jokers stelen, en zal waarschijnlijk lukken, zie trailer afl. 4)
Milouska (stopt jokers domweg in haar tas

Wie blijft er over? Net diegene die ik totnutoe helemaal niet verdacht vond.
Ik denk dat ik opnieuw switch en na Pegyy en Frédérique toch voor Mary-Lou zal gaan.

Maar ja, t' is maar een dagboek en Niet is was het lijkt (wie zij dat ook weer in deze aflevering?)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #35 Gepost op: 25-03-2006, 07:38:18 »

Milouska (stopt jokers domweg in haar tas

Niet waar. Frederique kon ze er juist niet vinden, Milouska had ze dus goed verstopt.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 25-03-2006, 10:46:10 »
Hoe kan jij dat dagboek wel zien?  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 25-03-2006, 10:55:41 »
Ja, ik lees hier en daar dat men het dagboek niet kan lezen. Bij mij heeft 'ie na de uitzending tot aan nu toe gewoon perfect gewerkt (de hele site)...

Ik vind weer dat je niets echt uit het dagboek kan halen, alles kan op verschillende manier geïnterpreteerd worden.Iedereen met zijn of haar mol in het hoofd kan het zo lezen dat het met hem/haar te maken heeft, vind ik. Ik vind dat het ook steeds moeilijker wordt om het dagboek helemaal objectief te lezen, wat ws toch het beste is!
Laten we jabberen.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2006, 11:05:00 »
Kun je dan de hele tekst even neerzetten  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2006, 11:12:35 »
Aflevering 3, Dagboek De Mol
"MAAR DEZE GROEP IS NOG EEN BEETJE NAÏEF."
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
De groep is weer bij elkaar en ik kan me volledig gaan richten op alle kandidaten. Een aantal is nu in ieder geval echt weg. In dit spel kun je alleen op jezelf vertrouwen, daar weet ik alles van.

Toch gaat ook dat soms verkeerd; Geert vertrouwde iets te veel op zichzelf en tijdens het spel van de tangodans vertrouwden sommigen te veel op een ander. Op het laatste moment werd er voor het verkeerde danspaar gekozen. Ik moet zeggen dat ook ik ontzettend in spanning zat hoe dat zou aflopen. Want ja, die neus was echt overduidelijk fake. En hoeveel Argentijnen zijn er van 1 meter 90?

Maar deze groep is nog een beetje naïef. Ze vertrouwen elkaar. Dat vertrouwen kostte hun deze aflevering mooi 3500 euro en zorgde ervoor dat er twee vrijstellingen uitgedeeld werden. Het lijkt er af en toe op alsof ze net iets te veel voor elkaar over hebben allemaal. Hebben ze wel door dat  van hen de mol is? Of beter gezegd, een van òns. Ik sta er tussen en kijk ernaar. Waardevolle jokers worden achteloos in een tas gestopt of weggegeven, uitgeleend zelfs. Weer komt dat vertrouwen kijken. Iedere molkenner weet dat dat nu juist niet is, waar dit spel om draait, maar ik kan het goed gebruiken. De misleiding gaat de goede kant op.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Laten we jabberen.