(memory - deel 3)
Voor het gemak geef ik nog even het speelbord, zoals ik denk dat het is. De kolommen heb ik van links naar rechts de letters A tot en met F gegeven, de rijen van boven naar beneden de cijfers 1 tot en met 6. In het speelbord staat 1 voor -1000, 2 voor +2000, O voor een joker. De overige letters komen overeen met de beginletter van de persoon op de foto, waarbij Milouska de M heeft en Mary-Lou de L.
A B C D E F
1|O F O R O L
2|P 2 1 G O O
3|O M 1 R G 1
4|O T O 2 P O
5|C O L O 2 1
6|2 F O C M T
Beurt 19 is voor Toine.
O F . R . L Beurt 19: X X . X . X
. . 1 . O . . . X . X .
O . 1 R . . Toine X . X X . .
. . O . . O . . X 2 . X
. O L . . . D4: 2 . X X . . .
. F . . . . A6: 2 2 X . . . .
Toine doet hier (op inzicht?) de zet die Peggy in beurt 10 al probeerde, en hij verdient 2000 euro voor de pot.
Vervolgens wordt de analyse een beetje lastig. De volgende beurt die je ziet is beurt 22 van Peggy. In één frame kun je zien dat Peggy al vier jokers heeft en dat de joker op D5 al omgedraaid is voordat ze speelt. Tussen beurt 19 en 22 zitten dus twee (of eventueel meer, maar daar ga ik niet vanuit) beurten: een beurt waarin Toine twee verschillende kaarten omdraait en een beurt waarin Toine of Peggy twee jokers omdraait.
Wie van de twee draait die twee jokers om? Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Wat me opviel was dat in de beelden na beurt 22 Peggy de vierde joker van Karel krijgt en aan haar ring hangt. Dit klopt niet, ze zou hier haar vijfde joker moeten krijgen. Deze beelden zijn dus van voor beurt 22. Omdat Peggy vooraan staat als ze haar vierde joker krijgt, denk ik dat zij deze verdiend heeft. Dat moet ze dan in beurt 21 gedaan hebben.
Beurt 20 is dus voor Toine, hij draait twee verschillende kaarten om.
Beurt 21 is voor Peggy.
O F . R . L Beurt 21: X X O X . X
. . 1 . O . . . X X . .
O . 1 R . . Peggy X . X X . .
. . O 2 . O . . X X . X
. O L . . . C1: O/D5: O . X X O . .
2 F . . . . D5: O/C1: O X X . . . .
Deze beurt is dus niet te zien, het is de enige beurt met twee gelijke kaarten waarvoor dat geldt. We weten dus ook niet welke kaart Peggy als eerste omgedraaid heeft. Dat ze de joker op D5 heeft omgedraaid, kun je zien in de beelden van beurt 22. Dat op C1 de andere joker ligt, kun je halen uit een bijna-totaalbeeld van het bord later in het spel. Peggy haalt dus de vierde joker binnen.
De volgende beurt is wel weer te zien.
O F O R . L Beurt 22: X X X X . X
. . 1 . O . . . X . X O
. . O 2 . O . . X X . X
. O L O . . C6: O . X X X . .
2 F . . . . F2: O X X O . . .
Peggy haalt (op inzicht?) de vijfde joker binnen. Ze speelt verder in de volgende beurt.
O F O R . L Beurt 23: X X X X . X
. . 1 . O O . . X . X X
. . O 2 . O . . X X P X
. O 2 O . . E5: 2 . X X X 2 X
2 F O . . . E4: P X X X . . .
Peggy heeft pech en laat zien waar haar tweede foto ligt. Daar maakt Geert in de volgende beurt gebruik van.
O F O R . L Beurt 24: X X X X . X
. . 1 . O O P . X . X X
O . 1 R . . Geert X . X X . .
. . O 2 . O . . X X P X
. O 2 O . . A2: P . X X X . .
2 F O . . . E4: P X X X . . .
Geert speelt (op inzicht) de vierde kandidaat, Peggy, uit het spel.
De volgende drie beurt krijgen we niet te zien. Dit zijn beurten waarin Geert (beurt 25), Milouska (beurt 26) en Chris (beurt 27) geen paar omdraaien.
(wordt vervolgd)