Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 100344 keer)

Offline Anonymol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #140 Gepost op: 11-03-2006, 14:30:43 »
Ik denk dat Chris de mol is hij is gewoon heel vaag, en had al twee keer gelogen maar wou niet zeggen waarover. dat vind ik toch erg vaag. 

Voor mij zijn dit eerder redenen om hem juist niet te verdenken. Alles hangt natuurlijk af van de door de mol gekozen strategie maar ik kan het me zo voorstellen dat de mol juist in het begin zich zo min mogelijk verdacht maakt en het aan de kandidaten over laat om zichzelf verdacht te maken. Zoals Geert bij het memory-spel bewust of onbewust deed. Het is dus ook niet zo gekke gedachte dat de mol bezig is met tangolessen of zich gewoon onopvallend gedraagd in de groep waarin iedereen alert is op verdachte uitspraken en handelingen.

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #141 Gepost op: 11-03-2006, 14:35:12 »
Ik moet zeggen dat ik niet van mijn stoel viel van spanning! Maar ik vond het wel meteen weer heel spannend! Ik vind het moeilijk om nu al een gok te doen naar de mol, dus dat laat ik nog eventjes in het midden!
Some light in your eyes...

Offline billyboem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 11-03-2006, 14:44:53 »
..maar waar ís de pot? ::dom::
Dat vraag ik me dus ook al af ???
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 11-03-2006, 14:50:51 »
Volgens mij zit er een muzikale hint in de eerste aflevering. Als alle kandidaten zijn voorgesteld met de tv-fragmenten, dan maken ze een ritje met de bus.  Er is dan steeds een soort filmmuziek op de achtergrond. Behalve als Frédérique zegt: "Ik ben echt een soort blije vogel". Direct daarna is er door de filmmuziek heen een heel kort stukje (iets van 2 seconden) van een tango te horen.

Bij de Brug zit er ook een in. Maar de muziek die jij bedoel komt uit
MISSION IMPOSSIBLE 2,waarvan Mission Impossible zowel bij George,Elise en Yvon al is genoemd. In het begin van de film zit een Tango scene en met de genen die Ethun Hunt danst blijkt een Dief te zijn,maar hij neemt haar ook in de maling. Zij wou iets stelen wat Elise de hele uitzending bij der had. Een Ketting.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 14:54:40 door Pierce_Brosnan »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 11-03-2006, 14:58:12 »
Hoort het bij verdenkingen en vrijpleitingen ook niet te staan dat bijvoorbeeld Miloushka iemand koos die het antwoord niet wist. Dat kan toch ook een streek zijn geweest?

Je hebt helemaal gelijk! Aanvankelijk vond ik van niet, omdat de Mol niet kan weten of die kandidaat goed of fout gaat antwoorden. Maar de Mol kan dat juist wél weten, want die weet tegen wie hij/zij verteld heeft wat zijn/haar lievelingsdier is enzo.

Heb het toegevoegd. Dank voor het melden!  ::ok::  :-* (mag overigens ook altijd via pm, voor het geval ik het hier mis)

Offline Nic0le

• Forumlid
  • Frédérique!
« Reactie #145 Gepost op: 11-03-2006, 14:59:32 »
Zo.. 1e gezien en ik kan al niet meer wachten tot de 2e  ::rofl:: :P
Wel al hele goede dingen gezien.
Roderick en de mol ---> Liz
Roderick endeMOL ---> Roderick
Heb het gevoel dat het 1 van die 2 is,
Wat als de mol super goed kan tango dansen, en het niet laat zien.
Daar ga ik de volgende afl. maar eens naar kijken
ZOu wel een goede hint zijn
Toch weet ik het nog niet zeker!
Mijn gevoel gaat naar Roderick
Of goed gegokt voor de afl.
maar ik kan dr ook helemaal naast zitten.
Je weet het nooit!

xx CO!!  ::bravo:: ::joehoe::
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #146 Gepost op: 11-03-2006, 15:03:47 »
Je hebt helemaal gelijk! Aanvankelijk vond ik van niet, omdat de Mol niet kan weten of die kandidaat goed of fout gaat antwoorden. Maar de Mol kan dat juist wél weten, want die weet tegen wie hij/zij verteld heeft wat zijn/haar lievelingsdier is enzo.

[/quote]

Maar Geert gaf toch toe dat hij wel wist dat zij whiskey had genoemd, juist omdat het zo'n ranzige combinatie was, had hij het vergeten. Of zit ik mis?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #147 Gepost op: 11-03-2006, 15:07:47 »
Maar Geert gaf toch toe dat hij wel wist dat zij whiskey had genoemd, juist omdat het zo'n ranzige combinatie was, had hij het vergeten. Of zit ik mis?
Geert is gewoon niet de aller intelligentste...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 11-03-2006, 15:39:47 »
Het label aan de koffer van Karel bleef voor mijn gevoel bewust even in beeld en ik zag "Talpair". Aanwijzing! dacht ik. Talpa is R.

Of : Talpa (mol) heeft de letters I en R in de naam.
Dan blijven er nog heel wat over!
Alleen kijkend naar de voornamen natuurlijk : Frédérique, Chris, Roderick en Richard. Het aardige hiervan is dat ze ook nog eens bij alle vier vlak achter elkaar en in dezelfde volgorde staan.
Betrek je ook de achternamen erbij dan ook : Mary-Lou (van Steenis), Toine (van Peperstraten) en Peggy (Vrijens).
Alleen Milouska, Geert en Liz komen dan niet in aanmerking.

Offline Tanic

• Forumlid
  • 'Ik was een vuile, vieze, geniepige mol!' (George)
« Reactie #149 Gepost op: 11-03-2006, 15:47:42 »
Jongens jongens, wat een verhalen allemaal weer, maar wat geweeeldig dat het weer begonnen is. Wat een dumper voor mij, Geert eruit. Hij was zo gauw bekend werd wie er mee zouden doen, mijn absolute mol  :-[. Maargoed. Wat mij opvalt als ik naar jullie hints en info's kijk is dat ik de naam van Mary-Lou dus gewoon niet zie. Terwijl ze 7000 keer zei dat ze niet over die brug zou gaan en uiteindelijk zonder slag of stoot toch gegaan is! Welliswaar niet op de meest elegante manier, maar toch. Tranen?? Ik zag geen tranen, ik zag enkel van die meertjes die ik ook altijd heb als ik heel hard moet lachen. Natte ogen, absoluut geen echte tranen. En dan Richard!! Heeft iemand al opgemerkt dat hij de enige is met een afwijkend beroep in het hele rijtje??
Er zijn 6 acteurs/actrices er zijn twee journalisten die tevens onder presentator vallen en 1 presentator. Dat maakt dus 6 acteurs/actrices en 3 presentatoren. Richard echter, is cabaretier. Bovendien zei hij, bij de opdracht van de brug, ik ga eerst van ik heb hoogtevrees. Nou, ik weet echt wel wat hoogtevrees is en die man had er geen last van. Hij huppelde zowat die brug over. En dan nog die stomme vraag van dat huisdier??? Wat was dat voor onzin. Mary-Lou vertelde heel duidelijk dat haar favo dier een eekhoorn was en waarom. Richards eigen lievelingsdier was een kat!! Nu heb ik gelezen dat iedereen de hint van Roderick heeft opgemerkt, maar die was dan wel honds makkelijk. Goed, voorlopig sta ik op Richard, aangezien hij zich ook nog behoorlijk op de achtergrond houd. Ik mis Angela, maar ik steek Karel een paar veren in zijn r**t. Goed werk!! Verder mis ik George, maarja, die blijf ik waarschijnlijk altijd missen. Genoeg nu van mij, we houden elkaar op de hoogte!!! ::vergroot:: ::vergroot::
Grand me the courage to accept the things I cannot change, change the things I can and the wisdom to know the difference

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 11-03-2006, 16:01:39 »
Weet iemand welk liedje Milouska aan het zingen was op de brug?

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 11-03-2006, 16:04:13 »
Weet iemand welk liedje Milouska aan het zingen was op de brug?
Dat vroeg ik me dus ook al af! Ik heb het geluid heel hard gezet, en volgens mij hoorde ik iets van 'No more goodbye'. Ik moest meteen denken aan een aantal muzikale hints van vorig jaar, waar ook iets met 'goodbye' in voor kwam. Maar ik weet niet helemaal zeker of ik haar goed verstaan heb, want er is teveel achtergrond geluid bij de opnames.

Offline Shortie-EC

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 11-03-2006, 16:19:57 »
Wat mij erg opviel is dat Milouska zonder slag of stoot als laatste gaat, terwijl Karel zegt dat de laatste de minste kans op een vrijstelling heeft... Bovendien houdt ze zich in opdr 2 vrij aardig op de achtergron bj de discussie over Mary-Lou...
qui cherce trouvera

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #153 Gepost op: 11-03-2006, 16:37:49 »
Ik vond Milouska ook erg verdacht in de aflevering. Vooral bij de brug.
Ze doet eerst heel vaak vaag of ze wel de brug over gaat... volgens mij zegt ze op een gegeven moment zelfs dat ze ook niet gaat als mary-lou niet gaat (en er geen andere kandidaten bij zijn) maar vervolgens gaat ze wel (staand). Maar wat mij het meest verbaast is dat ze al haar gedachten hardop zegt op de brug. Een liedje zingen vind ik best, maar opmerkingen als "ow, ik ga bijna vallen", "ik heb nu mijn ogen dicht" en dergelijke zeg je alleen hard op zodat je omgeving (de andere kandidaten) het kunnen horen en dus het idee zouden moeten krijgen dat Milouska het eng vindt. Ze vraag op een bepaalde manier om aandacht. Om diezelfde reden zeuren peuters en kleuters ook.
De quotes zijn trouwens niet letterlijk, daarvoor moet ik eerst de aflevering terug zien.
Waarom de mol niet, of als laatst de brug over wil kan ik alleen niet verklaren. Wat dat betreft vindt ik richard weer veel verdachter.

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 11-03-2006, 16:39:12 »
Was Mary Lou niet te fanatiek bezig met paniek zaaien voor ze de brug over gingen ?

Volgens mij worden de diverse 'quotes' van de kandidaten achteraf opgenomen die op een geschikt moment in het programma gemonteerd worden. Bijvoorbeeld de quote van Roderick: 'en-de-mol noteert negen euro'

Deze quote kan betekenen dat de Mol in deze uitzending geld heeft verdiend ? OF het kan een hint zijn dat de mol 9 kandidaten wegspeelt in 9 afleveringen ?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 16:41:04 door R-J »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #155 Gepost op: 11-03-2006, 16:43:13 »
Waarom de mol niet, of als laatst de brug over wil kan ik alleen niet verklaren.
Omdat je dan als eerste 1000 euro weg kan spelen en doen alsof je echt niet wist dat die daar lagen.
The British are not impressed.

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 11-03-2006, 16:44:50 »
Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is het al voorbij gekomen, maar voor mij is Mary-Lou de mol... Natuurlijk was ze bang toen ze die spoorbrug over moest, niet gespeeld, maar wél heel handig om goodwill te kweken bij haar medekandidaten.
Zo was ze toch ineens de held toen ze er wel overheen ging en verdacht helemaal niemand haar meer, want die tranen konden toch niet nep zijn.
Ik denk dus ook best dat het echte tranen waren hoor, maar ze heeft zo de eerste aflevering ook wel heel goed vertrouwen weten te winnen.

ála George in Portugal die niet durfde te abseilen...

Maar oké, ik heb de mol nog nooit goed gehad, dus zal er wel volledig naast zitten  ;)

Debs

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 11-03-2006, 16:46:13 »
Waarom trouwens dat fragment erin zat waarin de kandidaten uit een fles drank drinken is me trouwens volstrekt onduidelijk. Het leek compleet nutteloos, want er werd verder niet meer op in gegaan.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 11-03-2006, 17:21:09 »
Dat was om de spanning voor de test wat te verminderen ;D  Wat bij Geert trouwens niet echt hielp, want die zat te trillen als een rietje toen hij de test maakte.

Offline saffiertje

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 11-03-2006, 17:22:25 »
Voor mij zijn dit eerder redenen om hem juist niet te verdenken. Alles hangt natuurlijk af van de door de mol gekozen strategie maar ik kan het me zo voorstellen dat de mol juist in het begin zich zo min mogelijk verdacht maakt en het aan de kandidaten over laat om zichzelf verdacht te maken. Zoals Geert bij het memory-spel bewust of onbewust deed. Het is dus ook niet zo gekke gedachte dat de mol bezig is met tangolessen of zich gewoon onopvallend gedraagd in de groep waarin iedereen alert is op verdachte uitspraken en handelingen.
Denk ff aan Yvon die was ook niet echt opvallend de eerste afleveringen  ;)
Roderick of Chris is gwn de moll !!!
voor mij dan  ::hypocriet::
Lovee me honeyys