Overzicht Muzikale aanwijzingen & Milouska door verschillende molfans
De eerste aanwijzing is een fragment uit het nummer 'You Know Who I Am' van Leonard Cohen. De regels die we te horen krijgen zijn: 'I cannot follow you, my love, you cannot follow me. I am the distance you put between all of the moments that we will be.'
- De zin 'I cannot follow you' kan op Milouska slaan: zij ging als laatste over de brug, er was niemand die haar volgde. 'You cannot follow me': Milouska draaide als eerste 2 bordjes om bij het memoryspel, ze volgde niemand. (Als you = de Mol en I/me = de kandidaten.)
- De titel 'You Know Who I Am' kan via afvaller Geert ook op Milouska of Toine slaan: tijdens het maken van de test hoor je Geert vertellen (als voice-over) dat hij onder andere Milouska en Toine verdenkt. Weet hij (toch) wie de Mol is maar weet hij te weinig antwoorden?
De tweede aanwijzing is een fragment (intro, instrumentaal) uit het nummer 'Warning Sign' van Coldplay.
- De titel 'Warning Sign' kan slaan op Milouska: zij draagt soms een shirt met daarop een waarschuwingsteken voor radioactieve straling.
- We horen alleen de intro van het nummer. De erop volgende tekst 'A warning sign' (eerste regel van het nummer) horen we niet. Ofwel: we krijgen GEEN waarschuwing. De waarschuwing is volgens mij het telefoontje waarin de deelnemers verteld wordt de zwaarste te kiezen. Een persoon is niet bij dat telefoontje: Milouska.
De derde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'Gekommen Um Zu Bleiben' van Wir Sind Helden. De regels die we te horen krijgen zijn: 'Gekommen um zu bleiben, Wir gehen nicht mehr weg, Gekommen um zu bleiben.'
- Het nummer komt van het album 'Von Hier An Blind', wat natuurlijk slaat op het feit dat de Mol haar bril was vergeten. (Milouska was haar bril vergeten in de tokkel/jeugdfoto-opdracht.)
- De regels 'Gekommen Um Zu Bleiben', etc. kunnen op Milouska slaan. In aflevering 3 zegt zij namelijk: "Ik ben hier niet om vrienden te worden met wie dan ook. (..) Straks staan er drie mensen en eentje wint.. en dat word ik." Milouska is dus gekomen om te winnen. (Om tot het einde te blijven.)
De vierde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'I Need More' van Iggy Pop. De regels die we te horen krijgen zijn: 'More truth, more intelligence'.
- Slaat de titel 'I Need More' op Milouska die in de fabriek meer jokers pakt dan toegestaan? (Op het papiertje staat 'pak één joker' maar Milouska pakt er twee.) De titel kan ook op Milouska slaan omdat ze van Roderick en Liz meer informatie wil.
De vijfde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'How Am I Different' van Aimee Mann. De regels die we te horen krijgen zijn: 'This show is too well designed. too well to be held with only me in mind.'
- Slaat de titel op Milouska die als enige kiest voor de supervrijstelling en in dat opzicht dus anders is dan de rest van de groep?
De zesde aanwijzing is een fragment uit het nummer 'My Little Buttercup' uit de film 'Three Amigos'. De hint start met een intro van een van de zangers: We're gonna do a little number for you, but remember we are a bit rusty so bear with us.. Just like the old days..' Dan start het nummer met de regels: 'My little buttercup has the sweetest smile. Dear little buttercup, won't you stay awhile. Come with me where moonbeams paint the sky. And you and I might linger in the sweet by and by, oh...'
- Slaat de zin 'Just like the old days..' op de race met de oude autootjes? Een 'Buttercup' is een oude Citroën DS 19, maar tussen de drie auto's zat geen Citroën.. Er zat wel een Peugeot tussen en de merken Citroën en Peugeot vormen samen moederbedrijf PSA. Richard en Milouska zaten in de Peugeot en Richard is er uit..
Hier moet toch haast wel een goede uitleg tussen zitten?