Auteur Topic: Stelling: "De cartoons van de profeet Mohammed kunnen echt niet"  (gelezen 5415 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
De cartoons van de profeet Mohammed kunnen echt niet.
Wat vinden jullie over al die rellen enzo?

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
Re: Stelling: "De cartoons van de profeet Mohammed kunnen echt niet"
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2006, 20:29:30 »
vrijheid van meningsuiting
Menno is gek

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2006, 20:34:17 »
Nja, ze kunnen en ze mogen, dat is nou eenmaal het recht van vrije meningsuiting en dat is iets wat we niet zomaar mogen verwaarlozen.
Wat ik zelf wèl vind is dat het een beetje tactloos is en een beetje "ruzie zoeken" om ze te plaatsen en zeker als ze al eerder in andere kranten geplaatst worden en je het dan ook nog eens in je eigen krant zet, dat is gewoon provoceren om het provoceren. Je wèèt dat mensen erdoor beledigd worden en je publiceert het dan toch: dat is ontactisch. Vooral omdat het plaatsen van de cartoons zelf,imho, geen nieuwswaarde heeft. Ik snap heel goed dat mensen erdoor beledigt zijn, maar ik vind wel dat het moet kunnen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2006, 20:43:50 »
Ach ja. Ergens kan ik me wel voorstellen dat sommige moslims kwaad zijn. Maar ze moeten niet zo'n lange tenen hebben en zowat alle Deense ambassades gaan vernietigen.Ze verpesten het gewoon weer voor de rest, zoals altijd.  

Wat ik wel raar vind is dat als er spotprenten over joden komen, de westerse media het van een heel andere kant bekijkt. Ik ben absoluut niet voor die spotprenten, van allebei de kanten niet. Het levert toch alleen maar ruzie op, dus waarom zou je het dan doen?

Je kunt wel zeggen 'vrijheid van meningsuiting' maar je weet dat je met dit soort dingen die mensen uit hun tent lokt. Laat iedereen gewoon in z'n waarde ipv dat je dit soort dingen doet. Tuurlijk; het is vrijheid van meningsuiting maar je bent die moslims gewoon aan het uitlokken.. als je weet dat ze er zo slecht tegen kunnen.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 9-02-2006, 21:09:08 »
Echt niet kunnen is een groot gezegd. Ik vind het ook niet oké dat ze die prenten hebben geplaatst. Maar man o man. Relax. Deense ambassades in de fik steken, Denen bedreigen met de dood, een atoombom maken, Joodse spotprenten maken.

Dan denk ik bij mezelf. Doe ff normaal mensen. Het is maar een stom tekeningetje. Echt die moslims kunnen echt overdrijven! ::niet-ok::
🜃

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 9-02-2006, 21:10:20 »
Die Moslims zijn gewoon een stel hypocriete ....'en
Elke week staan daar spotprenten van God en Joden enzo in de krant en één keer een paar cartoons van die Mohammed van ze en meteen branden ze al het Deense plat
Hypocriete ....'en, dat zijn het!

Sorry voor de uitbarsting..

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2006, 21:32:09 »
Je hebt gewoon gelijk.
🜃

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2006, 21:32:46 »
maar er zijn ook gewoon heel veel mensen die gewoon protesteren tegen de deense ambassade en dan zijn er een paar die met een microfoon schreeuwen en de hele meut opvokken
Menno is gek

Offline Inge

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 9-02-2006, 22:07:23 »
Elke week staan daar spotprenten van God en Joden enzo in de krant en één keer een paar cartoons van die Mohammed van ze en meteen branden ze al het Deense plat
Hypocriete ....'en, dat zijn het!

Sorry voor de uitbarsting..

Hier ben ik het helemaal mee eens...
hypocriet gedoe daar...

en wat ik helemaal te zot voor woorden vind is dat ze goud uitloven voor degene die de cartoontekenaar vermoord en voor een ieder die een deense, duitse soldaat vermoord
triest gedoe...

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 9-02-2006, 22:08:43 »
maar er zijn ook gewoon heel veel mensen die gewoon protesteren tegen de deense ambassade en dan zijn er een paar die met een microfoon schreeuwen en de hele meut opvokken
Vergeet natuurlijk niet de overdrijvende moslims die als idioten ambassades in de fik steken en compleet verwoesten. Walgelijk! ::kots::
🜃

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 9-02-2006, 22:14:02 »
Moslims zijn stom.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 9-02-2006, 22:14:59 »
Moslims zijn stom.
Correctie: Radicale Moslims zijn stom

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 9-02-2006, 22:16:49 »
Moslims zijn stom.
Wat zijn we weer lekker generaliserend.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 9-02-2006, 22:19:33 »
Leuk he, ik provoceer ook. Als jullie nou ook mn huis in brand komen steken is de circel weer rond :)

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 9-02-2006, 22:22:43 »
Leuk he, ik provoceer ook. Als jullie nou ook mn huis in brand komen steken is de circel weer rond :)
Nou.

De kranten die die spotprenten publiceerden waren eerder aan het provoceren.

De radicale moslims hadden niet zo walgelijk moeten reageren, als het andere spotprentjes waren geweest was dit niet gebeurd, moet ik helaas zeggen.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 9-02-2006, 22:29:09 »
Wat ik nou ook zo stom vind, is het volgende:

Theo van Gogh is neergeknalt door een Moslim (mijnheer Mohammed Bouyeri, jeweettoch).
Het motief van die moslim was: van Gogh bespot mijn god Allah en mijn hele geloof.
Daar had Bouyeri gelijk in, Theo van Gogh deed dat inderdaad.
Wat Theo ook deed, was het Christendom beledigen. Maar ik als Christen had dan zoiets van: Theo van Gogh heeft een probleem met ons.. Prima, moet hij weten.
Terwijl die Moslims gewoon Theo van Gogh een kogel en een stel messen door zijn keel jagen. (OK.. 1 moslim heeft het gedaan, maar zag je die jongetjes juichen? Mohammed Bouyeri was een held voor hun..)

Dat is gewoon het stomme aan Moslims!! Ze willen gewoon alles 'oplossen'..

Maar ik dwaal van het onderwerp af, sorry

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #16 Gepost op: 9-02-2006, 22:44:37 »
Dat is gewoon het stomme aan Moslims!! Ze willen gewoon alles 'oplossen'..

Ze verpesten het gewoon weer voor de rest, zoals altijd.  

Echt die moslims kunnen echt overdrijven! ::niet-ok::

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel erg schrik van de generalisatie die hieraan te pas komt. Natuurlijk is het fout om ambassades in de fik te steken of mensen met de dood te bedreigen, welk geloof je ook bent en waar het ook om gaat. Maar er zijn volgens mij twee dingen die mensen snel over het hoofd zien (over over het hoofd WILLEN zien?): namelijk dat het hier om een relatief klein groepje gaat, die het "verpest" voor de rest (van de geluiden die ik om me heen hoor vinden de meeste moslims die ik ken het helemaal niet zo'n probleem) èn dat het hier volgens mij veel meer om een cultuurverschil gaat dan om een verschil qua religie.
Het hele vrijheid van meningsuiting-principe is in veel landen waar de islamitische religie overheerst iets wat gewoon niet normaal is, wat voor hen vreemd en dus ook al snel 'stom' is. Als je aan zoiets als vrije meningsuiting niet gewend ben dan snap ik heel goed dat je van zoiets schrikt (als je dat wel bent trouwens ook hoor).
Het is dus helemaal niet zozeer een kwestie tussen moslims en christenen, maar van verschil in normen, waarden en gewoontes tussen de westerse wereld en het midden-oosten.

En hoewel ik het niet eens ben met de vlaggenverbranders (al is het verbranden van een vlag ook gewoon vrijheid van meningsuiting: niets mis mee) en de ambassadevernietigers, moet ik ook wel toegeven dat wij met onze vrijheid van meningsuiting toch ook wel met twee latten meten hoor. De Iraanse krant die reageert met een wedstrijd waarin wordt opgeroepen om cartoons over de holocaust (in mijn ogen de enige inhoudelijk sterke reactie die er op de cartoons is gekomen) wordt door velen 'smakeloos' genoemd. Want moslims voor lul zetten, dat mag, maar Joden: oh nee, dat is een taboe. En daar klopt natuurlijk ook iets niet.

En @Willemson: nog even over Theo van Gogh:
je vergeet in je vergelijking dat Theo van Gogh een christen was - of in ieder geval op de christelijke wijze is opgevoed. Als een moslim of een jood de katholieke kerk belachelijk zou maken, dan zou een streng-religieuze christen zich daar ook aan kunnen ergeren. En een streng-religieuze christen met een probleem in zijn hoofd zou hem dan ook best aan een mes kunnen rijgen. Theo van Gogh was overigens een van de eerste Nederlandse regisseur die turkse of marokkaanse hoofdrolspelers castten zonder dat het was omdat ze turks of marokkaans waren: het toppunt van integratie en tolerantie dus. Heel stom van meneer B. om hem aan het mes te rijgen dus.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #17 Gepost op: 10-02-2006, 11:37:45 »
Mijn mening is heel duidelijk: Sommige Moslims leven veelste streng de koran na. Als daarin staat dat Allah en mohammed heilig zijn, dan zijn die heilig, en daar kan volgens hun niemand iets tegen in brengen. Ze leven gewoon veelste strikt hun 'heilige' boek na. En als een paar imaams vertellen dat het westen slecht is en dat ze zich erop moeten storten doen ze dit meteen. Natuurlijk geld dit niet voor alle Moslims, maar voor het radicale deel.
Maar de radicale Moslims weten wel de delen uit de koran te halen die zij kunnen gebruiken. Waarmee zij weer eens rellen kunnen houden. Dit wordt een stees grotere groep, en dat is zorgelijk.
Of dit 'ruzie zoeken' is van het westen? Ik denk eerder van de islam zelf. Vorig jaar oktober kraaide er geen haan naar. En nu een televisie zender ze in het midden oosten in het nieuws brengt met de boodschap: 'ben heel boos op het westen', dan is dat gewoon sfeer maken van de islam.
Daarbij worden er nu ook spotprents over Hitler en dit soort achterlijke figuren gemaakt in de moslim landen. Moeten wij dan ook maar de Iranese ambassade in de fik steken? Moeten nu ook maar alle Iranezen Nederland uitvluchtten omdat ze hun leven niet veilig zijn?

Ruzie maken om maar ruzie te maken vind ik het
« Laatst bewerkt op: 10-02-2006, 11:41:09 door Ikbenjorg »
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 10-02-2006, 15:07:57 »
Ik vind het gewoon kinderachtig, er zijn zoveel spottende dingen.
Maar dan ga je die mensen toch ook niet bedreigen met een executie!!

Neem nou Koppensnellers, ziehier voor het filmpje, hierin wordt "gespot" met het verleden van Duitsland (WOII), met die nazihelmen/nazisnorretjes/Hitlergroethanden/laarzen enz. Dan gaan die Duitsers ons toch ook niet vermoorden als ze dat zien. Tuurlijk, ik kan het wel begrijpen dat ze boos zijn, maar dat ze al gelijk gaan dreigen met executies, dat ze op de vlag van Denemarken gaan stampen én de Deense producten uit de markt halen vind ik echt kinderachtig. Daarom zeg ik bij deze:

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 10-02-2006, 15:51:45 »
Trouwens, dit zijn ze :P

Geertje "Land van Ooit" Wilders