Dat is gewoon het stomme aan Moslims!! Ze willen gewoon alles 'oplossen'..
Ze verpesten het gewoon weer voor de rest, zoals altijd.
Echt die moslims kunnen echt overdrijven!
Die Moslims zijn gewoon een stel hypocriete ....'en
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel erg schrik van de generalisatie die hieraan te pas komt. Natuurlijk is het fout om ambassades in de fik te steken of mensen met de dood te bedreigen, welk geloof je ook bent en waar het ook om gaat. Maar er zijn volgens mij twee dingen die mensen snel over het hoofd zien (over over het hoofd WILLEN zien?): namelijk dat het hier om een relatief klein groepje gaat, die het "verpest" voor de rest (van de geluiden die ik om me heen hoor vinden de meeste moslims die ik ken het helemaal niet zo'n probleem) èn dat het hier volgens mij veel meer om een cultuurverschil gaat dan om een verschil qua religie.
Het hele vrijheid van meningsuiting-principe is in veel landen waar de islamitische religie overheerst iets wat gewoon niet normaal is, wat voor hen vreemd en dus ook al snel 'stom' is. Als je aan zoiets als vrije meningsuiting niet gewend ben dan snap ik heel goed dat je van zoiets schrikt (als je dat wel bent trouwens ook hoor).
Het is dus helemaal niet zozeer een kwestie tussen moslims en christenen, maar van verschil in normen, waarden en gewoontes tussen de westerse wereld en het midden-oosten.
En hoewel ik het niet eens ben met de vlaggenverbranders (al is het verbranden van een vlag ook gewoon vrijheid van meningsuiting: niets mis mee) en de ambassadevernietigers, moet ik ook wel toegeven dat wij met onze vrijheid van meningsuiting toch ook wel met twee latten meten hoor. De Iraanse krant die reageert met een wedstrijd waarin wordt opgeroepen om cartoons over de holocaust (in mijn ogen de enige inhoudelijk sterke reactie die er op de cartoons is gekomen) wordt door velen 'smakeloos' genoemd. Want moslims voor lul zetten, dat mag, maar Joden: oh nee, dat is een taboe. En daar klopt natuurlijk ook iets niet.
En @Willemson: nog even over Theo van Gogh:
je vergeet in je vergelijking dat Theo van Gogh een christen was - of in ieder geval op de christelijke wijze is opgevoed. Als een moslim of een jood de katholieke kerk belachelijk zou maken, dan zou een streng-religieuze christen zich daar ook aan kunnen ergeren. En een streng-religieuze christen met een probleem in zijn hoofd zou hem dan ook best aan een mes kunnen rijgen. Theo van Gogh was overigens een van de eerste Nederlandse regisseur die turkse of marokkaanse hoofdrolspelers castten zonder dat het was omdat ze turks of marokkaans waren: het toppunt van integratie en tolerantie dus. Heel stom van meneer B. om hem aan het mes te rijgen dus.