Auteur Topic: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''  (gelezen 9188 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling: "Oranje nazihelm kan echt niet bij het WK''
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2006, 16:55:52 »
Voor de meeste mensen maakte het, denk ik, echt niet uit door wie hun land nou precies werd bezet. Of dit nu nazi's of andere duitse militairen waren. Waar het voornamelijk om gaat, is de associatie, die veel mensen nu toch met nazi-duitsland maken.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2006, 18:10:48 »
Ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie meningen etc. op deze website, want ik moest voor NL nog een betoog schrijven, maar ik wist maar geen onderwerp. Maar toen ik dit las, dacht ik "Tjakka!"
dus nu heb ik een betoog geschreven over de Oranje Nazihelm voor het WK, en nu maar afwachten of de leraar het goedkeurt...  (is weer eens wat anders als het zoveelste betoog over de doodstraf die wel/niet moet worden ingevoerd :))
Veel succes ::ok:: Wat heb je precies als tegenargumenten opgeschreven?
een leeuwenkop als hoofddeksel...totaal geen problemen mee
Leeuwen zijn nogwel een beschermde diersoort :\'( Dit geeft helemaal het verkeerde voorbeeld. Alle kinderen die dit zien zullen denken dat leeuwen doodschieten goed is.

::) Dat is dus hetzelfde vind ik.

Ik vind het weer provoceren op zijn Hollands en daar moet het maar eens mee afgelopen zijn vind ik!
Eindelijk iets verstandigs. Het is idd provoceren te over, maar dat is voetbal. Ik vind het wel mooi :)

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2006, 18:20:09 »
al met al, duitsers mogen toch ook met een blauwhelm op nederlandse stadions in? ???
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2006, 19:14:37 »
Die wordt minder of niet geassocieerd met het naziverleden (ik ken ze niet...).

Overigens: de uitspraak van de bedenker, dat hij eigenlijk wel rekende op een rel, deed mij besluiten dit als stelling hier neer te zetten.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2006, 19:16:29 »
Voetbal is nog steeds een relaantrekkende sport. Zelf heb ik niet zoiets van, 'nou dat kan echt niet', maar ik ben wel bang dat de ruziezoekende 'voetbalfans' het als excuses kunnen gaan zien voor relletjes.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2006, 19:20:05 »
Ik was dus nog iets vergeten. Door de boel nu al op scherp te willen zetten, werk je dat dus in de hand. Beter was misschien geweest er totaal geen aandacht aan te schenken. Het kwam gisteren echter via verschillende media tegelijk naar buiten.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2006, 19:45:47 door Bodejos »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2006, 19:26:09 »
Ik was dus nog iets vergeten. Door de boel nu al op scherp te willen zetten, wek je dat dus in de hand. Beter was misschien geweest er totaal geen aandacht aan te schenken. Het kwam gisteren echter via verschillende medis tegelijk naar buiten.

Daar heb je dus een punt. Dat heb ik met sommige berichten ook altijd (zoals bijv. ontvoerigen en aanslagen in Irak bijv.), besteed er niet zoveel aandacht aan, je werkt het alleen maar in de hand, want je brengt mensen op een idee. Maar da's een andere discussie.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2006, 19:37:25 »
Voor de meeste mensen maakte het, denk ik, echt niet uit door wie hun land nou precies werd bezet. Of dit nu nazi's of andere duitse militairen waren. Waar het voornamelijk om gaat, is de associatie, die veel mensen nu toch met nazi-duitsland maken.

Ik snap je punt wel hoor, gaat me alleen om om mensen even voor te lichten dat deze helm alleen door nazi's werd gedragen  ;)

Offline Annemarietjuhhh

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2006, 21:22:57 »
Even een misverstand eruit helpen. Deze helm hoeft niet perse door te gaan voor Nazi-helm. In WO II was dit gewoon de helm die door het Duitse leger werd gedragen.

Dus eigenlijk is dit gewoon een helm?? waarom word er dan zo moeilijk over gedaan??? ::)
I am busy and very important

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2006, 08:44:51 »
Daar zij wij Nederlanders goed in. We maken overal een probleem van.

Ik vind het een smakeloos hoofddeksel, maar dat terzijde.
er was eens......

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2006, 11:50:46 »
Sport heeft voor mij nog altijd iets met een spel te maken waarbij er ook sprake is van verbroedering tussen teams en andere landen..
Ook met de gezelligheid die de fans mee kunnen brengen waar de sporters ook van kunnen genieten bijv bij het schaatsen waarbij de fanfare Kleintje Pils voor een goede sfeer zorgt.
Daar staat Nederland ook om bekend dat het z'n sporters op een leuke manier steunt.
Laten we dit ook zo houden.
Maar ik kan me ook we een beeld vormen in het stadion waarbij supporters die nazi-helm dragen..
Veel landen die dan de wedstrijden zien zullen dit beeld dan gaan afkeuren. En er niet de humor van in zien. Wat weer voor negatieve publiciteit zal zorgen over Nederland..
Er zijn nog landen die kennen ons land van de tulpen en de klompen. Maar er zijn ook mensen die kennen ons kikkerlandje van de drugs en bij Amsterdam is het al gauw dat ze aan de Wallen denken...

Ik ben het in grote delen wel met je eens! Ik denk alleen niet dat je voor andere landen kunt gaan oordelen wat ze van ons denken of wat ze van ons vinden. Nederland oppert deze helm als WK atribuut, of het goed is of niet doet er nu even niet toe! Het enige is wel, dat zo`n helm niks te maken heeft met de wallen of drugs. Want dan ga je appels met peren vergelijken. Als we gaan kijken wat ieder WK land heeft, is er geen enkel land die niet iets met wallen of drugs heeft. Ik zie dus niet helemaal waarom je dat bij elkaar trekt :). Het WK staat los van dingen die er in landen gebeuren!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2006, 12:50:04 »
Dus eigenlijk is dit gewoon een helm?? waarom word er dan zo moeilijk over gedaan??? ::)
Ehhhh, nee, dit is dus niet ''zomaar'' een helm. Als de helm de vorm had gehad van een bromfietshelm, was er niets aan de hand geweest.

Wat ik er precies op tegen heb: het provoceren met een symbool dat bij veel mensen nogal gevoelig ligt.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2006, 14:23:48 »
Ik ben het in grote delen wel met je eens! Ik denk alleen niet dat je voor andere landen kunt gaan oordelen wat ze van ons denken of wat ze van ons vinden. Nederland oppert deze helm als WK atribuut, of het goed is of niet doet er nu even niet toe! Het enige is wel, dat zo`n helm niks te maken heeft met de wallen of drugs. Want dan ga je appels met peren vergelijken. Als we gaan kijken wat ieder WK land heeft, is er geen enkel land die niet iets met wallen of drugs heeft. Ik zie dus niet helemaal waarom je dat bij elkaar trekt :). Het WK staat los van dingen die er in landen gebeuren!

Ja.. vroeg ik me dus ook af wat de wallen, hasj etc met het WK-hoofddeksel te maken hebben.
er was eens......

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2006, 14:54:26 »
Ja.. vroeg ik me dus ook af wat de wallen, hasj etc met het WK-hoofddeksel te maken hebben.

Ik denk dat die helm je denken gaat beinvloeden als je hem op hebt. ::) Je gaat dan aan hash en de wallen denken schat ik zo in... :P
Geniet nooit met mate...

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2006, 17:26:15 »
Ik denk dat die helm je denken gaat beinvloeden als je hem op hebt. ::) Je gaat dan aan hash en de wallen denken schat ik zo in... :P

Met dat resultaat gaat die helm goed verkocht worden.. wat ik je brom :P
er was eens......

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2006, 19:29:45 »
Na de WK kun je altijd je schildpad nog een plezier ermee doen. Of een plantje erin zetten. Dan heeft het ding nog enig nut. ::schaam:: ::schaam::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2006, 21:00:40 »
Ik ben niet tegen het ding. Maar ik zou het zelf niet opzetten, gewoon omdat je weet dat er groepjes Duitsers zijn die ruzie zoeken...
Net als Lonsdale, ik ben er zeker niet tegen. Maar ik trek het gewoon niet aan omdat ik niet van ruzie hou

Offline Annemarietjuhhh

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2006, 08:31:27 »
Ik ben niet tegen het ding. Maar ik zou het zelf niet opzetten, gewoon omdat je weet dat er groepjes Duitsers zijn die ruzie zoeken...
Net als Lonsdale, ik ben er zeker niet tegen. Maar ik trek het gewoon niet aan omdat ik niet van ruzie hou

Daar ben ik het wel mee eens... maar als ik hier in Nederland bij familie of vrienden voetbal ga kijken en ik heb zo ding, dan zou ik hetm wel opzettten. Hier zijn toch geen duitsers...  ;)
I am busy and very important

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2006, 22:39:18 »
Daar ben ik het wel mee eens... maar als ik hier in Nederland bij familie of vrienden voetbal ga kijken en ik heb zo ding, dan zou ik hetm wel opzettten. Hier zijn toch geen duitsers...  ;)
dat kan ik mijn oma niet aan doen  ::tandpastasmiley::

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2006, 09:41:35 »

Typisch nederlands, we maken overal een probleem van, maarja de krant heeft weer wat te schrijven gehad, de tv wat minuten gevuld, en de uitvinder gratis reclame......wat zijn we toch tot een klein eng landje verworden....is dat trouwens wel goed nederlands ...verworden...