Earth Google is een geweldig programma, ik heb het nu twee weken draaien en maak bijna elke avond een wereldreis.
Helaas is maar zo'n 4% van de wereld superscherp te zien en de rest maar in te zoomen tot 'wijk' niveau het blijft een verslavend en fascinerende belevenis.
Onder de 'help' toets zit ook een link naar het google earth forum (BBS) waarop iedereen zijn links naar interessante locaties kan posten en dat is echt vebazingwekkend wat er aan details tevoorschijn komt.
We zouden het ook hier speciaal voor widm locaties kunnen gaan doen. Ik heb er zelf nog niet naar gezocht want je moet toch even weer goed nagaan waar wat heeft afgespeeld maar het kan wel.
Hoe je precies die linkjes moet maken en plaatsen ben ik ook nog niet achter maar voor alle gebruikers van google earth kan ik aanraden eens te gaan kijken op:
http://bbs.keyhole.com/ubb/ubbthreads.php/Cat/0 dit is ook een forum.
En bovenaan bijna elk berichtje staat zo'n linkje met 'open this placemark' en zodra je dat aanklikt ga je automatisch over op google earth en vlieg je daarnaar toe.
Voor sommige opmerkelijke zaken die daar ontdekt worden ontstaat een hele discussie, erg leuk om te volgen, of om je in te mengen.
Wat is bijvoorbeeld dat atolachtige eiland in het Ketelmeer?