Poll

Wat vind jij van de plannen voor de Publieke Omroep?

goed
2 (9.1%)
gaat wel
1 (4.5%)
slecht
17 (77.3%)
weet niet
2 (9.1%)
anders, namelijk..
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: Wat vind jij van de plannen voor de Publieke Omroep?  (gelezen 5148 keer)

Offline mapel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wat vind jij van de plannen voor de Publieke Omroep?
« Reactie #20 Gepost op: 6-07-2005, 01:17:46 »

voor 100% dat jij ook Nee gestemd hebt tegen de grondwet...je roept maar wat zonder het te onderbouwen

Hahaha  ::tandpastasmiley::heb je het helemaal mis ik heb ja gezegd op de grondwet en waaruit maak jij op dat ik zomaar wat zit te roepen :-[ ??? ???
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 6-07-2005, 11:44:07 »

Hahaha  ::tandpastasmiley::heb je het helemaal mis ik heb ja gezegd op de grondwet en waaruit maak jij op dat ik zomaar wat zit te roepen :-[ ??? ???

omdat je afgeeft op dit kabinet , terwijl de cijfers uitwijzen dat dit kabinet het meest daadkrachtige kabinet is van de laatste 20 jaar ....ze hebben alleen pech dat ze de puinhopen van paars nog moeten verwerken

Offline Sander2602

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 6-07-2005, 23:32:04 »
Omdat het de enige omroep is zonder leden.
Theoretisch, ja. Echter, in de aankomende 3 jaar wordt de subsidie voor omroepen gehalveerd. Het is nu al niet makkelijk om goede programma's te maken. Met minder geld èn ook nog eens tientallen programma's op zoek naar een nieuw onderkomen erbij, is de vrees uiteraard dat heel veel van die programma's gedwongen zijn te stoppen. TV3, Met het mes op tafel, Telefilm (NPS is dus ook míjn werkgever), Klokhuis, Uur van de Wolf, Zembla, Comedy Factory, DeBattle; er zijn te veel programma's die nooit allemaal verdeeld kunnen worden.

Ok weet ik dat ook weer idd de kans is klein dat het onder word gebracht bij een andere omroep.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #23 Gepost op: 7-07-2005, 00:22:13 »
Dit kabinet het meest daadkrachtige . oja, ze kunnen alles onderzoeken en alles zo draaien als ze willen. Er zal echt wel een manier zijn om rekenkunding aan te geven dat dat zo is, maar opiniepeilingen wijzen toch duidelijk uit dat het volk niet blij is met dit kabinet.

terug on topic Het publieke bestel heeft altijd een functie/doel gehad en dat was hun kleur/achterban te "promoten". De laatste jaren is daar met shows als loveletters, 1 tegen 100 etc(zomaar willekeurige voorbeelden) maar bitter weinig van gekomen. Dus waarvoor zou ik als roomskatholiek nu lid moeten worden van 1 omroep terwijl die niks voor mij doet. In dat opzicht is de hervorming dus zeker wel nodig, maar zoals zoveel in dit kabinet wordt de balans niet enkel rechtgezet, maar meteen schromelijk naar de andere kant getrokken.( waar is de tijd dat men gewoon nog kon roken op cafe zonder als melaatse te worden aangegaapt  ::ohno::)

TV is voor de gewone mens ( ongeachte huids-  of politieke kleur) toch in eerste instantie vermaak/ontspanning. Waarom dan juist nu terug te vallen op de kleur van de omroepen en het maatschappelijk belang van de programma's??? In deze tijd kan men op nagenoeg elke hoek van de straat direct het nieuws inzien en niet alleen dat van de eigen straat en dorp, maar zelfs wat er op dat moment live gebeurt in Botswana ( of all places).

Voor mij dus 2 ledig: een halt toeroepen aan het zinloos vermaak en het meer en meer oprukken van commerciele doelen ( bespellen) JA
het volledig verbannen van vermaak en enkel kiezen voor hoogwaardige kwaliteit( wie bepaald overigens welke kwaliteitsstandaard er is???)  NEE

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #24 Gepost op: 7-07-2005, 00:30:55 »
(...) terwijl de cijfers uitwijzen dat dit kabinet het meest daadkrachtige kabinet is van de laatste 20 jaar ...
Tja, ik heb liever een kabinet dat weinig doet, maar dat dan wel goed, dan een kabinet dat heel veel doet en grotendeels niet goed.
The British are not impressed.

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 11-12-2005, 16:47:39 »
Inmiddels zijn we een paar maanden verder........
Maar je hoort ook steeds meer over de plannen voor de publieke omroep.
Steeds meer vraag ik me af waar gaan we naar toe met onze publieke omroepen...
Het is ook niet voor niets geweest dat er pas geleden door de programmamakers op NED3 werd gestaakt.
Straks het wordt het echt een zooitje..
Ik wacht het af wat er komen gaat..
Maar het zal echt weinig soeps worden..

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #26 Gepost op: 11-12-2005, 17:27:05 »
De overheid wil minder subsidie geven en vindt vervolgens dat de net-managers creatiever moeten gaan programmeren om meer reclame inkomsten te genereren.
Enerzijds ben ik het er wel mee eens, A Hard Day's Night werd uitgezonden in verband met John Lennon's sterfdag, maar wat gebeurt er, die film komt doordeweeks van 0:20 tot 2:00 uur. Dat er nog 69.000 mensen hebben gekeken is nog veel voor dat tijdstip.
Anderzijds denk ik dat door de vele commerciële zenders de adverteerders niet méér aan de publieken zullen geven. Hun aandacht wordt verdeeld over alle zenders en als Talpa relatief goedkope zendtijd rondom bijvoorbeeld Big Brother aanbiedt, dan zullen de adverteerders echt niet zo makkelijk naar de publieken stappen.
Dar komt bij dat men ook de Ster af wil schaffen. Reclames zoregen voor één derde van de inkomsten op dit moment, dus als dat wegvalt, kan je zeggen dat er gewoon één net weg zal moeten. En ik vrees dat dat Nederland 3 wordt. Als de overheid dan ook nog de subsidies halveert, zoals volgens mij ook voorgesteld, kan er dus nog een net weg, houden we er eentje over. En daar moet dan alles wat er nu is ingepropt worden?
Ik zou zeggen, kan de NPS niet met Talpa gaan samenwerken?

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 11-12-2005, 17:41:59 »

Ik zou zeggen, kan de NPS niet met Talpa gaan samenwerken?

Dat zie ik dus echt niet gebeuren..  ::ohno::
Op dit moment heeft de NPS nog een duidelijk gezicht..
En Talpa met John de Mol heeft toch andere ideeen dan de NPS.
Op dit moment heeft iedere omroep nog een eigen identiteit. Dit gebaseerd op religie en andere achterliggende ideeen.
Het zou jammer zijn als dat weg zou gaan.  De mensen stemmen juist de programma's hier op af.. De ene omroep is links de ander is rechts. Dit is te vergelijken met politiek.
Als ik jou verhaal nog eens lees Deadalus is de kans groot dat de publieke omroep straks gaat verdwijnen. En moeten we verplicht naar de commerciele omroepen gaan kijken.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #28 Gepost op: 11-12-2005, 18:07:13 »
Ja, zo'n vaart zal het nog niet direct lopen, denk ik.
Inderdaad, elke omroep is herkenbaar. En dat is goed. Er wordt vaak verwezen naar andere landen, bijvoorbeeld de BBC. Dat heeft zo zijn voordelen. Maar één omroep, dus amusement/cultuur/actualiteit zijn goed verdeeld, maar het heeft ook nadelen. En juist dat wij zoveel verschillende gezichten hebben, maakt het aantrekkelijker. Je weet waar je aan toe bent als je naar de Tros kijkt. En mijns inziens reflecteert het ook beter wat het volk wil. Als iedereen Te land, ter zee het leukst vindt, dan zal de Tros meer kijkcijfers en leden hebben. Dus het volk bepaalt zo toch wat er op tv komt.