Auteur Topic: Stop de verloedering  (gelezen 9881 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Stop de verloedering
« Reactie #60 Gepost op: 3-05-2005, 08:20:38 »
ok laat ik dan maar een beetje duidelijkheid scheppen. de relaxhoek is idd voor alles wat in de andere fora niet kan. dus ook rommel en soms spam ja. het is tegen de algemene forumregels, maar iedereen weet dat het gedoogd wordt.
er zal hier dan ook zelden ingegrepen worden op dat vlak. want waar leg je (ik) de grens dan? wat voor de 1 rommel is, is voor de andere een leuke bezigheid of grappig om te lezen. die ruimte willen we hier daarvoor bieden. ik wil hier zo min mogelijk een waarde oordeel aan hangen.
met die vrijheid krijg je soms ook dat anderen mensen zich gaan irriteren. mijn advies in dat geval: niet posten in desbetreffende topic dan.
als er teveel dezelfde topics komen, grijp ik wel in. zoals met die barretjes etc. das onnodig. voorderest is hier plek voor alles, zolang er maar respectvol met elkaar wordt omgegaan.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #61 Gepost op: 3-05-2005, 09:07:04 »
Er is een 18-jarige jongen, die in de afgelopen 4 maanden meer dan 31 dagen aangelogd is geweest en bijna 10.000 keer heeft gepost. Dat is geen vrijheid, dat is verslaving, vergelijkbaar met gokverslaving.

Ik voel me verantwoordelijk genoeg om proberen daar iets aan te doen. Die zorg wordt kennelijk niet gedeeld, wat ik jammer vind.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2005, 09:12:11 door Castor_en_Pollux »

Offline Eefjuhh

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2005, 09:10:51 »
Er is een 18-jarige jongen, die in de afgelopen 4 maanden meer dan 31 dagen aangelogd is geweest en bijna 10.000 posts heeft gedaan. Dat is geen vrijheid, dat is verslaving, vergelijkbaar met gokverslaving.

::) ::rofl::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2005, 09:13:16 »
Dit is niet bedoeld als grapje.

Offline Eefjuhh

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 3-05-2005, 09:14:06 »
dat snap ik maar het is wel grappig  ::jaja:: ::rofl::

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 3-05-2005, 09:20:08 »
ik denk niet dat we hierbij guikie alleen moeten "mangelen" ik heb me ook gestoord aan het vele openen van in mijn ogen nutteloze topics...'t maakt het lezen er niet leuker op als je je eerst door veel topictitels heen moet worstelen om bij de topics aan te komen die jezelf leuk vind.... :-\\

Ik weet ook dar de realxhoek ook een prima plek is om te spammen...doe er net zo hard aan mee...dat geef ik eerlijk toe...maar ook ik heb het idee gekregen dat sommige onder ons meer een topic openen om maar wat te openen dan dat het serieus bedoeld is...maar dat is geheel mijn mening en forgive me if I'm wrong ::schaam::

oh ja wanneer kun je spreken over een verslaving? ik heb ook vel uren op mijn conto staan, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wel eens vergeet uit te loggen/ forum weg te drukken wanneer ik met andere zaken bezig ben op internet of aan mijn bureau zit te werken...ik denk dat ieder voor zich moet weten hoe lang/vaak hij op dit forum verblijft...ik weet ook dat guik veel bezig is in de CMS en dat neemt ook veel tijd in beslag...mij persoonlijk raakt het hoe lang of hoe veel iemand post
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Eefjuhh

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 3-05-2005, 09:22:40 »

oh ja wanneer kun je spreken over een verslaving? ik heb ook vel uren op mijn conto staan, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wel eens vergeet uit te loggen/ forum weg te drukken wanneer ik met andere zaken bezig ben op internet of aan mijn bureau zit te werken...

ik meld me nooit af dus het lijkt ook of ik vaak online ben...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #67 Gepost op: 3-05-2005, 09:38:43 »
Er is een 18-jarige jongen, die in de afgelopen 4 maanden meer dan 31 dagen aangelogd is geweest en bijna 10.000 keer heeft gepost. Dat is geen vrijheid, dat is verslaving, vergelijkbaar met gokverslaving.

Ik voel me verantwoordelijk genoeg om proberen daar iets aan te doen. Die zorg wordt kennelijk niet gedeeld, wat ik jammer vind.

ten eerste vind ik het vreemd dat je dit zo openlijk aansnijdt op het forum, omdat je weet dat iedereen meteen weet over wie je het hebt, en daarmee diegene in zn privacy schendt. dat vind ik helemaal niet ok >:( ik vraag me dan ook af hoe goed je deze jongen kent, en wanneer je voor het laatst een 'gesprek' met hem heb gehad?? anders baseer je je uitspraken puur en alleen op wat statistieken, en das wel erg kort door de bocht vind je niet?

dan om inhoudelijk in te gaan op de discussie, snap ik niet hoe je kan denken dat 'strenger forumbeleid' dit probleem kan oplossen. moeten we alcohol verbieden, omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan? dacht het niet.

Offline Eefjuhh

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 3-05-2005, 09:40:04 »
ten eerste vind ik het vreemd dat je dit zo openlijk aansnijdt op het forum, omdat je weet dat iedereen meteen weet over wie je het hebt, en daarmee diegene in zn privacy schendt. dat vind ik helemaal niet ok >:( ik vraag me dan ook af hoe goed je deze jongen kent, en wanneer je voor het laatst een 'gesprek' met hem heb gehad?? anders baseer je je uitspraken puur en alleen op wat statistieken, en das wel erg kort door de bocht vind je niet?

dan om inhoudelijk in te gaan op de discussie, snap ik niet hoe je kan denken dat 'strenger forumbeleid' dit probleem kan oplossen. moeten we alcohol verbieden, omdat er mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan? dacht het niet.

helemaal mee eens  ::jaja:: ::ok::

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #69 Gepost op: 3-05-2005, 09:59:10 »

Jammer, dat je mij er niet persoonlijk even op aanspreekt, dit is bij mij een stoot onder de gordel...  :(

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 3-05-2005, 10:01:59 »
Goh... dit is geloof ik wel de serieuste topic van heel de Relaxhoek
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #71 Gepost op: 3-05-2005, 10:12:04 »
Jammer, dat je mij er niet persoonlijk even op aanspreekt, dit is bij mij een stoot onder de gordel...  :(
Deze informatie kan iedereen zien en zelf interpreteren. Je weet zelf hoe je zowel op het forum als in een pm naar mij toe hebt gereageerd, dat was alles behalve een uitnodiging tot een normaal gesprek.

Het is op geen enkele wijze een stoot onder de gordel. Ik denk oprecht dat het een probleem is, maar niet meer het mijne. En dit is het laatste wat ik erover gezegd hebt.
Je moet nu zelf maar zien hoe je daar mee om denkt te moeten gaan.

De enige andere mogelijkheid die me nog restte, nu spammen zo openlijk goedgekeurd wordt, was achter je rug om naar derden te gegaan. Dat zijn stoten onder de gordel. Dit niet.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #72 Gepost op: 3-05-2005, 10:17:56 »
Deze informatie kan iedereen zien en zelf interpreteren. Je weet zelf hoe je zowel op het forum als in een pm naar mij toe hebt gereageerd, dat was alles behalve een uitnodiging tot een normaal gesprek.

Het is op geen enkele wijze een stoot onder de gordel. Ik denk oprecht dat het een probleem is, maar niet meer het mijne. En dit is het laatste wat ik erover gezegd hebt.
Je moet nu zelf maar zien hoe je daar mee om denkt te moeten gaan.

De enige andere mogelijkheid die me nog restte, nu spammen zo openlijk goedgekeurd wordt, was achter je rug om naar derden te gegaan. Dat zijn stoten onder de gordel. Dit niet.

Jou reactie is me meer dan duidelijk. Ik zou het op prijs stellen, als je me je laatste alinea nog even uitlegd.

Mijn PM naar jou van afgelopen zondag, was misschien kort door de bocht, mijn exucses daar voor in ieder geval.

Maar je doel is wel bereikt, ik zal me vanaf nu niet meer in de relaxhoek begeven, om jou plezier op dit forum niet in de weg te staan.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2005, 10:42:50 door Guikie »

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #73 Gepost op: 3-05-2005, 10:50:12 »
Als ik me ergens zorgen over maak vind ik dat ik dat op een gegeven moment moet aangeven. Je was er direkt al heel gevoelig en boos over, toen ik iets wat speels op het forum aangaf. In dat geval kan ik Realitynet mailen wat zij ervan denken, dat is achter je rug om.

Na je PM en je opmerking die je op het forum plaatste en direkt weer verwijderde zag ik alles behalve de mogelijkheid tot een persoonlijke discussie, waar ik normaal de voorkeur aan zou geven.

Naar mijn mening is posten een communicatiemiddel tussen mensen. De kick van het posten begrijp ik, maar zolang je de communicatie centraal blijft stellen zal je minder snel veel achter elkaar gaan posten en dat geeft een betere balans tussen kick en communicatie mi.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #74 Gepost op: 3-05-2005, 11:13:52 »
Als ik me ergens zorgen over maak vind ik dat ik dat op een gegeven moment moet aangeven. Je was er direkt al heel gevoelig en boos over, toen ik iets wat speels op het forum aangaf. In dat geval kan ik Realitynet mailen wat zij ervan denken, dat is achter je rug om.

Na je PM en je opmerking die je op het forum plaatste en direkt weer verwijderde zag ik alles behalve de mogelijkheid tot een persoonlijke discussie, waar ik normaal de voorkeur aan zou geven.

Naar mijn mening is posten een communicatiemiddel tussen mensen. De kick van het posten begrijp ik, maar zolang je de communicatie centraal blijft stellen zal je minder snel veel achter elkaar gaan posten en dat geeft een betere balans tussen kick en communicatie mi.

Ik zie het einde van deze disucussie hier.Ik zal je 100% gelijk geven in de hoop hiermee je gevoelens te bevredigen.

Van mij zul je in de relaxhoek geen berichten meer aantreffen. Dit om jou niet het idee te geven dat ik verslaafd ben en om je een plezierige omgeving te geven waarin je met plezier kunt posten.

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #75 Gepost op: 3-05-2005, 11:30:36 »
* zucht
 :( wat een gedoe
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 3-05-2005, 11:46:03 »
Ja he :)

Als er iets "ergs" is dan vind ik het c_en_p's bekommernissen om niets en pseudo-intelligent gedrag om iets doms als dit.

Het is maar een forumpje met vaak loze, domme berichtjes, niet de presidentsverkiezing ofzo. Ik begrijp niet dat je je hier mee bezig wil houden. ;)

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #77 Gepost op: 3-05-2005, 12:08:09 »
Oke, het gebeurt niet vaak, maar Mapel gaat zich hiermee bemoeien.

De relaxhoek is voor de fun en iedereen vult deze anders in. De mods zijn er voor om daar een beetje structuur in te houden en dat doet men uitstekend. Iedereen heeft het naar het zin. Wil je een topic hier niet lezen dan doe je het niet. Erger je je aan een topic, lees het dan niet. Erger je je aan de hele relaxhoek, kom er dan niet. Dat is gewoon heel simpel. Er wordt ingegerepen als het te bar wordt zoals onlangs dat er in onze optiek topics worden geopend en werd gepost, louter en alleen omdat men zijn/haar postaantal omhoog wilde krikken. Voor de rest relax!!!!!!

Ik heb eerder dit topic op slot gedaan omdat de discussie die hier nu gaande is nogal de persoonlijke kant opging waardoor de essentie van de discussie onder dreigde te sneeuwen.
Mij is verzocht het weer te openen omdat de discussie wel een interessante is en nog niet was afgelopen. Bij deze dan, maar ik verzoek jullie vriendelijk dan ook weer terug te keren naar waar dit topic over begon en lief te zijn voor elkaar  ;) :D

Voor de rest wens ik jullie veel plezier op al onze fora  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-05-2005, 20:31:51 door mapel »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #78 Gepost op: 6-05-2005, 00:05:34 »
omdat we toch vonden dat de discussie misschien nog niet helemaal klaar was, en sommige mensen nog willen reageren hier, topic weer open. laten we alleen proberen het niet té in de persoonlijke sfeer te trekken.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 6-05-2005, 00:06:59 »
Gezond, goed dat het topic weer open is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”