Auteur Topic: Stop de verloedering  (gelezen 9884 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Stop de verloedering
« Reactie #40 Gepost op: 30-04-2005, 12:17:52 »
Hmm ik weet niet hoe het voordien was, maar ik zie Relaxhoek eigenlijk als een rommel/spamhoek. En heb daar gen problemen mee.
Hoewel er ruimte is op de Relaxhoek, vindt ik dat de relaxhoek afdoen als rommel/spamhoek, hetzelfde is als de relaxhoek ter ziele laten gaan. (Spammen is trouwens overal op het forum in strijd met de forumregels).

Gespam/slowchat scroll ik gewoon over. En ik lees dus, zoals eerder gezegd, enkel topics die ik interessant vind. Ik kijk dan bij welk topic een 'nieuw' symbooltje bijstaat en klik vervolgens enkel op de topics die mij interesseren. Als er iets onzinnigs instaat, scroll ik er gewoon over.

Hoe erg is het om (in dat voorbeeld) het woordje 'Niks' te lezen? Het kost een halve seconde ofzo. Dat is nu nog geen drama.
Mensen moeten elkaar wel proberen te begrijpen. Het gaat uiteraard niet om 1 keer 'niks' het gaat om grote aantallen inhoudsloze en zinloze posts achter elkaar. En de topic-titel biedt hiertegen geen bescherming.

« Laatst bewerkt op: 30-04-2005, 13:16:34 door Castor_en_Pollux »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 30-04-2005, 12:31:29 »
Het zal liggen aan wat ik gewend ben. Op een ander forum waren er op een moment ook van die "associatiestrings" en "wat vind je van degene boven je" en wat nog. Die werden na een tijdje allemaal gesloten en gewist omdat het spam/rommel topics zijn.
Ze konden enkel nog op het testforum en dat deel werd om de 2 weken leeg gemaakt.

Vandaar dat ik deze hoek zo ook aanzie. In de relaxhoek weet ik dat me, vaak breinloze, spelletjes te wachten staan. Ik verwacht er dan ook geen informatieve leerrijke posts van anderen te lezen. En slowchat ben ik zelf nog niet tegengekomen, maar dat is dan misschien in die topics die ik sowieso al niet lees omdat ze oninteressant zijn.

Bovendien irriteer ik me niet zo snel aan kleine dingetjes als slowchat of spam. Het maakt het leven zo veel makkelijker.  :P

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 30-04-2005, 14:49:08 »
Ik ga met JvB mee!!
Ik teken dus niet!!
Het moet wel leuk blijven.

Maar wat zijn dan precies "nuttige" topics!!
Iedereen verstaat onder nuttig steeds weer iets anders.

NO COMMENT   >:(

En als we alle onnuttige topics uit de Relaxhoek weghalen, blijft er niks over!
« Laatst bewerkt op: 30-04-2005, 16:25:05 door Tinuzzz »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 30-04-2005, 15:14:58 »
 :-\\
Het is in ieder geval al nuttig om alles in één post te zetten ipv 4 berichten achter elkaar te spammen om zo maar snel aan je 1000 posts te geraken.  ::niet-ok:: ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 30-04-2005, 15:50:02 »
Moet je daar al kwaad om worden?

Het is maar een volgespamde relaxhoek, niet het echte leven ofzo.  ???

Ben het wel met je stelling eens trouwens. Er staat niets nuttigs in de relaxhoek.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 30-04-2005, 15:58:17 »
Moet je daar al kwaad om worden?

Ben het wel met je stelling eens trouwens. Er staat niets nuttigs in de relaxhoek.

Ik ben er niet kwaad over.

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #46 Gepost op: 30-04-2005, 16:20:35 »
:-\\
Het is in ieder geval al nuttig om alles in één post te zetten ipv 4 berichten achter elkaar te spammen om zo maar snel aan je 1000 posts te geraken.  ::niet-ok:: ;)

Dat vind ik ook. Je kan je eigen boodschap makkelijk aanpassen door op de 'verander'-knop te drukken.

De essentie is dus wat is de zin van een post.

Die zin zal voor iedereen anders zijn.
Gabriël is de Mol

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #47 Gepost op: 30-04-2005, 16:29:12 »
Die zin zal voor iedereen anders zijn.
Hoe kom je daar nou bij? Hiermee ontken je alle mogelijkheden tot communicatie tussen mensen. Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. ;D

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #48 Gepost op: 1-05-2005, 13:44:46 »
Hoe kom je daar nou bij? Hiermee ontken je alle mogelijkheden tot communicatie tussen mensen. Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. ;D

Dit lijkt me nou niet zo moeilijk om te verstaan. ::)

Laat ik het topic nemen waar jij reeds op ingespeeld had: het "Wat-drink-je-nu?"-topic. Als iemand antwoordt 'niks' is dat volgens jou geen antwoord dat de mensen amuseert, maw je ziet er de zin niet van in. Die persoon kan echter wel vinden dat het nut heeft om dat te posten en zodoende de zin ervan inzien.

Het is net door zulke keuzemogelijkheden als 'niks' weg te laten dat je de communicatie tussen mensen ontkent. Mensen zijn dan immers verplicht zich naar enkele regels/keuzes te richten om de boodschap die ze willen meedelen uit te drukken, maar die boodschap komt dan mogelijk niet overeen met 1 van de regels/keuzes waardoor ze in hun vrijheid gelimiteerd worden. ;D
Gabriël is de Mol

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #49 Gepost op: 1-05-2005, 15:28:10 »
Je verlegt de discussie naar een discussie over smaak. Dat lijkt mij niet zinnig.

Als je het topic leest zul je zien dat ik voor handhaving van de forumregels ben en zeker niet voor uitbreiding. Ook censuur is zeker niet aan de orde, rekening houden met anderen wel.

Niet spammen is één van de forumregels. 1 keer 'niks' posten is al dan niet een kwestie van smaak. Eindeloos en in grote aantallen dat soort antwoorden geven is spammen.
Zodra je begint met steeds weer dat soort antwoorden te geven kan je je inderdaad afvragen of je in dat geval voldoende rekening houdt met anderen. De eigen 'relaxatie'(zoals jij dat formuleert) dan per definitie primair stellen is egocentrisch.

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #50 Gepost op: 1-05-2005, 20:29:57 »

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #51 Gepost op: 1-05-2005, 21:01:50 »
wat is dit nu ??? ben je 2 dagen weg, meteen revolutie? :o

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #52 Gepost op: 1-05-2005, 23:18:45 »
Niet spammen is één van de forumregels. 1 keer 'niks' posten is al dan niet een kwestie van smaak. Eindeloos en in grote aantallen dat soort antwoorden geven is spammen.
Zodra je begint met steeds weer dat soort antwoorden te geven kan je je inderdaad afvragen of je in dat geval voldoende rekening houdt met anderen.

Stel dan dat het antwoord bv 'water' is: een antwoord dat perfect op het topic aansluit. Als iemand nou elke keer als hij/zij op het forum online is, een glas water bij de hand heeft, zou die persoon niet elke keer in dat topic mogen posten? Dan wordt deze persoon dus in keuzemogelijkheden qua topic beperkt. De persoon kan dus niet doen wat hij/zij wil en deze vrijheid is belangrijk om zich te ontspannen. En houdt deze forummer dan geen rekening met de oprichter van het topic door altijd te antwoorden op de vraag van het topic, wat de bedoeling was bij het oprichten ervan? Bovendien is het niet zo dat die persoon 'water' 20 keer na elkaar post. Het kan voorkomen dat mensen op een warme dag allemaal water drinken, dan mogen ze dat daar toch allemaal posten of niet?

Citaat van: Castor_en_Pollux
De eigen 'relaxatie'(zoals jij dat formuleert) dan per definitie primair stellen is egocentrisch.

Ik heb gesproken over 'mensen hun relaxation'. Ik doel dus niet op de eigen relaxatie maar de relaxatie in het algemeen. Als de relaxhoek een plaats is waar mensen zodanig rekening moeten houden met regels, kunnen ze daar niet echt vrij en relaxed vertoeven met als gevolg dat je de functie van dat forum ondermijnt, want de primaire functie van de relaxhoek is de relaxatie.

Maar wat je zegt omtrent spammen klopt: hetzelfde antwoord eindeloos herhalen is spam. Echter, als mensen eerst moeten gaan tellen hoeveel keer een bepaald begrip reeds in het topic voorgekomen is, zal de lol snel verdwijnen.

Zolang het antwoord in overeenstemming is met de functie van het topic, kan je er weinig aan doen. Wat erger is, is om een boodschap die je zo snel mogelijk aan zoveel mogelijk mensen bekend wil maken, post in verschillende topics die daar niet voor bedoeld zijn.
Gabriël is de Mol

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #53 Gepost op: 2-05-2005, 01:12:38 »
Dat dit zo'n discussie oproept ::ohno::
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 2-05-2005, 22:19:09 »
was ff bang dat Guikie's wens was uitgekomen en dat we de tent hier leeg zouden aantreffen...  ;D

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #55 Gepost op: 2-05-2005, 22:42:39 »
was ff bang dat Guikie's wens was uitgekomen en dat we de tent hier leeg zouden aantreffen...  ;D

Waarom is dat mijn wens, dat heb ik nooooit gezegt  ::ohno::

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 2-05-2005, 22:44:19 »
Waarom is dat mijn wens, dat heb ik nooooit gezegt  ::ohno::

;) nee das waar, maar het had de boel wél overzichtelijk gemaakt  ::rofl::

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #57 Gepost op: 2-05-2005, 22:58:50 »
;) nee das waar, maar het had de boel wél overzichtelijk gemaakt  ::rofl::

::ohno:: ik snap je niet

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 2-05-2005, 22:59:13 »
Ik begrijp guikie wel.
Maar ik kies zelf als ik zin heb om naar een relaxhoek te gaan.
Dat hangt erg van me stemming af.
Heb ik zin in een serieus onderwerp dan ga ik effe kijken in de huiskamer en anders als ik zin heb in onzin of snelle interactie van andere dan ga ik naar de relaxhoek.
Maar vaak zapp ik heen en weer.
Op deze site moet je ook vrij zijn om je keuzes te maken..

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 2-05-2005, 23:00:12 »

::ohno:: ik snap je niet

geintje toch maar ;)  ;D