Auteur Topic: Stop de verloedering  (gelezen 9891 keer)

Offline molice

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stop de verloedering
« Reactie #20 Gepost op: 29-04-2005, 15:59:45 »
Dat kan je op twee manieren zien

Er zijn topics geopend die puur om te spammen zijn, Je hebt ook topics zoals Stel hier je antwoord, associatie string enz. die echt leuk zijn om in te posten....
En wat is de andere manier waarop ik het kan zien? ??? ;D

die echt leuk zijn om in te posten....
Persoonlijk.

Stel hier je antwoorden
Associatie string
Zoek je plaatje
Hunks topic
Hoe voel je je...
My picture kicks you ass..

Dat zijn leuke gezellige topics...
Dat zijn juist de topics waarin echte interactie bijna onmogelijk is (gebeurt iig weinig) en die topics zijn veel, maar niet gezellig.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2005, 16:01:34 door molice »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 29-04-2005, 16:51:15 »
Wat maakt het uit? Ik lees en post enkel in de topics die ik leuk vind. Ik vind andere topics leuk dan A en die vindt dan weer nog andere topics leuk dan C.

Nu is er voor elk wat wils en is het goed zo. Lees/post gewoon in wat je zelf leuk vindt. ;)

Ik onderteken dus niet. :)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 29-04-2005, 17:19:41 »
Er zijn de laatste tijd wel erg veel topic bijgekomen en soms heb ik het idee dat er topics geopend worden om maar een topic geopend te hebben. Er zitten hele leuke tussen, maar sommigen zijn gewoon afgeleid van anderen en geopend om zelf maar een topic geopend te hebben, er zit geen originele gedachte achter, in MIJN ogen.

Maar goed, wat Robbie ook zegt, gewoon posten in welke topics jezelf leuk vind en de rest gewoon negeren, dat komt t vanzelf goed.

Dit topic is eigenlijk veel te serieus ... verplaatsen naar de huiskamer maar ;D

Offline FFWD

• Forumlid
  • button4ever
« Reactie #23 Gepost op: 29-04-2005, 17:22:27 »
Ook mee eens, Mijn handtekening mag ook genoteerd worden:D
The Godfather: "Real Power Can't Be Given, It Must Be Taken"

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 29-04-2005, 23:41:30 »
Wat vinden jullie van dit voorstel ?

In 't vervolg kunnen alleen crew-leden of actieve leden nieuwe topics openen. Als je 'n idee hebt, stuur je 'n PM naar de 'bevoegde instanties' en die bepalen dan of het kan (in Huiskamer, Relaxhoek or whatever)... Dit enkel om de wildgroei tegen te gaan, zeker niet als enige soort van censuur oid bedoeld.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2005, 10:11:43 door lebon simon »

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #25 Gepost op: 29-04-2005, 23:55:30 »
Gezien het feit dat de beoordeling subjectief is en de crewleden en actieve leden zich niet bijvoorbaat onderscheiden in het vermogen om te beoordelen wat bij kan dragen vind ik dit geen logisch voorstel.

Daar komt nog eens bij dat de zin of de onzin van een topic veel meer bepaald wordt door de creativiteit en orginaliteit van de poster dan door de titel van het topic.

Ten slotte geldt nog eens dat niet_populaire topics vanzelf wegzakken en eventueel door de moderator gesloten en verwijderd kunnen worden.

Op dit moment wordt mi teveel gespamt en te weinig getracht een inhoudelijke bijdrage te leveren. Spammen kan echter jammer genoeg altijd, op elke topic(titel).

Daarnaast, als slotargument een forum hoort uit te dagen tot creativiteit en niet gesmoord te worden in een niet bij een forum passende bureaucratie.

So let´s be creative.  ::bravo:: ::bravo::

Offline JvB

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 30-04-2005, 00:03:11 »
Wat vinden jullie van dit voorstel ?

In 't vervolg kunnen alleen crew-leden of actieve leden nieuwe topics openen. Als je 'n voorstel of idee hebt stuur je 'n PM naar de 'bevoegde instanties' en die bepalen dan of het kan (in Huiskamer, Relaxhoek or whatever)... Dit om enkel om de wildgroei tegen te gaan, zeker niet als enige soort van censuur oid bedoeld.

NEE  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

ik denk dat de Lol van het forum dan er zeker af gaat  ::ohno::

Tmoet wel de RELAXhoek blijven.... en geen strafkamp..... ::ohno::
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #27 Gepost op: 30-04-2005, 00:07:36 »

NEE  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

ik denk dat de Lol van het forum dan er zeker af gaat  ::ohno::

Tmoet wel de RELAXhoek blijven.... en geen strafkamp..... ::ohno::

Maar een relaxhoek met wat overzicht is ook niet verkeerd!  ::ohno::

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #28 Gepost op: 30-04-2005, 00:08:50 »
Maar een relaxhoek met wat overzicht is ook niet verkeerd!  ::ohno::

Daar ben ik het nou wel met je eens  ::jaja:: ::jaja::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #29 Gepost op: 30-04-2005, 00:14:18 »
We krijgen inderdaad meer overzicht met posts van een hogere kwaliteit.

De relaxhoek heeft prima gefunktioneerd tot voor kort en bevat niet zozeer zoveel spam_topics maar barst van de spam_posts.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2005, 00:22:26 door Castor_en_Pollux »

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 30-04-2005, 00:22:22 »
Gezien het feit dat de beoordeling subjectief is en de crewleden en actieve leden zich niet bijvoorbaat onderscheiden in het vermogen om te beoordelen wat bij kan dragen vind ik dit geen logisch voorstel.

Daar komt nog eens bij dat de zin of de onzin van een topic veel meer bepaald wordt door de creativiteit en orginaliteit van de poster dan door de titel van het topic.

Ten slotte geldt nog eens dat niet_populaire topics vanzelf wegzakken en eventueel door de moderator gesloten en verwijderd kunnen worden.

Op dit moment wordt mi teveel gespamt en te weinig getracht een inhoudelijke bijdrage te leveren. Spammen kan echter jammer genoeg altijd, op elke topic(titel).

Daarnaast, als slotargument een forum hoort uit te dagen tot creativiteit en niet gesmoord te worden in een niet bij een forum passende bureaucratie.

So let´s be creative.  ::bravo:: ::bravo::

Ik snap je standpunt ivm de actieve- & crewleden, C&P...  :-\\
Maar helaas is niet iedereen dermate creatief dat elk nieuw aangebracht topic de moeite loont...  :-\\ Dikwijls handelt het om 'n herhaling, kopie of flauw afkooksel van 'n eerder gegeven. Dan lijkt het me toch handig dat 'n verantwoordelijk iemand oordeelt omtrent het bestaansrecht van 'n topic. Nu doet iedereen maar wat & die wildgroei komt toch niemand ten goede ? Ik ben ook geen voorstander van bureaucratie, maar in 'n compleet losgeslagen maatschappij zonder waarden of normen, vind ik me eerlijk gezegd ook niet echt lekker.  ::ohno::

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #31 Gepost op: 30-04-2005, 00:29:07 »

Dat begrijp ik idd ook.

Citaat van: lebon simon
Maar helaas is niet iedereen dermate creatief dat elk nieuw aangebracht topic de moeite loont...  :-\\ Dikwijls handelt het om 'n herhaling, kopie of flauw afkooksel van 'n eerder gegeven. Dan lijkt het me toch handig dat 'n verantwoordelijk iemand oordeelt omtrent het bestaansrecht van 'n topic. Nu doet iedereen maar wat & die wildgroei komt toch niemand ten goede ? Ik ben ook geen voorstander van bureaucratie, maar in 'n compleet losgeslagen maatschappij zonder waarden of normen, vind ik me eerlijk gezegd ook niet echt lekker.  ::ohno::

Maar hier ben ik het ook mee eens: de laatste tijd is de relaxhoek wel enigszines veranderd in hoeveelheid topics en inhoud topics.

Tuurlijk is het voor forummers minder leuk om te wachten of hun idee geaccepteerd wordt: dan lijkt het niet meer zoveel op relaxen. Maar zoals het nu is, is het niet echt overzichtelijk, wat Guik reeds aangaf.
Gabriël is de Mol

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #32 Gepost op: 30-04-2005, 00:33:40 »
Ik denk dat je aan het probleem voorbij gaat.

Maar misschien is het een idee om voor het invoeren van nieuwe regels, eerst ervoor te zorgen dat de bestaande regels gehandhaafd worden. Dat gebeurt niet op dit moment. Mogelijk ook door het ontbreken van sociale controle.

Met name Spam en Slow_chat zijn aan de orde van de dag. Dat wordt niet opgelost door een paar topic_titels al dan niet toe te staan. Bovendien zie ik je nu zelf posten op nieuwe topics. Hoe weet je van te voren hoe een topic aanslaat of zich ontwikkeld.
Bovendien zit daar ook nog een sterk persoonlijke voorkeur in.

Zoals al gezegd, als topics niet goed draaien verdwijnen ze vanzelf.

De bestaande regels lijken me voldoende, mits ze gehandhaafd worden.

Het is overigens niet een persoonlijk belang, ik heb geloof dat ik één topic in de relaxhoek geopend. Er zijn voor mij voldoende mogelijkheden binnen de bestaande topics.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2005, 01:56:40 door Castor_en_Pollux »

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #33 Gepost op: 30-04-2005, 00:37:25 »
Het is overigens niet een persoonlijk belang, ik heb geloof dat ik één topic in de relaxhoek geopend. Er zijn voor mij voldoende mogelijkheden binnen de bestaande topics.

Voldoende mogelijkheden zijn er op dit moment volgens mij ook absoluut en natuurlijk speelt persoonlijke voorkeur een rol, maar zoals Daisy reeds aangaf heb ik de laatste tijd ook de indruk dat er soms gewoon topics worden aangemaakt om een topic geopend te hebben.
Gabriël is de Mol

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #34 Gepost op: 30-04-2005, 00:39:59 »
Dan zou het toch voldoende moeten zijn als die paar specifieke topics gesloten worden.

Maar wat stel je voor om het spammen en slowchat tegen te gaan?

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #35 Gepost op: 30-04-2005, 00:46:14 »
Dan zou het toch voldoende moeten zijn als die paar specifieke topics gesloten worden.

Dat kan idd al helpen, zou vooral handig zijn bij de topics die - zoals lebon simon reeds aangaf - louter flauwe afkooksels of imitaties zijn.

Citaat van: Castor_en_Pollux
Maar wat stel je voor om het spammen en slowchat tegen te gaan?

Zoals je gezegd hebt, zal dat praktisch overal voorkomen - behalve mss in topics zoals Associatie String - maar de discussie ging over de overzichtelijkheid van de topics. Spammen en slowchat kunnen een topic inhoudelijk idd onoverzichtelijk maken, maar zoals je dus zelf zei kan je daar toch weinig tegen doen, dus wat wel kan gebeuren is de topics qua idee overzichtelijk, origineel en creatief te houden.
Gabriël is de Mol

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #36 Gepost op: 30-04-2005, 01:02:18 »
Oke, we zijn het dus eens,dat de moderator ongewenste topics kan sluiten en gezien het geringe aantal topics dat per maand geopend wordt, moet dit zonder al te veel problemen haalbaar zijn. Bovendien gaat er een signaal vanuit dat het openen van topics kritisch benaderd wordt.

Zoals je gezegd hebt, zal dat praktisch overal voorkomen - behalve mss in topics zoals Associatie String - maar de discussie ging over de overzichtelijkheid van de topics. Spammen en slowchat kunnen een topic inhoudelijk idd onoverzichtelijk maken, maar zoals je dus zelf zei kan je daar toch weinig tegen doen, dus wat wel kan gebeuren is de topics qua idee overzichtelijk, origineel en creatief te houden.

Nee, dit heb ik niet gezegd. Integendeel.

Er is heel veel te doen aan spammen en slowchat. Mensen die weten wat spammen en slowchat is zouden zich in de meeste gevallen moeten kunnen beheersen.
Als dat toch niet lukt zou door sociale controle en een moderator bijgestuurd kunnen worden.

Iemand die op wat drink je nu ´Niks´ antwoord is niet bezig mij, jou of wie dan ook te vermaken. Los van het gegeven of wat drink je nu een zinnig topic is.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #37 Gepost op: 30-04-2005, 01:07:15 »
Iemand die op wat drink je nu ´Niks´ antwoord is niet bezig mij, jou of wie dan ook te vermaken. Los van het gegeven of wat drink je nu een zinnig topic is.

In dit geval ga je de antwoordmogelijkheden beperken. Als mensen hiermee rekening moeten gaan houden, komt dit hun relaxation niet ten goede.
Gabriël is de Mol

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #38 Gepost op: 30-04-2005, 01:13:36 »
De essentie is dus wat is de zin van een post.

Als het alleen de eigen behoeftebevrediging is, waarom moet dit dan geplaatst worden op een forum waar andere mensen dit kunnen lezen. In dit laatste geval lijkt me de muur van het eigen toilet prima geschikt.  ;D ;)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 30-04-2005, 11:32:06 »
Hmm ik weet niet hoe het voordien was, maar ik zie Relaxhoek eigenlijk als een rommel/spamhoek. En heb daar gen problemen mee.

Gespam/slowchat scroll ik gewoon over. En ik lees dus, zoals eerder gezegd, enkel topics die ik interessant vind. Ik kijk dan bij welk topic een 'nieuw' symbooltje bijstaat en klik vervolgens enkel op de topics die mij interesseren. Als er iets onzinnigs instaat, scroll ik er gewoon over.

Hoe erg is het om (in dat voorbeeld) het woordje 'Niks' te lezen? Het kost een halve seconde ofzo. Dat is nu nog geen drama.