je vind het onzin dat ze proberen je ja laten te stemmen maar je wil wel overtuigd worden ...wat wil je nou eigenlijk....maar je bent wel het proto type van een nederlander... ALTIJD DWARS .......
Nou, ik vind het onzin, maar er is niet iets wat ik eraan kan doen. Ze proberen toch wel iedereen ja te laten stemmen. Mochten ze nou met iets komen waardoor ik denk: "Wow, das een goede reden! Nu ga ik echt ja stemmen!", dan ga ik heus wel ja stemmen. Zo bedoel ik dat dus
.
Waarom zou een poging iemand te overtuigen op basis van argumenten bij voorbaat verkeerd zijn en manipulatief. Iemand overtuigen op basis van argumenten is op zichzelf toch juist het tegenovergestelde van manipulatie en het enige alternatief voor manipulatie en propaganda.
Ik vind het verkeerd dat ze mensen willen overtuigen. Ze vragen me om een mening, die wil ik ook best geven op 1 juni, daar ben ik niet te beroerd voor. Maar ze gaan me nu eerst proberen een mening op te dringen, want ze willen met z'n allen dat ik ja ga zeggen. Dus het is dan niet meer mijn mening, maar die van hen. Zo bedoel ik het. Ze doen het op een prima manier hoor, goede argumenten, maar het gaat mij om het feit dat ze het doen. Ik heb een mening en die veranderd (voorlopig) nog niet (ben een vrouw he
, ik mag van mening veranderen
). Als ze gewoon simpelweg mijn mening hadden gevraagd, was er niets aan het handje geweest.
Het uitsluitend geven van je mening zonder onderbouwing met argumenten en het oproepen tot het niet luisteren naar argumenten die de overheid zou kunnen geven is op zichzelf een (weliswaar bescheiden) vorm van manipulatie (ofwel propaganda, waarbij getracht wordt mensen te overtuigen op basis van sentimenten en niet op basis van argumenten).
Ik heb deze zin even 5 keer moeten lezen
. Maar je hebt wel gelijk
. Hoewel ik het geven van een mening, of die nou wel of niet met argumenten wordt onderbouwd, niet zie als manipulatie. Het opdringen van een mening daarentegen wel. En dat gebeurt naar mijn mening nu
.