Poll

Stem jij voor of tegen de Europese Grondwet?

Ik stem voor
Ik stem tegen
Ik weet het nog niet
Ik ga niet stemmen

Auteur Topic: Stem jij voor of tegen de Europese Grondwet?  (gelezen 19861 keer)

Offline rosmalen

• Forumlid
Re: Stem jij voor of tegen de Europese Grondwet?
« Reactie #60 Gepost op: 18-05-2005, 08:07:23 »
Misschien laten wij ons gewoon niet zomaar iets aansmeren? ::)

En dan nog, ik weet zeker dat als we met z'n allen nee stemmen de regering dan toch voor ja gaat want het is natuurlijk niet bindend. Das dan wel dwars natuurlijk he? ;)

nou daar ben ik het  met je eens , als de meerderheid nee stemt dan moet het ook nee zijn en moeten we de gevolgen daarvan dragen dat is duidelijk

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 18-05-2005, 17:46:22 »
je vind het onzin dat ze proberen je ja laten te stemmen maar je wil wel overtuigd worden ...wat wil je nou eigenlijk....maar je bent wel het proto type van een nederlander...   ALTIJD DWARS .......

Nou, ik vind het onzin, maar er is niet iets wat ik eraan kan doen. Ze proberen toch wel iedereen ja te laten stemmen. Mochten ze nou met iets komen waardoor ik denk: "Wow, das een goede reden! Nu ga ik echt ja stemmen!", dan ga ik heus wel ja stemmen. Zo bedoel ik dat dus :) .
Waarom zou een poging iemand te overtuigen op basis van argumenten bij voorbaat verkeerd zijn en manipulatief. Iemand overtuigen op basis van argumenten is op zichzelf toch juist het tegenovergestelde van manipulatie en het enige alternatief voor manipulatie en propaganda.

Ik vind het verkeerd dat ze mensen willen overtuigen. Ze vragen me om een mening, die wil ik ook best geven op 1 juni, daar ben ik niet te beroerd voor. Maar ze gaan me nu eerst proberen een mening op te dringen, want ze willen met z'n allen dat ik ja ga zeggen. Dus het is dan niet meer mijn mening, maar die van hen. Zo bedoel ik het. Ze doen het op een prima manier hoor, goede argumenten, maar het gaat mij om het feit dat ze het doen. Ik heb een mening en die veranderd (voorlopig) nog niet (ben een vrouw he ;) , ik mag van mening veranderen ;) ). Als ze gewoon simpelweg mijn mening hadden gevraagd, was er niets aan het handje geweest.

Citaat
Het uitsluitend geven van je mening zonder onderbouwing met argumenten en het oproepen tot het niet luisteren naar argumenten die de overheid zou kunnen geven is op zichzelf een (weliswaar bescheiden) vorm van manipulatie (ofwel propaganda, waarbij getracht wordt mensen te overtuigen op basis van sentimenten en niet op basis van argumenten). ;)

Ik heb deze zin even 5 keer moeten lezen ;) . Maar je hebt wel gelijk ;) . Hoewel ik het geven van een mening, of die nou wel of niet met argumenten wordt onderbouwd, niet zie als manipulatie. Het opdringen van een mening daarentegen wel. En dat gebeurt naar mijn mening nu :) .

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #62 Gepost op: 18-05-2005, 18:42:23 »
maak nederland niet het het lachertje van europa , en stem voor
Da's natuurlijk het meest onzinnige argument ooit.
Trouwens, op dit moment zijn de meeste Fransen volgens de peilingen ook tegen. Moeten we Frankrijk nu uitlachen?
The British are not impressed.

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 18-05-2005, 19:25:06 »
ooit van solidariteit gehoord ...en wat de fransen betreft let maar eens op volgende week ......allemaal links gelul in de media .....denk maar eens wat er gebeurt als we echt tegen stemmen me tonze export naar de rest van Europa, daar draait onze economie op. En we hebben toch echt besloten om met de rest  van  Europa samen te werken...met dank aan de PvdA,  en wat doet wouter bos nu ...helemaal niets..... wel een beetje vreemd toch .....misschien denkt hij toch teveel aan d evolgende verkiezingen en houdt zich buiten de discussie .......dus we hebben 7 jaar geleden ja gezegd  dus nu zeggen we ook ja    ..maar ze hadden gewoon geen referendum moeten houden .....hadden we ook geen last van dat gezeur gehad

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #64 Gepost op: 18-05-2005, 20:49:44 »
7 jaar geleden was de hele situatie in Europa nog wel een beetje anders. Toen ja zeggen betekent niet automatisch ook nu ja zeggen.
The British are not impressed.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #65 Gepost op: 18-05-2005, 22:11:05 »
dus we hebben 7 jaar geleden ja gezegd  dus nu zeggen we ook ja
Wie zijn 'we'? Mij hebben ze nix gevraagt 7 jaar geleden hoor ::ohno:: Dat hele Europa kan me gestolen worden >:( En nu we er al diep inzitten gaan ze aan ons vragen of we het ergens mee eens zijn maar o wee als we nee zeggen. Zeg nou eerlijk, dat klopt toch gewoon niet?
Maar wie weet nou écht waar we nou voor stemmen? Ik dacht, goed ik ga dat krantje doorlezen maar ze hadden het net zo goed in het Chinees kunnen schrijven... geen idee waar ze het over hebben ::)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 18-05-2005, 22:45:05 »
Maar wie weet nou écht waar we nou voor stemmen? Ik dacht, goed ik ga dat krantje doorlezen maar ze hadden het net zo goed in het Chinees kunnen schrijven... geen idee waar ze het over hebben ::)

Ow, ik was niet de enige met dat probleem ;D

Mja, dat tweede krantje was natuurlijk wel een stuk duidelijker ::) . Misschien dat het derde krantje ::) nog iets op kan helderen ::) .

::) !!!

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 18-05-2005, 22:50:02 »
misschien iets aan je ontwikkeling gaan doen....en niet de media na praten ..en de situatie was in europa 7 jaar geleden niet zo stabiel als nu

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #68 Gepost op: 18-05-2005, 22:51:38 »
misschien iets aan je ontwikkeling gaan doen....en niet de media na praten ..en de situatie was in europa 7 jaar geleden niet zo stabiel als nu

::rofl:: ik vind jou reacties wel mooi... Ga er maar vanuit dat er hier 80% tegen stemt. En dat de overheid instemt  ::jaja::.. dus maak je niet druk...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #69 Gepost op: 18-05-2005, 22:55:15 »
Is het normaal gebruik van interpunctie en het behoorlijk onderbouwen van argumenten in plaats van het slaken van een paar kreten ook onderdeel van iemands ontwikkeling?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #70 Gepost op: 18-05-2005, 22:59:06 »
::rofl:: ik vind jou reacties wel mooi... Ga er maar vanuit dat er hier 80% tegen stemt. En dat de overheid instemt  ::jaja::.. dus maak je niet druk...

Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van je keuze voor nee. Of hoor je gewoon graag bij de meerderheid?

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #71 Gepost op: 18-05-2005, 23:02:34 »
Ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van je keuze voor nee. Of hoor je gewoon graag bij de meerderheid?

Laat ik hier op antwoorden dat ik graag bij de meerderheid hoor...  ::ok::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #72 Gepost op: 18-05-2005, 23:10:35 »
Als je niet in staat bent zelf een mening te vormen is het volgen van de meerderheid waarschijnlijk de enige optie die over blijft.
Nu maar hopen dat bij de meerderheid voldoende verstandige mensen zitten, die wel op basis van een goede afweging tussen pro en contra argumenten een afweging kunnen maken, en niet alleen maar volgers.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #73 Gepost op: 18-05-2005, 23:11:04 »
Als je niet in staat bent zelf een mening te vormen is het volgen van de meerderheid waarschijnlijk de enige optie die over blijft.
Nu maar hopen dat bij de meerderheid voldoende verstandige mensen zitten, die wel op basis van een goede afweging tussen pro en contra argumenten een afweging kunnen maken, en niet alleen maar volgers.

Ik hoop het ook voor je  ::jaja::

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 18-05-2005, 23:14:27 »

Misschien niet zo in de lucht lullen. Veel kretologie, weinig argumenten bij jou!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Planetrace: Explore the world forum
« Reactie #75 Gepost op: 19-05-2005, 08:07:36 »
dit is nou echt weer politiek he
eerst je de keuze geven tussen ja en nee
en als dan blijkt dat het volk een andere mening heeft dan de politiek willen ze opeens het liefste
de nee keuze mogenlijkheid van het stemformulier afhalen
wat helaas niet gaat
dus dan maar weer 3 miljoen van onze belasting gelden verstillen aan een folder waar waarschijnlijk alleen maar de voordelen in staan van een ja zeggen tegen de eu grondwet
maar alle nadelen gewoon weg laten
daar mogen we niet naar kijken van de politiek
en we moeten hun op hun woord geloven dat de politiek het het beste weet

nu weet heel nederland dat het woord van een politicus niks 0,0 waard is
dus daar geloven we al niks van
en juist door het weg laten van al die nadelen leggen ze juist de nadruk er op
dus gaat iedereen ze zoeken

dit grapje gaat ze zelfs mischien nog meer ja stemmen kosten
door dat mensen het niet pikken dat er een kruistocht tegen de nee stemmers wordt gehouden van belastinggeld

mij stem is nee en dat blijft het
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 19-05-2005, 08:25:22 »
vreemd als ze niet informeren is het niet goed en nu informeren ze wel en krijgen ze het verwijt dat ze ja af dwingen , terwijl ze alleen maar de grondwet uitleggen en niet over ja of nee spreken

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 19-05-2005, 09:56:13 »
ik ga niet stemmen, omdat 1. ik toch wel beetje gevoel heb dat de regering het toch niet serieus neemt en toch al besluit heeft heeft genomen. Of het al eerder bekend was weet ik niet maar ik hoor nu steeds vaker dat het een raadplegend referendum is. In het begin is bij mij de indruk gewekt dat de uitslag gevolgd zou worden. Nu er steeds meer weerstand komt hoor ik ook steeds meer het is een raadplegend referendum. 2. ik volgens mij puur uit onvrede met de regering tegen zou stemmen wat weer geen goed argument is. dus ik ga niet.
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #78 Gepost op: 19-05-2005, 10:06:48 »
Het is een raadplegend, niet-bindend referendum. Veel partijen hebben wel aangegeven dat bij een duidelijke uitkomst en een grote opkomst zij dit advies willen volgen.
Een van de argumenten die duidelijk is gegeven voor het houden van een dergelijk referendum is de mogelijkheid om op deze wijze de betrokkenheid van de bevolking bij de besluitvorming op Europees niveau te vergroten.

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 19-05-2005, 10:21:31 »
Wat jammer weer dat weer zoveel mensen afhaken om te gaan stemmen, en vooral met de verkeerde argumenten, het is zo simpel ..ben je voor of tegen die grondwet.... dus lezen en je mening geven ...dat is alles en gewoon iedereen verplichten om te gaan stemmen ...het grootste recht wat we ooit gekregen hebben