Op
www.jijkomttochook.nl staat nuttig info over de Europese grondwet..
Ook een test om uit te vinden wat alles inhoudt..
Met gedeelte waar je mening en kennis wordt getest over Europa..
Ik ben er heel wat wijzer van geworden, omdat het minder ala abracadabra is beschreven..
Mijn mening is wel iets verandert vanwege de uitleg, maar toch blijven er dingen waar ik het niet mee eens ben.
Onder andere de euro en over dat Europa zo groot is geworden.
Eerst was Europa westers met zijn denken, maar doordat er andere landen bij komen kan dat wel onrust met zich mee brengen. Andere culturen, wij worden gezien als het rijke westen (terwijl wij het van de jaren 50 wel alles opgebouwd hebben na de tweede wereld oorlog) en wij hebben nu de euro er is het ook minder rijk..
Oke de grenzen zijn open maar dat heeft ook zijn nadelen er is minder controle bij de grens wat ook weer nadelen heeft. bijv meer diefstal en je kan gestolen goed halen ver weg in niemandsland in Polen.
Misschien blijf ik wel kritisch en koppig en stem ik toch nee.
Dit heeft hoofdzakelijk te maken dat ik eerst wil dat de politiek in Nederland beter is geregeld!
En daar over ben ik niet tevreden, dus waarom buiten de grenzen kijken???
IK laat een tegen stem horen zodat Den Haag hopelijk achter zijn oren gaat krabben.( klinkt misschien als een lachertje)Maar nu is het wel zo dat er meer NEE stemmers zijn dan Ja stemmers, ik benieuwd wat de uitslag wordt..