Poll

Stem jij voor of tegen de Europese Grondwet?

Ik stem voor
Ik stem tegen
Ik weet het nog niet
Ik ga niet stemmen

Auteur Topic: Stem jij voor of tegen de Europese Grondwet?  (gelezen 19830 keer)

Offline rosmalen

• Forumlid
Re: Stem jij voor of tegen de Europese Grondwet?
« Reactie #140 Gepost op: 1-06-2005, 15:07:17 »
zo net gestemd, twee keer ja! .....maar ik vrees toch dat het niet zal helpen........en als dat zo is moeten we deze datum nooit meer vergeten........

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #141 Gepost op: 1-06-2005, 15:13:34 »
Hoezo?? als ik vragen mag?? Als we NEE zeggen, blijft het toch hetzelfde voorlopig?

Offline Celebriän

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 1-06-2005, 15:15:50 »
ik ga nee stemmen miss om de verkeerde redenen. ik ben nooit voor europa als 'unie' geweest. er zijn te veel verschillen onderling. dus ik stem nee. en das idd niet alleen een nee tegen de europese grondwet, maar tegen europese politiek rondom.

Hier ben ik het behoorlijk mee eens! Ik had ook graag willen zien dat PF ons uit Europa had gehaald... Ik hoef niet zonodig in Europa!  ::trots::
pas op! 11jes kunnen bijten...

Offline rosmalen

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 1-06-2005, 15:21:15 »
Hoezo?? als ik vragen mag?? Als we NEE zeggen, blijft het toch hetzelfde voorlopig?

ik kijk naar de geschiedenis van de laatste eeuwen en probeer in de toekomst te kijken

Offline Celebriän

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 1-06-2005, 15:23:43 »
Niet concreet genoeg, Ros! Als we nu NEE stemmen wordt er hooguit over een tijdje weer gestemd...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #145 Gepost op: 1-06-2005, 15:36:51 »
al die unies en verenigde dingen ( ;D ) brengt gewoon alleen maar narigheid. mensen willen hun identiteit behouden. dat zie je over al ter wereld. 'saamhorigheid en samen sterk zijn' kun je gewoon niet dwingen. en zeker niet als het zo onevenwichtig verdeeld is als nu.

ik stel voor. we fuseren eerst met de vlamingen, en daarna gaan we ons sterk maken in europa. ;)

Offline Celebriän

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 1-06-2005, 15:45:06 »
Ja, klopt! In de verenigde staten gaat dit ook niet altijd van een leien dakje.. Okay, daar voelt men zich Texaan, Californian, etc. maar bovenal Amerikaan. Dat krijg je volgens mij in Europa never nooit niet! Europa behelst volkeren die al eeuwen en eeuwen in dezelfde streek wonen, dit in tegenstelling tot USA.. Deze mensen geven, heel terecht, hun identiteit niet zomaar op voor een Europese.. wat is een Europese identiteit eigenlijk???
« Laatst bewerkt op: 1-06-2005, 15:50:26 door Celebriän »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 1-06-2005, 16:41:57 »
ik ga nee stemmen miss om de verkeerde redenen. ik ben nooit voor europa als 'unie' geweest. er zijn te veel verschillen onderling. dus ik denk dat ook in dit geval er geen gezamelijke grondwet kan komen die iedereen zal tevreden stellen. vooral de kleinere landen zullen dan moeten inleveren. ik ben niet nationalistisch, maar ben best wel trots op ons landje en zeker ook op de tolerantie die je in sommige wetten kunt terug vinden. neem bv het homohuwelijk en drugsbeleid van nederland. nu zullen sommige voorstemmers zeggen dat we niks hoeven in te leveren, maar laat ik nou niet zo veel vertrouwen hebben in de grotere europese landen (frankrijk, engeland, duitsland) en hun voornemens wat betreft eensgezinsheid in europa en ook buitelandse politiek.
dus ik stem nee. en das idd niet alleen een nee tegen de europese grondwet, maar tegen europese politiek rondom.

Hier ben ik het behoorlijk mee eens, alle Europese landen verschillen té veel van elkaar om 1 grote unie te vormen. Op sommige punten kunnen we prima samen werken en zullen we ook samenwerken, maar op de punten die Cora ook al aanhaald, daar verschillen wij en de Oostbloklanden (om maar een voorbeeld te noemen) teveel voor. En ik moet er niet aan denken om met corrupte landen als Roemenië en Bulgarije in 1 Unie te zitten. Mijn stem is daarom ook TEGEN geworden.

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #148 Gepost op: 1-06-2005, 17:03:18 »
Ben je ook gemachtigd? ;D
Jaja ik mag altijd 2 keer, ruud heeft t volgens mij nog nooit zelf gedaan
Citaat
Maareh, moeten jullie hokjes inkleuren? Ik ben die kast gewent, gewoon met knopjes zeg maar.
Ja hoor, hier in deze uithoek van brabant geen kasten hoor, gewoon lekker ouwerwets met een rood potlood ::trots::
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 1-06-2005, 18:17:30 »
ik heb 2 rondjes rood gekleurd ::jaja::

Offtopic.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #150 Gepost op: 1-06-2005, 18:24:31 »
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Celebriän

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 1-06-2005, 19:19:26 »
Is het jullie weleens opgevallen dat de laatste jaren er ook meer landen bij Europa komen door afsplitsingen: Tjecho-Slowakije, Rusland, etc.. aan de ene kant wordt er steeds afgesplitst en aan de andere kant moet Europa 1 worden?

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 1-06-2005, 19:22:55 »
ik mag niet stemmen, maar zou anders denk ik tegen stemmen

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 1-06-2005, 19:35:19 »
Ik heb tegen gestemd. Er is nog steeds niemand die mij heeft overtuigd.

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 1-06-2005, 20:51:50 »
De keuze is nu gemaakt de uitslag is nu bijna bekend..
Het eerste referendum..
Ik vond het goed dat wij Nederlanders nu ook ergens bij betrokken worden en onze mening wordt gevraagd.. ::jaja::
Van mij mogen zo iets vaker gaan doen..
Maar dan mogen ze wel een duidelijker uitleg geven met de voor en tegen..
Voor mij gevoel wordt er wel erg veel besloten in Den Haag waarbij de burger niet bij betrokken wordt.
De politiek heeft vaak ergens een mening over maar staat soms erg ver van de burgers die veel dingen anders ervaren.
Dus er mag van mij meer de straat op gegaan worden en ook de mening vragen en niet alleen met verkiezingen..

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 1-06-2005, 21:01:50 »
21.00 uur ...63% tegen
Dit is de eerste uitslag..
De bevolking heeft nee gezegd!!

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 1-06-2005, 21:46:46 »
Ik vind de EUGrondwet een verbetering voor de chaotische structuur van de huidige Unie.
Ik denk dat het een structurele stap voorwaarts is. Een handvat om Europa meer draagkracht te geven.
Zonder deze basis blijft de EU een hoopje ongeregeld.
Het verwerpen van dit verdrag zal alleen maar vertragend werkend.
Naar mijn mening, is het verdag goed voor Nederland, de overige EUlanden, maar geeft het ook een positieve impuls aan Europa op mondiaal niveau (alles zowel voor bevolking als regering).
Mooi gezegd... ik heb ook het knopje "voor" ingedrukt.

Het kiezen van een politieke partij is ook nooit zwart/wit, van de partij waarop ik heb gestemd ben ik het ook niet overal mee eens. Dat is ook totaal niet mogelijk, dus waarom zou ik het wel met alles eens moeten zijn in de grondwet? Zolang ik het maar met genoeg punten eens ben. ;) Ik vind de "nee" wel jammer eigenlijk...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Dokter Wouter

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 1-06-2005, 23:22:06 »
Het zal geen verrassing zijn dat ik diep teleurgesteld ben, hoewel ik het natuurlijk al een tijdje aan zag komen. Jullie vinden het misschien overdreven, maar op dit moment schaam ik me ervoor Nederlander te zijn.
De Nederlanders zijn altijd erg goed in het aangeven hoe iets niet moet, maar ik hoor ze nooit over hoe het wel moet. Hierbij nodig ik de tegenstemmers dan ook uit om te vertellen hoe het nu verder moet met de EU.
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline plienke

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 1-06-2005, 23:27:28 »
Jij hoeft me voor mij niet te gaan schamen omdat je nederlander bent.. ;)
Het is een gevoel dat sommige voor stemmers nu hebben.. ::jaja::
We zijn er nog niet in Europa..

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #159 Gepost op: 1-06-2005, 23:59:22 »
De klap die Europa gekregen heeft van Nederland had zij naar mijn mening niet verdiend. Europa heeft ontzettend veel gebracht en de grondwet was de gelegenheid bij uitstek geweest om de afspraken tot nu toe om te zetten in een meer heldere vorm. Europa is vijf jaar in de tijd teruggezet, terwijl de échte superstaten, Amerika, Japan, China in hun vuistje lachen en verder kunnen gaan de wereldpolitiek te domineren. De (beschadigde) positie van Nederland in Europa da's tot daar aan toe, maar de slagkracht van Europa in de wereld, dat is waar we ons zorgen over (hadden) moeten maken.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.