Ik heb begrepen dat het budget een groot probleem was voor WIDM5. Vond het wel vreemd dat ze dan toch down under en naar Bali gingen. Maar goed, daar zal een gedachte achter zitten.
Hoewel deze serie succesvol was zal men bij een evt. 6e serie ook budgettair moeten denken. Daarom is mijn sugegstie;
Andalusië (Zuid Spanje)Ik ben hier vorige zomer geweest en da's volgens mij een prima locatie. Ik weet niet wat het kost om daar iets te produceren, maar qua reiskosten en verblijfskosten kan dat volgens mij vrij goedkoop blijven.
Qua
scenery is het top. Als je de mega toeristische plekken vermijd - en dat kan met gemak - dan heb je leuke locaties die tot de verbeelding spreken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
Sevilla.
Prima plek om te beginnen. Groot internationaal vliegveld en zeker plaats voor 2 dagen opdracht. Ofwel; de eerste kandidaat valt al af in Sevilla. Misschien dat het qua kosten in deze stad lastiger is.
Cadiz.
De oudste stad in Spanje!? Veel cultureel erfgoed en dus een mooie locatie.
Jerez.
De bekende stoeterij, opdracht met paarden?
Gibraltar.
Naast de bekende rots is de hele locatie bruikbaar voor een spel. je hebt er de grotten/ ondergrondse gangen, kabelbaan naar bergtop en meer. Dramatische locatie. Evt. in een spel te gebruiken met het leukere Algeciras aan de overkant van de baai.
Ronda.
Wederom een mooie plaats voor een opdracht met de oude boogbrug. Tevens een prima plek op de route om de toeristische plaatsen (o.a. Marbella) heen richting het binnenland.
Binnenland met
pueblos blanco of wel witte dorpjes.
Het binnenland is ruig en bezaaid met witte dorpjes. Hier zou een soort zoekspel/ coördinatiespel prima passen.
Cordoba en Malaga.
Wederom 2 grote steden met veel historie. In Malaga zou het Alhambra een sublieme plek zijn, misshien wel een mooie finaleplek maar de vraag is hoe het zit met kosten en toestemming om hier een TV-programma op te nemen.
Jaen, Baeza en Ubeda.
Steden in het binnenland, waarschijnlijk goedkoper dan Cordoba en Malaga dus misschien een geod alternatief.
Almeria.
Ik weet niet meer exact de plaatsnamen maar in de buurt van Almeria liggen 2 wild west dorpjes waarin heel wat spaghetti-westerns zijn opgenomen. Daar moet je toch een leuke opdracht aan kunnen linken.
Nerja.
Kustplaats die toeristisch oogt maar (imo) net niet de ranzigheid van veel Spaanse kustplaatsen heeft.
Kortom; de productie kan mij bellen voor vragen
(Zouden ze überhaupt de postings hier lezen?)