Seizoen 1 vond ik zelf wat minder, daar heb ik ook vrij lang over gedaan. In het begin gebeurde er vrij weinig (gewoon niks eigenlijk) behalve een hoop drama. Vanaf het moment dat de cijferreeks werd geďntroduceerd (4 8 15 16 23 42) begon het verhaal pas echt, al was seizoen 1 toen al bijna afgelopen. Die cijfertjes zoeken was wel echt heel gaaf, omdat ze overal op onverwachte momenten opdoken
Seizoen 2 was het beste, denk ik, al vond ik 3 en 6 ook heel goed. The Hatch, de andere survivors, the Others, superspannend allemaal. En gelukkig nog steeds flashbacks, waardoor het allemaal extra dramatisch werd. En de introductie van Benjamin Linus natuurlijk, waardoor het helemaal awesome werd. Seizoen 3 was ook heel leuk vond ik.
Seizoen 4 vond ik een beetje apart. Toen kwam er ineens een hele verhaallijn over Charles Widmore met z'n boot. Superspannend, maar wel iets minder mysterieus en sfeervol - ook omdat de flashbacks vervangen waren door flashforwards. Ik miste de sfeer van het eiland een beetje, maar het was wel echt tof. Seizoen 5 was heel apart. Eerste deel was oké, maar miste een beetje houvast. Schoot alle kanten op. Aan het einde werd het wel weer beter toen iedereen weer terug was op het einde.
Het laaste seizoen was echt gaaf. Een alternatieve tijdlijn (multi-interpretabel) waarin heel veel karakters terugkwamen die we al eerder tegen waren gekomen, maar dan net in een andere rol. En eindelijk werd langzamerhand duidelijk wat er precies aan de hand was, al blijven er nog wel wat vragen staan. Het einde vond ik heel mooi en ook wel toepasselijk op een of andere manier.
En Hurley is gewoon cool.