Het is gebleken in de afgelopen tijd dat veel bezoekers problemen hebben om op de site te komen als zij het normale internetadres, zoals
www.wieisdemol.com en
www.expeditierobinson.net gebruikten. Een alternatief was om dan het internetadres
www.realitynet.org/endandeafkortingvandesite te gebruiken of de bekende nummer URL. Erg lastig.
Gisteren had ik er genoeg van!!!!
HJ kwam toen op het lumineuze idee om te kijken naar mijn DNS instellingen. Voor degene (zoals ik gisteren nog) die niet weten wat dat is. DNS dat zijn IP adressen van servers op internet die regelen iets met je internetverbinding.
Klik rechts op je netwerklocaties, klik op eigenschappen, klik op LAN-verbinding, klik op eigenschappen. Vink daarna aan: 'De volgende DNS serveradressen gebruiken'.
Achter voorkeursserver vul je het IP adres van je provider in. Die kun je vinden op de site van je provider. Staat daar al wat laat dat dat staan. Achter alternatieve DNS server kan je een ander nummer invullen. Voor degene die last hebben van dit fenomeen, kunnen bij mij dat nummer even opvragen.
Meer over DNS servers kun je te weten komen op
www.zyxel.nl/support/201.html