De opdracht was duidelijk, ik moest gaan uitleggen wie mijn held was. Mijn held is Achilles, de held uit de Illias van Homerus. Hij is ook bekend uit de film Troy, waar hij gespeeld word door Brad Pitt
Hieronder vind je wat meer informatie over hem.
Wat is een held: Een held is een sterveling of een halfgod die iets belangrijks heeft gedaan. Een held staat onder bescherming van de goden, was een knappe verschijning en begiftigd met vele goede eigenschappen: kracht,
mannelijkheid, slimheid, grootheid van geest en vindingrijkheid.
Naam: Achilles, zijn andere namen waren Pelides en Aeacides.
Familie: zoon van koning Peleus en van de godin Thetis. Zijn vrouwen waren Briseis en Deidameia. Van Deidameia had hij een zoon: Neopstolemos.
Wanneer leefde hij: hij vocht mee tijdens de Trojaanse Oorlog in 1686, dus daarvoor moet hij geboren zijn. Hij werd vermoord in het tiende jaar van de Trojaanse Oorlog, door een pijl van Paris in zijn hiel.
Heldendaden: Hij vocht mee in de Trojaanse Oorlog, hij was een held in de Ilias van Homerus.
Eigenschappen: Achilles is trots, dapper en lichtgeraakt. Hij is onsterfelijk, behalve bij zijn hiel.
Afbeelding: Achilles werd afgebeeld als een jonge man met een wapenuitrusting, omdat hij jong was toen hij stierf, en hij was bekend geworden in de Trojaanse Oorlog.
God voor zich: Over een god voor zich heb ik niets kunnen vinden, maar ik verwacht dat zijn moeder, die Godin was (Thetis) voor hem was, anders had ze hem niet onsterfelijk gemaakt door hem te dopen in de Styx.
God tegen zich: Over een god tegen zich heb ik ook niets kunnen vinden, maar in de Trojaanse Oorlog had hij wel veel vijanden, waaronder Paris.