Beste groepsleden van Kamp Molice en Kamp Test,
Door het pleidooi dat ik nu ga geven, hoop ik jullie nu voor mij te kunnen winnen. Dit zal wel moeilijk zijn, omdat jullie beiden 2 hechte teams zijn en nieuwkomers worden meteen of in ieder geval snel weggestemt. Maar ik zal jullie eens overtuigen waarom jullie mij moesten kiezen en welke meerwaarde ik voor een kamp kan brengen.
Hoewel ik voor dit spel jong ben (16 jaar en mijn eerste editie CSC), heb ik een verfrissende kijk op het leven in de CSC. Ik zal mijn mening dus altijd over iets geven, ook al zit ik er helemaal naast. Zo probeer ik iedereen raad te geven om iets wel of niet te doen, maar je moet natuurlijk zelf beslissen of je me wilt geloven. Je kunt me wel op mijn erewoord geloven dat ik eerlijk ben en dus niet ga liegen. Als mensen een smerig spelletje gaan spelen, dan doe ik echter wat mijn hartje zegt.
Ik ben en blijf altijd een doorzetter en ik maak dan ook iets af waar ik aan ben begonnen. Ook al kost dit veel moeite. Ik zal jullie van zoveel mogelijk eten, als ik kan dragen, voorzien. Ik heb ook wel een winnaarsmentaliteit, dus als iets fout gaat, dan ga ik na hoe iets fout kon gaan en dan leg ik mijn mening in de groep neer.
Ook zal ik overlevingstactieken, die ik in de Mangrove geleerd heb, aan jullie proberen te leren, zodat jullie beter kunnen overleven. Want voor mij is de Mangrove toch wel een stukje zwaarder, dan een gewoon kamp. Het is uiteindelijk niet de bedoeling dat jullie mij alleen voor deze vaardigheden gaan gebruiken, want dan trek ik zelf mijn conclusies.
Fysiek en psychisch zit ik ook nog goed in elkaar en ik heb altijd zorg voor mensen, wanneer zij in een moeilijke tijd verkeren. Soms iets te veel en dan heb ik hetzelf ook even moeilijk, maar ik kom altijd over alles heen. Ook beslis ik meestal snel wie ik boven- en onderaan mijn lijstje neer moet zetten en het is toch niet verkeerd om naar je hart te luisteren en dat vervolgens in te vullen, want vaak heeft je hart toch gelijk.
Jullie mogen nu zelf beslissen hoe goed jullie mijn pleidooi vinden, maar ik ben een man van mijn woord en ik probeer dan alles wat ik beloofd heb waar te maken.
Kerstmangrovegroeten,
Nostradamus.
PS: nog een prettige kerst in jullie kampen!