Tsja, het moest er eens van komen, de verdenkingen over de avatar (dat plaatje onder m'n nicknaam) begonnen zich op te stapelen (vooral in
deze topic). Daarom maar een 'officieel persbericht'.
De avatar is een PHP script dat willekeurig een plaatje naar voren tovert. 3 van de 10 keer is dat een animated gif (ofwel een bewegend plaatje) waarbij de animatie direct aan het begin komt en pas als de pagina opnieuw wordt geladen weer verschijnt. De drie varianten:
'De hofnar'
'Het zelfmoordmannetje'
'De prinses'
Alle drie zijn eigenlijk karakters uit mijn favoriete adventure game 'the Legend of Kyrandia'. Eigenlijk is dat het beste spel allertijden op de computer. Ondanks dat het al een jaartje of 10 oud is, maakt het gebruik van schitterende graphics, een geweldig verhaallijn, goeie humor en een hoop fantasie. Kortom: come and get it (is nu niet meer duur
).
De hofnar is Malcolm (ja, daarop is ook iemands nicknaam gebaseerd
). Malcolm was altijd hofnar in het paleis van Kyrandia, totdat hij een king William vermoorde (althans, dat zou hij gedaan hebben). In elk geval werd'ie toen slecht en is hij gevangen gezet. Maar hij ontsnapte natuurlijk en nu heeft'ie Kyrandia in z'n macht.
Brandon, de jonge prins, alias 'het zelfmoordmannetje', moet in het eerste spel Kyrandia van de ondergang redden. De prinses is Zanthia, een Royal Mystic (zo heet dat) die Brandon in zijn zoektocht helpt, maar halverwege het spel wordt veranderd in steen door evil Malcolm
. In deel 2 speelt ze de hoofdrol en moet ze Kyrandia redden van de ondergang.
Ooit heb ik nog eens een poging gedaan om een homepage van Kyrandia te maken, maar heb dit (tot nu toe in elk geval) nog nooit afgemaakt:
http://www.fortunecity.com/underworld/genesis/424/index2.htmlMaar nu ik ook nog eens de domeinnaam kyrandia.nl heb moet het er toch nog eens van komen dat er een echte Kyrandia fansite komt. Eerst maar es even wat minder druk hebben in elk geval