Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord - Waar gaat dit heen?  (gelezen 5592 keer)

Offline intikker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Theo van Gogh vermoord - Waar gaat dit heen?
« Gepost op: 2-11-2004, 10:14:19 »
Ik heb er geen woorden voor...

Wat is het volgende? Van der Vaart die wordt neergeschoten omdat hij het winnende doelpunt maakt in de Kuip? Of Wouter Bos omdat hij voor zijn mening uitkomt?

Ik heb er geen woorden voor...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theo van Gogh vermoord - Waar gaat dit heen?
« Reactie #1 Gepost op: 2-11-2004, 10:14:45 »
Het is nu bevestigd...

Ik vind het echt heel erg.
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #2 Gepost op: 2-11-2004, 10:17:45 »
'Theo van Gogh omgebracht'  2-11-'04   

Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linneausstraat in Amsterdam. Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn buik.

Bij de schietpartijen die plaatsvonden in het Oosterpark en op de Mauritskade raakte ook een motoragent gewond. Er zouden rond 8.45 uur vijf schoten zijn gevallen.

De dader zou zijn gearresteerd. Er zijn ook berichten dat een persoon werd neergeschoten toen hij het Stadsdeelkantoor Oost verliet.

De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #3 Gepost op: 2-11-2004, 10:30:34 »
:o :o

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #4 Gepost op: 2-11-2004, 12:03:46 »
:o :-\\ ::ohno::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline piglet

• Forumlid
  • relax!
« Reactie #5 Gepost op: 2-11-2004, 13:24:50 »
Dit is te erg voor woorden....  ::niet-ok:: ::ohno:: ::niet-ok::

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #6 Gepost op: 2-11-2004, 13:51:29 »
Inmiddels is een hele hoop informatie vrijgekomen over de moord op Theo van Gogh...

Het zou gaan om een man met een dubbel paspoort van 26 jaar. Hij zou Theo van Gogh met meerdere messteken en schoten om het leven hebben gebracht en daarbij ook nog eens zijn keel hebben doorgesneden. Afsluitend aan dit ritueel zou hij een pamflet/ brief met een mes hebben vastgepind op zijn hart.

Ik hoop met heel mijn hart dat de Nederlandse samenleving niet in duigen valt en dat de "normale" allochtoon nog gewoon over straat kan gaan zonder aan eventuele rascistische uitingen te worden blootgesteld. Tranen staan mij in de ogen als ik berichten lees die op verschillende fora zijn te lezen:

CITAAT
"ALLE LOF VOOR DE MARTELAAR DIE THEO VAN GOGH NEERGEKNALD HEEFT!!! ZO KOMEN DE ZIONISTEN EN HUN KNECHTEN AAN HUN BLOEDIGE EIND!”

Moge de dader(s) gestraft worden op gepaste wijze... Hopelijk dat er snel orde op zaken (politiek en sociaal) kan worden gesteld...

Nu overheerst een leeg gevoel...

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 2-11-2004, 13:59:20 »
CITAAT
"ALLE LOF VOOR DE MARTELAAR DIE THEO VAN GOGH NEERGEKNALD HEEFT!!! ZO KOMEN DE ZIONISTEN EN HUN KNECHTEN AAN HUN BLOEDIGE EIND!”

:o :o :o :o :o :o :-X ::ohno::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2004, 14:01:17 »
Ik heb dat citaat ook gelezen op een bepaalde site  :-\\ Toch denk ik dat we zeker niet moeten gaan generaliseren.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2004, 14:22:02 »
Ik heb dat citaat ook gelezen op een bepaalde site  :-\\ Toch denk ik dat we zeker niet moeten gaan generaliseren.

pcies. mafketels vind je overal... ::) dat blijkt maar weer..... ::ohno::

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2004, 14:37:07 »
niet generaliseren nee, maar er zijn toch mensen in deze wereld die net iets makkelijker lijken te kunnen beslissen over het leven van een ander.er is veel werk te doen. en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2004, 14:45:49 »
Theo van Gogh stak zijn mening niet onder stoelen of banken. Velen heeft hij daar ongetwijfeld mee beledigd, maar het was zijn mening. En die mag je nog altijd geven in Nederland. Dat hoort bij onze democratie. Nu was deze mening voor een, naar verluid, overtuigde Moslim teveel van het goede. Van Gogh was een onoverkomelijk probleem voor hem en dus moest deze markante Nederlander sterven. Probleem opgelost? Natuurlijk niet. Het probleem wordt nu alleen maar groter. Nederland zit vol met extremen. Van links, naar rechts, van Moslim, naar Christen. De dood van Theo van Gogh wordt voer voor polarisering. Zijn moord zal worden aangegrepen en het slechtste in Nederland naar boven halen: Verdeeldheid. Dat leidt nooit tot een oplossing. In dat opzicht is er geen beter voorbeeld van zinloos geweld.

Als Landelijke StichtingTegenZinloosGeweld vragen we heel Nederland de rust te bewaren! Wij vragen iedereen, met welke overtuiging dan ook, op te staan om zich en masse te distantiëren van deze afschuwelijke daad. Nu is het moment voor ons allemaal aangebroken om ons publiekelijk achter de Nederlandse democratische waarden en normen te scharen.

Laat haat en woede ons niet overheersen. Laat de tragische dood van Van Gogh tot eenheid leiden!
bron: http://www.zinloosgeweld.nl/

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2004, 16:04:14 »
Ik was er vanochtend helemaal stil van toen we een korte nieuwsflits zagen op het moment dat we de video wilden starten van schooltv.....en werden geconfronteerd met de moord op Theo van gogh...

ongelooflijk dat iemand zo over 't leven van een ander persoon kan beslissen. :-\\
« Laatst bewerkt op: 2-11-2004, 17:35:16 door Bakkertje »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline ROOz

• Forumlid
  • Mensen Zonder Fantasie Vluchten In De Realiteit
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2004, 16:50:09 »
Noem je dit nog een vrij land?.. als er zulke dingen gebeuren :( ::ohno::
WhoeJ~!Begrijp jij wat ik bedoel?..

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2004, 16:55:14 »
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp die uitspraak niet helemaal. Als mensen zelf de vrijheid nemen om mensen te vermoorden, dan is het land toch juist iets tè vrij? Nouja, ik weet het niet :-\\ Het is iig niet goed. Fokke en Sukke hadden een hele mooie cartoon in het nrc staan vandaag:

Offline ROOz

• Forumlid
  • Mensen Zonder Fantasie Vluchten In De Realiteit
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2004, 17:23:59 »
Je kan het op verschillende manieren bekijken.. :D
Ik bedoelde ermee hoe kan je nederland nog een vrij land noemen als je niet eens een andere mening over dingen mag hebben ... ???
WhoeJ~!Begrijp jij wat ik bedoel?..

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 2-11-2004, 17:38:10 »
Het is godvergeten triest.
 :-[ :-[

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #17 Gepost op: 2-11-2004, 17:42:41 »
Het is godvergeten triest.
 :-[ :-[
JA!

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #18 Gepost op: 2-11-2004, 17:55:00 »
ik schrok me wezenloos toen ik het hoorde, omdat het erg onverwacht was: een klasgenoot mocht naar huis bellen en die hoorde dat. Niemand wist er toen iets van en later ben ik naar huis gegaan en zag ik op het nieuws wat er gebeurd was. Nederland wordt zoderhand een heel crimineel land, maar nu moeten we een rouwperiode gaan beginnen denk ik dan maar.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 2-11-2004, 20:52:05 »
Diep diep triest, kan er niks anders van maken ::ohno:: :(