Emma Watson overspoeld met bijbels
geplaatst: 22/11/2005
Emma Watson verzamelt geen bijbels en toch heeft ze al een hele verzameling. De 15-jarige actrice, die in de Harry Potter-reeks de rol van Hermione Granger speelt, wordt overspoeld met bijbels. Ze krijgt de religieuze boeken toegestuurd van gelovigen die er van overtuigd zijn dat de films het werk is van de duivel en dat de personen in de film gered moeten worden. De gelovigen zeggen dat Emma hulp nodig heeft om te ontkomen aan de duivel en sturen een bijbel om haar te helpen bij die strijd. Emma, die in de film één van de beste vrienden van Harry Potter speelt, kan er wel om lachen. "Ik heb in de afgelopen tijd al ruim 20 bijbels gekregen. Christenen die de film zien geloven dat dit het werk is van de duivel en willen mij redden met een bijbel. Ik vind het wel grappig, maar wat ik met al die bijbels moet doen weet ik nog niet," aldus Emma Watson
BN'ers willen wereldvrede toveren
geplaatst: 22/11/2005
Presentatrice Milika Peterzon, oud-politicus Ed Nijpels en filmkenner René Mioch zouden wereldvrede toveren als ze over magische krachten zouden beschikken. Ook D66-leider Boris Dittrich ziet het wel zitten om met toverkracht 'de samenleving wat te veranderen'. Zij waren maandag in de Amsterdamse bioscoop Tuschinski bij de Nederlandse première van 'Harry Potter en de Vuurbeker', de vierde film over de tovenaarsleerling.
Meerdere bekende Nederlanders woonden de première bij. Onder hen waren enkele echte Harry Potter-fans. "Ik vind Harry helemaal goed", vertelde presentatrice Quinty Trustfull "Ik kan zelf ook een beetje toveren, maar ik verklap niet hoe ik dat doe." Milika Peterzon vindt Potter 'geweldig'. "Maar vooral het verhaal erachter, over de bedenker van de tovenaarsleerling J.K. Rowling, vind ik net een sprookje."
In 'Harry Potter en de Vuurbeker' wordt de jonge tovenaar op mysterieuze wijze uitverkoren om deel te nemen aan het Toverschooltoernooi, een internationale tovercompetitie tegen oudere en meer ervaren studenten van andere toverscholen. Harry moet het tijdens het toernooi opnemen tegen verschillende fabelachtige wezens en hij ontmoet zijn aartsvijand, Heer Voldemort.
Acteur Koert-Jan de Bruijn denkt wel opgewassen te zijn tegen de fabelachtige dieren waarmee Potter te maken krijgt. Oog in oog met een tweekoppige draak zou De Bruijn deze 'absoluut afmaken'. Radiomaker Erik de Zwart is evenmin bang voor een dergelijk dier. "Ik moet op die koppen een bepaald gezicht voorstellen, dan weet ik er zeker wel raad mee. Ik ren in ieder geval niet weg, dat doe ik nooit", lacht De Zwart.
'Harry Potter en de Vuurbeker' draait vanaf woensdag in de Nederlandse bioscopen.
movie-alert.nl