Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131427 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #620 Gepost op: 25-11-2005, 18:06:15 »
Daniel blijft Harry Potter doen
geplaatst: 16/11/2005 
De zestienjarige Daniel Radcliffe heeft bevestigd dat hij Harry zal blijven spelen in alle zeven films. Volgens bronnen zei Radcliffe dat het uiteindelijk neerkomt of ze het nog leuk vinden. Als dat zo is, zou het stom zijn om geen Harry te spelen.

"Zolang ik ook ander werk doe rond dezelfde tijd, is het prima. Ook probeer ik neutraal te blijven wanneer ik de boeken lees. Maar terwijl ik het zesde boek las, Harry Potter and the Half-Blood Prince, kwam ik stukjes tegen waarvan ik dacht: 'Goh dat zou leuk zijn om te doen!'"

Harry Potter en de vuurbeker draait vanaf 23 november in de Nederlandse bioscopen. 

movie-alert.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #621 Gepost op: 25-11-2005, 18:13:48 »
Potter de rijkste tiener van Engeland
geplaatst: 21/11/2005 
Harry Potter ster Daniel Radcliffe is de rijkste tiener van Groot-Brittannië. De jonge filmster kreeg al op zijn elfde de hoofdrol in de verfilming van J.K. Rowlings eerste Potterboek 'Harry Potter en de Steen der Wijzen'. Nu is hij zestien en rijker dan populaire jonge zangeressen als Charlotte Church en Joss Stone.

Regisseur Mike Newel 'Harry Potter en de Vuurbeker' is opgelucht over de onveranderde houding van Radcliffe en mede-kindersterren Rupert Grint en Emma Watson. "Ze weten allemaal wat ze waard zijn maar toch blijven ze met beide benen op de grond. Mijn grootste angst was dat ze zouden denken dat ze de enige sterren zijn uit de Harry Potterfilms."

De zestienjarige Radcliffe heeft net een contract van 14,4 miljoen pond getekend voor de vijfde film uit de serie; 'Harry Potter en de Orde van de Feniks'.

'Harry Potter en de Vuurbeker' gaat vanaf woensdag 23 november draaien in de Nederlandse bioscopen.

Recordopbrengst Potter in de VS
geplaatst: 21/11/2005 
Harry Potter blijft records breken. De vierde film met de tovenaarsleerling was in zijn eerste bioscoopweekeinde in de Verenigde Staten goed voor 101,4 miljoen dollar (ruim 86 miljoen euro). 'Harry Potter and the Goblet of fire' behaalde daarmee een hogere opbrengst dan zijn voorgangers in hun eerste weekeinde deden.

Op de tweede plek van de lijst met bestbezochte films staat 'Walk the Line', een biografie over Johnny Cash. De film bracht 22,4 miljoen dollar (ruim negentien miljoen euro) in het laatje. De film vertelt de beginjaren van de muziekcarrière van Cash, gespeeld door Joacquin Phoenix. Reese Witherspoon vertolkt de rol van June Carter, de vriendin van Cash.

Nummer één van vorig weekeinde, 'Chicken Little', is met een opbrengst van 14,8 miljoen dollar (ruim 12,5 miljoen euro) gezakt naar de derde plaats. De vierde plek in de box office wordt ingenomen door 'Derailed', een thriller met in de hoofdrol Jennifer Aniston.

'Harry Potter and the Goblet of Fire' draait vanaf woensdag in de Nederlandse bioscopen.

movie-alert.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #622 Gepost op: 25-11-2005, 18:17:14 »
Emma Watson overspoeld met bijbels
geplaatst: 22/11/2005 
Emma Watson verzamelt geen bijbels en toch heeft ze al een hele verzameling. De 15-jarige actrice, die in de Harry Potter-reeks de rol van Hermione Granger speelt, wordt overspoeld met bijbels. Ze krijgt de religieuze boeken toegestuurd van gelovigen die er van overtuigd zijn dat de films het werk is van de duivel en dat de personen in de film gered moeten worden. De gelovigen zeggen dat Emma hulp nodig heeft om te ontkomen aan de duivel en sturen een bijbel om haar te helpen bij die strijd. Emma, die in de film één van de beste vrienden van Harry Potter speelt, kan er wel om lachen. "Ik heb in de afgelopen tijd al ruim 20 bijbels gekregen. Christenen die de film zien geloven dat dit het werk is van de duivel en willen mij redden met een bijbel. Ik vind het wel grappig, maar wat ik met al die bijbels moet doen weet ik nog niet," aldus Emma Watson

BN'ers willen wereldvrede toveren
geplaatst: 22/11/2005 
Presentatrice Milika Peterzon, oud-politicus Ed Nijpels en filmkenner René Mioch zouden wereldvrede toveren als ze over magische krachten zouden beschikken. Ook D66-leider Boris Dittrich ziet het wel zitten om met toverkracht 'de samenleving wat te veranderen'. Zij waren maandag in de Amsterdamse bioscoop Tuschinski bij de Nederlandse première van 'Harry Potter en de Vuurbeker', de vierde film over de tovenaarsleerling.

Meerdere bekende Nederlanders woonden de première bij. Onder hen waren enkele echte Harry Potter-fans. "Ik vind Harry helemaal goed", vertelde presentatrice Quinty Trustfull "Ik kan zelf ook een beetje toveren, maar ik verklap niet hoe ik dat doe." Milika Peterzon vindt Potter 'geweldig'. "Maar vooral het verhaal erachter, over de bedenker van de tovenaarsleerling J.K. Rowling, vind ik net een sprookje."

In 'Harry Potter en de Vuurbeker' wordt de jonge tovenaar op mysterieuze wijze uitverkoren om deel te nemen aan het Toverschooltoernooi, een internationale tovercompetitie tegen oudere en meer ervaren studenten van andere toverscholen. Harry moet het tijdens het toernooi opnemen tegen verschillende fabelachtige wezens en hij ontmoet zijn aartsvijand, Heer Voldemort.

Acteur Koert-Jan de Bruijn denkt wel opgewassen te zijn tegen de fabelachtige dieren waarmee Potter te maken krijgt. Oog in oog met een tweekoppige draak zou De Bruijn deze 'absoluut afmaken'. Radiomaker Erik de Zwart is evenmin bang voor een dergelijk dier. "Ik moet op die koppen een bepaald gezicht voorstellen, dan weet ik er zeker wel raad mee. Ik ren in ieder geval niet weg, dat doe ik nooit", lacht De Zwart.

'Harry Potter en de Vuurbeker' draait vanaf woensdag in de Nederlandse bioscopen. 

movie-alert.nl

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #623 Gepost op: 26-11-2005, 10:36:18 »
 >:( ik heb het boek op de dag dat ik het binnen kreeg al meteen uitgeleend
NU ZIT IK ZELF ZONDER
 ::schaam:: wat ben ik toch een schaap ook  ::schaam::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #624 Gepost op: 26-11-2005, 15:14:10 »
>:( ik heb het boek op de dag dat ik het binnen kreeg al meteen uitgeleend
NU ZIT IK ZELF ZONDER
 ::schaam:: wat ben ik toch een schaap ook  ::schaam::

aan een familielid hoop ik....Hoop voor je dat je hem snel terug hebt!

Offline mirtjee

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #625 Gepost op: 28-11-2005, 18:22:47 »
Ik heb um voor me verjaardag gekregen vrijdag en ben bijna op de helft, begin zo ong. verslaafd te worden  ::schaam::  maar tis zooooo leukkkk.  :P
I'm a real big goblin..

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #626 Gepost op: 28-11-2005, 18:44:18 »
haddum binnen een week uit, volgens mij is door het einde de schrijfster niet langer gebonden aan zeven delen en kunnen der best meer komen
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #627 Gepost op: 28-11-2005, 18:50:11 »
J.K. Rowling heeft gezegd 7 boeken te maken, dat doet ze niet voor niets. Zeven is namelijk een heel magisch cijfer, zoals ook in dit boek uitgelegd wordt. Dus juist dóór dit boek is ze gebonden tot zeven boeken.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline ~*ARLIE*~

• Forumlid
« Reactie #628 Gepost op: 1-12-2005, 01:16:34 »
hoi allemaal ik heb de 4 film gezien met nicky en hij is heel leuk maar ik hat er een klein beetje meer van verwacht maar hij was tog spanend en ik hoop dat deel 5 ook nog gemaakt wort want ik vind harry potter wel leuk en ik hoop eigelijk dat alle boeken verfilmt wort. maar ja ik ga doeidoei
keep the dream alive

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #629 Gepost op: 8-12-2005, 19:35:06 »
jeeeej ik heb de film ook gezien.
hij was leuk ::bravo::
alleen perkamentus (dumbledore) was niet zoals in het boek ::niet-ok::.

Oja en ik heb deel 6 voor sinterklaas gehad  ::tandpastasmiley::

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #630 Gepost op: 10-12-2005, 21:16:55 »
 :D ik heb m'n boek terug
een paar weken eerder dan verwacht  ::ok::

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #631 Gepost op: 11-12-2005, 13:52:42 »
:D ik heb m'n boek terug
een paar weken eerder dan verwacht  ::ok::

snel beginnen met lezen dan ::tandpastasmiley::

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 11-12-2005, 14:12:57 »
Rowling wil nieuwe naam
geplaatst: 2/12/2005 
J.K. Rowling wil na haar laatste Harry Potter-boek andere kinderboeken schrijven. Ze verzint dan een andere naam voor zichzelf.

In een interview vertelt Rowling dat ze een heleboel plannen heeft voor nieuwe kinderboeken, maar eerst wil ze een andere naam voor zichzelf verzinnen.

Haar naam staat op 300 miljoen boeken die over de hele wereld zijn verkocht. Als ze een nieuwe boeken-serie maakt, dan wil ze dat kinderen de boeken kopen omdat het verhaal ze leuk lijkt en niet omdat zij ook de Harry Potter-boeken schreef.

Rowling is nu met de zevende Harry Potter bezig.

movie-alert.nl

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #633 Gepost op: 14-12-2005, 12:56:19 »
jeeeej ik heb de film ook gezien.
hij was leuk ::bravo::

::bravo:: ::bravo:: Helemaal mee eens
Beetje eng voor een kinderfilm  :-[
Ik had voor Dwaaloog wel een totaal andere acteur gekozen, maar hij wende gelukkig wel tijdens de film

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 15-12-2005, 20:01:19 »
Ik heb het boek uit en de film gezien... maar nu ben ik echt benieuwd naar het laatste deel! Schiet een op Rowling!  ::)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #635 Gepost op: 15-12-2005, 20:13:13 »
::bravo:: ::bravo:: Helemaal mee eens
Ik had voor Dwaaloog wel een totaal andere acteur gekozen, maar hij wende gelukkig wel tijdens de film
Ik ook ::jaja:: toen ik las stelde ik hem me een beetje voor als Jean Reno. Maar Gleeson speelde uiteindelijk toch een van de beste rollen in de film (op Ralph Fiennes na misschien), dus niets dan hulde voor die man ::bravo::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #636 Gepost op: 17-12-2005, 11:16:25 »
Ik ben nog bezig in boek 5 (nog 20 blz.) en dan vraag ik voor kerst boek 6 ;D

Heb trouwens de DVD al van HP 4!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #637 Gepost op: 20-12-2005, 15:17:41 »
Ik ook ::jaja:: toen ik las stelde ik hem me een beetje voor als Jean Reno. Maar Gleeson speelde uiteindelijk toch een van de beste rollen in de film (op Ralph Fiennes na misschien), dus niets dan hulde voor die man ::bravo::
ik vond hem erg op Youp van het Hek lijken, kan er niets aan doen ::schaam::

Gister gezien dus, de film. Veel leuke momenten en mooie beelden, maar idd toch ook wel regelmatig erg eng, en op het eind zo aangrijpend :\'(

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #638 Gepost op: 28-12-2005, 16:37:32 »
J.K. Rowling begint aan laatste deel Harry Potter
27 december 2005, 20:59:47

LONDEN (ANP) - De Britse schrijfster J.K. Rowling begint in januari aan het zevende en laatste deel uit de cyclus over de tovenaarsleerling Harry Potter. Rowling schrijft dat deze week op haar website.

In het dagboek op haar website stelt Rowling dat ze met gemengde gevoelens van ,,opwinding en angst'' zal beginnen aan deel zeven in de Potterreeks, de opvolger van Harry Potter en de halfbroed prins. Verder schrijft Rowling dat ze zich eigenlijk geen leven zonder Harry Potter kan voorstellen.

Van de zes boeken over de tovenaarsleerling zijn wereldwijd meer dan 300 miljoen exemplaren verkocht.

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #639 Gepost op: 3-01-2006, 22:09:17 »
Titel nieuwe Harry Potter bekend

De titel van het zesde boek over tovernaarsleerling Harry Potter is bekend: 'Harry Potter en de Half-Bloed Prins'. De titel staat op de website van de schrijfster, jkrowling.com, maar is pas te vinden nadat een aantal verborgen links worden gevolgd. In een commentaar bevestigt de schrijfster op de titel. Zij zegt dat "HBP niet Harry Potter of Lord Voldemort" is. De titel 'Harry Potter and the Half Blood Prince' had zij al eerder gebruikt als de werktitel voor wat uiteindelijk 'Chamber of Secrets' werd.

Bron : Mediawatchers