Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131422 keer)

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #580 Gepost op: 11-08-2005, 14:10:06 »
Ik heb het boek net uit. En dit heb ik dus niet verwacht!  ::ohno::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Freek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
« Reactie #581 Gepost op: 15-08-2005, 13:19:11 »
NIKS ZEGGEN!!!

Wanneer komt de NL versie uit?
Some light in your eyes...

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #582 Gepost op: 15-08-2005, 14:36:48 »
Wanneer komt de NL versie uit?

Ik vermoed rond oktober-november.
Gabriël is de Mol

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 15-08-2005, 15:01:43 »
19 november is de exacte datum. Het Nederlandse omslag wordt waarschijnlijk in september bekend gemaakt.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #584 Gepost op: 16-08-2005, 00:49:11 »
Ik ga vandaag beginnen in deel 6.  ::trots::

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #585 Gepost op: 27-08-2005, 14:18:45 »
Potterfilm 12+?
geplaatst: 11/8/2005 
De volgende Potterfilm wordt te eng voor jongere kinderen, staat op Potter fansites. Op allerlei sites wordt erover gesproken. De kans bestaat dat in Nederland de film voor 12 plus wordt.
In sommige gastenboeken staat zelfs dat Warner Brothers gezegd heeft dat in de Verenigde Staten de nieuwe Harry Potter film voor kinderen van 13 jaar of ouder zal zijn. Warner Brothers is het bedrijf dat 'Harry Potter and the Goblet of Fire' maakt.

Wat de leeftijd in Nederland gaat worden is nog niet duidelijk. De Nederlandse afdeling van Warner Brothers gaat de film nog bekijken. De kans bestaat, laat iemand van Warner Brothers weten, dat de film in Nederland voor kinderen van 12 jaar en ouder gaat worden. Als dat door gaat mogen jongere kinderen de film alleen zien als een volwassene meegaat.

De vorige Potterfilm kreeg de leeftijd 9+.

'Harry Potter and the Goblet of Fire' gaat op 23 November van dit jaar in de Nederlandse bioscopen draaien.

movie-alert.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #586 Gepost op: 27-08-2005, 14:23:54 »
In Amerika heeft de Potterfilm inderdaad de status PG-13 (Parental Guidance required until the age of 13) gekregen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 12-09-2005, 16:06:54 »
allemaal op http://www.deharmonie.nl/nieuwsdetail.asp?id=226 kijken voor de kaft van het Nederlandse boek!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 26-09-2005, 15:21:22 »
NOG MAAR 53 dagen
tot het boek
Harry Potter en de Halfbloed Prins!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #589 Gepost op: 30-09-2005, 21:11:23 »
En Leaky heeft de high-resolution versie van de Nederlandse cover van HBP: http://www.the-leaky-cauldron.org/images/image.php?image=2005/09/dutchhbphires.jpg

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 30-09-2005, 22:31:14 »
En uit de KidsWeek van vandaag, over hoe de kaft gemaakt is: (helemaal zelf overgetypt :P )

Aardappel wordt huiself

Kijkje in de keuken van Harry Potters kaftontwerpster - J.K. Rowling zei ooit dat de Nederlandse Potter-kaften naar haar smaak tot de mooiste van de wereld horen. KidsWeeks sprak met de ontwerpster Ien van Laanen over het omslag van Harry Potter en de Halfbloed Prins. Door Thomas de Veen

Drie gedaantes zijn verwikkeld in een magisch vuurgevecht op een grote stenen trap. Bovenaan is een deuropening, omgeven door een donkerblauwe gloed. Beneden komt een schim de trap op. 'Nee, we zijn niet met drie mensen met zwarte mantels en vuurwerk een trap opgegaan om daar even een fotootje te nemen', lacht Ien van Laanen. 'Het is opgebouwd uit foto's, maar er komt nog verbazend veel tekenwerk bij kijken.
Tekenwerk op de computer, bedoel ik.' In haar atelier, op de bovenste verdieping van een Amsterdams grachtenpand, staan drie grote computerschermen. Een muis gebruikt ze niet: ze tekent met een zoevend pennetje op een tablet.

Frans kasteel
'Mijn werk begint natuurlijk met het lezen van het boek. Ik zocht eigenlijk naar een scène waarin gevlogen wordt, in lijn met de eerder Potter-omslagen.
Vliegen geeft beweging en vaart in het beeld. Maar dit keer kon ik geen geschikte vliegscène vinden.' Toen bedacht Ien dat ze deze zomer op vakantie foto's genomen had van een stenen trap in een Frans kasteel. 'Altijd, overal waar ik ben, maak ik foto's van mooie wateroppervlakken, boomschorsen en ook architectuur. Waar dit kasteel staat? Dat verklap ik niet - dat moet je zelf maar uitvogelen...'

Samplen
'Kijk', zegt Ien en ze laat foto's van de trap zien. Op niet één staat exact dezelfde trap als op de uiteindelijke kaft. 'Vanaf het begin heb ik een bepaald beeld voor ogen. De foto's knip ik met de computer in stukken en die plak ik over ekaar heen. Vergelijk het met het samplen van muziek. Muzikanten bouwen iets door verschillende stukjes bovenop elkaar te leggen en dat eindeloos te polijsten. Steeds ben je bezig met weggummen, bijtekenen, vervormen, draaien. Urenlang zit je eraan te peilen - en léuk, man!'

Aardappel
Voor de mantels wapperde ze met zwarte doeken en voor de bliksemflitsjes stak ze zelf sterretjes af. Het silhouet op de wand is geen echt persoon, maar een ingetekende schaduw. Voor de huishelf Knijster - in het rode cirkeltje tussen 'J.K.' en 'Rowling' - fotografeerde ze een oude, verschrompelde aardappel. 'De gerimpelde chagrijnige elf zát in die aardappel, ik moest hem er alleen nog uit halen.' Ze wijst naar het scherm. 'Kijk, dit rimpeltje hier lijkt wel wat op een neus, en als ik dat kwabbeltje daar wegknip en omdraai, is het een lip. Nu nog schaduw toevoegen', zegt Ien, en de aardappel heeft een gezich gekregen. 'Het zit een beetje tussen tekenen, fotograferen, beeldhouwen en kleien in.'

Wegkruipen
Behalve boekomslagen maakt Ien illustraties, bijvoorbeeld voor de Volkskrant. 'Ik ben hier wel extra lang mee bezig geweest, ongeveer twee maanden,' vertelt ze, 'maar ik vind Harry Potter ook extra leuk. Mijn opa was een echte verhalven verteller. Alle kinderen uit de buurt kwamen naar zijn verhalen luisteren. Daaraan doet Harry Potter me denken: lekker wegkruipen in een boek. Het plaatje is misschien leuk, maar het is uiteindelijk toch het verhaal de de boeken zo bijzonder maakt.'
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: 7-10-2005, 16:06:32 »
allemaal op http://www.deharmonie.nl/nieuwsdetail.asp?id=226 kijken voor de kaft van het Nederlandse boek!

Ik kan me dus voorstellen dat als je het boek niet gelezen hebt je echt afvraagt waar het over gaat  ::jaja::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline True Gondorian

• Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
« Reactie #592 Gepost op: 8-10-2005, 16:21:49 »
Oui, het verbaast mij wel dat ondanks dat je niet ziet wie het zijn, de Nederlandse kaften toch het mooist zijn. Zeker vergeleken met de Duitse.  :P
Who’s got the sweetest disposition?

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 8-10-2005, 18:19:11 »
Oui, het verbaast mij wel dat ondanks dat je niet ziet wie het zijn, de Nederlandse kaften toch het mooist zijn. Zeker vergeleken met de Duitse.  :P
Als je dat verbaast heb je nooit goed naar de Nederlandse kaften gekeken... Op geen enkele kaft staat een gezicht, juist om te zorgen dat je dat zelf kan bedenken ::)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #594 Gepost op: 8-10-2005, 18:49:38 »
300 miljoen Potterboeken
geplaatst: 4/10/2005 
Van alle zes de boeken van Harry Potter zijn over de hele wereld meer dan 300 miljoen stuks verkocht. Dat werd vandaag bekend.
De boeken zijn vertaald in 63 talen. Pas geleden is Harry Potter zelfs in het Farsi vertaald. Dat is een Perzische taal. De eerste drie boeken zijn verfilmd. De verfilming van het vierde boek komt in november in de bioscopen.

Movie-alert.nl

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #595 Gepost op: 14-10-2005, 16:52:46 »
Als je dat verbaast heb je nooit goed naar de Nederlandse kaften gekeken... Op geen enkele kaft staat een gezicht, juist om te zorgen dat je dat zelf kan bedenken ::)
Goed lezen! Hij zegt dat ondanks dat ditzo is, hij ze toch nog steeds het mooiste vind. En dàt verrast hem. :P

300 miljoen Potterboeken
geplaatst: 4/10/2005 
Van alle zes de boeken van Harry Potter zijn over de hele wereld meer dan 300 miljoen stuks verkocht. Dat werd vandaag bekend.
De boeken zijn vertaald in 63 talen. Pas geleden is Harry Potter zelfs in het Farsi vertaald. Dat is een Perzische taal. De eerste drie boeken zijn verfilmd. De verfilming van het vierde boek komt in november in de bioscopen.
En Amazon.Com heeft JK Rowling uitverkozen tot hun best verkopende schrijfster ooit.... :o

Offline I'm Charmed

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 14-10-2005, 22:04:03 »

op de nederlandse kaften stond elke keer iets vliegends, een bezem, een auto, sirius op scheurbek, harry 'vliegend' onder water, en op de terzielers. maar omdat er dit keer geen mooi 'vliegend' stuk in zat, is het nu dus wat anders geworden.
Naar ik gehoord heb, vindt J.K. Rowling de nederlandse kaften het mooist..

over het uitkomen van de film, heb ik de datum 18 november gehoord ipv de 23e... maar of dat klopt weet ik niet

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #597 Gepost op: 15-10-2005, 17:18:59 »
over het uitkomen van de film, heb ik de datum 18 november gehoord ipv de 23e... maar of dat klopt weet ik niet
In Engeland en Amerika is het inderdaad de 18e. In Nederland zullen we helaas moeten wachten tot de 23e. Zie ook: http://www.mugglenet.com/movies/movie4/releasedates.shtml

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #598 Gepost op: 15-10-2005, 18:54:28 »
op de nederlandse kaften stond elke keer iets vliegends, een bezem, een auto, sirius op scheurbek, harry 'vliegend' onder water, en op de terzielers. maar omdat er dit keer geen mooi 'vliegend' stuk in zat, is het nu dus wat anders geworden.
Het was wel de bedoeling om weer een vliegend stuk op de kaft te doen, maar nadat Ien van Laanen het boek gelezen had, vond ze dat er geen geschikte vliegscène in zat (en dat ben ik het met haar eens, toen ik 'm uit had vroeg ik me al af wat ze met de kaft zouden doen, na deel vijf was dat wel duidelijk, hier dus totaal niet  ;)).
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #599 Gepost op: 17-10-2005, 13:51:44 »
15-10-2005: » HBP Release in China «

Vandaag is de Chinese versie van Harry Potter and the Half-Blood Prince uitgekomen. Van het boek, dat drie maanden na de Engelse release uitkomt, zijn er 800 000 gedrukt. Het boek kostte 58 Yuan, wat neerkomt op ongeveer 6 Euro. Ook al is dit veel minder dan de Engelse versie van HBP, het is toch ongeveer twee keer zo duur als andere boeken in China.

Toch is de uitgever er van overtuigd dat de boeken goed zullen verkopen, er zijn namelijk al meer dan 7 miljoen boeken verkocht in de Harry Potter serie, in China. 

dreuzels.com