Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131430 keer)

Offline Eirc

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #560 Gepost op: 11-07-2005, 21:53:18 »
Nieuwe Harry Potter al verkocht in Canada
11 juli 2005, 21:14:46

VANCOUVER (ANP) - Enkele exemplaren van het nieuwe boek van Harry Potter, dat officieel pas op 16 juli uitkomt, zijn vorige week verkocht in een boekhandel bij de Canadese stad Vancouver. Tot nu toe is er echter niets over de inhoud uitgelekt.
De distributeur van de boeken in Canada spande direct een kort geding aan om de kopers er van te weerhouden iets over de nieuwe 'Harry Potter en de Halfbloed Prins' bekend te maken. De rechter bepaalde dat de mensen die het boek hebben bemachtigd het naar de boekhandel terug moeten brengen. De distributeur stelde hen een door schrijfster J.K. Rowling gesigneerd exemplaar in het vooruitzicht, maar pas na 16 juli.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline alathea

• Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 11-07-2005, 22:15:52 »
Waarom woon ik niet in Canada  ::ohno::
It's not  that easy beeing green

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #562 Gepost op: 11-07-2005, 23:20:03 »
nog heeeeeel even!!
er was eens......

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #563 Gepost op: 12-07-2005, 00:24:50 »
nog heeeeeel even!!

Ow ja, nog heel even en het is zo weer: tijd om 1 van mijn oude verslavingen weer op te nemen. ::tandpastasmiley::
Gabriël is de Mol

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #564 Gepost op: 12-07-2005, 22:30:19 »
Nederland bereidt zich voor op Potter-gekte
12 juli 2005, 14:24:05

CULEMBORG (ANP) - Al verschijnt het zesde deel van de Engelstalige boekenserie rondom de tovenaarsleerling Harry Potter pas zaterdag, nu al zijn de boeken nauwelijks aan te slepen. Dat heeft een woordvoerder van het Centraal Boekhuis in Culemborg dinsdag gezegd.
Hij verwacht echter niet veel Potterfans teleur te moeten stellen. De zegsman verwacht een tekort van een paar honderd exemplaren van de versie voor volwassenen van The Half-Blood Prince, zoals deel zes van de Harry Potter-serie heet. Liefhebbers van de serie kunnen al maandenlang intekenen op het boek. Dat zijn er nu meer dan dat het Boekhuis in voorraad heeft.
Het verschil tussen die druk en de versie voor kinderen is volgens hem alleen maar de omslag. ,,Ik raad volwassenen die het boek zo snel mogelijk willen lezen aan gewoon de kinderversie te kopen. Daar hebben we er voorlopig genoeg van.''

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #565 Gepost op: 13-07-2005, 12:40:33 »
Nieuwe Harry Potter in de winkel

Nederlandse dreuzels kijken reikhalzend uit naar zaterdag. Dan ligt het zesde deel van de zeer succesvolle boekenreeks Harry Potter in de winkels. Harry Potter and the Half Blood Prince is voorlopig alleen nog in het Engels verkrijgbaar. Voor wie echt niet kan wachten, openen sommige boekwinkels, zoals Waterstone's English Bookshop in Amsterdam, in de nacht van vrijdag op zaterdag om 1.01 uur al de deuren. Over de inhoud is, net als bij de eerdere boeken, vrijwel niets vrijgegeven. In het nieuwe boek komen we meer te weten komen over de achtergrond van de slechte en duistere tovenaar Voldemort, Hij Die Niet Genoemd Mag Worden. Voldemort werd in het vijfde boek krachtiger en dat merken dreuzels - mensen zonder toverkracht - ook in het nieuwe boek.

Offline alathea

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 13-07-2005, 20:37:41 »
Mensen, stop de persen ( altijd al willen zeggen)

Op zaterdag 19 november verschijnt Harry Potter en de Halfbloed prins.

Kreeg ik te horen via een mailtje van een boekwinkel.
Echt helemaal geweldig, ik ga vakantiedagen opnemen tegen die tijd denk ik zo

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #567 Gepost op: 15-07-2005, 20:15:21 »
Zeventig kinderen vieren nieuw Potter-boek met Rowling
Uitgegeven: 15 juli 2005 08:19
EDINBURGH - Zeventig kinderen uit Australië, Groot-Brittannië, Canada, India, Ierland, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika mogen vrijdag om middernacht aanwezig zijn bij de officiële lancering van het nieuwe Harry Potter-boek. Zij houden samen met schrijfster J.K. Rowling het boek ten doop tijdens een exclusief feest in het kasteel van Edinburgh, Rowlings woonplaats.
De kinderen, die tussen de 8 en 16 jaar oud zijn, hebben wedstrijden gewonnen in hun thuisland. Het kasteel van Edinburgh is voor de gelegenheid veranderd in Zweinstein, de tovenaarsschool waar Harry Potter in de boeken zijn avonturen beleeft.
De kinderen rijden vrijdagavond met hun ouders in paard-en-wagen naar het kasteel, waar vuurvreters en jongleurs buiten optreden. Tweeduizend schoolkinderen uit de Schotse stad heten vlak voor middernacht bij het kasteel de succesvolle schrijfster welkom. Alleen de zeventig eregasten en hun begeleiders mogen mee naar binnen, om te horen hoe Rowling het eerste hoofdstuk uit 'Harry Potter en de Halfbloed Prins' voorleest.
Zij krijgen het boek mee naar hun hotelkamers en mogen zondag tijdens een "persconferentie" vragen stellen aan Rowling, die echte journalisten liever mijdt. Ook het enige televisie-interview voor de gelegenheid wordt afgenomen door een kind, een 14-jarige jongen uit Wales.

Paus ziet gevaar in Harry Potter
Uitgegeven: 14 juli 2005 08:05
Laatst gewijzigd: 14 juli 2005 10:48
LONDEN - De paus gelooft dat de boeken over tovenaarsleerling Harry Potter "het christendom in de ziel verwringen". Dat blijkt uit twee brieven die op internet zijn gepubliceerd, meldde de Britse krant The Daily Telegraph donderdag.
De huidige paus schreef zijn commentaar twee jaar geleden aan een Duitse auteur die de boeken van J.K.Rowling bekritiseerde. "Het is goed dat u de mensen inzicht geeft in Harry Potter, want dit zijn subtiele verleidingen die ongemerkt hun gang gaan en daardoor het christendom diep in de ziel verwringen, voordat die goed kan groeien", schreef de toenmalige kardinaal Ratzinger.
De Duitse auteur Gabriele Kuby schreef in 2003 'Harry Potter, goed of kwaad', waarin ze stelde dat de serie de harten van de jongeren vervuilt en hen verhindert een gevoel voor goed en kwaad te ontwikkelen.
Vrijdag om middernacht verschijnt deel zes in de serie van de Britse schrijfster, 'Harry Potter en de halfbloed prins'.
Het vaticaan leek in het verleden zijn goedkeuring aan de boeken vol mythische wezens te verlenen. Een hoge functionaris zei twee jaar geleden tijdens een persconferentie: "Ik denk dat er niemand in deze zaal is die is opgegroeid zonder elfjes, magie en engelen in zijn fantasiewereld."

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #568 Gepost op: 15-07-2005, 23:02:32 »
Mensen, stop de persen ( altijd al willen zeggen)

Op zaterdag 19 november verschijnt Harry Potter en de Halfbloed prins.
In het Nederlands. Vannacht om middernacht verschijnt de engelse versie.

Paus ziet gevaar in Harry Potter
Onzin. Het vaticaan heeft een ontzettende pro-Potter-attitude op het moment. deze pagina laat een transcript zien van een interview met Msgr. Fleetwood. Hierin geeft hij duidelijk aan dat het Vaticaan mevrouw Rowling erg dankbaar is voor wat zij heeft gedaan in literatuur. Niet alleen heeft ze kinderen weer aan het lezen gekregen, maar ook nog eens een boek over de klassieke strijd tussen Goed en Kwaad. Fleedwood denkt dat de brief destijds geschreven is door een assistent van de (toenmalige)kardinaal Ratzinger.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 16-07-2005, 10:48:35 »
En hij is binnen! Als cadeau voor de jongste. (lekker klussie voor de vakantie)
er was eens......

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #570 Gepost op: 16-07-2005, 20:49:35 »
Zo, ik heb hem uit. Voor mij is de stijgende lijn nog steeds niet verdwenen, ze worden alleen maar beter. Het is een duister boek, en het einde is m.i. absoluut niet leuk, maar wel weer heel goed.

Kom maar op met die volgende ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #571 Gepost op: 16-07-2005, 23:45:35 »
Zo, ik heb hem uit. Voor mij is de stijgende lijn nog steeds niet verdwenen, ze worden alleen maar beter. Het is een duister boek, en het einde is m.i. absoluut niet leuk, maar wel weer heel goed.

Kom maar op met die volgende ;)
  :o u is snel!
When God created man, she was only joking!

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #572 Gepost op: 17-07-2005, 16:19:41 »
Ik ben nu precies op de helft, bij ons hebben geloof ik 5 van de 16 mensen waarmee we waren het boek uit. Ik heb wel de hele nacht doorgelezen, maar verder heb ik niet zo heel veel gelezen, want dat kon ik altijd nog doen ;). Is er een belg die gister het journaal (op één) en het nieuws (op vtm) heeft gezien? Ik was op tv :D
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 18-07-2005, 06:45:39 »
Heb 'm ook uit. Zeer goed boek. Je merkt dat we het einde van de serie naderen... het einde is inderdaad niet leuk, maar wel erg goed.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 18-07-2005, 10:39:48 »
Non-stop gelezen ofzo?

Ik heb hem besteld, dus ik denk dat ik dit topic nog maar niet te veel moet gaan lezen...
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #575 Gepost op: 23-07-2005, 19:39:00 »
 ::) is er al iemand die een recensie wil/kan schrijven? zonder al te veel te verklappen natuurlijk

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 23-07-2005, 22:47:51 »
Ik heb hem inmiddels uit, sinds vanmiddag (best laat :P) En ik kan wel vertellen dat het boek heel anders is dan de voorgaande boeken, want vooral in het begin krijg je heel veel informatie, met een paar 'actie' momenten er tussendoor, en dan in de laatste vijf hoofdstukken gebeurd er heel veel. Verder is het einde niet leuk. Als je nog meer wil weten moet je het maar vragen
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline alathea

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 24-07-2005, 11:41:58 »
Nou, ik heb hem ook uit, al een tijdje.
Maar ik vind er niets aan.
Dat komt door het einde.
Ik snap niet dat ze zoiets kan schrijven  ::ohno::

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 24-07-2005, 14:50:26 »
Kunnen we dit topic plz vrijhouden van echte spoilers? :) Zoals deze berichtjes van 'ik vond hem goed of niet' maakt natuurlijk niets uit, is wel leuk om te horen, maar een recensie... :-\\ Dan ga ik toch wel heel bang worden voor te veel informatie die ik van tevoren nog niet graag wil hebben...! :-X In de krant heb ik de recensies ook snel overgeslagen. :-[ Dus als iemand een recensie schrijft, kan die dan gepmd worden ipv in het topic gezet?

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #579 Gepost op: 1-08-2005, 02:08:46 »
Ik vond het zoals gewoonlijk een heel spannend boek maar sommige gebeurtenissen vond ik idd niet zo leuk.

Maar ik kijk natuurlijk wel uit naar het volgende boek. ;D
Gabriël is de Mol