Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131563 keer)

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
VERPLAATST: test
« Reactie #240 Gepost op: 12-12-2002, 22:21:06 »
oké, het vermoeden van A&K en Ovide is heel duidelijk bevestigd

Wat voor vermoeden ???

« Laatst bewerkt op: 12-12-2002, 22:31:57 door Bardock »
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #241 Gepost op: 13-12-2002, 17:56:28 »
Tsja...vraag maar aan Annemieke  :P

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
VERPLAATST: test
« Reactie #242 Gepost op: 13-12-2002, 19:42:39 »
vraag het haar eens donderdag als jullie aan het dansen zijn op een slow ofzo...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
Re:Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #243 Gepost op: 16-01-2003, 00:33:37 »
Eindelijk dan toch.....
'Harry Potter and the Order of the Phoenix', deel vijf uit de serie van J.K. Rowling over de beroemde tovenaarsleerling, verschijnt op 21 juni in de VS, Groot-Brittannië, Canada en Australië. Dit heeft Rowlings uitgeverij Bloomsbury vandaag bekendgemaakt. Uitgeverij De Harmonie verwacht de Nederlandse vertaling dit najaar te kunnen publiceren.
Volgens Bloomsbury heeft de nieuwste Harry Potter eenderde aantal meer pagina's dan de 547 bladzijden van deel vier, Harry Potter en de Vuurbeker. Om preciezer te zijn: deel vijf telt 255.000 woorden tegen de 191.000 van deel vier. Het nieuwe boek heeft ook een hoofdstuk meer dan de 37 uit de vorige bestseller.
Bloomsbury-directeur Nigel Newton is vanzelfsprekend verrukt over het nieuwste avontuur van Potter. "Het boek is super en zal alle Rowling-fans meer dan tevreden stellen." De uitgever wil niet meer kwijt dan dat het boek begint met de beschrijving van een puber die, op de heetste dag van het jaar, op zijn rug in een bloembed ligt. Later in het boek wordt Harry door professor Perkamentus ingelicht over een geheim dat hij hem vijf jaar eerder al had moeten vertellen.
Deel vijf komt drie jaar na Harry Potter en de Vuurbeker. Dat boek kwam op 8 juli 2000 uit en was het boek dat het snelst verkocht werd in zijn eerste weekend na verschijning. Tot dusver hebben alle Potter-boeken van Rowling de top van de bestsellerlijsten gehaald.

Bron : gva.be

When God created man, she was only joking!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #244 Gepost op: 16-01-2003, 08:31:31 »

Mijn bronnen bevistegen het verhaal van Jet, ik was te laat:

Joanne Rowling heeft haar vijfde boek helemaal af. Het vijfde Harry Potter-boek verschijnt op 21 juni, in Engelstalige editie. De Britse uitgever, Bloomsbury, maakte dit nog geen twee uur geleden bekend. Het boek, in het Engels getiteld Harry Potter and the Order of the Phoenix verschijnt op die zaterdag in Engeland, de VS, Canada en Australië. "We zijn erg blij om eindelijk een verschijningsdatum mee te kunnen delen," zei uitgever Nigel Newton in een persverklaring. "Harry Potter and the Order of the Phoenix is super, en alle Potterfans kunnen opgelucht ademhalen. Ze heeft een briljant en een behoorlijk meeslepend nieuw avontuur geschreven."
Harry Potter and the Order of the Phoenix, dat al afkortend 'HP5' genoemd wordt, is ongeveer een derde deel langer dan Rowlings vorige boek. Deel vijf omvat meer dan 255.000 woorden, een reusachtig boek, zelfs in vergelijking met haar vierde boek Harry Potter en de Vuurbeker, dat in de Engelstalige versie ruim 191.000 woorden had. Het nieuwe boek is ook een hoofdstuk langer dan het vierde boek, en het komt daarmee op een totaal van 38.
Bijna drie jaar na de verschijning van het vierde deel, zal Rowlings vijfde boek verschijnen. In september maakte Rowling al bekend dat ze aan het herschrijven van het boek toegekomen was. Door de enorme omvang van het boek, kon ze het boek niet eerder afkrijgen.
Net als het vierde deel komt het boek uit op een zaterdag, zodat veel fans in de gelegenheid worden gesteld om het boek meteen 's ochtends, of, zoals inmiddels gewoon geworden is, om middernacht te kopen. Het boek, geschreven door J.K. Rowling, zal 768 pagina's tellen, en voor ruim 25 euro te koop zijn.

Over de vertaling:

De Nederlandse vertaling van het vijfde Harry Potter-boek ligt pas maanden na de Engelse verschijning in de winkels. Dat meldde de Nederlandse uitgeverij, De Harmonie, woensdagmiddag. "We hebben het manuscript nog niet binnen, en we zullen dat waarschijnlijk ook pas na 21 juni ontvangen," vertelde Marielle Boukens aan de Avondprofeet. Omdat het boek nog dikker wordt dan de vorige keer, bij Harry Potter en de Vuurbeker, zal er onvermijdelijk meer tijd in de vertaling gaan zitten, en kunnen Nederlandse Potterfans het boek in het najaar in de winkels verwachten. De vertaling zal naar alle waarschijnlijkheid weer worden gemaakt door Wiebe Buddingh', die ook de eerste vier Potterboeken voor zijn rekening nam.
"We hebben nu in ieder geval weer zicht op de verschijning," vertelde Boukens. De Harmonie tastte tot nu toe ook in het duister over de verschijningsdatum, en wist ook niet wanneer Rowling klaar zou zijn met het boek.
De titel van het boek staat nog niet vast, maar is waarschijnlijk Harry Potter en de Orde van de Feniks.

Dan dit nog over twee stukjes uit het vijfde boek:
In het persbericht van Bloomsbury, maakte deze uitgever haar fans al lekker voor het boek, door twee passages uit het reusachtige boek van J.K. Rowling te publiceren. Als eerste de openingszinnen: "Het slot aan de warmste dag van de zomer kwam naderbij, en een lome stilte hing over de grote, vierkante huizen van de Ligusterlaan. (.) Buiten was er maar één persoon overgebleven, een jongen die plat op zijn rug in een bloemperkje lag, voor nummer vier."
Dat ook dit boek een flink aantal onthullingen zal bevatten, en dat het boek een stuk duisterder zal zijn, blijkt al gedeeltelijk uit een andere passage, die Bloomsbury koos om vrij te geven. "Perkamentus liet zijn handen zakken en bekeek Harry door zijn brillenglazen, in de vorm van halve maantjes. 'Het is tijd,' zei hij, 'dat ik je vertel wat ik je eigenlijk vijf jaar geleden had moeten vertellen, Harry. Ga alsjeblieft zitten. Ik zal je alles vertellen'."

Na de MOL kriebels komen nu ook de Potter kriebels weer terug!!! :o

« Laatst bewerkt op: 16-01-2003, 08:33:48 door D**n »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #245 Gepost op: 16-01-2003, 08:34:26 »
jeetjemina, dit najaar pas?? Het laatste bericht was toch mei/juni? Dat wordt weer afzien deze zomer.. :-[

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #246 Gepost op: 16-01-2003, 09:00:15 »
Na de MOL kriebels komen nu ook de Potter kriebels weer terug!!! :o
oeh, jah, bij mij ook al ;D

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #247 Gepost op: 16-01-2003, 10:36:57 »
lezen we gewoon die andere 4 delen nog ff over?
 ;D

always look on the bright side of life

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 16-01-2003, 12:01:57 »
Ik kan gewoon niet wachten. Kunnen ze dat manusscript niet eerder aan de Harmonie geven? Voor alle mensen die de Engelse versie gaan lezen (en dus al eerder kunnen beginnen): ik wil er echt niets over horen totdat ik het zelf gelezen heb! Ik moet dat boek ergens gaan reserveren ofzo...
Het is zo spannend, ik ben gewoon aan het stuiteren van opwinding, helemaal hyper...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #249 Gepost op: 16-01-2003, 12:17:09 »
hoe gaat het boek eigenlijk heten in het nederlands? het phoenixbevel of iets? of lees ik de engelse titel niet goed...brilletje niet op  ;D

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #250 Gepost op: 16-01-2003, 14:48:23 »
Ik denk meer zoiets als "De orde van de feniks"
net als de orde van Merlijn, die ook genoemd wordt. En "feniks", omdat "phoenix" zo in het nederlands vertaald is.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 16-01-2003, 19:42:52 »
wiiiii nieuw boek !!
oooh 'k zie het nu al weer zitten !!
idd, de kriebels komen naar boven !

banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #252 Gepost op: 16-01-2003, 20:03:13 »
Ik denk meer zoiets als "De orde van de feniks"
net als de orde van Merlijn, die ook genoemd wordt. En "feniks", omdat "phoenix" zo in het nederlands vertaald is.
Er is bijna niemand die weet wat Rowlingová bedoelt met "Order" het kan het Bevel Van de Feniks zijn, maar ook "De orde van de feniks"(daar gaan ze bij de Harmonie van uit) maar misschien zelfs wel "De bestelling van de feniks" :P

Het kan natuurlijk ook altijd nog "Harry Potter en het geheim van Feliks"worden oid. ::)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 16-01-2003, 20:04:43 »
misschien zelfs wel "De bestelling van de feniks" :P
Hahahaha, wat een titel! ;D wat zou ie dan bestellen??

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #254 Gepost op: 16-01-2003, 20:06:35 »
Hahahaha, wat een titel! ;D wat zou ie dan bestellen??
een patatje met met drie kroketten....

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #255 Gepost op: 16-01-2003, 20:08:07 »
Neeej, Potter komt bij de snackbar: doet u mij maar voor drie euro Feniks. :P

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #256 Gepost op: 16-01-2003, 20:09:53 »
vervolgens krijgt ie een zakje as...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #257 Gepost op: 16-01-2003, 20:12:06 »
is wel errug duur dan hoor. Tss, zakje as...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #258 Gepost op: 16-01-2003, 20:16:39 »
is wel errug duur dan hoor. Tss, zakje as...

Oke oke een grote zak as...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 16-01-2003, 20:52:56 »
Oke oke een grote zak as...
hahaha, en toen zat ie in zak en as... :P (of zoiets)