Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131576 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #220 Gepost op: 24-11-2002, 14:53:41 »
Iemand op die verjaardag waar ik gister was, dacht dat het kijkwijzertekentje van 16 jaar en ouder geen fout was :o! Zo stond het nl ook in de krant... Dat kan toch niet? Ze maken die film toch ook voor kinderen??

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
LET OP: VERHUISD
« Reactie #221 Gepost op: 24-11-2002, 15:23:46 »
ja want er zijn nederlandse versies van enzo... maar het is écht wel eng hoor bij momenten !

banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #222 Gepost op: 29-11-2002, 21:20:47 »
Iemand op die verjaardag waar ik gister was, dacht dat het kijkwijzertekentje van 16 jaar en ouder geen fout was :o! Zo stond het nl ook in de krant... Dat kan toch niet? Ze maken die film toch ook voor kinderen??
Het teken is niet een 16+ teken, maar een meekijken gewenst tot 6 jaar teken... vandaar.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #223 Gepost op: 30-11-2002, 14:16:53 »
ik heb em vorige week vrijdag gezien en ik vond m eerlijk gezegd nogal tegenvallen. maar goed, dat komt vooral omdat ik aan de 1e film vooral die sfeer in hoghwarts die op zo'n speciale manier werd neergezet zo leuk vond. bij deze film ging het meer om het enge enzo. enne e, hij valt best mee hoor! ik vond het boek echt eng met die gangen enzo, en die slang, maar in de film is het niet echt supereng ofzo... njah, iedereen die nog gaat, veel plezier!
oh ja btw, ik heb echt weer himmel dubbelgelegen om ron, hij is echt zo grappig :)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 30-11-2002, 20:22:10 »
ik heb em vorige week vrijdag gezien en ik vond m eerlijk gezegd nogal tegenvallen. maar goed, dat komt vooral omdat ik aan de 1e film vooral die sfeer in hoghwarts die op zo'n speciale manier werd neergezet zo leuk vond. bij deze film ging het meer om het enge enzo. enne e, hij valt best mee hoor! ik vond het boek echt eng met die gangen enzo, en die slang, maar in de film is het niet echt supereng ofzo... njah, iedereen die nog gaat, veel plezier!
oh ja btw, ik heb echt weer himmel dubbelgelegen om ron, hij is echt zo grappig :)

wtf ??? are you owkay? should we call a doctor or anything?
naja, elk zijn eigen mening tuurlijk  :) maar ik vond hem toch wel super hoor, echt wel eng enzo
op vlak v Ron heb je helemaal gelij: die is zooooo grappig !!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #225 Gepost op: 30-11-2002, 21:29:16 »
ik heb uitgelegd waarom ik em tegen vond vallen: die sfeer in de boeken is wat mij zo aantrekt in de HP boeken, je ff in een heel andere wereld begeven. daarom vind ik de scènes in oa de grote zaal en die kamers van de afdelingen (oeps ben ff de naam kwijt...) zo mooi. zulke scènes zaten er niet zo veel in deze film, dus dat vond ik jammer. bij de slang had ik me ook niet zo'n belachelijk grote zeeslang voorgesteld, maar een normale slang die dan misschien wel een beetje groot is, maar toch. dat ligt natuurlijk aan mijn beleving van de boeken, maar daarom vind ik hem nog wel tegenvallen...
wat ik zo eng vond bij het boek, en dan met name de scène met die slang, was zo'n slang die door nauwe tunnels kruipt waar je niet langs kan etc. nou is er wel een scène waar harry niet langs de slang komt, maar toch krijg ik er niet zo'n claustrofobisch gevoel bij als toen ik het boek las, dus ik vond het allemaal minder eng dan in het boek.
maar goed, ik kan er dus best wel inkomen als andere mensen het echt een geweldige film vonden.

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 1-12-2002, 11:27:33 »
nou om eerlijk te zijn, kan me niet echt meer voorstellen wat ik voelde bij het lezen van het boek, het tweede boek vond ik het minste, de vierde is mijn favo dusja :)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #227 Gepost op: 1-12-2002, 13:36:13 »
tweede vond ik ook het minste, heb ik ook als enige maar een keer gelezen en das deze kerst al 2 of 3 jaar geleden... zat die spinnenscène nou ook in het boek want die kon ik me echt niet meer herinneren eigenlijk.

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 1-12-2002, 15:38:56 »
jaaaaaaa dat wist ik wel nog :) daarom ook dat er een spin staat op de zijkant vd kaft

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #229 Gepost op: 1-12-2002, 16:48:08 »
ow ja... okee... njah dat weet ik dus echt niet meer. ja, wel van die spin op de zijkant van de kaft maar die scène niet dus. dacht eerlijk gezegd dat ze die dr bij verzonnen hadden.

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 1-12-2002, 17:16:59 »
nee die hebben ze niet verzonnen maar ik vond die scène in de film echt wel eng, veel enger dan in het boek

Offline Lucretia

• Forumlid
  • Shaunie
« Reactie #231 Gepost op: 2-12-2002, 21:00:46 »
Ik hoor toch anders echt een verhaal van harry potter der in ?  ???

Zou de mol genetisch gemanipuleerd zijn uit een échte mol? :O

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 9-12-2002, 16:27:37 »
Ik ga morgen naar Harry Potter! :D weten jullie dat ook weer

« Laatst bewerkt op: 9-12-2002, 16:28:05 door e »

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 10-12-2002, 19:17:09 »
Ik wil ook....(zeurstemmetje)  :-X

Maar toch veel plezier hoor Annemieke!

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 10-12-2002, 21:16:04 »
tis cool, tis zooooo cooool !!!!!! kan niet wachten op je reactie :)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 10-12-2002, 22:36:19 »
kan niet wachten op je reactie :)
hier ben ik !! ;D

Ik heb alleen de neiging om 'niet te veel te vertellen' zoals mn vader, die halverwege het 2e boek is, me heeft opgedragen... ::) ;D

Neejoh, ik vond m ook erg super!! Vooral Ron was onwijijijs vertederend en speelde heeeeejul erg goed zijn bangheid :). Hij is eigenlijk duizend keer moediger dan Harry, omdat hij enorme angst moet overwinnen en Harry tussen alle monsters vrolijk door blijft lopen. Maar goed dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen want dat blijkt ws ook wel uit het boek (al was het me toen volgens mij niet zo opgevallen, hm).
Ik vond alleen de basilisk erg tegenvallen en nee, niet omdat ie te eng was (de engheid viel me onwijs mee!! Echt! Hattut veel enger verwacht, maar die muziekjes telkens tussendoor maakten t wel errug spannend). Ik had m me gewoon erg anders voorgesteld, die kop dan he. Die was wel angstaanjagend natuurlijk, maar hmmm, past gewoon nie goed bij de naam basilisk ;D. Niet zo magisch zeg maar, misschien is dat goed omschreven, hij was nu alleen maar een eng monster en dat was dat.

Super vond ik het feniksje dat geboren werd!!! Ik riep keihard (nou ja...): "AHHHHH" dus Willem Jan naast me: "Wat lief...!" ;D ;)
Twas ook gezelli dus, was nog nooit met deze mensjes (klasgenoten) naar de bios geweest dus dat was ook wel de moeite waard :). Had alleen geen hand om vast te houden :-/.

Kvond het iig een film die ik gezien moest hebben, zowel van tevoren als erna, en erna denk ik zelfs dat ie nog wel leuk zou zijn om nog een keer te zien. Maar ik zal nooit fan worden van gevechten ::).

(Oja, het voorstukje van LOTR2 voor de film vond ik wel erg eng... Daar ga ik echt voor geen goud heen... maar dat hoort geloof ik in een ander topic...)

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #236 Gepost op: 12-12-2002, 17:03:52 »
Nou vooruit, ik ben inmiddels ook wel toe aan een lekker drankje!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
« Reactie #237 Gepost op: 12-12-2002, 19:59:58 »
Twas ook gezelli dus, was nog nooit met deze mensjes (klasgenoten) naar de bios geweest dus dat was ook wel de moeite waard :). Had alleen geen hand om vast te houden :-/.

De volgende keer kom ik je handje wel vasthouden.
Maar dan gaan we toch wel naar LOTR-TTT

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 12-12-2002, 21:26:45 »
De volgende keer kom ik je handje wel vasthouden.

oké, het vermoeden van A&K en Ovide is heel duidelijk bevestigd e check eens je privéberichten :)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 12-12-2002, 22:10:01 »
no way

Hahahaha Debbie, ja, kheb t gelezen hoor ;D