Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131511 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #120 Gepost op: 18-10-2002, 16:15:27 »
Nou HP wordt enger hoor!!!
kweethet, kweethet, het tweede boek vond ik al onwijs eng...! :-[ ;D hahaha (echt waar hoor)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
LET OP: VERHUISD
« Reactie #121 Gepost op: 19-10-2002, 11:16:56 »
Ik wil de film van boek 4 wel zien, die moet echt onwijs zijn!!!

Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 19-10-2002, 12:14:44 »
Inderdaad Daan, maar ik ben echt bang dat ie het boek niet haalt, dat is echt super. Ik kan het niet vaak genoeg lezen!

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #123 Gepost op: 19-10-2002, 12:24:51 »
Nou, ik zie  de film ook altijd gewoon als "bijna even goed" als het boek, want de schrijfmanier van Rowling (waar ik zo dol op ben) kan niet verfilmd worden....hoe goed ze ook zijn. ;D

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 19-10-2002, 16:39:35 »
owv = omwille van

en ik vraag me af hoe lang de 4e film gaat duren!
de eerste duurde al 3u en dan stond niet alles erin (sommige dingen waren zelfs weggelaten) en het 4e boek is dubbel zo groot dusja...  :-/

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 19-10-2002, 18:51:33 »
de schrijfmanier van Rowling (waar ik zo dol op ben) kan niet verfilmd worden....
duh :P

owv = omwille van
aha!
...nu ben ik alleen wel het zinsverband vergeten... ;D hahaha, kzal nog ff teruglezen.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 23-10-2002, 01:58:41 »
Ondanks haar voornemen om slechts zeven Harry Potter boeken te schrijven, blijkt nu dat J.K. Rowling een achtste Harry Potter gaat schrijven.

Bestsellers
J.K. Rowling, schrijfster van de wereldberoemde Harry Potter boeken, heeft altijd beweerd dat zij slechts zeven Potter boeken zou schrijven. Dit omdat Harry in het zevende boek zijn laatste schooljaar aan de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry zal afronden. Maar volgens de Schotse krante Sunday Mail is in het diepste geheim een achtste Potter gepland, waarin het lot van Harry Potter beschreven zal worden.

Bioscoop
De eerste vier Potter boeken werden enorme beststellers en de verfilming van het eerste boek heeft tot nu toe al 1 biljoen dollar opgeleverd. De tweede verfilming komt met Kerst in de bioscoop. Tevens wordt dan de vijfde Potter verwacht. Deze bleef een tijdje uit; het gerucht gaat dat dit is veroorzaakt door een writersblock bij J.K. Rowling.

Titels
Niet alleen de komst van een achtste Potter is uitgelekt, ook de titels van de komende drie boeken zouden al bekend zijn: Harry Potter and the Pyramids of Furmat, Harry Potter and the Chariots of Light en Harry Potter and the Alchemist's Cell.

Bron: RTLBoulevard.nl(!), al zoekende naar een poll...

Gr. B.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #127 Gepost op: 23-10-2002, 12:10:28 »
onzin. crap. roddels.

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #128 Gepost op: 23-10-2002, 13:55:53 »
onzin. crap. roddels.

Aldus de kenner!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 23-10-2002, 14:07:47 »

Titels
Niet alleen de komst van een achtste Potter is uitgelekt, ook de titels van de komende drie boeken zouden al bekend zijn: Harry Potter and the Pyramids of Furmat, Harry Potter and the Chariots of Light en Harry Potter and the Alchemist's Cell.

Bron: RTLBoulevard.nl(!), al zoekende naar een poll...

Ik dacht dat de titel van deel vijf iets met een Phoenix te maken had.

molzot

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #130 Gepost op: 23-10-2002, 23:03:26 »
De schrijfster van de Harry Potter-boeken, Joanne Rowling, heeft het gerucht dat zij plannen heeft een 'geheim' achtste Harry Potter-boek te schrijven ontkend.
Ze deed dat tegenover CBBC Newsround, nadat de Britse roddelpers dit weekend dacht een primeur te hebben. Onder andere The Sunday Mail en The Scotsman berichtten dit weekend over een aantal namen die veel weg hadden van mogelijke namen voor liefst drie resterende Potterboeken, één meer dan de geplande zeven die Rowling altijd in gedachten had. De titels, vertaald als Harry Potter en de Pyramides van Furmat, Harry Potter en de Toortsen van het Licht en Harry Potter en de Goudmakerscel, zijn in 2000 in Amerika verzonnen en geregistreerd door een onbekende. Later dat jaar werden de namen, waar J.K. Rowling niks mee te maken had, overgedragen aan filmmaatschappij Warner Bros., omdat deze over de rechten op de naam 'Harry Potter' beschikt.
Journalisten zagen deze titels aan voor namen van nog niet verschenen Potterboeken. Rowling zei tegen CBBC: "Niemand, letterlijk geen persoon, niet eens uit mijn familie of vriendenkring, weet de titels van boek zes en zeven. Ik ga dat nu ook een tijdje zo houden."
Neil Blair van het agentschap van Christopher Little, Rowlings literair agent, bevestigde de woorden van de schrijfster. "Er is absoluut geen woord waar van de bewering dat J.K. Rowling een achtste Harry Potter-boek zou schrijven, of dat deze de titels zijn van de resterende Potterboeken."
Rowling heeft altijd gezegd zeven boeken over Harry Potter te zullen schrijven, één voor elk schooljaar op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Als het er al van komt, wordt een achtste boek over Harry Potter in ieder geval geen nieuw avontuur, maar een encyclopedie van de wereld van Harry Potter. Rowling zal de opbrengst dan schenken aan een goed doel

Zie daar: bron: http://fan.clubs.nl/zweinstein
dat is zeker betrouwbaarder dan RTL boulevard ;D
btw, ik ga er vanuit dat ze met die titels boek 6, 7 en 8 bedoelen, want boek 5 gaat heten; Harry Potter And The Order Of The Phoenix....

om mijn vorige woorden even te verduidelijken ;D

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #131 Gepost op: 26-10-2002, 10:10:58 »
in memoriam

Richard Harris overleed vrijdagavond in een ziekenhuis in Londen aan kanker.

"To the well organized mind, death is but the next great adventure."
Albus Dumbledore (Albus Perkamentus)

« Laatst bewerkt op: 26-10-2002, 15:20:13 door Daan »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #132 Gepost op: 26-10-2002, 13:08:25 »
aaaach wat zielig :'( zo oud was ie toch nog niet?
maareh, wie gaat hem dan nu spelen?

btw sorry maar t is in memoriam

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #133 Gepost op: 26-10-2002, 13:30:33 »
Jammer :-\
Het was een geweldig acteur naar mijn mening. Ik ken'm alleen van de Harry Potter film, maar daar was het een van de beste acteurs. Hij was vastbesloten om na z'n ziekte de derde serie te gaan doen. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.

zo oud was ie toch nog niet
72 jaar.

« Laatst bewerkt op: 26-10-2002, 13:34:13 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #134 Gepost op: 26-10-2002, 15:21:08 »

btw sorry maar t is in memoriam

Ik wist dat het fout was, kwist alleen niet meer wat het was  :-[

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 26-10-2002, 16:12:32 »
In de aftiteling van de eerste HP film staat ook John Cleese. Ik ben er nooit achter gekomen welke rol hij speelt. Daan jij weet dat wel... :-[

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #136 Gepost op: 26-10-2002, 16:53:10 »
John Cleese is een van de spoken die door het kasteel zweeft. Hij haalt z'n eigen hoofd eraf als ik me niet vergist

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 26-10-2002, 21:39:42 »
Das toch een kleine rol? Hij staat echt meteen aan het begin van de film in beeld (zijn naam dan). Ik verwachtte dus een grote rol, heb de film keer op keer bekeken, maar geen John Cleese. Ga morgen die spoken nog eens bekijken, Haast Onthoofde Henk dus....

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 27-10-2002, 10:32:12 »
ik had ook op het nieuws gehoord dat Perkamentus overleden was en ik vroeg me eigenlijk direct af wie er nu zijn rol zou spelen! ik vond dat hij er zo echt uitzag, met de twinkeling in zijn ogen,net zoals in het boek...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #139 Gepost op: 27-10-2002, 11:15:04 »
John Cleese is een van de spoken die door het kasteel zweeft. Hij haalt z'n eigen hoofd eraf als ik me niet vergist
Haast onthoofde henk, idd. Echt jammer dat hij maar zo'n kleine rol heeft want ik vind hem echt geniaal :D.
Wisten jullie trouwens dat hij gewoon 1 dag naar de studio is gekomen, toen hebben ze zijn lichaam ingescand en toen kon hij later terugkomen om zijn eigen stem in te spreken...