ja zeg! bertha je zegt net dat je de eerste twee boeken gelezen hebt! als Dobby toch in de tweede film voorkomt, wil dat toch ook zeggen dat ie in het tweede boek voorkomt (en hij heet in het Engels toch niet anders....?
Jaja; jullie hebben helemaal gelijk; de naam was me helemaal ontschoten; dat heb ik soms wel eens vaker met boeken; dan weet ik soms de naam van de hoofdpersoon nieteens meer als ik het daarna aan iemand anders vertel, je leest dan snel overheen ofzo... (Harry Potter kon ik me wel herrineren
)
En wat ik jammer vond aan de film is dat ze helemaal geen werk hebben gemaakt aan die tweelingbroers van Ron. (Hoe heten ze....hoe heten ze.... hoe heten ze...
)
Dat vond ik bijna wel de meest humoritische karakters in het boek. (vooral in deel 2)
En bv als Dumbledore in het boek een toespraakje gaat houden, wat in het engels dan is: ''to say a few words'' en dat hij dan gewoon een paar onzinwoorden uitkraamt. (hoe hebben ze dat vertaald in de nederlandse boeken?) Geweldige humor, maar die grap zat helemaal niet in de film.
Jaja ver weg in mijn geheugen, maar trouwens Bertha, je moet echt deel 3 en 4 lezen. Ik vind de boeken namelijk steeds leuker worden. 4 is echt mijn favoriet!
En ik ben net zoals jij begonnen. Met frisse tegenzin en inderdad na twee dagen had ik het eerste boek al uit. Het tweede meteen in huis gehaald etc.
Ik ga ze zeker nog lezen, maar omdat ik maar een arme student ben kan ik ze niet kopen dus leen ik ze van iemand, maar diegene leent ze ook aan anderen uit en dus moet ik nog wachten totdat die m weer uit heeft. Ik kan ook direct beginnen aan deel 4 maar dan weet ik al hoe deel 3 afloopt...
En idd ik hoor van iedereen dat ze steeds leuker worden (en dikker)
Veel plezier met deel 3 en 4 !
Dank je!
Gr. B.