Ik heb de derde film zaterdag dan ook eindelijk gezien!
Vond hem erg leuk, en uiteraard eng zoals ik al verwacht had vanwege de vele dementors, maar achteraf bedacht ik dat ik ze juist vooral eng vond doordat ik door het boek wist hoe verschrikkelijk ze precies waren, wat je toch minder uit de film alleen haalt, denk ik, want hoe ze eruit zien sja das niet echt enger dan een gemiddeld monster
. Maargoed, wat ik wel vooral erg jammer vond was dat ik het idee had dat de film voor een errug groot deel uit actie en spanning bestond, en maar voor een erg klein uit gezellige grappige schoolstukjes. Sja je moet er natuurlijk een hele hoop uit weglaten, en het is logisch dat ze dan de actie wel zo veel mogelijk willen laten zien om het allemaal spannend te houden (en ook wel belangrijker voor het verhaal..) maar persoonlijk hou ik daar gewoon minder van
. Toen Fred&George voor het eerst in beeld kwamen was ik me helemaal heppie aant verheugen op hoeveel zij zouden zeggen en doen, maar dat viel dus nogal tegen.. Ik weet niet echt welke film ik nou het leukst vond, want ik heb dus het idee dat die andere minder 'grotendeels actie' waren maar het kan ook dat ik de actie-gedeelten gewoon vergeten ben. Kheb echt zin om ze nu eens alledrie achter elkaar te kijken
- ook om te zien hoe grappig groot het verschil in
leeftijd is van alle mensjes!
Whahaha, ik was echt zeer blij verrast aan het begin, niet dat het verrassend is op zich, maar wauwww hoeveel ouder zijn ze geworden, vooral Harry zelf dan
, ik ben helemaal weg van zijn verlaagde stem..
Altijd zo jummy zo'n lekker Engels accent..
Verder vond ik het citaat dat EIDM geeft ("I'm saving your life" - "Right, now he's coming this way!") ook errug grappig
net als veel meer waar ik nu niet precies op kan komen.. Oja, ik had zwaar Sporkenhout-associaties bij het stukje dat ie bij die speeltuin zat!!
Magoed..
Verder ben ik het eens met
Wat ik wel minder vond was het vuurflits stukje aan het eind
btje vaag en abrupt einde vonk t ja.. je had wel al door dat het einde eraan kwam, gewoon omdat de film al een tijd bezig was, maar er was niet echt een afsluitend iets, althans die Vuurflits vond ik niet afsluitend-iets-erig genoeg
.
Nou dat was zo ong mijn mening over de film.. Heb dr van genoten samen met Fieneke, was ook erg gezellig (en ik kon haar handen altijd fijnknijpen bij dementors in beeld
). Dan heb ik nog iets gehoord over het 6e boek... Een redelijk goeie HP-kenner (zo schat ik hem in) vertelde me dat het geen Half Blood Prince gaat heten, maar The Green Torch, of zoiets (als ik het goed onthouden heb). Wie weet hoe het zit..?