26-06-2004: » Titel van boek 6??? «
De site van jkrowling bezorgt de fans veel vragen, zoals "Wat houdt zich achter die deur schuil?" Het vermoeden is dat op 1 juli die deur zal opengaan en Rowling officieel gaat aankondigen hoe boek 6 gaat heten... De deur is echter gekraakt geworden (zal niet zo moeilijk zijn geweest) en men kon er een aankondiging van Rowling lezen waarin ze zegt dat boek 6 enorm dik begint te worden en dat het misschien tijd is om de titel aan te kondigen...
Ik vind het een superwazige titel waar ik geen plot kan uitmaken... De titel die daar staat is... Harry Potter and the Pillar of Storgé...
Oké, misschien is dit nog niet de echte titel en komt die pas 1 juli... Of misschien is het wél de echte titel. De vertaling ervan is dan Harry Potter en de Zuil van Storgé. Wie of wat die Storgé is, weet niemand volgens mij...
Maar neem het dus voorlopig nog met een korreltje zout. Misschien is het nog niet de échte titel... Indien het wel zo is, zullen we jullie 1 juli een bevestiging brengen.
Edit van Roy: Storgé is Grieks voor 'Liefde van je ouders', dus vind ik de titel best goed passen. Misschien is dit hetgene wat zich achter de gesloten deur in het Departement van Mystificatie bevindt. Over de echtheid van het filmpje zijn de meningen nog verdeeld. Maar Mugglenet heeft onlangs een filmpje online van wat je ziet als de deur open gaat. Deze is hier te zien.
27-06-2004: » Toch niet de Pillar of Storgé? «
Onze droom is misschien uit... Boek 6 zal waarschijnlijk toch niet the Pillar of Storgé heten. Fans hebben het gevonden bericht van Rowling onder de loep genomen en hebben met hun kritisch oog gezocht naar fouten...
Er waren sowieso al een aantal argumenten die het moeilijk maakten om te geloven dat het officieel nieuws was. De tekst had een paar "Amerikaanse" spellingeigenschappen. Het woordje "recognize" bijvoorbeeld is Amerikaanse spelling, terwijl Rowling, als Brit, "recognise" zou gebruiken. Ook waren er in de punctuatie enkele fouten te vinden die erop wezen dat een Amerikaan de tekst had geschreven.
Dan over de video die bij het nieuwsbericht als magie was verschenen... Je kan je inderdaad wel voorbij die deur op haar website hacken (ik heb enkel geen idee hoe), en dan kan je wel, met de juiste programmaas, die pagina op je website ontleden, die zelf opslaan, modificeren en enige tekst die je maar wil erop zetten.
En de video toont ook enkele onwaarschijnlijkheden. Het Duistere Teken staat aan de verkeerde kant van de pagina, het lettertype wordt nergens anders op de site gebruikt...
Officieel nieuws? Waarschijnlijk niet, nee... Storgé was ook best moeilijk om uit te spreken.
Wat we nu kunnen hopen? Dat Rowling van deze "hoax" heeft gehoord en heeft besloten ons uit onze ellende te helpen en tóch de titel van boek 6 bekend te maken (op 1 juli of zo). Laten we dus hopen!
dreuzels.com