Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131538 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #380 Gepost op: 2-06-2004, 16:56:59 »

Komtie pas morgen uit, en zoals ik zei kun je hem dan hier ook al kijken...

Ik haat het om niet gelijk te hebben..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Yvje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
« Reactie #381 Gepost op: 2-06-2004, 17:47:06 »
Ik ga hem vrijdag zien!!!  ::trots:: Ben echt benieuwd  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 2-06-2004, 18:55:48 »
jeuj! ik morgen al!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 3-06-2004, 14:49:45 »
nog wat nieuws van dreuzels.com:

02-06-2004: » HP3 breekt Britse records «
De derde HP film, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, heeft in Groot-Brittannië op zijn openingsdag alle records verbroken. In totaal heeft de film 9 miljoen dollar weten in te slaan. Dat is meer dan de eerste en tweede film op hun eerste dagen tesamen verdienden. HP1 verdiende destijds 3.9 miljoen dollar en HP2 3.99 miljoen dollar. Of HP3 ook in Nederland en België zoveel succes zal oogsten is nog niet zeker. Met veel kinderen die vlak voor hun examens staan, kan het wel eens zijn dat het grootste succes van HP3 in onze landen tot het begin van de zomer wordt uitgesteld. Maar alle echte fans gaan vandaag natuurlijk al kijken! Jij ook?

30-05-2004: » HP6 duurt niet lang meer «
Tijdens de premiere van de nieuwe Harry Potter film die vandaag in Londen plaatsvond werd aan JK Rowling gevraagd hoe lang het nog duurt voor het 6de boek uitkomt. "Ohh, niet zo lang meer... maar ik geef niet graag een deadline omdat mensen boos zullen zijn als ik die niet haal" was haar antwoord.  Denk er wel aan dat dit ook kan betekenen dat het toch nog een tijdje duurt. Zelfs als ze het boek op dit moment bij haar uitgever zou inleveren, dan kan het nog een jaar duren voor het boek uitkomt. De fouten moeten er nog uitgehaald worden en het moet allemaal vloeiend gebeuren en niet saai worden (hierbij helpt haar editor). Maar toch is dit zeer goed nieuws voor alle Harry Potter fans die niet kunnen wachten tot het nieuwe boek uitkomt.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #384 Gepost op: 3-06-2004, 15:51:23 »
Ik ben gisteravond geweest en hij was heel leuk

Voor de liefhebbers:

'Wat doe je?'
Ik ben je leven aan het redden!
Oh, bedankt. ... Maar nu komt hij hierheen!
Oh, niet aan gedacht :o
RENNEN

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 3-06-2004, 16:34:11 »
Ik moet zeggen dat ik de film tegen vond vallen, de eerste twee vond ik leuker... Natuurlijk zaten er wel leuke momenten in, bijv. die EIDM omschrijft, maar toch was hij niet zo boeiend als de eerste twee, helaas...

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 3-06-2004, 23:05:19 »
Nou, ik vond het een leuke film, heb me wel vermaakt... maar idd, Anne heeft gelijk, de anderen waren echt beter vond ik ook.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Yvje

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 4-06-2004, 08:02:16 »
Ik ga vanavond kijken of ik dezelfde mening heb  ::)
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 4-06-2004, 14:14:43 »
Potter breekt record in Nederland
geplaatst: 3/6/2004 
De film 'Harry Potter en de Gevangene van Azkaban' heeft tijdens de eerste draaidag woensdag een recordaantal bezoekers naar de Nederlandse bioscopen getrokken. Ruim 60.000 mensen kwamen er op af. Harry Potter was in 300 zalen door heel Nederland te zien in zowel de Engelse als de Nederlandse versie.

Door het hoge bezoekersaantal behaalde de film een omzet van 420.000 euro. Hiermee stoot Harry Potter 'Lord of the Rings, Return of the King' van de eerste plaats van films die in de top tien staan van beste opening op woensdag en donderdag. De op de boeken van J.K Rowling gebaseerde film 'Harry Potter en de gevangene van Azkaban' trok twee keer zoveel bezoekers als de vorige Potter film 'Harry Potter en de Geheime Kamer'.

bron: movie-alert.nl

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 4-06-2004, 15:31:00 »
nou nou nou, dat vind ik niet terecht hoor  ::ohno::

azkaban of return of the king...  :o

pijnlijke vergelijking hoor  :-X
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 4-06-2004, 15:32:55 »
nou nou nou, dat vind ik niet terecht hoor  ::ohno::

azkaban of return of the king...  :o

pijnlijke vergelijking hoor  :-X

vond ik ook al, dan zou HP veel oscars krijgen

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #391 Gepost op: 4-06-2004, 16:04:56 »
Ik moet zeggen dat ik de film tegen vond vallen, de eerste twee vond ik leuker... Natuurlijk zaten er wel leuke momenten in, bijv. die EIDM omschrijft, maar toch was hij niet zo boeiend als de eerste twee, helaas...
:o
filmbarbaar! 

Tja, ik vond het een goede film. Qua verhaal vond ik dat er een hoop dingen misten (uitleg van Marauders Map, gesprek Dumbledore en Harry over voorspelling, Koekeroekus, etc...) maar de mooie plaatjes, details en sommige geweldige ideeën van de regisseur (ik weet bij god niet hoe je die naam spelt) maakten alles ruimschoots goed. Die Shrunken Heads en dan vooral die in de Knight Bus: Geweldig! ("People, why all the long faces?"), die klokkentoren vond ik een geweldig idee en de Dementors vond ik gruwelijk eng (nee, niet als in een klein kind wat achter zijn moeder kruipt, maar meer als "lekker griezelen").
De regisseur blijft in stijl heel trouw aan het boek, in het verhaal is hij (te) los.

Het acteerwerk was geweldig! Thewlis en Oldman zijn geweldig, Sirius is angstaanjagend, maar tegen het einde toch overtuigend als Good Guy en Thewlis heeft de essentie van Lupin helemaal te pakken gekregen. Thompson was goed als Trelawney, French geniaal als Dikke Dame en Pam Ferris erg leuk als Aunt Marge(heb trouwens nog steeds nachtmerries van haar rol in Mathilda :P).
Ook de kinderen vond ik goed acteren, alhoewel Harry nog wel wat aan z'n huilen mag doen :-\\\\.

Het beste aan deze film was dat het een film was met lagen. Columbus kende twee lagen: "Blij" en "Veel te blij", terwijl dit deel écht enge momenten heeft en écht fijne momenten. Geen cheesy amerikaans gedoe.

Wat ik wel minder vond was het vuurflits stukje aan het eind ::)
« Laatst bewerkt op: 4-06-2004, 16:08:44 door D**n »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 4-06-2004, 21:07:17 »
 WAARSCHUWING VOOR KORGO- EN HARRY POTTER-WORMEN

4 juni 2004 - De worm Netsky.P is dankzij Harry Potter aan een tweede leven begonnen. De worm waart al rond sinds maart maar is aan een ware opleving begonnen sinds het zich voordoet als een Harry Potter-bestand. Daarnaast zijn er Sasser-varianten opgedoken onder de naam 'Korgo'.
Netsky-P was vorige maand het op één na meest gerapporteerde virus, volgens antivirusbedrijf Sophos. Het moest de beruchte Sasser-worm voor laten gaan. Anders dan bij Sasser echter, moeten Windows-gebruikers Netsky-P zelf activeren.
In de hype die de film 'Harry Potter and the Prisoner of Azkaban' teweeg brengt blijkt de tactiek van de worm om zich als bestand met een naam als "Harry Potter game.exe" of "Harry Potter 1-6 book.txt.exe" te camoufleren een gouden greep te zijn. Volgens Sophos zijn het vooral jonge computergebruikers die geneigd zijn de bestanden via file sharing-netwerken te downloaden, evenals het geval was bij de Pikachu-worm in 2000.
Ondertussen is er ook een nieuwe worm opgedoken, 'Korgo' genaamd, en wel in vijf varianten. De worm zoekt, net als Sasser, actief naar Windows-computers waarbij het gat in de Local Security Authority Subsystem Service (LSASS) nog niet is gedicht. Om besmetting te voorkomen dient het lek dus gedicht te worden via de Security update. De meeste antivirusoftware herkent Korgo inmiddels. Symantec heeft een verwijderingsprogramma voor Korgo-F uitgebracht.

Bron: HCC nieuws 4-6-2004

harry virus

Pas op voor Pottervirussen, meldt de site van het Britse Jeugdjournaal. Op dit moment zijn er meerdere virussen op het internet met de naam Potter. Dat doen de makers van de virussen expres. Potter is zo populair dat mensen op het virus klikken. Zo wordt het virus actief. Dat is precies wat de makers willen.

De namen van beroemdheden worden wel vaker voor virussen gebruikt. Op deze manier is de kans groter dat mensen zich vergissen en het virus openen.

Deskundigen laten weten dat duizenden versies van virussen met de naam Potter worden rond gemaild op dit moment.

Let dus op attachments met namen als:
Harry Potter 1-6 book.txt.exe
Harry Potter 5.mpg.exe
Harry Potter all e.book.doc.exe
Harry Potter e book.doc.exe
Harry Potter game.exe
Harry Potter.doc.exe

Bron: www.jeugdjournaal.nl
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #393 Gepost op: 5-06-2004, 01:00:06 »
Ik vond m geweldig!!  ::bravo::
Ik miste inderdaad ook een paar stukjes uit t boek, maar het beeld is zo mooi!!!
t was al mijn favoriete boek en ook zeker mijn favoriete film
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Yvje

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 5-06-2004, 12:02:53 »
Ik vond de film   ::bravo::
Hij was echt heel goed, er was alleen 1 heel klein minpuntje: Harry moet echt eens leren huilen...  ::)
Maar de rest was heel goed gespeelt, en ik wil em zeker nog een keertje zien  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 5-06-2004, 12:59:36 »
Ik vond de film   ::bravo::
Hij was echt heel goed, er was alleen 1 heel klein minpuntje: Harry moet echt eens leren huilen...  ::)
Maar de rest was heel goed gespeelt, en ik wil em zeker nog een keertje zien  ;D

ik ben ook zo nieuwsgierig, maar eerst nog ff naar The Day after Tomorrow en dan naar HP

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #396 Gepost op: 6-06-2004, 03:29:06 »
Yepz, ben ook geweest! Fantastisch
Complimenten voor Gary Oldman, binnen een paar tellen van extreme bad guy overspringen naar begrijpende, meelevende, aardige mega good guy. Heerlijk!

En die stukkies die we missen? Dat geeft toch niet, dan zijn er ook nog dingen onverwacht voor ons, yummy!
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 6-06-2004, 13:15:57 »
06-06-2004: » Valt Percy nog te redden? «

Chris Rankin, de acteur die Percy Wemel speelt, heeft een interview met de BBC gehouden. In dat interview belichtte hij zijn gevoelens over de derde film en de première. Lees het interview hier.
Verder vertelde Chris ook over een klein gesprek dat hij had met Rowling op de première van HP3. Hij vertelt: "Ik heb een beetje informatie uit haar weten te krijgen. Ik zei: 'Mevrouw Rowling, ik zou graag even met u willen spreken. Ik blijf maar haatmail krijgen over Percy Wemel.' En toen gaf ze een hint dat Percy zich zou herpakken in de toekomst. We zullen het moeten afwachten en bekijken."

bron: dreuzels.com

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 11-06-2004, 09:13:51 »
10-06-2004: » Fouten in POA «

De nieuwe Harry Potter film is nauwelijks een week in de bioscopen en er zijn al heel wat fans die wat foutjes hebben ontdekt. Maar wat is een film zonder foutjes? Een nieuwe film betekent voor de meeste Harry Potter fans uren in de bioscoop doorbrengen maar er zijn ook mensen die op foutjes gaan letten.
Heb jij ook wat foutjes gezien? Of ben je benieuwd wat er fout was? Lees het hier in het engels:

Film fans spot errors in Azkaban   

Updated 08 June 2004, 12.00

It's been in cinemas for less than a week but already mistakes have been spotted in The Prisoner of Azkaban.
A movie mistake website has listed 12 blunders that have so far been spotted by eagle-eyed Potter fans.

The mistakes posted on the site mostly relate to the continuity of the film - that means things changing between scenes when they shouldn't.

One post mentions a scene in Lupin's office. The Marauder's Map is placed on a table, but then it disappears!

Another fan says that when Hermione punches Malfoy, she spins round and hits him all in one motion.

However, when Harry and Hermione watch themselves later, Hermione is already facing Malfoy when she punches him.

Long chain?

Even the Newsround team think they may have spotted a slip-up.

When Hermione takes the Time Turner out from her top on a chain, it looks like a small chain.

But then she wraps it around herself AND Harry, and it's really long.

If she had that long chain around her neck it would've been dangling down by her feet!

--------------------------------------------------------------------------------

When Harry thought he saw his dad save him (it was really himself) there was a shape of a deer but when Harry went back in time it was not there.
William, 9, Barnsley

In the scene with Buckbeak the camera is close on Ron and he's clapping his HANDS for Harry, however, when the camera moves back on Harry, you can see Ron clapping one hand on his BOOK instead.
Elle, 15, Lexington

I spotted a mistake when Snape caught Harry in school in the middle of the night - Lupin came and took Harry to his office when out of the windows it was bright and sunny!
Anna, 12, Norwich

When Harry is under his invisibility cloak his eyes are green, but then when the camera goes back on him, his eyes suddenly return to blue.
Amy, 15, Dallas

When the trio are in Hagrid's hut before Buckbeak's beheading, a pebble (thrown by who we later find to be Hermione) hits the ceramic vase on the table, which breaks, leaving half of it standing up. Later, when Harry and Hermione revisit this moment in time, Hermione throws the pebble, hitting the vase, but this time when it shatters no piece is left standing up.
Alex, 16

In the scene where Harry is confronted by Snape when he's "sleep walking" Harry is holding the map one handed but the close-up shows him holding the map with two hands.
Martin, 14, Essex

When filming in the Shrieking shack, whenever Harry (Daniel Radcliffe) went to say his line, you could see Hermione (Emma Watson) mouthing it!
Katie, 12, Kent

I saw a mistake, it was when Harry looked at the poster of Sirius Black. The first time the number was 390 and the second it was 007.
Alana, 10, East Cowes

When Harry and Hermione are back in time, toward the end of that period, before they were attacked by Moony, you can clearly hear Alfonso say "Emma" then Emma/Hermione walks out of view then you can here her say "what ?".
Spike, 14, Rotherham

Hermione wraps the chain twice around her neck, so it's not long around her neck but it is when she unravels it.
Juliet, 16, Norwich

At the start of the film when Harry blows up Aunt Marge it is light, but when he storms out it's night time.
Pete, 15

I spotted a mistake - near the beginning, Harry's scar changes sides from right to left then back again.
Louisa, 11

dreuzels.com

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 12-06-2004, 15:48:55 »
Joehoe....ik ga hem dan vanavond eindelijk zien  ::tandpastasmiley:: ::jaja::
That's all