Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131547 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #360 Gepost op: 29-05-2004, 00:18:02 »
Zo beter? :P
nouhou :\'(...

Deze week een interview met Daniel Radcliffe in de Mikrogids (nouja, overal vast wel deze week, waarschijnlijk, maar daar heb ik m gelezen), die jongen heeft dus gewoon 5 miljoen euro op de bank staan.. En dat terwijl in die film spelen toch al fantastisch zou zijn als je er niets voor kreeg! ;D

De leeftijdsgrens zou trouwens volgens mijn broer 9 jaar zijn ???, wat een rare grens..

Offline lebon simon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #361 Gepost op: 29-05-2004, 00:23:08 »
'Harry Potter gaat dood in laatste boek'

Harry Potter, de wereldberoemde tovenaarsleerling uit de boeken van J.K. Rowling, zou weleens nooit een volwassen tovenaar kunnen worden.
Daniël Radcliffe, de 14-jarige acteur die Harry speelt in de verfilmingen van de populaire boekenreeks, heeft vrijdag op een persconferentie gezegd dat hij het nare voorgevoel heeft dat Harry in het laatste boek uit de serie komt te overlijden.

"Wat ik nu over Harry ga zeggen zal me niet in dank worden afgenomen, maar ik heb altijd vermoed dat hij zal sterven", zei Radcliffe vrijdag bij de promotie van de derde film in de reeks Harry Potter and the Prisoner of Azbakan. De acteur wees erop dat in ieder nieuw boek meer verbanden worden onthuld tussen Potter en zijn aartsvijand Heer Voldemort. "Harry en Voldemort hebben dezelfde kern in zich, dat gaan we in de vierde film zien", zei Radcliffe. "Voldemort gaat alleen dood als Harry sterft."

Schrijfster J.K. Rowling heeft ook al verschillende hints gegeven over het lot van haar geesteskind. Op de vraag of ze ooit boeken zou schrijven over de volwassen Harry antwoordde ze eens: "Je zult moeten afwachten of hij überhaupt blijft leven en volwassen wordt". The Prisoner of Azbakan gaat zondag in Groot-Brittannië in première.

Bron... www.hbvl.be

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #362 Gepost op: 29-05-2004, 00:26:37 »
*snik  :\'(
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 29-05-2004, 01:27:07 »
Kaartjes zijn gereserveerd, ik ga komende woensdag donderdag om 17.00

::trots:: ;D
Mijn prinsje is chriz!!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #364 Gepost op: 30-05-2004, 12:10:29 »
'Harry Potter gaat dood in laatste boek'
Dit artikel zou net zo goed kunnen heten:
'Harry Potter gaat niet dood in laatste boek'
Want het geeft dus ab-so-luut geen nieuws. Alleen een citaat van Radcliffe wat weer flink opgeblazen wordt
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #365 Gepost op: 30-05-2004, 14:39:57 »
kijk voor de laatste roddels op www.jkrowling.com
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Yvje

• Forumlid
  • Be heppie!! : )
« Reactie #366 Gepost op: 30-05-2004, 20:34:46 »
nu is het aftellen tot de film begonnen  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 31-05-2004, 15:17:40 »

De leeftijdsgrens zou trouwens volgens mijn broer 9 jaar zijn ???, wat een rare grens..

Harry Potter 3 leidt tot nieuwe filmkeuring
Geplaatst op 25-05-2004 om 12:58 door FilmTotaal 

De Kijkwijzer krijgt een nieuwe classificatie. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, die begin juni in première gaat, wordt de eerste film die in Nederland de keuring '9 jaar en ouder' meekrijgt. Dat heeft woordvoerder P. Verstraeten van de Kijkwijzer maandag bekendgemaakt.

Tot nu toe was de enige optie om kinder- en jeugdfilms een keuring te geven voor alle leeftijden, 6 jaar en ouder of 12 jaar en ouder. ,,Deze stap bleek te groot'', legt de zegsman uit. ,,Rond het negende levensjaar beginnen kinderen het verschil tussen feit en fictie steeds beter te onderscheiden en raken ze steeds minder snel beangstigd door spannende beelden''.

Overigens hoeven bioscoopexploitanten niet meteen alle kinderen naar hun legitimatie te vragen. ,,Daarover bestaan nog veel misverstanden'', verduidelijkt Verstraeten. ,,Alleen 16 jaar en ouder is een wettelijke classificatie. De overige leeftijden zijn slechts adviezen.''

Naar aanleiding van de keuring van de derde Harry Potter-film wordt gekeken hoe de nieuwe optie bevalt bij publiek en de betrokkenen in de filmbranche. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban draait vanaf 2 juni in meer dan 250 Nederlandse bioscopen. 

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 31-05-2004, 15:17:59 »

21.35-22.05 2 juni net 5

The making of: Harry Potter en de gevangene van Azkaban
Special

waarin een kijkje achter de schermen van deze derde Harry Potter film, die vanaf 13 juni in de Nederlandse bioscopen te zien is. Harry Potter en zijn maatjes Ron en Hermelien gaan terug naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus voor hun derde studiejaar. De tieners worden hier gedwongen hun ergste angsten onder ogen te zien wanneer ze op een gevaarlijke ontsnapte gevangene stuiten en de al net zo sinistere Dementors ontmoeten, die naar Zweinstein zijn gestuurd om hen te beschermen.

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 31-05-2004, 15:22:11 »

21.35-22.05 2 juni net 5

The making of: Harry Potter en de gevangene van Azkaban
Special

waarin een kijkje achter de schermen van deze derde Harry Potter film, die vanaf 13 juni in de Nederlandse bioscopen te zien is. Harry Potter en zijn maatjes Ron en Hermelien gaan terug naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus voor hun derde studiejaar. De tieners worden hier gedwongen hun ergste angsten onder ogen te zien wanneer ze op een gevaarlijke ontsnapte gevangene stuiten en de al net zo sinistere Dementors ontmoeten, die naar Zweinstein zijn gestuurd om hen te beschermen.

Dan kan ik dus niet, want dan zit ik in de bios >:(

Maar er is gelukkig ook een herhaling:

4 juni, om 17.35 uur :)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Yvje

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 31-05-2004, 16:27:38 »
Tijdens de herhaling hoop ik in de bios te zitten  ;) ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 31-05-2004, 19:27:23 »
Heel misschien krijg ik eerder een illegale versie op dvd

Offline Yvje

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 31-05-2004, 20:26:17 »
dat is heel mooi voor je nostradamus!!  ;D kun je alvast een samenvatting geven  ;) ;D
Smiling isn't a crime..

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #373 Gepost op: 1-06-2004, 14:03:31 »
Ushers in Britain going high-tech
According to this article from the Guardian, Warner Brothers have sent sets of special night vision eye sights to theaters across Britain in an attempt to stop movie piracy. The special lens will allow the ushers to watch constantly for persons who attempt to film the movie from their seat.

This along with other security techniques have greatly increased the cost of producing the film, but they are WB's only guard against the piracy. These developments in Britain are a result of British theaters showing the film 4 days before its worldwide premiere.

Helaas Nostra, vóór dat de film hier uit is zul je hem nog niet krijgen op vcd. (nádat hij hier uit is krijg ik hem op DVD >:D)

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #374 Gepost op: 1-06-2004, 14:27:09 »
kijk voor de laatste roddels op www.jkrowling.com

leuke site is dat! ik kom alleen niet veel verder. Geen idee wat ik met die telefoon moet, en die vlinder en dat andere beest krijg ik ook al niet te pakken.
die blaffende hond op de achtergrond gaat ook vervelen op een gegeven moment.
we're back :(

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 1-06-2004, 14:53:10 »
kun je alvast een samenvatting geven  ;) ;D
als je het maar laat! :o geen spoilers tot ver in juli..! :p

Trouwens Heleen bedankt voor die herhaling, kan ik dat mss toch zien. :)

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 1-06-2004, 15:14:40 »

Helaas Nostra, vóór dat de film hier uit is zul je hem nog niet krijgen op vcd. (nádat hij hier uit is krijg ik hem op DVD >:D)

zeker weten, ook niet via Amerika??!?! Anders heb ik pech gehad, krijg overigens ook de dvd als ie uit is.

als je het maar laat! :o geen spoilers tot ver in juli..! :p

Zal het ook laten, als ik het zou weten. Heb al eerder zo'n fout gemaakt!!  ::schaam::

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 1-06-2004, 15:49:10 »
Potter-regisseur voorspelt boek 6/7
geplaatst: 31/5/2004 
De regisseur van 'Harry Potter and the Prisoner of Azkaban', Alfonso Cuaron, heeft volgens Potter-schrijfster J.K. Rowling, onbewust aanwijzingen naar boek 6 en boek 7 in zijn film verwerkt. Alleen heeft zij deze boeken nog niet eens af.

Rowling: "Ik kreeg echt kippevel toen ik een paar van die dingen zag en ik dacht, mensen gaan naderhand zeker denken dat die verwijzingen express in de film gestopt zijn als aanwijzing". Cuaron antwoordt hierop: "Het was gewoon intuitie. De emoties zijn ook zo zichtbaar. Het boek zit vol met hints".

Rowling is heel blij met de filmadaptatie van haar derde boek. "Vooral de bovennatuurlijke wachten, de de 'dementors' heeft hij prachtig vorm gegeven. Ze zien er net zo eng uit als dat ik bedacht had dat ze er uit zouden zien", zei Rowling. 'Harry Potter and the Prisoner of Azkaban' draait vanaf woensdag in Nederland in de bioscoop.

bron: movie-alert.nl

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Planetrace: Explore the world forum
« Reactie #378 Gepost op: 2-06-2004, 02:07:07 »
ik ben geen fam. van sirus ik heb alleen de zelfde achternaam
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #379 Gepost op: 2-06-2004, 13:16:44 »
zeker weten, ook niet via Amerika??!?!
Komtie pas morgen uit, en zoals ik zei kun je hem dan hier ook al kijken...