Ja, sokken spelen wel een heel grote rol in Harry Potter.
Maar zo had ik een leraar die gebiologeerd was door z'n schoonmoeder en z'n grote teen, en die praatte daar ook steeds over
De sokken zouden een metafoor zijn voor liefde/affectie...
http://www.i2k.com/~svderark/lexicon/socks.htmlErg grappig!
Maar, Bertha, denk je eens in, er zitten meer dan 1000 leerlingen op zweinstein, en die zijn allemaal constant in het kasteel. Niemand die er dan op let als Wormstaart/tail ook op de kaart staat. Pas als ze naar de beukwilg komen zijn ze 's avonds laat op het schoolterrein, en ziet Lupos aan de 4 stipjes dat Wormstaart/tail daar ook bij zit(evenals Sirius).
Dat is mijn verklaring ervoor.
Het is een verklaring, maar toch: Fred en George hadden die kaart al vanaf hun eerste jaar op Hogwarts; Ron zat met Scabbers er ook al 3 jaar op. Hebben ze dan nooit in die drie jaar gedacht;
''Laten we eens kijken waar dat broertje van ons uithangt!''
En toen nooit gezien hebben dat er zich nog een stipje bij Ron bevond met ''Wormtail/staart''?
Ik vind het niet logisch; maar ook weer niet erg! Het is tenslotte een gigantisch gecompliceerd verhaal dan kan er soms best eens een ''foutje'' insluipen...
Zo vragen zich ook mensen af waarom Crouch jr/nep-''Mad-Eye'' Moody perse de triwizard-cup moest betoveren tot Portkey (om mee te reizen) en al die moeite moest doorgaan om te zorgen dat Harry ging winnen; ipv gewoon zijn bv. tandenborstel tot Portkey om te toveren; dat scheelde veel moeite! (Nederlandse vertalingen weet ik niet)...
Daar heb ik tijdens het verhaal nooit aan gedacht totdat ik het las op internet!
Gr. B.