Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131478 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #420 Gepost op: 9-07-2004, 18:51:12 »
Rowling krijgt eredoctoraat
geplaatst: 8/7/2004 
J.K. Rowling ontvangt volgende week een eredoctoraat van de Universiteit van Edinburgh.

De auteur, bekend van de populaire Harry Potter-boeken, heeft aan de Universiteit van Edinburgh gestudeerd. Zij rondde daar in 1996 een docentenopleiding af.

De films en boeken over Harry Potter hebben van Rowling een multimiljonair gemaakt. Zij woont samen met haar echtgenoot en twee kinderen in Edinburgh. De hoofdstad was tevens de plek waar Rowling als alleenstaande en werkloze moeder haar eerste boek over de tovenaarsleerling schreef.

De schrijfster ontvangt haar titel tijdens de afstudeerceremonies. "Ik ben blij en vereerd het eredoctoraat te mogen ontvangen van de Universiteit van Edinburgh. De stad die ik mezelf heb toegeëigend", aldus Rowling.

movie-alert.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: 15-07-2004, 12:30:10 »
Premier Tsjechië bekritiseert Rowlinggeplaatst: 13/7/2004
De Tsjechische president Vaclav Klaus heeft auteur J.K. Rowling bekritiseerd, nadat zij zich negatief had uitgelaten over gekooide bedden in ziekenhuizen in Tsjechië. De kinderboekenschrijfster heeft brieven aan Klaus geschreven, waarin ze hem aanspreekt op wantoestanden in psychiatrische instellingen. De ziekenhuizen zouden gebruik maken van gekooide bedden om zowel kinderen als volwassenen in bedwang te houden. Deze methode is verboden in veel landen. President Klaus vraagt zich af of Rowling zich heeft gebaseerd op de realiteit of op berichten uit de media. Het is voor hem onduidelijk waar Rowling haar beschuldigingen vandaan haalt. Het Europese Parlement en de Verenigde Naties hebben de kooien, die nog steeds zouden worden gebruikt in Tsjechië, Slovenië en Hongarije, veroordeeld. Oud-regeringsleider Spidla gaat een nader onderzoek instellen naar de kooien. Hij gaat zijn bevindingen bespreken met Rowling.

movie-alert.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #422 Gepost op: 28-07-2004, 20:22:21 »
Ik heb de derde film zaterdag dan ook eindelijk gezien! :D Vond hem erg leuk, en uiteraard eng zoals ik al verwacht had vanwege de vele dementors, maar achteraf bedacht ik dat ik ze juist vooral eng vond doordat ik door het boek wist hoe verschrikkelijk ze precies waren, wat je toch minder uit de film alleen haalt, denk ik, want hoe ze eruit zien sja das niet echt enger dan een gemiddeld monster :P. Maargoed, wat ik wel vooral erg jammer vond was dat ik het idee had dat de film voor een errug groot deel uit actie en spanning bestond, en maar voor een erg klein uit gezellige grappige schoolstukjes. Sja je moet er natuurlijk een hele hoop uit weglaten, en het is logisch dat ze dan de actie wel zo veel mogelijk willen laten zien om het allemaal spannend te houden (en ook wel belangrijker voor het verhaal..) maar persoonlijk hou ik daar gewoon minder van :P. Toen Fred&George voor het eerst in beeld kwamen was ik me helemaal heppie aant verheugen op hoeveel zij zouden zeggen en doen, maar dat viel dus nogal tegen.. Ik weet niet echt welke film ik nou het leukst vond, want ik heb dus het idee dat die andere minder 'grotendeels actie' waren maar het kan ook dat ik de actie-gedeelten gewoon vergeten ben. Kheb echt zin om ze nu eens alledrie achter elkaar te kijken ;D - ook om te zien hoe grappig groot het verschil in leeftijd is van alle mensjes! :D Whahaha, ik was echt zeer blij verrast aan het begin, niet dat het verrassend is op zich, maar wauwww hoeveel ouder zijn ze geworden, vooral Harry zelf dan :P, ik ben helemaal weg van zijn verlaagde stem.. ;D Altijd zo jummy zo'n lekker Engels accent..

Verder vond ik het citaat dat EIDM geeft ("I'm saving your life" - "Right, now he's coming this way!") ook errug grappig ::rofl:: net als veel meer waar ik nu niet precies op kan komen.. Oja, ik had zwaar Sporkenhout-associaties bij het stukje dat ie bij die speeltuin zat!! ;D Magoed.. ::) Verder ben ik het eens met
Wat ik wel minder vond was het vuurflits stukje aan het eind ::)
btje vaag en abrupt einde vonk t ja.. je had wel al door dat het einde eraan kwam, gewoon omdat de film al een tijd bezig was, maar er was niet echt een afsluitend iets, althans die Vuurflits vond ik niet afsluitend-iets-erig genoeg :P.

Nou dat was zo ong mijn mening over de film.. Heb dr van genoten samen met Fieneke, was ook erg gezellig (en ik kon haar handen altijd fijnknijpen bij dementors in beeld ;)). Dan heb ik nog iets gehoord over het 6e boek... Een redelijk goeie HP-kenner (zo schat ik hem in) vertelde me dat het geen Half Blood Prince gaat heten, maar The Green Torch, of zoiets (als ik het goed onthouden heb). Wie weet hoe het zit..?

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 28-07-2004, 20:38:10 »
Rowling zegt zelf op haar site dat het de half blood prince gaat heten...

Citaat van: e
Oja, ik had zwaar Sporkenhout-associaties bij het stukje dat ie bij die speeltuin zat

ehhh... sporkenhout?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 28-07-2004, 20:43:35 »
ja.. dit ongeveer, of dit... ::) :P

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 28-07-2004, 20:52:01 »
Londen (AP) - Het Britse tabloid The Sun denkt de titel te hebben achterhaald van de nog te verschijnen delen zes en zeven van de Harry Potter-reeks, heeft de krant gisteren gemeld. Volgens The Sun heet deel zes 'Harry Potter and the Mudblood Revolt' ('Harry Potter en de opstand van Modderbloedje [opmerking: volgens mij niet goed vertaald]) en deel zeven, het laatste deel van de reeks, 'Harry Potter and the Quest of the Centaur' ('Harry Potter en de zoektocht van de centaur').
The Sun ontdekte dat beide boektitels zes weken geleden zijn gedeponeerd bij het Britse patentbureau. Het bedrijf dat de titels registreerde, Seabottom Productions, deelt een kantoor met de Londense juristen van filmproducent Warner Brothers, die verantwoordelijk is voor de Potter-films.

Edit: bovenstaande werd ontkent..

En deze titel spookt ook nog rond idd:
The Green Flame Torch
« Laatst bewerkt op: 28-07-2004, 20:54:14 door Gerard »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 28-07-2004, 21:33:18 »
Het is toch gewoon Harry Potter and the Halfblood Prince?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 28-07-2004, 21:56:10 »
Yep!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 29-07-2004, 02:21:48 »
Kheb die film deel 3 gezien! Saai hoor, 't boek wordt er doorheen gejast in een,  volgens mij, voor niet boeklezer onbegrijpelijk tempo. Het 4e en 5e deel zijn helemaal niet in 1 film te vatten volgens mij en meerdere delen film voor 1 deel boek wordt weer te saai denk ik. Al met al zijn die HP-films gewoon kansloos!  ::ok::  ::bravo::
Maar dat is niet erg! Dan moet je maar boeken lezen!  :P

Offline Yvje

• Forumlid
  • Be heppie!! : )
« Reactie #429 Gepost op: 30-07-2004, 10:14:39 »
Ik heb gister deel 5 in het engels gekocht  ::trots:: Ben benieuwd of hij in het engels net zo leuk is als in het nederlands...  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 30-07-2004, 23:10:19 »
Ik heb gister deel 5 in het engels gekocht  ::trots:: Ben benieuwd of hij in het engels net zo leuk is als in het nederlands...  ;D

Veel leuker zelfs!!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #431 Gepost op: 4-08-2004, 13:37:47 »
Er komt een Harry Potter 8!!! Tenminste dat zeiden ze net op 3fm.
Op de site van JK Rowling is er nog niks over te vinden, laatste nieuws is dat ze haar 3e kind verwacht.

Zou het waar zijn?
we're back :(

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 4-08-2004, 13:50:26 »
Dan moet ie wel blijven zitten..
 :-\\

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #433 Gepost op: 4-08-2004, 13:51:24 »
ik geloof dr geen zak van, ik heb t ook gehoord maar kan al die klets van claudia en die gast die daar voor filmkenner speelt niet serieus nemen :-\\
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #434 Gepost op: 4-08-2004, 13:52:20 »
Dan moet ie wel blijven zitten..
 :-\\

misschien wordt ie wel docent ofzo....
we're back :(

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #435 Gepost op: 4-08-2004, 13:55:23 »
misschien wordt ie wel docent ofzo....
nah.. volgens mij gaat ie aan t eind van deel 7 gewoon dood hoor

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 4-08-2004, 16:02:31 »
Ze, die schrijfster, heeft het volgende gezegd:

'I think it highly unlikely I'll write more novels.

'I've got enough story for seven books and I never meant to carry the story beyond the end of book seven.

'I might do an eighth book for charity, a kind of encyclopaedia for the world so I could use all the extra material that's not in the books ... we'll see.'

Dus dat 'deel 8' wordt een soort encyclopedie mss, maar niet echt een deel 8 dus he.  :)

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 6-09-2004, 11:11:32 »
Voorproefje voor fans Harry Potter
geplaatst: 5/9/2004 
Auteur JK Rowling heeft fans van Harry Potter een voorproefje gegeven van de komende avonturen van de tovenaarsleerling.

Bezoekers aan haar website konden een dartsspel spelen en een code kraken om twee regels uit het nieuwe boek 'Harry Potter and the Half Blood Prince' te lezen. Rowling is op dit moment het zesde Harry Potter boek aan het schrijven. In totaal zullen er zeven boeken in de Potter serie verschijnen. In de laatste zal Harry de confrontatie aangaan met zijn grote vijand Voldemort.

movie-alert.nl

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 6-09-2004, 12:19:34 »
wat nieuws van het front:

06-09-2004: » Tom Felton spreekt... «

Tom Felton, "de slechterik" in de Harry Potter films, heeft op zijn officiële website wat vragen over zijn werk beantwoord.

Ik kan niets beslissen over de kleur van mijn haar - dat is de keuze van de regisseur - daar heb ik niets over te zeggen.
Kende ik Emma Watson, Rupert Grint en Daniell Radcliffe al voor Harry Potter? Het antwoord daarop is 'nee' en ik ga ook niet uit met Emma.
Ik lijk helemaal niet op mijn personage Draco Malfidus, een vraag die vaak wordt gesteld.
Als ik geen acteur zou worden, was ik graag een beroepsvisser geworden.
De favoriete acteurs waar ik mee gewerkt heb zijn Brendon Gleeson (Dwaaloog Dolleman in de Vuurbeker), die erg aardig is, [en] Kenneth Branagh (professor Smalhart in de Geheime Kamer), die een briljant acteur is.
Favoriete acteur in een andere film waarin ik heb gespeeld is CHOW YUN FAT, die de koning speelde in Anna and the King (hij heeft me leren zwaardvechten met echte zwaarden!).
Favoriete vrouwelijke actrice waar ik mee gewerkt heb is Julie Walters (Molly Wemel).
Favoriete acteurs waar ik nog niet mee gewerkt heb zijn Anthony Hopkins en Brad Pitt.

In een interview met de Times Of India verteld de Indische regisseuse Mira Nair dat haar is aangeboden om de filmversie van Harry Potter en de Orde van de Feniks te regisseren. Ze weet nog niet of ze de baan zal accepteren. Haar zoon - waarmee ze alle HP films heeft gekeken - is wel al erg enthousiast.

Mira Nair's laatste film is Vanity Fair die in Nederland op 21 oktober uitkomt. In deze film spelen o.a Reese Witherspoon en Robert Pattinson, die Carlo Kannewasser gaat spelen in de 4de Harry Potter film.

Er is nog niets bevestigd door Warner Brothers. dus reken nog maar nergens op.

bron: dreuzels.com

Voor de rest staan er al wat foto's, filmpjes en meer info op dreuzels.com over de verfilming van HP 4

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #439 Gepost op: 8-09-2004, 01:38:38 »
wanneer komt t volgende boek uit?