Auteur Topic: Het 'Harry Potter' -Topic  (gelezen 131855 keer)

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het 'Harry Potter' -Topic
« Reactie #400 Gepost op: 12-06-2004, 16:14:05 »
Joehoe....ik ga hem dan vanavond eindelijk zien  ::tandpastasmiley:: ::jaja::

ik waarschijnlijk pas volgende week, door die stomme school.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #401 Gepost op: 12-06-2004, 16:14:41 »
Long chain?

Even the Newsround team think they may have spotted a slip-up.

When Hermione takes the Time Turner out from her top on a chain, it looks like a small chain.

But then she wraps it around herself AND Harry, and it's really long.

If she had that long chain around her neck it would've been dangling down by her feet!

Ja, die had ik ook gezien, maar daarna zag ik dat Hermione de ketting twee keer om haar eigen nek had gedaan :) .

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 13-06-2004, 19:27:25 »
Nou....heb hem dan eindelijk gezien! Maar wat viel ie tegen....  :(
Hij ging echt van de hak op de tak. Als je het boek niet gelezen zou hebben, zou je er bijna geen touw aanvast kunnen knopen! Voor mij was het alweer even geleden namelijk en zelfs ik had af en toe moeite om het helemaal te kunnen volgen. Vond de verfilming van 1 en zeker 2 veel beter! Daar zat een duidelijkere opbouwende verhaallijn in. En die miste ik hier. Jammer.
Maar ook een pluspunt: De cameratechniek  ::bravo:: Heel mooi gedaan!
En de af en toe subtiele humor van Ron  ::ok::  ::ok::

That's all

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 13-06-2004, 19:55:09 »

Ja, die had ik ook gezien, maar daarna zag ik dat Hermione de ketting twee keer om haar eigen nek had gedaan :) .

Ze frotte hem zo weer terug in haar t-shirt hoor.....zonder 'm twee keer om te doen.  :P
That's all

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 13-06-2004, 22:54:58 »
12-06-2004: » De creatie van Scheurbek «

MSNBC heeft nu een video online over de creatie van Scheurbek de Hippogrief in de nieuwste Harry Potter film. Deze video is op www.dreuzels.com te bekijken. Let wel op, de video is in het Engels!

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #405 Gepost op: 14-06-2004, 13:40:44 »
Hij ging echt van de hak op de tak. Als je het boek niet gelezen zou hebben, zou je er bijna geen touw aanvast kunnen knopen!
Ik heb iemand gesproken die hem ook gezien had zonder het boek te lezen en die kon hem perfect volgen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 14-06-2004, 13:48:09 »

Ik heb iemand gesproken die hem ook gezien had zonder het boek te lezen en die kon hem perfect volgen.

En ik had iemand gesproken die ook niet het boek had gelezen en die snapte er niks van  ;)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline alathea

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 17-06-2004, 22:15:37 »
Ik wacht op de dvd, hoop dat ie snel uitkomt
It's not  that easy beeing green

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 18-06-2004, 14:33:36 »
Vierde Potterfilm-cast bijna compleetgeplaatst: 15/6/2004
De cast voor de vierde Potterfilm 'Harry Potter and the Goblet of Fire' is bijna compleet. De laatste toevoeging is de Franse actrice Clémence Poésy, die de rol van Franse studente Fleur Delacour speelt. De opnames voor de film, die geregisseerd wordt door Mike Newell, beginnen volgende maand. De geruchten gingen dat Kate Winslet de rol van de studente, die Harry's school bezoekt vanwege een tovenaarstoernooi, zou spelen. Maar de makers hebben uiteindelijk voor een echte française gekozen. Brits acteur Brendan Gleeson, bekend van 'Mission: Impossible II' en 'Troy', vervult de rol van Harry's nieuwe docent in het Verweer tegen de Zwarte Kunsten Mad Eye Moody. De rol van Madame Maxime wordt gespeeld door de Britse actrice Frances de la Tour. De felbegeerde rol van Harry Potters aartsvijand Lord Voldemort is nog vacant. Eerst werd Mr. Bean-acteur Rowan Atkinson voor de rol genoemd en daarna kwam de naam van John Malkovich ter sprake. Maar tot nu toe is niemand nog aangenomen voor de baan. Overigens moet de acteur de rol wel delen met een door de computer gegenereerd beeld van de aartsrivaal, zoals Voldemort er in het begin van de film uitziet. 'Harry Potter and the Goblet of Fire' gaat met kerst volgend jaar in première.

movie-alert.nl

Offline Yvje

• Forumlid
  • Be heppie!! : )
« Reactie #409 Gepost op: 22-06-2004, 09:34:54 »
Ben nu al benieuwd naar deel 4  ::ok:: ::)
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 27-06-2004, 18:49:25 »
26-06-2004: » Titel van boek 6??? «

De site van jkrowling bezorgt de fans veel vragen, zoals "Wat houdt zich achter die deur schuil?" Het vermoeden is dat op 1 juli die deur zal opengaan en Rowling officieel gaat aankondigen hoe boek 6 gaat heten... De deur is echter gekraakt geworden (zal niet zo moeilijk zijn geweest) en men kon er een aankondiging van Rowling lezen waarin ze zegt dat boek 6 enorm dik begint te worden en dat het misschien tijd is om de titel aan te kondigen...
Ik vind het een superwazige titel waar ik geen plot kan uitmaken... De titel die daar staat is... Harry Potter and the Pillar of Storgé...
Oké, misschien is dit nog niet de echte titel en komt die pas 1 juli... Of misschien is het wél de echte titel. De vertaling ervan is dan Harry Potter en de Zuil van Storgé. Wie of wat die Storgé is, weet niemand volgens mij...
Maar neem het dus voorlopig nog met een korreltje zout. Misschien is het nog niet de échte titel... Indien het wel zo is, zullen we jullie 1 juli een bevestiging brengen.

Edit van Roy: Storgé is Grieks voor 'Liefde van je ouders', dus vind ik de titel best goed passen. Misschien is dit hetgene wat zich achter de gesloten deur in het Departement van Mystificatie bevindt. Over de echtheid van het filmpje zijn de meningen nog verdeeld. Maar Mugglenet heeft onlangs een filmpje online van wat je ziet als de deur open gaat. Deze is hier te zien.

27-06-2004: » Toch niet de Pillar of Storgé? «

Onze droom is misschien uit... Boek 6 zal waarschijnlijk toch niet the Pillar of Storgé heten. Fans hebben het gevonden bericht van Rowling onder de loep genomen en hebben met hun kritisch oog gezocht naar fouten...
Er waren sowieso al een aantal argumenten die het moeilijk maakten om te geloven dat het officieel nieuws was. De tekst had een paar "Amerikaanse" spellingeigenschappen. Het woordje "recognize" bijvoorbeeld is Amerikaanse spelling, terwijl Rowling, als Brit, "recognise" zou gebruiken. Ook waren er in de punctuatie enkele fouten te vinden die erop wezen dat een Amerikaan de tekst had geschreven.
Dan over de video die bij het nieuwsbericht als magie was verschenen... Je kan je inderdaad wel voorbij die deur op haar website hacken (ik heb enkel geen idee hoe), en dan kan je wel, met de juiste programmaas, die pagina op je website ontleden, die zelf opslaan, modificeren en enige tekst die je maar wil erop zetten.
En de video toont ook enkele onwaarschijnlijkheden. Het Duistere Teken staat aan de verkeerde kant van de pagina, het lettertype wordt nergens anders op de site gebruikt...
Officieel nieuws? Waarschijnlijk niet, nee... Storgé was ook best moeilijk om uit te spreken.
Wat we nu kunnen hopen? Dat Rowling van deze "hoax" heeft gehoord en heeft besloten ons uit onze ellende te helpen en tóch de titel van boek 6 bekend te maken (op 1 juli of zo). Laten we dus hopen!

dreuzels.com

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #411 Gepost op: 28-06-2004, 12:57:24 »
Iets leuks om over na te denken tijdens het wachten op boek 6:
Citaat van:  "Alfonso Cuaro"

There's a scene where Malfoy wants to see Buckbeak being executed. It's where Hermione punches him. And there's a sundial. We thought we need something there. I said 'Let's put a graveyard there'.
She says: 'No, you can't have a graveyard there'. And I'm like, 'Why?' She says: 'Oh because the graveyard is near this other wing of the castle and it's going to play an important part in number six because such and such and such.'
Een begraafplaats op Zweinstein? Dat biedt interessante mogelijkheden. Maar waar zou die dan moeten zijn als hij niet op de Sluipwegwijzer verschijnt?Misschien in het Verboden Bos, die staat immers niet op de kaart. Of eronder? In de vorm van een tombe ofzo?

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 28-06-2004, 12:59:02 »
Dat wist ik nog niet, maar nou wil ik het helemaal weten ::jaja::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 28-06-2004, 14:56:00 »
Edit van Roy: Storgé is Grieks voor 'Liefde van je ouders', dus vind ik de titel best goed passen.
ach wat leuk, ik heb meteen ff mn woordenboek erbij gepakt ::tandpastasmiley:: en idd, maar het is dan in het Grieks wel "hè storgè" (met een èta opt eind dus) dat "liefde (speciaal van ouders en kinderen)" betekent (in het Attisch :P) ;). Wel jammer als het nie die titel wordt..

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #414 Gepost op: 28-06-2004, 15:35:40 »
leuk of niet, Rowling zou nooit zo'n 'moeilijk' woord in haar titel verwerken. Philosophers Stone, Chamber Of Secrets, Goblet Of Fire en Order Of The Phoenix zijn allemaal vrij 'normale' namen....

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #415 Gepost op: 29-06-2004, 10:56:12 »
HARRY POTTER 6 HEET Harry Potter and the Half Blood Prince!!!!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 29-06-2004, 13:20:05 »
ook stom, zo'n titel met allemaal uitroeptekens aan het eind.. :P

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #417 Gepost op: 29-06-2004, 16:59:53 »
Ook stom, zo'n zin met een :P aan het einde in plaats van een punt.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 29-06-2004, 21:50:57 »
HARRY POTTER 6 HEET Harry Potter and the Half Blood Prince!!!!

Half Blood Prince slaat niet op Harry of Voldemort

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 5-07-2004, 18:27:07 »
Nederlandse naam 6e Potter niet bekend

De officiële Nederlandse titel van het zesde Harry Potter-boek is nog niet bekend. Dinsdag liet schrijfster J.K. Rowling alle fans weten dat het zesde Potter-boek 'Harry Potter and the Half Blood Prince' gaat heten.

De Nederlandse naam wordt door de officiële Nederlandse vertaler van alle Potter-boeken Wiebe Budding gemaakt. "Maar dat is pas aan de orde, wanneer Wiebe het gehele boek gaat vertalen"."We weten ook nog niet wanneer het zesde deel precies verschijnt, dus eigenlijk is het nog niet aan de orde. Maar het is leuk voor de fans."

Rowling gaf de nieuwe titel dinsdag prijs, toen op haar site verwarring was ontstaan. Een aantal hackers had onder de noemer 'roddel' een berichtje geplaatst dat het zesde boek 'Harry Potter and the Pillar of Storge' zou gaan heten. Maar Rowling lachte die titel weg. "Het is ook zeker niet zo dat 'Storge' de oorspronkelijke titel was. Ik loop al jaren met 'Half Blood Prince' in mijn hoofd, dus dat is onzin."

Wanneer 'Harry Potter and the Half Blood Prince' precies in de winkels ligt, wil Rowling nog niet zeggen.

movie-alert.nl