Poll

Op welke partij heb je gestemd?

PvdA
0 (0%)
VVD
3 (13%)
CDA
0 (0%)
D66
2 (8.7%)
GroenLinks
6 (26.1%)
SP
4 (17.4%)
LPF
0 (0%)
kan/mag niet stemmen
7 (30.4%)
0
0 (0%)
0
1 (4.3%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Op welke partij gestemd?  (gelezen 3665 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Op welke partij gestemd?
« Gepost op: 15-05-2002, 13:25:07 »
Laat je stem horen!   8)

PS: Heeft de moord op Pim je keuze beïnvloed?

Offline Mr._Jones

• Forumlid
Re:Op welke partij gestemd?
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2002, 14:17:22 »
Bij verschillende stemwijzers kwam LPF er als serieuze optie voor mij uit. De moord op Fortuyn heeft ervoor gezorgd dat ik niet op die partij stem.
Ten eerste omdat DE man van de partij weggevallen is. HIJ was de man met het charisma en daarmee gepaard gaande kracht die in Den Haag heel wat los kon maken. Ik acht de overig partij leden daar niet (op die manier) toe in staat.
Ten tweede geven de nieuwe partij leden daar direct aanleiding op punt 1 te geloven. De aanval op de democratie (zoals je de moord op Fortuyn kan noemen) wakkeren zij aan, door de irreele stelling te verdedigen dat de kogel van links kwam.
Er zijn harde woorden over en weer gegaan in de diverse debatten, maar je kan nooit van zoiets uit gaan. Waar de maatschappij blind voor lijkt te zijn is dat Fortuyn zelf de meest harde, directe dingen heeft gezegd. Dat wordt nu helemaal vergeten. Bovendien gaan er nu veel mensen op hem stemmen, waarvan ik denk: "Zou je daar nog steeds zo over denken als hij de huursubsidie daadwerkelijk af had geschaft."  En meer van de ideeen van Fortuyn kan ik me niet van voorstellen dat juist DIE mensen daar achter staan.

Veel plezier met de enerverende avond die het onwaarschijnlijk gaat worden, allemaal!

Groet.

You don't wanna fall apart this time

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2002, 15:05:29 »
Ik kan nog niet stemmen, maar zoals altijd hielden sommige scholen "verkiezingen" - je kan stemmen (wordt ook nationaal geteld) maar het telt niet mee natuurlijk :P.

Anyways, ik heb GroenLinks gestemd (Weer zin in een politieke discussie Malc? ;))

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2002, 17:06:17 »
ik heb op school gestemd op Groen Links. mag verdes nog niej stemme, helaas...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2002, 17:42:13 »
nou malc nu weet je eindelijk eens waar ik op ga stemmen :D
ik stem dus op de SP, en de rede is dat ik dat gewoon een hele eerlijke partij vind (vooral jan) en ik ben t over t algemeen best wel met ze eens. je heb altijd je voor en tegens bij partijen maar de sp komt t meest met mijn denk wijze overeen.
maar vertel zelf eens malc op wie heb/ga jij stemmen
joki

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2002, 17:56:45 »
Ik heb op de VVD gestemd en nee de dood van Pim Fortuyn heeft mijn stem niet beinvloed.

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2002, 20:42:32 »
GROENLINKS!

Eindelijk 18...dus stemmen. Vorige jaren heb ik altijd maar mn ouders overgehaald hehe.

Ik stem groenlinks omdat ik die (duh) de beste vind. Ik weet echt niet alle dingen die op t programma staan. Maar milieu enzo vink heel belangrijk.
Pim Fortuyn's overlijden heeft me totaal niet beinvloed.

Liefs Fenna

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2002, 20:51:19 »
nou, zal ik het ook maar zeggen dan? Ik heb ook op groenlinks gestemd. De meeste dingen die die partij aandraagt ben ik het wel mee eens. Niet met alles natuurlijk maar uiteraard spreekt ook bij mij deze partij mij het meest aan. Ik heb ook verschillende stemtests gedaan en dan kreeg ik steeds of groenlinks of de sp :-\ bovenaan. Ik vind de sp dus niet echt helemaal in mijn straatje passen, ik bedoel niet zoals GL, dus vandaar.
De moord op Pim Fortuyn heeft totaal geen invloed gehad op mijn stemgedrag. Ik kan me voorstellen dat het dat wel doet als je eerst op hem of zijn partij wilde stemmen en er nu geen vertrouwen meer in hebt, maar ik wist al dat ik op GL wilde gaan stemmen voor de moord, dus nee heeft niet meegespeeld.
Mijn voornaamste reden om op GL te stemmen is dat ze de inkomens gelijk willen trekken en dat ze ernstig voor het milieu zijn (ja ik ben een geitewollensokken typ  ;) dus niet) Ik laat ook heus wel eens per ongeluk een papiertje op straat vallen en ik stap ook weleens naast mijn vriend in de auto, maar ik ben zeker tegen dat opboren onder de waddenzee en ik vind ook dat bedreigde diersoorten geholpen moeten worden...

always look on the bright side of life

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2002, 21:18:26 »
Ben nog geen 18 en die nepverkiezingen waren niet bij ons op school, maar wel een tijdje geleden toen de gemeenteraadsverkiezingen waren. Toen heb ik op Groenlinks gestemd, maar echt superovertuigd was ik niet, ik dacht die persoon te kennen (ja twas gemeenteraad dus ja), en ik dacht Groenlinks ook wel aardig te vinden, maar eigenlijk ken ik maar heel weinig standpunten van alle partijen, ken alleen een beetje hun imago. En vanavond bij cabaret werd er ook gevraagd op wie iedereen zou hebben gestemd als ie 18 zou zijn geweest (1 iemand is 18 bij mij op cabaret, die had dus echt gestemd) en als ik dan hoor wie waarop stemt, krijgt bv de vvd voor mij toch wel een beetje het imago van 'de partij van díe mensen' en ik weet wel dat het nu echt complete onzin is wat ik zeg, maar dat is natuurlijk ook niet het enige dat meespeelt in mijn huidige beslissing die dus echt niet definitief is, want als ik echt ga stemmen wil ik me eerst wel een beetje verdiepen in de standpunten. Wat ik over GL hoor spreekt me wel aan, maar ik hoor van een aantal familieleden dat zij daarop stemmen en ik wil dan dus niet automatisch ook maar daarop gaan stemmen alsof ik achter hen aan loop, zeg maar. Dus vandaar. Ik twijfel dus wel maar ik zou niet echt een alternatief weten voor Groenlinks... Maar och wat maakt het uit ben toch nog geen 18 :)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #9 Gepost op: 16-05-2002, 09:57:44 »
Ik heb VVD gestemd. Waarom? Omdat ik mee heb gedaan aan "waar stem ik op" zondag en daar kwam de VVD uit. Als ik niet had meegedaan had ik daar nooit op gestemd. Dat Pim is vermoord heeft bij mij niet meegespeelt omdat ik de test heb gedaan en daar zat LPF ook bij en daar heb ik gewoon minder punten bij gekregen. Anders had ik misschien wel op Groen Links gestemd net al 4 jaar geleden.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #10 Gepost op: 16-05-2002, 12:28:20 »
Dit jaar voor het eerst behoorlijk heen-en-weer gezweefd tussen SP en GL.  Ik moet zeggen dat de nieuwe  “strijdkreet” van de SP “stem vóór” mij een stuk meer aanspreekt dan “stem tegen”, bovendien komen ze nu ook duidelijker met oplossingen.

Maar uiteindelijk toch maar weer, traditiegetrouw, op GroenLinks gestemd. Ik wist het echt niet en ik dacht dat Paultje wel wat extra steun in de rug kon gebruiken. Hierin heb ik me niet zozeer laten beïnvloeden door de moord, alswel door het beschuldigende vingertje naar links van de LPF.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #11 Gepost op: 16-05-2002, 13:51:56 »
de uitslag van de verkiezingen op de middelbare scholen zette de lpf op plaats 1 met 35 zetels en gl op plaats 2 met 26 zetels, gevolgd door de PvdA en de VVD

in mijn klas (23 mensen) stemden 7 mensen voor lpf, 7 voor CDA, 4 voor GL en de rest was verspreid. wat opviel was dat  er op de PvdA helemaal niet gestemd was.

pfffff! heb me der echt aan geergerd, natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben, maar alle mensen die op de lpf gestemd hebben doen zich voor of ze superieur zijn, alsof zij het licht al wél gezien hebben, maar de stemmers op andere partijen nog niet. dit is dus NIET het geval bij de meeste lpf stemmers, teminste, hoop ik, ik ken er niet zo veel, maar ik vond het gedrag van m'n klasgenootjes wel errug irri.
ik wil hier verder niet op aangevallen worden, ik zeg alleen wat mij opviel aan de mensen uit mijn klas die op de lpf wilden stemmen.

ik heb dus op GL gestemd...

ow ja, bijna iedereen hier lijkt op GL te stemmen, zegt toch wel wat over de mensen hier lijkt mij.

:-* doris

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #12 Gepost op: 16-05-2002, 14:20:14 »
hahaha doris, misschien zijn het alleen de GL stemmers die het durven te zeggen ;)hahaha neej hoor grapje, want ik zie ook VVD en CDA enz.

always look on the bright side of life

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 16-05-2002, 15:19:40 »

ow ja, bijna iedereen hier lijkt op GL te stemmen, zegt toch wel wat over de mensen hier lijkt mij.

Mmmm, zoveel WIDM-forummers die op Groen Links hebben gestemd. Groen, de kleur van WIDM!  ;)

BTW: ik heb dus ook GL gestemd, wat 'n toeval toch allemaal.  :)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #14 Gepost op: 16-05-2002, 15:22:40 »

Mmmm, zoveel WIDM-forummers die op Groen Links hebben gestemd. Groen, de kleur van WIDM!  ;)

BTW: ik heb dus ook GL gestemd, wat 'n toeval toch allemaal.  :)

Ik niet... ben ik nou de mol???

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #15 Gepost op: 16-05-2002, 15:29:24 »
nee hoor tijgetje! iedereen heeft recht op 'n eigen mening, maar het is gewoon zo dat het opvlat dat er hier elatief veel op Groen Links wordt gestemd.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 16-05-2002, 16:26:08 »

dat zal het zijn!! ;) Of widm is erg links ofsow?? :-\ hahaha, wat maakt het uit...

Maar tis idd wel zo dat deze poll niet echt de echte uitslag vertegenwoordigt...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #17 Gepost op: 16-05-2002, 18:16:13 »
niet echt? echt niet!  ;D lpf, 0, groen links 6
maar ach... et is nou eenmaal zo.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #18 Gepost op: 16-05-2002, 20:18:59 »
Bij ons in de klas had ik op de PvdT gestemd, maar als ik echt zou stemmen had ik ook al op GroenLinks gestemd...nou nou...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 16-05-2002, 21:51:28 »

Bij ons in de klas had ik op de PvdT gestemd

wat is dat nu weer voor partij???

nee, de T zit écht niet naast de A op het toetsenbord...