Auteur Topic: Vaarwel "leefbaar" Nederland  (gelezen 12557 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Vaarwel "leefbaar" Nederland
« Reactie #60 Gepost op: 12-05-2002, 18:29:49 »
ik med niemant, nouw goet?  ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 12-05-2002, 21:00:19 »
Nou zeg, ben ik 'ns 'n paar daagjes afwezig worden hier weer verhitte discussies gevoerd, wel niet over WIDM maar zeker niet over een op dit moment minder belangrijk onderwerp.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik e's verhaal ook niet vervelend vond om te lezen. Ik begrijp ook wel wat ze bedoeld en ik denk dat ovide 't ook goed vertaald heeft voor ons.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel 'n beetje bang ben voor wat er nu gaat gebeuren met de verkiezingen woensdag. Ik ben zelf namelijk ook van mening dat je op 'n politieke partij moet stemmen omdat je 't met haar ideeen eens bent. Omdat de vreselijke moord op Pim Fortuyn nog zo vers in ons geheugen zit, zullen veel mensen puur en alleen uit emotie gaan stemmen.

Ik was eigenlijk ook voor 'n uitstel van de verkiezingen, omdat dan 't Nederlandse volk tot bezinning kan komen en dan later 'n stem kan brengen op de partij die echt je ideeen vertegenwoordigd.

Ik geloof trouwens ook best wel dat Pim zelf niet zou willen dat LPF door zal gaan na zijn dood. Zijn directe familieleden en vrienden zeggen dit allemaal en ik denk toch dat zij degene zijn die hem 't beste kenden. En natuurlijk willen alle leden van LPF doorgaan. Zij willen graag de kamer in en weten goed dat ze juist deze verkiezingen daar de kans voor krijgen. Maar of zij nu echt de ideeen van Pim kunnen uitdragen..........

Maar goed, ik hoop dat niemand over me valt naar aanleiding van 't bovenstaande. Daarom zeg ik er nog maar 'ns nadrukkelijk bij dat dit mijn mening is.

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #62 Gepost op: 12-05-2002, 21:06:04 »
Han, NRC heeft een opiniepeiling gedaan, van de 600 mensen die ze hadden gepeild, gaan er 2 stemmen op LPF vanwege de moord op PF, een kwart van de LPF kiezers gaat nu op hun originele partij stemmen, en een kwart van de LPF stemmers twijfelen. Valt reuze mee.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 12-05-2002, 21:07:50 »

Han, NRC heeft een opiniepeiling gedaan, van de 600 mensen die ze hadden gepeild, gaan er 2 stemmen op LPF vanwege de moord op PF, een kwart van de LPF kiezers gaat nu op hun originele partij stemmen, en een kwart van de LPF stemmers twijfelen. Valt reuze mee.

Mmm idd, maar ik heb gisteren ergens gelezen dat volgens 'n peiling ongeveer 40% van de mensen die van plan zijn om te gaan stemmen op LPF zullen gaan stemmen. Dat vind ik persoonlijk wel erg veel!  :-\

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #64 Gepost op: 12-05-2002, 21:20:22 »
is idd een hele hoop. ik heb trouwes nog n aanrader over pim fortuyns dood, ik dacht dat het in de volkskrant stond. het was een interview met harry mens over pim, waarin hij verteld dat pim graag minister-president wilde worden en dat hij zijn partij leden gebruikte als loodgieter, iemand die je gebruikt om je huis te reparen en daarna weer weg laat gaan. als dit waar is vind ik ook dat ze de lijst op moeten heffen... neej, niet echt precies daarom maar... ach, kan et niet uitleggen, maar iedereen die het interview leest, denk er goed over na want die harry mens zegt daar iets...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #65 Gepost op: 13-05-2002, 09:55:26 »
tja die harry mens ik weet t niet hoor, ik persoonlijk vind dat ie een beetje teveel over pim wilde dit en dat praat maar misschien heeft hij dat recht wel dat weet ik niet.
ik denk dat die lijst opgeheven zou moeten worden, ik bedoel die lijst heet lijst PIM FORTUYN, en pim is niet meer en m.i.z. de lijst ook niet meer. maar ik hoop idd ook dat er geen mensen gaan stemmen uit een soort medeleven maar dat iedereen gewoon lekker stemt op wie hij altijd al wilde stemmen.
verder wilde ik tegen juul zeggen dat pim al eerder gezecht heeft dat het kabinet mede verandwoordelijk zou zijn mocht hem iets gebeuren, hij noemde het demoniseren, ze zouden volgens hemzelf hem willens en weten zwart gemaakt hebben en hem in de extreem rechtse hoek gedouwt hebben, daarom heeft iedereen t daar over.
nou ja ik laat t hier maar weer bij
groeten joki
ps vinden jullie t ook niet vreemd dat je na zo'n schok (dat was t toch) ineens gewoon weer door gaat?

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #66 Gepost op: 13-05-2002, 10:47:30 »
Je moet wel doorgaan, ook na zo'n gebeurtenis. Daarom vind ik het eigenlijk ook wel goed dat de verkiezingen gewoon doorgaan 15 mei.
Nu ik de ergste shock te boven ben, ben ik niet zo bang meer dat je in dit Nederland niet meer kan zeggen wat je denkt. Pim was de 1e die echt zei waar het op stond en ik denk dat dat de nieuwe trend zal worden in Den Haag. Pim heeft een goeie voorbeeld gezet en er zullen echt wel meer volgen! De Nederlanders hoeven dat gezwets van die politici niet meer maar willen weten waar ze aan toe zijn. Duidelijke taal. En dat was Pim. LPF heeft niet zo'n man meer, daarom kunnen ze beter wachten tot de volgende verkiezingen tot ze een  "nieuwe Pim" hebben gevonden.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #67 Gepost op: 13-05-2002, 10:48:00 »

ps vinden jullie t ook niet vreemd dat je na zo'n schok (dat was t toch) ineens gewoon weer door gaat?

tja...heb je dat niet al gehad met 11 september? En ik heb dat al vaker gehad. Life goes on toch? Als er dingen gebeuren moet dat een plekje krijgen en dan kan je weer enigszins doorgaan. Het verwerkingsproces noemen we dat. That's life.

always look on the bright side of life

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #68 Gepost op: 13-05-2002, 11:22:47 »
Voor wie het nog helemaal niet weet:

http://www.stemwijzer.nl/tweedekamer/index.html
http://www.geenwoorden.nl/2onderwijs.html
http://www.politiek-digitaal.nl/
http://www2.omroep.nl/nos/verkiezingen/paginas/stemwijzer/index.html

En zeggen wat je denkt valt heus niet mee hoor, zelfs niet in een zogenaamd vrij land als Nederland. Kijk maar eens naar de heftige reacties op het postje van e.
Zelf ben ik wat voorzichting in het geven van kritiek op wijlen Pim Fortuyn. Voor je het weet word je ervan beschuldigd dat je zijn moord een goed zaak vind ofzo, of dat je hem aan het "demoniseren" bent (wat dus niet zo is).

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #69 Gepost op: 13-05-2002, 13:16:26 »
ja tweety helemaal met je eens, en dat vind ik dus zo raar he, ik bedoel pim is dood, is echt heel erg en iedereen is t het erover eens dat je in nederland moet kunnen zeggen wat je denkt. vooral de voorstanders (stemmers) van lpf hebben daar t hoogste woord over, maar als je dan zegt t niet altijd eens te zijn geweest met zijn ideeen dan mag dat ineens niet, dus dat vind ik erg krom, komt er voor mij op neer dat je wel mag zeggen wat je denkt als je t zelfde denkt als hun of wie dan ook maar niet als je "anders denkent bent" en dat vind ik dus enigsinds krom. maarja ook dat zal wel over gaan denk ik, er zit nog een hoop onmacht denk ik en schik in ieders lijf, en iid na 11 sept. had ik t ook net zoals op de dag af 2 jaar geleden na die vuurwerk ramp, zo'n vrezelijk gevoel van onmacht, wat kan je in hemels naam doen en hoe gaat dit verder etc maar ook daar zet je ineens een punt achter lijkt wel en ga je weer door tot de orde van de dag, oke je denkt er nog wel aan zo nu en dan maar verder is t toch meestal zo dat als je niet zelf er bij betrokken bent dat t verdomd snel slijt zoiets, en dat vind ik toch wel vreemd eigenlijk,maarja komt wel goed enzo denk ik, hoop ik.
nou bedankt weer voor t luisteren naar  mn geswets en de groeten van joki natuurlijk

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 13-05-2002, 14:39:54 »
ja, je moet toch wel verder met je dagelijks leven, wat kun je anders doen? En rampen zoals jij opnoemt gebeuren nu eenmaal... of ze nu door menselijke schuld gebeuren of door een ongeluk.
Als je er zelf min of meer bij betrokken bent ben je er natuurlijk nog wel langer mee bezig, maar je kunt toch moeilijk 'geen leven' meer hebben door een (al dan niet grote) tegenslag? Ik vind het ook een beetje vreemd dat deze aanslag vergeleken wordt met 11 september, maar ik doe het zelf ook wel. Aan de ene kant is het wel logisch, ik bedoel, je bent gewoon geschokt door zulk soort gebeurtenissen. Maar ik vind 1 dode of duizenden toch wel een verschil... Maar ja, dit is dan ook wel in Nederland, dat scheelt toch. :-\ Hm ik weet het niet, nou ja, al zulke gebeurtenissen schokken je toch. Ik zat nu met Pim Fortuyn ook een paar dagen geschokt aan de buis gekluisterd, ik zal de persoon zelf niet echt 'missen' maar het is gewoon heel erg. Je schrikt er ook van, misschien is dat ook wel erg belangrijk, want van aanslagen in Israel en zo kijkt niemand meer echt op, ze zijn wel heel erg, maar niet heel plotseling, zeg maar.
Maar goed dit slaat niet echt ergens op. (zeg het zelf maar vast...)

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #71 Gepost op: 13-05-2002, 15:00:56 »
ja je hebt gelijk denk ik e, t is gewoon plotseling en misschien dat je daarom zo schrikt, hmmm wie weet zal er eens over na denken
joki

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #72 Gepost op: 13-05-2002, 15:26:02 »
Het zou niet uit moeten maken, maar dat doet het natuurlijk wel: hoe dichtbij is het?

De oorlog Israel/Palestijnen en de Twin Towers zijn toch, hoe erg ook, een beetje 'ver van mijn bed'. Je schrikt er even (behoorlijk) van, maar daarna gaat het leven toch gewoon door. Voor ons in Nederland verandert er niet zo veel aan ons dagelijks leven, en wij denken toch: "Dat gebeurt in Nederland niet".

Anders wordt het als het dichterbij is zoals Enschede en nu MediaPark Hilversum. Dit heeft veel meer gevolgen voor onszelf, en het is ook allemaal veel dichterbij. Daarom maakt het ook veel meer indruk. Het is gewoon moeilijk te bevatten dat iemand die vorige week nog vrolijk in een debat op je teevee verscheen er nu opeens niet meer is.

Dit is denk ik ook de reden dat er de dag na 11 september al "Twin Towers" en "Bin Laden" grappen waren, en dat nu de eerste Pim Fortuyn grap nog moet komen. Niet dat ik daar op zit te wachten trouwens, ik kan er (voorlopig nog) niet om lachen.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #73 Gepost op: 13-05-2002, 16:14:44 »
Als er weer een aanslag is geweest van de Palestijnen ofzo en je ziet het op tv denk je van o, alweer? Klopt idd dat dat veel te ver van je bed is. Nu in Hilversum, dat is echt veel dichterbij. Misschien kom je er wel elke dag langs. Ik ben er ook wel eens geweest op het mediapark. Dan denk je het zou ook kunnen gebeuren als ik daar toevallig zou zijn geweest. Snap je? Het is misschien TE dicht bij. En da's eng. En zal ik je nog eens wat vertellen? Ik ben in Harderwijk geboren. Misschien heb ik die vent wel eens gezien, je weet het niet.

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #74 Gepost op: 13-05-2002, 20:40:04 »

En zal ik je nog eens wat vertellen? Ik ben in Harderwijk geboren. Misschien heb ik die vent wel eens gezien, je weet het niet.

op teevee zeiden ze dat het geen echte harderwijker was...

always look on the bright side of life

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #75 Gepost op: 14-05-2002, 15:34:23 »
nee idd juul hij komt uit middelburg van origine, maarja maakt verder ook niet uit, vind t wel heel zielig voor dat kindje van hem, ik bedoel dat zal altijd de zoon van "de man die pim dood schoot blijven", maar ja dat moeten we ook maar afwachten hoe dat allemaal gaat lopen. ik hoop dat hij eerdaags eens een verklaring aflegt, dat zou wel eens tijd worden.
joki

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #76 Gepost op: 14-05-2002, 15:41:15 »
Precies, hij is wel zo'n "stoere" vent om iemand neer te knallen maar de reden vertellen ho maar. Als hij Pim heeft neergeknalt voor de diertjes kan hij dat toch best wel vertellen? Hij moet toch zo nodig deze wereld redden? Als hij z'n bek dichthoud weet nog niemand nix.

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 14-05-2002, 15:46:01 »
Hij heeft trouwens geen zoon maar een dochtertje...

Het wordt inderdaad tijd dat hij zijn mond eens open doet. Maar daarover heb ik een opmerkelijk artikel in de Telegraaf gelezen; dat ging over een bepaalde internetsite, ik dacht van het Animal Liberation Front. Daar schijnen tips op te staan over het uitvoeren van (gewelddadige) acties ten behoeve van de dierenrechten, zoals:

-bereid je goed voor
-verken de omgeving en kom zo dicht mogelijk in de buurt van je doel
-camoufleer jezelf met donkere kleding en evt. een baseball pet
-mocht je eventueel gepakt worden, zwijg dan als het graf.

Al deze punten zijn precies opgevolgd door Volkert v.d. G.! Toch eens kijken op internet of dit er echt op staat...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #78 Gepost op: 14-05-2002, 15:54:25 »
Niet normaal meer! Wat bestaan er toch zieke mensen op de wereld! Ik wil graag ook kinderen strax maar zo langzamerhand vraag je je toch wel af of dat wel zo'n goed idee is... Triest.

Offline Wiske

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 14-05-2002, 16:14:37 »
Nee inderdaad... Maar ik begin nu wel een beetje te denken dat het verhaal over die site in de Telegraaf alleen maar een wild sensatieverhaal was, want tot nu toe heb ik op de engelstalige en nederlandstalige sites van het dierenbevrijdingsfront deze "tips" niet kunnen vinden, op de Nederlandstalige site wordt zelfs uitvoerig ingegaan op hoe vreselijk ze de moord vinden en dat het dierenbevrijdingsfront tegen elke vorm van geweld tegen mensen of dieren is.