Auteur Topic: Vaarwel "leefbaar" Nederland  (gelezen 12566 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vaarwel "leefbaar" Nederland
« Reactie #40 Gepost op: 11-05-2002, 14:00:01 »
Mensen, iig sorry als ik jullie op de een of andere indirecte manier beledigd heb of wat dan ook, dat was iig niet mijn bedoeling.

Waarom jullie vinden dat ik dit hier niet zou moeten posten, begrijp ik niet helemaal, want het gaat wel over het onderwerp van dit topic en het is toch ook (blijkbaar) een punt van discussie, nou, dan is dat toch iets om hier te posten, of niet?

Dat door deze aanslag de democratie is aangevallen, weet ik natuurlijk ook wel. Zoals ik al eerder heb gezegd (ik geloof ergens eerder in ditzelfde topic) vind ik het gebeurde op zich het ergste, en niet wie het slachtoffer is, omdat ik persoonlijk niets had met die man, hoewel ik het natuurlijk wel verschrikkelijk vind voor zijn nabestaanden (ik hoop dat ik het begrijpelijk heb geformuleerd), maar dat is bij elk willekeurig sterfgeval. Ik vind het dus ook het ergste dat zoiets gebeurt in een democratie, en niet dat die persoon dood is.
Dus als ik nu echt zou huilen, zou ik idd dáár om huilen en niet echt om de persoon die ik niet kende. Maar het is toch zo, als je de tv mag geloven, dat veel mensen die hem idd niet kenden, nu toch roepen wat een lieve man het was en dat ze zoveel van hem hielden, of iets dergelijks. Heel veel mensen roepen dat natuurlijk ook niet, en ik vind het persoonlijk 'logischer' als je verdriet hebt om het verdwijnen van de democratie, vrijheid van meningsuiting, veiligheid, etc.

En zoals Ovide al wat duidelijker zei, het probleem waar ik het over had is dat sommige (en mijn moeder vreest veel) mensen op Pim Fortuyn gaan stemmen vanwege zijn persoonlijkheid/ uitstraling of uit medelijden vanwege de aanslag, zonder zich goed in zijn ideeen te verdiepen. Nu weet ik persoonlijk al die ideeen niet, maar volgens mijn moeder zouden ze kunnen zorgen voor meer discriminatie.

Ik had het gepost omdat die discussie me aan het denken had gezet hierover, dat kan toch? Er worden wel 'dommere' berichtjes gepost in de huiskamer, ook door mij, nouja dat vind ik. Ik kan wel soms heel erg traag van begrip zijn of iets totaal verkeerd begrijpen, naja wie kan dat niet, dus als jullie me iets duidelijker zouden kunnen maken waarom jullie me in dit geval zo dom vinden, doe dat.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #41 Gepost op: 11-05-2002, 14:34:49 »
waarom valt iedereen zo over e heen? ik zie et probleem niet echt...  ???

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
« Reactie #42 Gepost op: 11-05-2002, 14:40:59 »
Whoooooooooooooooooooooh mensjes , waar zijn we mee bezig ? nationale E- afzeik dag ? ff dimmen , okay , forumpost was misschien niet 100% ontopic , maar zoals de PF aanhangers nu zullen moeten snappen : respecteer iedereens mening !

Over PF : De man word plotseling een mythe lijkt het wel. Check de golf kritiek die ie kreeg toen ie nog leefde. Nu vind ''plotseling'' iedereen hem geweldig. Toegegeven , de man had charisma , maar is toch vooral bekend geworden om zijn one -liners met heftige uitspraken. Als je de islam een belachelijke cultuur noemt , ben je als politicus niet taktisch bezig. Dat we het nu zonde vinden dat PF dood is , is 1 ding. Het is natuurlijk belachelijk dat iemand voor het geven van een eigen mening vermoord wordt. Maar a nu alsjeblieft niet allemaal op LPF stemmen. Als er ergens een partij is waar het een zooite is , is het daar wel. Ik ben van mening dat de partij opgeheven zou worden , LPF is niet meer na de dood van PF. Saillant detail : LPF die niet wil dat er campagne meer word gevoerd voor de verkiezingen , en wat hangen ze dan zelf bij de doodskist van Pim , juist ja , een verkiezingsposter. Als je nu echt op LPF wil stemmen  ,check dan voor de gein eens welke standpunten men nu heeft , wie er in de partij zitten , en of jij jezelf ziet leven in een nederland dat volkomen beheerst word door die mensen......

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #43 Gepost op: 11-05-2002, 14:50:50 »

Tjees e wie is er hier dom !!!!!!!!!!!!!!!

Met Pims overlijden is niet alleen de man Pim Fortuyn dood, maar ook een stuk democratie in Nederland.
Denk daar maar eens over na voordat je nog meer domme stukjes  post.
Sorry moest er even uit

Wie er hier dom is ? jij
Sorry moest er even uit

MvG , Kennz

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 11-05-2002, 15:06:24 »
Hmmmm

e had het misschien idd niet zo geformuleerd als ze bedoelde ofzo, maar zelfs al was het wel zo, dan heeft ze toch nog het recht om hier haar mening te geven?
Zoals Kenner idd zei, respecteer ieders mening. Anders kunnen we het topic wel omdopen tot 'Vaarwel leefbaar forum'.
En inderdaad, als je het niet eens bent met e, heb je daar ook recht op, maar schelden (of zoals de noorderburen het blijkbaar noemen: afzeiken  :P) helpt dan niets.

Zo dat moest ik nu even kwijt

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #45 Gepost op: 11-05-2002, 15:17:07 »
Jaja mensen val e alsjeblief nie persoonlijk aan. Wat zei zegt is ook belangrijk!

Wat mij opvalt aan zooooveel nederlanders nu he:
Pim is vermoord..waarschijnlijk (niet eens zeker) omdat ie een geheel eigen opvallende mening had. Nu is Pim weg...en wat gebeurt er?!
Harry Mens bijv zegt dat de LPF beter kan worden opgeheven...mensen zijn t er niet mee eens...en fluiten Harry uit?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
T WAS TOCH ZO BELANGRIJK EEN EIGEN MENING TE MORGEN HEBBEN????
..nu doen ze t zelf toch ook..zelfde als die dader  >:( al dan nog zonder kogels...
Tsja daar kan k boos om worden...nu ook e met haar eigen goeie mening...laat haar dat zo gewoon zeggen aub!

Liefs Fenn

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #46 Gepost op: 11-05-2002, 15:23:58 »
fenn, ben et helemaal met je eens. vooral dat uit fluiten... en dan zelf zeggen dat het toch niet kan dat je geen eigen mening meer mag hebben, maar wat doen ze zelf...
op zo'n begrafenis mensen uit fluiten die goed bevriend waren, omdat diegene gewoon voor z'n eigen mening uit komt, dat gaat m'n verstand te boven...

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #47 Gepost op: 11-05-2002, 16:39:01 »
Citaat
WAT LUL je toch een eind weg nu..........Hou ff op met hier de discussie tussen jou en je moeder te posten dit slaat echt nergens op.......over dom gesproken zeg.............

Meissie, jij begrijpt de topic niet helemaal hè? Ik zal het even in de "Jip en Janneke taal" van de VVD uitleggen voor je, dat schijn je nl. wel nodig te hebben. Waarom is het zo erg dat Pim is doodgeschoten (Kijk, ik mocht die man ook voor geen meter, maar dat terzijde)? Omdat het aangeeft dat wegen disrespect je je eigen mening niet meer mag verkondigen (oei, gebruik ik nu niet te moeilijke woorden voor je?) Ik las op pagina 1 dat je het absurd vond. Dat is het ook. Wat doet e? Geeft haar eigen mening/verhaal over het hele gebeuren? Wat zeg jij? Dat ze dom aan het doen is. Maar wat lees ik, als objectieve lezer? Dat jij juist dom aan het doen bent. Laat haar een eigen mening hebben en die op een openbaar forum verkondigen. En als je het niet wilt lezen, dan is het simpel, LEES HET NIET! Denk je dat ik alle posts op de verscheidene widm fora heb doorgespit? Natuurlijk niet! Selecteer je posts, laat iedereen in z'n waarde en doe vooral geen leipe uitspraken, zoals jij dus deed.

Dat was het voor nu, ik hoop dat ik duidelijk genoeg voor je ben geweest.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #48 Gepost op: 11-05-2002, 20:05:54 »

Meissie, jij begrijpt de topic niet helemaal hè? Ik zal het even in de "Jip en Janneke taal" van de VVD uitleggen voor je, dat schijn je nl. wel nodig te hebben. Waarom is het zo erg dat Pim is doodgeschoten (Kijk, ik mocht die man ook voor geen meter, maar dat terzijde)? Omdat het aangeeft dat wegen disrespect je je eigen mening niet meer mag verkondigen (oei, gebruik ik nu niet te moeilijke woorden voor je?) Ik las op pagina 1 dat je het absurd vond. Dat is het ook. Wat doet e? Geeft haar eigen mening/verhaal over het hele gebeuren? Wat zeg jij? Dat ze dom aan het doen is. Maar wat lees ik, als objectieve lezer? Dat jij juist dom aan het doen bent. Laat haar een eigen mening hebben en die op een openbaar forum verkondigen. En als je het niet wilt lezen, dan is het simpel, LEES HET NIET! Denk je dat ik alle posts op de verscheidene widm fora heb doorgespit? Natuurlijk niet! Selecteer je posts, laat iedereen in z'n waarde en doe vooral geen leipe uitspraken, zoals jij dus deed.

Dat was het voor nu, ik hoop dat ik duidelijk genoeg voor je ben geweest.

Ach eendje......
Meestal lees ik je posts niet eens meer omdat ze zo weinig inhoud hebben...Deze viel me echter wel op...En bewijst maar weer dat je het iq van een badeend hebt.
Ik weet dat je me graag afkat en alleen mijn posts leest, zonder je te vediepen over waar het nu eigenlijk omgaat.
Als je dit topic goed leest had je kunnen lezen dat e geen mening gaf maar blabla over discussie met haar moeder en over P Fortuyn en over huilen en over Prince....En dan de stigmatiserende uitspraak over de mensen die stemmen op LPF.
En juist dat schoot me in het verkeerde keelsgat, niet om e af te katten maar denk na voor je wat schrijft....Dit was geen mening.
Maar kennelijk zit jij nog in je Jip en janneke fase en snap je niets over discussieren en blaat je maar als een schaap mee...
Dit was mijn laatste post hierover want ik ga me niet verlagen in een discussie met jou..!!!
*spoelt wc-eend door*

gegroet BM

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #49 Gepost op: 11-05-2002, 20:26:07 »
Citaat
Meestal lees ik je posts niet eens meer omdat ze zo weinig inhoud hebben...Deze viel me echter wel op...En bewijst maar weer dat je het iq van een badeend hebt.

Sorry, mag ik je erop wijzen dat een badeend geen IQ heeft en ik beduidend boven het niveau lig van de gemiddelde Nederlander? Had je na al die tijd wel mogen weten, zegt toch iets over jou IQ.

Citaat
Ik weet dat je me graag afkat en alleen mijn posts leest, zonder je te vediepen over waar het nu eigenlijk omgaat.

Weet ik niks van, dit is volgensmij de eerste keer dat ik commentaar lever op één van jouw posts, maar dat komt natuurlijk door mijn IQ van een badeend hè, ik onthoud dingen niet meer zo goed

Citaat
Als je dit topic goed leest had je kunnen lezen dat e geen mening gaf maar blabla over discussie met haar moeder en over P Fortuyn en over huilen en over Prince....En dan de stigmatiserende uitspraak over de mensen die stemmen op LPF.

E gaf een voorbeeld van haar moeder, waar ze tegenin ging. Voortaan moet jij dus beter lezen, want blijkbaar heb ik dat deze keer wel gedaan.

Citaat
En juist dat schoot me in het verkeerde keelsgat, niet om e af te katten maar denk na voor je wat schrijft....Dit was geen mening.

Goh, dus iedereen heeft het verkeerd begrepen? Eigenlijk geef je gewoon objectief commentaar?

Citaat
Maar kennelijk zit jij nog in je Jip en janneke fase en snap je niets over discussieren en blaat je maar als een schaap mee...

Ik heb de topic helemaal gelezen, en opeens las ik een misplaatste post over een voorgaande post. Ik blaat niet mee, ik verkondig wat ik zelf denk op het moment.

Citaat
Dit was mijn laatste post hierover want ik ga me niet verlagen in een discussie met jou..!!!

Zwak.

Citaat
*spoelt wc-eend door*

Daar ben ik voor hè

« Laatst bewerkt op: 11-05-2002, 20:29:08 door WC Eend »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #50 Gepost op: 11-05-2002, 22:17:21 »
...En bewijst maar weer dat je het iq van een badeend hebt.

Hmmmm....ik heb altijd mijn badeend slimmer gevonden dan mijn wc-eend. Ik bedoel...welke eend vindt het nou fijn om in een wc te leven?

Jongens,jongens,jongens,

Al die tijd met onze discussies over wie de mol is gaat het goed, en dan in een topic over P.F. (heb ik niks op tegen, maar het heeft nou eenmaal nix met de Mol te maken) gaan we hier zitten bekvechten.
Zo lijkt het wel het IQ van een halve badeend (en hoeveel dat is ligt er nou net aan welke helft je hebt)
Hoe lang duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurt deze ruzie nog??

Groetjes

een verschrikkelijk moeie Daan WemeL(aka Darth Moeder).

« Laatst bewerkt op: 11-05-2002, 22:34:22 door Daan »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #51 Gepost op: 11-05-2002, 22:32:20 »
ik schrijf nu een stukkie hier wat niets met t onderwerp te maken heeft maar wil e even bijstaan, ik vond er niets vervelends aan om dat stukkie te lezen, ik vind dat als e een discussie tussen haar en haar moeder wil vertellen mag dat wat mij betreft ik heb t rustig gelezen en vond er NIETS dom aan. ik snap wel dat je daar over na gaat denken en vind dat niets verkeerds. ik heb zulke discussies ook wel eens maar om nou te zeggen dat dat nergens op slaat gaat mij te ver, en dit is en blijft t huiskamer forum dus m.i.z. mag dit er prima tussen ik heb er persoonlijk geen last van en vond t stukje ook helemaal niet beledigend.
met vriendelijke groet joki

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 12-05-2002, 00:29:29 »
 :'(  :'(  :'(  :'(
Daan heeft gelijk, allemaal es een nachtje over slapen, want zo gaat het niet goed en is het niet gezellig. Maar goed elk huishouden heeft zo wel is z'n ruzies, het zou niet gezond zijn zonder.

Effe nog iets toevoegen, ik heb erge dingen gelezen op een ander forum (ja ik ga vreemd). Zaken als 'Jeuhj weer een racistje dood, hopelijk heeft hij veel gecrepeerd (=pijn gehad)'
Kijk dat zijn nu berichten die echt niet kunnen en ik ben blij dat hier tenminste zo geen lage mensen zitten.

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #53 Gepost op: 12-05-2002, 11:28:14 »
jeminee wat een discussie! Zag zeker mensen met politiek inzicht ertussen zitten! Dat brengt mij op het volgende:

Niemand schijnt me hier echt duidelijk antwoord op te kunnen geven: Waarom krijgen mensen als Wim Kok, Paul Rosenmuller, Ad Melkert, enz. mede de schuld van deze moord. Wat ik hoor is dat ze zich hebben uitgelaten over Pim Fortuyn en dat deze uitlatingen niet positief zijn. Maar dat is toch waar politiek om draait, zo van mijn partij is het niet eens met de ideen van een andere partij? En dat mensen roepen dat Wim Kok bescherming had moeten geven aan Pim Fortuyn en dat het daardoor zijn schuld is, ik weet het hele verhaal erachter niet en ik denk niemand, dus hoe kunnen deze mensen hierover oordelen?

Iemand hier een geldig antwoord op?

always look on the bright side of life

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #54 Gepost op: 12-05-2002, 11:31:17 »

jeminee wat een discussie! Zag zeker mensen met politiek inzicht ertussen zitten! Dat brengt mij op het volgende:

Niemand schijnt me hier echt duidelijk antwoord op te kunnen geven: Waarom krijgen mensen als Wim Kok, Paul Rosenmuller, Ad Melkert, enz. mede de schuld van deze moord. Wat ik hoor is dat ze zich hebben uitgelaten over Pim Fortuyn en dat deze uitlatingen niet positief zijn.
Iemand hier een geldig antwoord op?

Ze zouden Nederland hebben opgestookt, dat geloof je toch niet??
Als Fortuyn niet was neergeschoten, zou niemand er wat over hebben gezegd?

Darth Moeder

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #55 Gepost op: 12-05-2002, 11:33:26 »

Ze zouden Nederland hebben opgestookt, dat geloof je toch niet??
Als Fortuyn niet was neergeschoten, zou niemand er wat over hebben gezegd?

Darth Moeder

dat bedoel ik dus, dat hoort toch bij de politiek dat je zegt dit en dit zijn mijn ideeen en die en die ideeen sta ik niet achter, dus dat hij met LPF een voorbeeld gaf van hoe ze niet denken?

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 12-05-2002, 11:38:17 »
Wat mij in in ieder geval na het lezen van deze topic meer dan ooit duidelijk is geworden, is dat mensen het nou eenmaal niet altijd met elkaar eens zijn.
Maar weten jullie wat daar zo mooi aan is? Dat is helemaal niet erg! Als we het allemaal vreselijk eens zouden zijn met elkaar zou het een hele saaie boel worden. Niet alleen op dit forum, maar in ons hele land. Gelukkig leven we in een democratie, een woord dat deze dagen niet alleen gebruikt, maar ook te pas en te onpas misbruikt wordt (maar dat is mijn mening), en kan iedereen zeggen wat ie denkt en vindt. Binnen bepaalde grenzen natuurlijk. Wat mij betreft is die grens overschreden als iemand geen respect meer heeft voor de ander. Naar mijn mening zijn deze grenzen niet overschreden op dit forum (het voorbeeld van RA geeft aan dat dat op andere fora soms anders is), maar laten we dat alsjeblieft ook zo houden.
Ik denk dat we allemaal met plezier op dit forum moeten kunnen blijven komen. Het forum moet ook zeker de rol van uitlaatklep kunnen vervullen, waar deze topic een goed voorbeeld van is. Als iedereen even nadenkt voordat er iets gepost wordt weet ik zeker dat het wel goedkomt/goedblijft.

Dit was wederom een preek van dominee Ovide, dit keer op de zondagmorgen. Keep on smiling  :D

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #57 Gepost op: 12-05-2002, 11:40:42 »

Dit was wederom een preek van dominee Ovide, dit keer op de zondagmorgen. Keep on smiling  :D

hihi ovide ;D

Offline Silver_Wing

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 12-05-2002, 11:57:16 »
Ik heb met mijn moeder een zelfde soort discussie gehad als e met haar moeder. Mijn moeder vond het stom en dom dat ze stonden te huilen. Ze vond die mensen ook dom. Dat vond ik ook niet kunnen dus ik heb ook die mensen verdedigt. e had het over dat haar moeder dat had gezegd....dus wat is daar nou mis mee? ze zei gewoon waar die discussie met haar moeder over ging. Nouja, ik denk beter dat we hier maar over op moeten houden....

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #59 Gepost op: 12-05-2002, 17:00:53 »

Ik heb met mijn moeder een zelfde soort discussie gehad als e met haar moeder.

ik ook....raar toch, en ook allemaal met onze moeders.....hmmm....