Mensen, iig sorry als ik jullie op de een of andere indirecte manier beledigd heb of wat dan ook, dat was iig niet mijn bedoeling.
Waarom jullie vinden dat ik dit hier niet zou moeten posten, begrijp ik niet helemaal, want het gaat wel over het onderwerp van dit topic en het is toch ook (blijkbaar) een punt van discussie, nou, dan is dat toch iets om hier te posten, of niet?
Dat door deze aanslag de democratie is aangevallen, weet ik natuurlijk ook wel. Zoals ik al eerder heb gezegd (ik geloof ergens eerder in ditzelfde topic) vind ik het gebeurde op zich het ergste, en niet wie het slachtoffer is, omdat ik persoonlijk niets had met die man, hoewel ik het natuurlijk wel verschrikkelijk vind voor zijn nabestaanden (ik hoop dat ik het begrijpelijk heb geformuleerd), maar dat is bij elk willekeurig sterfgeval. Ik vind het dus ook het ergste dat zoiets gebeurt in een democratie, en niet dat die persoon dood is.
Dus als ik nu echt zou huilen, zou ik idd dáár om huilen en niet echt om de persoon die ik niet kende. Maar het is toch zo, als je de tv mag geloven, dat veel mensen die hem idd niet kenden, nu toch roepen wat een lieve man het was en dat ze zoveel van hem hielden, of iets dergelijks. Heel veel mensen roepen dat natuurlijk ook niet, en ik vind het persoonlijk 'logischer' als je verdriet hebt om het verdwijnen van de democratie, vrijheid van meningsuiting, veiligheid, etc.
En zoals Ovide al wat duidelijker zei, het probleem waar ik het over had is dat sommige (en mijn moeder vreest veel) mensen op Pim Fortuyn gaan stemmen vanwege zijn persoonlijkheid/ uitstraling of uit medelijden vanwege de aanslag, zonder zich goed in zijn ideeen te verdiepen. Nu weet ik persoonlijk al die ideeen niet, maar volgens mijn moeder zouden ze kunnen zorgen voor meer discriminatie.
Ik had het gepost omdat die discussie me aan het denken had gezet hierover, dat kan toch? Er worden wel 'dommere' berichtjes gepost in de huiskamer, ook door mij, nouja dat vind ik. Ik kan wel soms heel erg traag van begrip zijn of iets totaal verkeerd begrijpen, naja wie kan dat niet, dus als jullie me iets duidelijker zouden kunnen maken waarom jullie me in dit geval zo dom vinden, doe dat.