Auteur Topic: Vaarwel "leefbaar" Nederland  (gelezen 12552 keer)

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Vaarwel "leefbaar" Nederland
« Reactie #20 Gepost op: 8-05-2002, 14:46:29 »

Z'n kind zowiezo niet omdat die net geboren is. Je zou maar zo'n vader hebben...
Ik heb ook ergens gelezen dat hij al in '96 of '98 geprobeerd heeft om Pim om zeep te helpen. Maar ik weet niet zeker of dit waar is.

Hmm , dan zou het een persoonlijke wrok zijn , en geen aanslag op zijn standpunten over bijvoorbeeld het verbod op pelsdieren....

MvG , Kennz

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 8-05-2002, 14:55:11 »

Ik heb ook ergens gelezen dat hij al in '96 of '98 geprobeerd heeft om Pim om zeep te helpen. Maar ik weet niet zeker of dit waar is.

Ik denk dat je bedoeld dat men nu onderzoekt of deze man ook iets te maken had met 'n moordaanslag in 1996 op een of andere milieuambtenaar.  ???

Ik zie nu trouwens dat men nu ook al foto's van deze Volkert aan 't verspreiden is op 't net..........

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #22 Gepost op: 8-05-2002, 14:58:56 »

Ik denk dat je bedoeld dat men nu onderzoekt of deze man ook iets te maken had met 'n moordaanslag in 1996 op een of andere milieuambtenaar.  ???

Ik zie nu trouwens dat men nu ook al foto's van deze Volkert aan 't verspreiden is op 't net..........

Ach , de telegraaf zet zijn foto ook gewoon op de voorpagina...

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #23 Gepost op: 8-05-2002, 15:38:06 »

Hmm , dan zou het een persoonlijke wrok zijn , en geen aanslag op zijn standpunten over bijvoorbeeld het verbod op pelsdieren....

MvG , Kennz

Daar had het geloof ik weer iets met muizen te maken.
Onze dierenvriend is dus zelf het grootste beest.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 8-05-2002, 17:01:21 »

heel zijn adres is al over het internet verspreidt.. naam adres postcode telefoonnummer , denk niet dat die man ooit nog een normaal leven krijgt...

Noujaaaaa!! Maar dat is toch ook erg! Ik bedoel, als ie het gedaan heeft wat toch wel erg waarschijnlijk is, dan zit ie komende jaren toch wel in de gevangenis en is ie daar op dat adres niet. Maar die vrouw en dat kind dan?! Die moeten nu maar vluchten, maar hun naam is dus wel mooi bekend! Zul je zien dat mensen hen er ook op gaan afrekenen.

En z'n foto op de voorpagina?! Ok, dan mag dat dus blijkbaar gewoon, maar dan begrijp ik al HELEMAAL niet waarom ze hem 'G' noemden op tv, als iedereen toch al alles van 'm weet? Maar ja iedereen weet ook hoe Milosevic eruit ziet of zo, dat is wel zo...

En idd Tijgertje, mensen zijn toch sowieso altijd 'de grootste beesten' als je begrijpt wat ik bedoel...

Wat mij ook opvalt is dat er echt duidelijk verschil is tussen mensen die Fortuyn missen en mensen die zeg maar zo'n moord op zich erg vinden. Kijk, als hij een ziekte had gekregen oid en op dezelfde leeftijd was overleden, of een auto-ongeluk, dat was natuurlijk erg voor hem en zijn aanhangers/vrienden etc, maar dit is toch wel ff erger...! Ik vind het echt heeeeel erg voor hemzelf en zijn nabestaanden, maar eerlijk gezegd vind ik het erger dat zoiets gebeurt, dan wie het slachtoffer is...

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #25 Gepost op: 8-05-2002, 17:09:29 »

Noujaaaaa!! Maar dat is toch ook erg! Ik bedoel, als ie het gedaan heeft wat toch wel erg waarschijnlijk is, dan zit ie komende jaren toch wel in de gevangenis en is ie daar op dat adres niet. Maar die vrouw en dat kind dan?! Die moeten nu maar vluchten, maar hun naam is dus wel mooi bekend! Zul je zien dat mensen hen er ook op gaan afrekenen.

En z'n foto op de voorpagina?! Ok, dan mag dat dus blijkbaar gewoon, maar dan begrijp ik al HELEMAAL niet waarom ze hem 'G' noemden op tv, als iedereen toch al alles van 'm weet? Maar ja iedereen weet ook hoe Milosevic eruit ziet of zo, dat is wel zo...

En idd Tijgertje, mensen zijn toch sowieso altijd 'de grootste beesten' als je begrijpt wat ik bedoel...

Wat mij ook opvalt is dat er echt duidelijk verschil is tussen mensen die Fortuyn missen en mensen die zeg maar zo'n moord op zich erg vinden. Kijk, als hij een ziekte had gekregen oid en op dezelfde leeftijd was overleden, of een auto-ongeluk, dat was natuurlijk erg voor hem en zijn aanhangers/vrienden etc, maar dit is toch wel ff erger...! Ik vind het echt heeeeel erg voor hemzelf en zijn nabestaanden, maar eerlijk gezegd vind ik het erger dat zoiets gebeurt, dan wie het slachtoffer is...

Ja idd vreemd

Thuis 2 kranten , bn de stem en de telegraaf,  zelfde foto , maar bij bn de stem zat er een zwarte balk voor zijn ogen...

MvG ,Kennz

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #26 Gepost op: 8-05-2002, 20:07:22 »
Een aantal mensen lijken nu al precies te weten waarom hij vermoord is  ???. Stel, mijn moeder is lerares, en ze schiet Pim dood (okee, een beetje een cru voorbeeld, maar goed) denkt iedereen meteen dat dat iets met school en zo te maken heeft. Maar wat nou als hij een heel andere reden heeft? Dat kan ook best, dus dat hij een milieuactivist is betekent niet dat hij hem heeft doodgeschoten vanwege zijn opvattingen over het mileu? Laat die vent nou eerst maar een zelf toegeven waarom hij het gedaan had.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #27 Gepost op: 8-05-2002, 20:19:58 »
heeft iemand toevallig gisteren gekeken naar barend en van dorp? Daar waren ruud de wild en zijn collega's. Ik vond het heel goed om het "echte" verhaal eens te horen, het schijnt dat alles dus verdraaid is enzo (maar dat kan je natuurlijk weten).

Het meest aangrijpende moment (ruud de wild ging huilen) vond ik dat hij vertelde dat hij de hand van pim fortuin voelde en dat hij hem weg voelde glijden...blugh luguber

wat ik mij trouwens af vraag is: waarom zijn deze mensen (ruud de wild stond er pal naast, 1 kogel mis en ruud was geraakt) niet gehoord door de politie?

always look on the bright side of life

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #28 Gepost op: 8-05-2002, 21:28:00 »
De broer van mijn toneeljuffrouw (collega van Ruud) was er ook. Ik heb het helaas zelf niet gezien.

Take a glorious bite out of the whole world

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #29 Gepost op: 8-05-2002, 21:28:35 »
ja juul dat snap ik ook niet, waarom daar niet naar gevraagd is is mij een raadsel. jeroen kijkindevegte (zoiets is t) vertelde daar ook dat de politie een verklaring had gegeven en gezecht had dat t niet duidelijk was of pim op slag dood was, terwijl hun hem nog een kwartier hebben zien adem halen, dus mooi niet op slag dood, en dan die ziekewagen die er 20 min. over deed voor dat ie bij pim was i.p.v. de 9 min. die ze zeiden, enz enz. vind t te raar voor woorden dat hun niet ondervraagd zijn.
en ja ruud ik hoop dat hij en zn team natuurlijk (laten we die niet vergeten) er over heen komen, lijkt mij een lastige opgave en ook b.v isabelle die na ruud zn programma zit heeft alles gezien en die hoorde wij ook al om 19.00 over de radio zeggen dat pim nu echt dood was (ze zenden uit vanuit de studio die daar dus pal op kijkt, en isabelle heeft via de radio alles verteld wat er op dat moment op de parkeerplaats gebeurde) terwijl dat op t.v pas om 19.45 bekend werd.
voor mezelf begin ik weer (wat gaat dat toch snel) wat rustiger te worden, begrijp me goed ik vind t vrezelijk wat er is gebeurd en snap nog niet hoe dit gewoon hier kan gebeuren maar we gaan weer door, hoe gek dit ook is. ik hoop van harte dat dit toch geen gewoonte voor ons "veilige" land gaat worden, en hoop dat we ooit weer met een gerust hart mogen zeggen wat we denken

veel sterkte voor iedereen joki

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 9-05-2002, 15:28:57 »
Ik heb gister op de radio een fragment gehoord van iemand (ik denk Ruud de Wild of iemand van dat programma) die op meteen nadat het gebeurde (vor zijn ogen) zijn reactie op een taperecordertje insprak. Volgens mij dragen die dj's en journalisten constant zo'n ding bij zich om brainwaves op te nemen. Nou ja die reactie dus, dat was echt schokkend. Hij was bijna aan het hyperventileren en zei zoiets van: 'o,o nee, nee. Pim Fortuyn, neergeschoten, op de grond, bloed, wat erg, o nee.' En dan die stem, ik kreeg het er helemaal koud van. Echt akelig.
Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben, dat is ook al zoiets engs. Dat je je dat af moet gaan vragen.
Ik heb 6 maanden geleden een best wel erg ongeluk gehad met de fiets. Geschept door een auto. IK reageerde echt ijskoud. Achteraf verbaasd me dat en ook weer niet. Zo ken ik mezelf wel. Achteraf komen de emoties dan wel. Maar het is misschien anders als het een ander overkomt...Ik weet het niet.
Dit was mijn gefilosofeer naar aanleiding van het gebeurde. Ik hoop niet dat ik jullie te veel verveeld heb.

Groetjes Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 9-05-2002, 19:53:34 »
Ik heb gelezen dat zelfs Moby ervan geschokt is. Hij heeft er zelfs iets van op zijn site laten zetten.
heb het gelezen op http://jim.be

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 10-05-2002, 19:35:47 »

Ik heb gelezen dat zelfs Moby ervan geschokt is. Hij heeft er zelfs iets van op zijn site laten zetten.
heb het gelezen op http://jim.be

wie is moby???????????
kheb even op die site gekeken maar kan er zo snel niets over vinden. Of is het iemand die in België heel bekend is en hier niet of zo?? Of ben ik gewoon dom?

Bij de weg hebben jullie gehoord dat een naamgenoot (!) van de verdachte die toevallig ook in Harderwijk woont en toevallig hetzelfde heet, ook onder heeft moeten duiken? Ze hadden op internet 'per ongeluk' het adres van díe VG doorgegeven aan heet Nederland ipv van de echte verdachte! En hij is helemaal geen familie van 'm of zo, heeft niets met 'm te maken, maar héét alleen maar zo...! En dan wordt hij dus ook bedreigd...

En Daan, ben het ook met jou eens, we weten het motief nog niet, maar het is wel logisch dat zoiets meteen gedacht wordt. Het ligt wel voor de hand...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 10-05-2002, 21:00:12 »
ja, toen ik het hier gepost had, was het bericht op die site een paar uur later verdwenen! ::) Welcome to the irony of my life!

Moby is muziekartiest bij de weg.

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #34 Gepost op: 10-05-2002, 21:13:23 »
nou robbie ik had t toevallig wel gelezen hoor, maar heb ook geen idee wie die moby verder is  :-/
iig ik was wel erg onder de indruk van de begravenis stoet door rotterdam, raar eigenlijk, iedereen klappen en bloemen gooien dus hij is nou toch echt wel dood, maar ik vind t nogsteeds heel vreemd, en dat vind ik dan nog weer vreemder omdat ik heel die man niet ken. ja oke van t.v. enzo maar dat t zo'n indruk allemaal op me zou maken had ik nou ook weer niet verwacht. weer wat geleerd.
nou ja groeten dan maar

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 10-05-2002, 23:17:16 »
ja, ik heb er net met mijn moeder een hele discussie over gevoerd... zij vindt PF-aanhangers eigenlijk dom, dat ze niet goed naar zijn ideeen luisteren en alleen op hem stemmen omdat ze hem een leuke man vinden etcetcetc (naja, ik zal het nu wel niet goed vertellen en zo), maar goed ze vroeg mij of ik nou ook zo zou gaan huilen en hysterisch zou gaan doen als bijv. Pamela doodging (ja, daar had ik het net over), omdat m'n moeder het dus gewoon zo vreemd vond dat iedereen zich zo 'aanstelde' over iemand die ze helemaal niet persoonlijk kennen, alsof het een familielid of vriend was...! (zit op zich wel wat in maar ja ik kan het me wel voorstellen, je wordt toch meegesleept in het verdriet, zeker als je al aangegrepen bent dor zoiets uhm aangrijpend, en dat is vrijwel iedereen) Maar goed ik zei, dat als het Prince was, nou, dan wel...

Ok sorry voor de afdwaling maar goed, mijn moeder is echt bang voor de zgn. 'domme mensen', omdat die nu opeens allemaal gaan stemmen! Jaaa, idd, domme mensen waren er altijd al en niet nu opeens meer, zei ze, maar nu gingen ze opeens allemaal stemmen! (Naja, zoiets.) Ik ben echt helemaal geen aanhanger van Pim Fortuyn (voor zover ik kan beslissen), maar ik heb die mensjes toch verdedigd; ze moet niet zo generaliseren! Maar ja ok ze bedoelde het niet kwaad maar ze was er gewoon bang voor, dat door al die te komen zetels van LPF, er meer discriminatie zou komen...

bij de weg robbie, nog steeds 'vloeken' om jou heen... misschien moet je niet aldoor je tekst onder je berichten veranderen...

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #36 Gepost op: 11-05-2002, 00:11:17 »

ja, ik heb er net met mijn moeder een hele discussie over gevoerd... zij vindt PF-aanhangers eigenlijk dom, dat ze niet goed naar zijn ideeen luisteren en alleen op hem stemmen omdat ze hem een leuke man vinden etcetcetc (naja, ik zal het nu wel niet goed vertellen en zo), maar goed ze vroeg mij of ik nou ook zo zou gaan huilen en hysterisch zou gaan doen als bijv. Pamela doodging (ja, daar had ik het net over), omdat m'n moeder het dus gewoon zo vreemd vond dat iedereen zich zo 'aanstelde' over iemand die ze helemaal niet persoonlijk kennen, alsof het een familielid of vriend was...! (zit op zich wel wat in maar ja ik kan het me wel voorstellen, je wordt toch meegesleept in het verdriet, zeker als je al aangegrepen bent dor zoiets uhm aangrijpend, en dat is vrijwel iedereen) Maar goed ik zei, dat als het Prince was, nou, dan wel...

Ok sorry voor de afdwaling maar goed, mijn moeder is echt bang voor de zgn. 'domme mensen', omdat die nu opeens allemaal gaan stemmen! Jaaa, idd, domme mensen waren er altijd al en niet nu opeens meer, zei ze, maar nu gingen ze opeens allemaal stemmen! (Naja, zoiets.) Ik ben echt helemaal geen aanhanger van Pim Fortuyn (voor zover ik kan beslissen), maar ik heb die mensjes toch verdedigd; ze moet niet zo generaliseren! Maar ja ok ze bedoelde het niet kwaad maar ze was er gewoon bang voor, dat door al die te komen zetels van LPF, er meer discriminatie zou komen...

bij de weg robbie, nog steeds 'vloeken' om jou heen... misschien moet je niet aldoor je tekst onder je berichten veranderen...

WAT LUL je toch een eind weg nu..........Hou ff op met hier de discussie tussen jou en je moeder te posten dit slaat echt nergens op.......over dom gesproken zeg.............

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ingrid

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 11-05-2002, 09:22:26 »
omdat m'n moeder het dus gewoon zo vreemd vond dat iedereen zich zo 'aanstelde' over iemand die ze helemaal niet persoonlijk kennen

Tjees e wie is er hier dom !!!!!!!!!!!!!!!

Met Pims overlijden is niet alleen de man Pim Fortuyn dood, maar ook een stuk democratie in Nederland.
Denk daar maar eens over na voordat je nog meer domme stukjes  post.
Sorry moest er even uit

« Laatst bewerkt op: 11-05-2002, 09:25:13 door ingrid »

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 11-05-2002, 11:44:08 »
Nu moet ik het toch misschien even opnemen voor e. Ik begrijp denk ik wel wat haar moeder bedoelt, alleen denk ik dat ze het niet zo goed verwoord.
Waar veel mensen (incl. ikzelf) zich zorgen over maken is dat mensen niet meer gaan stemmen vanwege de ideeen van een bepaalde partij, maar vanwege hun emoties.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar dat is imo nog geen reden om nu dan maar op lpf te gaan stemmen. Je moet, vind ik, stemmen op een partij die vertegenwoordigd wat JIJ vindt. Of wat daar het dichtste bij in de buurt komt. Als dat voor afgelopen maandag NIET lpf was, dan is dit nu waarschijnlijk nog niet veranderd. Lpf heeft bij mijn weten nog geen nieuw verkiezingsprogramma gelanceerd. Natuurlijk spelen emoties ook een rol, maar ze mogen niet de overhand nemen. Het blijft toch een rationele beslissing en geen emotionele.
Gister was een vrouw bij een of ander actualiteitenprogramma die zei iets in de trant van dat ze nu op lpf ging stemmen omdat ze het zo zielig vond en dat het haar niet uitmaakte of de overige leden van die partij er iets van zouden bakken. Dat vind ik dus verkeerd, want je hebt het wel over mensen die je het bestuur over ons land en dus onze democratie (een heel belangrijk begrip deze dagen!) in handen legt. Dan maakt het imho dus wel degelijk iets uit of die mensen in ieder geval een kans en de intentie hebben om er iets van te maken.
Dit begint een wel erg lange monoloog te worden, maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en dat ik het wat beter verwoord heb dan e, die tenslotte ook het recht heeft om haar mening te uiten. En natuurlijk heeft ook iedereen het recht om het niet met haar of met mijn mening eens te zijn.

Nou dit was mijn brainwave op deze zaterdagmorgen.

Groetjes Ovide

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #39 Gepost op: 11-05-2002, 11:50:01 »
go ovide go ovide  :) :)

goed geformuleerd al zeg je zelf dat je dat niet goed kan ;D

always look on the bright side of life